Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
No tényleg ennyi volt csak a gond.

Mi lehet ez?

Guni

Az ütlegeléstől összeroppant a rudazat külső perforált tartórácsa, illetve a műanyag távtartók.

Ez a dolga, hogy ne a mellkasod szúrja át helyzetben.

ki kell venni sajna újra, csere, vagy egyengetés

Elküldve
Az ütlegeléstől összeroppant a rudazat külső perforált tartórácsa, illetve a műanyag távtartók.

Ez a dolga, hogy ne a mellkasod szúrja át helyzetben.

ki kell venni sajna újra, csere, vagy egyengetés

Guni kérdezzé má vmi bonyolultabbat mert ez kutyuska mindent vág :rolleyes:

Elküldve
Guni kérdezzé má vmi bonyolultabbat mert ez kutyuska mindent vág :)

A múltkori egyik kérdésemre, hogy mi az a relé a szivató kapcsolójára kötve, illetve mit csinál a gomb a kuplungpedálon még nem kaptam választ. :) :rolleyes:

Guni

Elküldve
A múltkori egyik kérdésemre, hogy mi az a relé a szivató kapcsolójára kötve, illetve mit csinál a gomb a kuplungpedálon még nem kaptam választ. :) :rolleyes:

Guni

akkor a ma esti megfejtés, kérjük a különdíjjat..........

kuplungpedál: egyes karbikhoz tartozó alapjárati kapcsolók szoktak oda bekötve lenni (svájci cuccok, compus pierburg)

relé a szivatón szerintem dettó, keress egy haynes manualt, abban a kapcsolási rajzok árulkodók:D

Elküldve
akkor a ma esti megfejtés, kérjük a különdíjjat..........

kuplungpedál: egyes karbikhoz tartozó alapjárati kapcsolók szoktak oda bekötve lenni (svájci cuccok, compus pierburg)

relé a szivatón szerintem dettó, keress egy haynes manualt, abban a kapcsolási rajzok árulkodók:D

Hát nem tudtam kifogni rajtad... :rolleyes: Egyébként igen, egymás után van kötve valahogy a relé meg a gomb. Kérdés, hogy mit vesztek ezek hiányával? Mert az "új" kábelkötegemen ezek nem voltak rajta.

Guni

Elküldve
Az ütlegeléstől összeroppant a rudazat külső perforált tartórácsa, illetve a műanyag távtartók.

Ez a dolga, hogy ne a mellkasod szúrja át helyzetben.

ki kell venni sajna újra, csere, vagy egyengetés

Ha már itt tartunk: épp kormányt akarok cserélni, de szeretném a fenti problémát elkerülni. Hogyan csináljam? (Hiába rángattuk ketten is, meg se mozdult a gyári kormány, ütni a tengelyt a fentiek miatt nem merem, ötlet volt még hogy olajemelővel kéne feszíteni, de félek hogy azt se bírja a tartótárcsa...

Elküldve
Ha már itt tartunk: épp kormányt akarok cserélni, de szeretném a fenti problémát elkerülni. Hogyan csináljam? (Hiába rángattuk ketten is, meg se mozdult a gyári kormány, ütni a tengelyt a fentiek miatt nem merem, ötlet volt még hogy olajemelővel kéne feszíteni, de félek hogy azt se bírja a tartótárcsa...

Hát nekem sincs rá konkrét módszerem, de arra emlékszem, hogy kétszer futottam neki, másodszor sikerült nagy nehezen. Szerszám nélkül, csak egyszer az egyik felét, másszor a másik felét rántottam meg a kormánynak... Amikor viszont lejött, úgy orrba vágtam vele magam, hogy fél óráig könnyben és "vérben" forogtak a szemeim... :rolleyes: De akkor végre felrakhattam az Astra lufis kormányát... :)

Elküldve

Igen, szóval nekem is egy bontós mutatta meg a módszert, hogy egyszer az egyik, aztán a másik felét kell rángatni és akkor lejön, nem kell szétverni. Az orrbavágás ellen meg az véd meg, hogy az anyát ne tekerd le csak annyira, hogy a kormánynak amikor elenged legyen egy pár mm-es helye, ha annyit lejön, akkor már úgyis le tudod szedni.

Guni

Elküldve
Az orrbavágás ellen meg az véd meg, hogy az anyát ne tekerd le csak annyira, hogy a kormánynak amikor elenged legyen egy pár mm-es helye, ha annyit lejön, akkor már úgyis le tudod szedni.

Guni

Hát... Erre Én magamtól nem jöttem rá. Utólag meg már mondták könnyes röhögések közepette, csak hát akkor már mindegy volt... :rolleyes:

Elküldve

Nah, időközben lejötta kormány hálistennek, de nem volt egyszerű, feszítettük előpször ketten, aztán egyedül olajemelővel majd feszítővassal, de semmi, meg se mozdult... Végül adtam egy kis csavarlazítót a bordás tengelynek, és kipróbáltam Crime módszerét (azaz hogy egyszerre csak az egyik oldalát feszítem, majd utána a másikat) és meglepően könnyen, 2 perc alatt lejött... :) :rolleyes:

Elküldve
kadett kapott egy új hőgombát mert nem akart a kijelző kimenni a kékségből :rolleyes:

kőkemény 1000 Ft volt :)

És az a baja, vagy a termosztát halt meg?

Elküldve
kadett kapott egy új hőgombát mert nem akart a kijelző kimenni a kékségből :)

kőkemény 1000 Ft volt :)

mindíg ment a venti? :rolleyes:

Elküldve
És az a baja, vagy a termosztát halt meg?

most kicsit érdekesebb lett a történet. a hibajelenség az volt h mindig kékben volt a mutató, ha enyhébb idő volt és sokat araszoltam akkor ment feljebb, amikor meg elért a feléig -ahol függőleges a mutató- ott kapcsolt a venti.

miután bekerült az új jeladó szép és jó volt minden, felén állt meleg motornál mindig és az 3. vonalnál kapcsolt a venti...

most megint nem megy be teljesen a feléig csak a negyedéig kb pedig végigaraszoltam a hungáriát :rolleyes:

fűtése mindig is nagyon jó volt....

Elküldve
mindíg ment a venti? :rolleyes:

Az hiába megy, ha a termosztát nem enged oda vizet. Ha a ventilátor állandóan jár, attól nem lesz a motor hidegebb (ha a termosztát jó).

Elküldve

Újabb problémába ütköztem az időjárás kapcsán. Nevezetesen hogy beázik a kocsi az első ajtó kédereinél. Nem vészes, de azért 2-3 esős nap után már azért látható tócsák vannak a kocsi padlóján. Ez normális? Vagy mit tudok vele kezdeni? Az opel boltban azt mondták, hogy 18e-ért tudnak hozni gyári készletet, az azért talán picit túlzás lenne. Amit bontóból tudok szerezni, az meg szintén 20 éves. Nem látszik hogy kifejeetten sérültek vagy elöregedettek lennének.

Guni

Elküldve
Újabb problémába ütköztem az időjárás kapcsán. Nevezetesen hogy beázik a kocsi az első ajtó kédereinél. Nem vészes, de azért 2-3 esős nap után már azért látható tócsák vannak a kocsi padlóján. Ez normális? Vagy mit tudok vele kezdeni? Az opel boltban azt mondták, hogy 18e-ért tudnak hozni gyári készletet, az azért talán picit túlzás lenne. Amit bontóból tudok szerezni, az meg szintén 20 éves. Nem látszik hogy kifejeetten sérültek vagy elöregedettek lennének.

Guni

Nyisd ki az ajtót.

Az egyik térdeddel támaszd meg a kárpitot belülről közvetlenül az üveg alatt valahol.

Aztán fogd meg az ajtókeretet fent két kézzel és húzd meg erőböl magad felé,hogy mozduljon befelé pár millimétert.

Aztán óvatosan csukd be az ajtót,hogy finoman csukódik-e.

Ezután nézd meg,hogy beázik-e még. :rolleyes:

Elküldve

Hű ez dúrván hangzik! :rolleyes: Azért megpróbálom. Bár csak az egyiknél tűnik úgy hogy fent ázik be. Az aljánál is szivárog mindegyiknél.

Guni

Elküldve

Na kiderült egy turpisság, hogy ha jól sejtem jobb oldalon is balos ajtókéder van. Legalábbis mindegyik kéder belül kemény, kívül meg puha, de a nagyon beázós ajtón meg pont fordítva. Jó az elméletem? :rolleyes: Uh remélem a bontósok hétfőn még nem karácsonyoznak és tudok még idén szerezni egy másikat, aztán meglátjuk. :)

Guni

Elküldve

Elvileg a baloldali az állandó 12V (fekete-lila), a középső a fűtés (fekete), és a jobboldali az ablaktörtő indítása (kék drót).

Elküldve

Nem inkább akkor, amikor rá van adva a gyujtás? A baloldali - elvileg - azért van, hogy onnan kap áramot a törlő, hogy visszamenjen alaphelyzetbe.

Elküldve

guni..,ha az öttevényi bontoba mész hétfön akkor rámszolhatnál mert kimennék veled.nekem is kellene pár cucc de sztem amugy ök már hétfön nem dolgoznak.(de ez nem 100%)számom:702041224

Elküldve

amugy meg ha nincs nyitva akkor ragassz az ajtókeretre körbe bejárati ajtóhoz,ablakhoz való szigetelöt(az az öntapadós gumi cucc...400huf a 6 méter tecskó,prakti baumax)ideiglenesen vészmegoldásnak pár hétig sztem jo és beázni nem fog.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.