Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

  • 1 month later...

Üdv Mindenki!

Egy kérdésem lenne...

'88as E 1,3 LSről van szó,a kérdésem pedig a következő: A fűtés ventilátora és/vagy motorja iszonyatosan kerepel,csörög csattog,találtam egy újszerű állapotban lévő használtat,szeretem magam bütykölni az öreglányt,de most kicsit bajban vagyok,hol is találom pontosan ezt az egységet?

Válaszotok előre is köszönöm.

Robb

Link to comment
Megosztás:

A szélvédő tövében levő műanyagot (légterelőt) le kell venni (géptető felnyitása után, és természetesen az ablaktörlőkarokat is le kell szedni hozzá), és ott lesz alatta.

Ha biztosra akarsz menni akkor megcsapágyazod előtte, mert én is vettem anno a Corsába másikat (bontottat), de az is nyikorgott magas fordulaton... :blush:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Sziasztok!

Lenne egy nagy problémám.Van egy 86-os Opel Kadett E 1.3S-em.Namármost ma megyek vele egyszer csak nagy füst az utastérben.Leálltam, majd abbahagyta.Körbenéztem, semmi.Levettem a légszűrőt, és olaj!! ment a karburátorba.Már mondtak mindent hogy mitől lehet.Kartellgázcső, Ac membrán szakadt, az egyik henger tömítésén át jött.Valaki aki találkozott hasonlóval?

Vagy aki tudja mi a megoldás?Elég sok volt a nívó maxán felett eddig is az olaj, de ezidáig soha nem csinált ilyet.Nagy baja lehet?Nem merek elindulni vele, de ha nem akkora a gáz nem akarom szerelővel csináltatni, mert vmennyire azért már jártas vok benne :P

A gyors válaszokat köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy nagy problémám.Van egy 86-os Opel Kadett E 1.3S-em.Namármost ma megyek vele egyszer csak nagy füst az utastérben.Leálltam, majd abbahagyta.Körbenéztem, semmi.Levettem a légszűrőt, és olaj!! ment a karburátorba.Már mondtak mindent hogy mitől lehet.Kartellgázcső, Ac membrán szakadt, az egyik henger tömítésén át jött.Valaki aki találkozott hasonlóval?

Vagy aki tudja mi a megoldás?Elég sok volt a nívó maxán felett eddig is az olaj, de ezidáig soha nem csinált ilyet.Nagy baja lehet?Nem merek elindulni vele, de ha nem akkora a gáz nem akarom szerelővel csináltatni, mert vmennyire azért már jártas vok benne :P

A gyors válaszokat köszönöm előre is.

Ha az utastérben volt a füst akkor miért a motortérben keresed a hibát?

Nem elektronikai zárlat volt? Nézd át a biztiket.

A sok motorolaj nem jó. Azért van a nivó pálca,hogy tudd mennyi kell bele.

Se több se kevesebb. A kevéstől csapágyas lesz a soktól meg hengerfejes stb.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

'85ös E 1,3 LS 5 sebességes váltójába jó ez az olaj? http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/szemelyauto-hajtomuolaj/75w90/494-gm-opel-transmission-75w90-valtoolaj

Ha nem akkor milyet kellene beleraknom?

Mekkora mennyiség kell bele? Valahol a neten találtam egy 2,1 literes adatot, ez igaz lehet? Honnan lehet ilyen témában megbízható infókat puskázni?

Válaszotok előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vásároltam egy 1989.06 havi 1.3 LS 5 sebeséges váltóval E kadetott az elöző tulaj elégé elhanyagolta a motor részét felújítottam de az elektromos rész megfogott nincs valakinek egy kapcsolási rajza véletlenül?Nagyon megköszöném.A gép nagyon jól müködik csak össze gányolták a kábelezést s szeretném átnézni.pl a szivargyújtó kábele lóg.Ellőre is köszönőm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vásároltam egy 1989.06 havi 1.3 LS 5 sebeséges váltóval E kadetott az elöző tulaj elégé elhanyagolta a motor részét felújítottam de az elektromos rész megfogott nincs valakinek egy kapcsolási rajza véletlenül?Nagyon megköszöném.A gép nagyon jól müködik csak össze gányolták a kábelezést s szeretném átnézni.pl a szivargyújtó kábele lóg.Ellőre is köszönőm

Szia!

Nézd meg ezt talán segít: ;)

Így csináld Kadett E könyv:

xxxxxxxxxxxxx

Ha letöltötted szólj mert leszedem.

Moderálva. Szerzői jogokat sértő anyagok közzététele a fórumon tilos.

De biztosan kölcsön adja neked Tomi

- Gelko -

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Ismét lett egy kis gondom a kadettal.Olyan furcsán járt néha a 4. henger kicsit csattogott, de ha bemelegedett aztán annyira nem volt vészes.A fogyasztásom nyáron olyan 6,5 körül volt.Télen nem volt több 8 nál soha.Most egyik pillanatról a másikra ugyanazokkal a dolgokkal felugrott 11!!!! literre.Vmmi ötlete vkinek?A karbi nem rég volt takarítva.Egy kérdés: a koszos légszűrő csinál ilyet fogyasztástöbbletet?

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok!

Ismét lett egy kis gondom a kadettal.Olyan furcsán járt néha a 4. henger kicsit csattogott, de ha bemelegedett aztán annyira nem volt vészes.A fogyasztásom nyáron olyan 6,5 körül volt.Télen nem volt több 8 nál soha.Most egyik pillanatról a másikra ugyanazokkal a dolgokkal felugrott 11!!!! literre.Vmmi ötlete vkinek?A karbi nem rég volt takarítva.Egy kérdés: a koszos légszűrő csinál ilyet fogyasztástöbbletet?

 
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Kadett E 1.6 i kat. boldog tulajdonosa vagyok. Illetve lennék. Hirtelen gázadásnál rángatni kezd, mintha 1-2 henger nem menne. Olyan óvatos rángás, nem széthullós. Ha óvatosan nyomom, akkor megy rendesen. Benzint kap. Alapjárati motor tisztítva. Map szenzort kijelezte, cseréltem, tünetek enyhébbek jóval, de előfordulnak. Szikra frankó, gyújtókábel ellenállás 7,5-11 kOhm, gyújtáselosztó alatt kitakarítva. Olajat nem eszi, de víz van benne, nem hűtőből, ott szint állandó, víz tiszta, bubi sincs. Kérdésem lenne, hogy sok kondenzvíztől, ami a karterral megy be, rángathat-e? Sokszor mentem télen kis távolságot hidegben. Esetleg folytószelep potméter? Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv : András

Ja, c16nz motorkód, erős motor, egyébként jól megy,dinamikus, 100- nál nemigen hajtom jobban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

SZereztem egy kadettot, 1.6d, 83-as.. Kérdésem: Hogyan lehet kiszedni a váltóból a féltengelyt, mi tartja ott, nem kipattintós mint a szutyuki, nem sok csavaros mint a vw, viszont akkor meg hogy van az oda rögzítve?

Másik dolog: A hűtőmnek a felső csöve mindig meleg, az alsó pedig mindig hideg. Hogyan működik ez a rendszer, ha a termoszát kinyit hol kellene melegednie? Lehet, hogy folyton nyitva van? Mi az a vékony cső a termosztátházon? Még nincs hozzá könyvem, így ezt a típust nem ismerem. Előtte vw2 dízelem volt. Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok!

Van egy 1990.es kadett combo 1.7 dízelem.

A fékkel van problémám. Egyszerűen alig fog és nem keményszik fel a pedál!

Megpróbáltam lelégteleníteni az összeset, 3-nál sikerült (legalábbis elvileg,mert továbbra sem, javult a helyzet),de a bal hátsónál,folyamatosan nyomja a levegőt légtelenítésnél! Mi lehet ennek az oka?? Főhékhenger??? Esteleg a fékszervó??,

Kérem ,segítsetek!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1990.es kadett combo 1.7 dízelem.

A fékkel van problémám. Egyszerűen alig fog és nem keményszik fel a pedál!

Megpróbáltam lelégteleníteni az összeset, 3-nál sikerült (legalábbis elvileg,mert továbbra sem, javult a helyzet),de a bal hátsónál,folyamatosan nyomja a levegőt légtelenítésnél! Mi lehet ennek az oka?? Főhékhenger??? Esteleg a fékszervó??,

Kérem ,segítsetek!!!

Fékfolyadék nem fogy? Mert, ha nem, akkor a rásegítővel lesz a gond. Ha fogy vagy folyik valahol pl. munkahenger, cső, akkor ott kap levegőt. Én pl. 1 hónapja cseréltem rásegítőt, egy corsa b 1.4-é került a régi helyére, lényegesen jobb lett a fék, de szerintem astra f is ugyanúgy jó.

Link to comment
Megosztás:

Fékfolyadék nem fogy? Mert, ha nem, akkor a rásegítővel lesz a gond. Ha fogy vagy folyik valahol pl. munkahenger, cső, akkor ott kap levegőt. Én pl. 1 hónapja cseréltem rásegítőt, egy corsa b 1.4-é került a régi helyére, lényegesen jobb lett a fék, de szerintem astra f is ugyanúgy jó.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ! Nem láttam idág folyást,de megnézem alaposan. Viszont ha már említetted a rásegítőt, a vákumpumpa(nem tudom pontosan mi a neve) csövének bemenete a rásegítöbe(ami egy müanyag csati),az picit lötyög és körbeforog!!

Ez lehet probléma??

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ! Nem láttam idág folyást,de megnézem alaposan. Viszont ha már említetted a rásegítőt, a vákumpumpa(nem tudom pontosan mi a neve) csövének bemenete a rásegítöbe(ami egy müanyag csati),az picit lötyög és körbeforog!!

Ez lehet probléma??

Devander az elnevezése:D az a cső nálam is forog, nem hinném, hogy ott elszökhet+ akkor kő kemény lenne a pedál nyomkodása, mivel nem lenne rásegítés, vákuum. De valaki nyomkodja te meg oda teszed a kezed+hallgatod, ha ott a tövénél nem szökik el, akkor nincs gond. Amúgy azt a csövet vedd le és nézd meg nincs e eldugulva, mert ha a vákuumszivattyúd felhordja az olajat, akkor eltömődhet az a cső+ elméletileg van benne egy visszacsapó szelep is a csőben. De mivel írtad, hogy hátul mindig jön levegő mikor légtelenítesz, így valahol levegő kerül a rendszerbe. Csatlakozásokat, csöveket nézd át.

Link to comment
Megosztás:

Devander az elnevezése:D az a cső nálam is forog, nem hinném, hogy ott elszökhet+ akkor kő kemény lenne a pedál nyomkodása, mivel nem lenne rásegítés, vákuum. De valaki nyomkodja te meg oda teszed a kezed+hallgatod, ha ott a tövénél nem szökik el, akkor nincs gond. Amúgy azt a csövet vedd le és nézd meg nincs e eldugulva, mert ha a vákuumszivattyúd felhordja az olajat, akkor eltömődhet az a cső+ elméletileg van benne egy visszacsapó szelep is a csőben. De mivel írtad, hogy hátul mindig jön levegő mikor légtelenítesz, így valahol levegő kerül a rendszerbe. Csatlakozásokat, csöveket nézd át.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.