Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Annyiba, hogy nem érdemes használtat. Ilyesmin ne spórolj -eredetit érdemes venni ha van mert az utángyári vége lehet mikronokkal kisebb és szétcseszi az óra felőli fészkét, arról nem is beszélve, hogy megőrülsz a ciripeléstől/kattogástól. Érdemes olajat cseppenteni bele és megjáratni pl fúrógéppel, hogy végigkenje a spirált a köpenyben mielőtt betennéd. -ráadásul többet is fog bírni Egyébként 2-3 ezer körül van.

Elküldve

Nekem a Rekordba az új spirál addig lógott a falon míg az alján nem csepegett az olaj.

Aztán megpörgettem akkus csavarhúzóval és úgy szereltem be.

Elküldve

Bakker, hogyan kell kiszerelni a gyári szivargyújtót!? :lol: Tegnap órákat nézegettem és nem jottem rá...

Köszi!

Elküldve

Úgy emlékszem, valami pattintós rögzítése van, de elég sokat tapogattam, mire kijött. Mindenesetre a fűtésventilátor kapcsolóját kivettem, és valahogy onnan láttam jöttem rá, hogy hogyan kell kiszedni.

Elküldve
Hú nekem már kint van az egész középkonzol, de még úgy sem. :lol:

Guni

Nézd meg nincsen-e "E" gyűrűvel rögzítve.

Ez egy villás izá amit közvetlen a falmellett tolnak rá a hengerre és afal és a hengeren lévő kis körmök közt rögzíti a gyujtót.

Vagy fogt mg a házat (hátul) és próbáld meg fordítani jobbra vagy balra picit.

Lehet,hogy bayonett záras.

Elküldve

Ha sikerült kiszedned akkor cseréljünk, mert nekem meg az a bajom hogy folyton kijön magától, gyakorlatilag nem tudom úgy kivenni belőle a szivargyújtóbetétet, hogy ne jönne vele az aljzat is... :lol:

Elküldve

Na sikerült... Az volt a titok, hogy a belső fém részt ki kellett nyomni a külső műanyagból, de valami iszonyatos erővel.

Tgabika: Most már felesleges cserélnünk, mert szerintem ezután az enyém is ilyen lesz... :lol:

Guni

Elküldve

Ja tényleg ugye ismerős szüleitől vettem a kocsit, hogy ez a 75 lovas változat, de csak most tűnt fel hogy úgy kezdődik a motorszám hogy 13NB, akkor ezt most bebuktam? :lol: Egyébként mi a különbség az N és az NB között?

Más: Vettem új műszerfali kábelköteget, egy ugyanúgy 88-as évjáratú LS-ből bontottam ki. Az egyik hogy abban nem volt óra, de a csatlakozóját sem találom. Létezik, hogy ezek a germánok képesek voltak csinálni óra nélküli és órás kábelköteget!? A másik, meg hogy a régiben volt egy nyomógomb a kuplungpedálon, meg három plusz Hella logós relé a biztosíték tábla oldalában (tehát ott, ahol nem lehet hozzáférni a biztosíték tábla ajataján, csak ha alányúlsz a műszerfalnak) ezek mik lehetnek? Az órán kívül felszereltségbeli különbséget nem véltem felfedezni.

Guni

Elküldve
Ja tényleg ugye ismerős szüleitől vettem a kocsit, hogy ez a 75 lovas változat, de csak most tűnt fel hogy úgy kezdődik a motorszám hogy 13NB, akkor ezt most bebuktam? :lol: Egyébként mi a különbség az N és az NB között?

Más: Vettem új műszerfali kábelköteget, egy ugyanúgy 88-as évjáratú LS-ből bontottam ki. Az egyik hogy abban nem volt óra, de a csatlakozóját sem találom. Létezik, hogy ezek a germánok képesek voltak csinálni óra nélküli és órás kábelköteget!? A másik, meg hogy a régiben volt egy nyomógomb a kuplungpedálon, meg három plusz Hella logós relé a biztosíték tábla oldalában (tehát ott, ahol nem lehet hozzáférni a biztosíték tábla ajataján, csak ha alányúlsz a műszerfalnak) ezek mik lehetnek? Az órán kívül felszereltségbeli különbséget nem véltem felfedezni.

Guni

Nézd meg jobban azt a köteget, leht csak visza van rá szigetelőszalagozva az óra csatija. Szoktak ilyent csinálni.

A 13N Solex karbis. Míg az NB Pierburg 1B1 karbis.

Elküldve
Ja tényleg ugye ismerős szüleitől vettem a kocsit, hogy ez a 75 lovas változat, de csak most tűnt fel hogy úgy kezdődik a motorszám hogy 13NB, akkor ezt most bebuktam? :lol:

A 75LE-s változatnak 13S a motorjelzése.

Elküldve
Nézd meg jobban azt a köteget, leht csak visza van rá szigetelőszalagozva az óra csatija. Szoktak ilyent csinálni.

A 13N Solex karbis. Míg az NB Pierburg 1B1 karbis.

Még a garázsban beleraktam az össes kapcsolót, szóval kizárt hogy valami kimaradt volna. Az a baj, hogy a régin már nem nagyon tudom megnézni honnan jött ki, mert pont az a rész ami teljesen megsemmisült. :lol: Vagyis nem vagyok benne biztos, mert ugye ugyanolyan csatija van, mint a szivargyújtónak és a donorban már nem a gyári szivargyújtó volt, hanem valami utángyártott, és lehet hogy levágták a szivargyújtó csatiját és azért van egyel kevesebb.

Guni

Elküldve
Még a garázsban beleraktam az össes kapcsolót, szóval kizárt hogy valami kimaradt volna. Az a baj, hogy a régin már nem nagyon tudom megnézni honnan jött ki, mert pont az a rész ami teljesen megsemmisült. :lol:

Guni

Ha jól emlékszem (márpedig az tuti) ennek is középen van az órája. Biztosan nem volt végigszalagozva egy dudor az arrafelé menő kábelkötegen???

Elküldve

Nem látok ilyesmit, bár sajnos azt sem tudom, hogy a kábel melyik részén kell keresnem. Ha összerakom majd meglátjuk hogy amit eddig szivargyújtónak gondoltam az elér-e az óráig. Érdekes, hogy az enyémben különben meg a kesztűtartó világítás vezetéke nem volt meg, ebben meg igen, pedig maga a világítás, az egyikben sem volt benne.

De ez a kisebbik gond. A hiányzó kuplung kapcsoló és relék miatt jobban aggódom...

Guni

Elküldve
meg három plusz Hella logós relé a biztosíték tábla oldalában (tehát ott, ahol nem lehet hozzáférni a biztosíték tábla ajataján, csak ha alányúlsz a műszerfalnak) ezek mik lehetnek? Az órán kívül felszereltségbeli különbséget nem véltem felfedezni.

Guni

Asconánál:

világításvisszajelző :

ha kinyitom az ajtót ( az ajtó kapcsolon két drót van) és a világítás be van kapcsolva, akkor búg.

elakadásjelző és index

Elküldve

No az egyik valóban az a rendkívül praktikus kis berregő, amitől infarktust fogok egyszer kapni, főleg, így hogy nincs fölötte a műszerfal. :lol: A másik az nem tudom mi, a harmadik pedig a szivató kapcsolójára van kötve, de annak nincs meg a helye az újon. Az mi lehet? A szivató lámpája így is ég, csak eddig kattant az a relé is amikor bekapcsoltam, ez most nincs.

Guni

Elküldve

hello mindenkinek

lenne egy kérdésem, hogyan viselkedne a kadett ha előre ültetet rugókat szerelnék, természetesen kap uj lengéscsilapitokat is, de hátul hagynám a gyári rugókat? nem lenne gond ha csak az elejét keményiteném be? mert nekem ugy tünik, hogy a kadett picit le van seggelve, de nem csak nekem, mert sok ilyet láttam, vagy esetleg hogyan lehetne a hátsóját picit kiemelni? minden véleményt megköszönok

Elküldve
hello mindenkinek

lenne egy kérdésem, hogyan viselkedne a kadett ha előre ültetet rugókat szerelnék, természetesen kap uj lengéscsilapitokat is, de hátul hagynám a gyári rugókat? nem lenne gond ha csak az elejét keményiteném be? mert nekem ugy tünik, hogy a kadett picit le van seggelve, de nem csak nekem, mert sok ilyet láttam, vagy esetleg hogyan lehetne a hátsóját picit kiemelni? minden véleményt megköszönok

Nem lesz baja.

Kicsit keményebb lesz az eleje.

Nekem 40-es Astra ültetőrugeszek voltak elöl ami a könnyű motor miatt csak 3 centit ültetett.

Gázos SACHS lengéscsillapítókkal és toronymerevítővel.

Kellemesen kemény volt de nem az a szétrázós.

A képen a hátulja is megvolt ültetve de kivettem mert az már nagyon rázott és néha beleért a kerék.

28645850.jpg

Elküldve

Szeretném átalakítani a kadettomat szárazolajzásúra. Anno Vascona adta ezt a tippet, de nem találok róla semmit a neten. Tudtok vkit, aki ismeri az átalakítás lépéseit?

Elküldve

Nagy baj van: nem fűt a kocsi! De szóval úgy egyáltalán nem. :) A lamellák működnek, avval nincs gond. Beszerelés előtt telenyomtam egy éjszakára vízkőoldós vízzel, utána 2-3-szor átöblítette, amíg tiszta víz nem jött belőle. Talán mintha egy picit kevesebb víz jönne ki belőle, mint a régiből, de nem vagyok benne biztos. Bőven bemelegedett motornál a radiátorba menő két cső tök hideg, csak a motor felöli pár centijük meleg. Nem teljesen ugyanilyen motorból lettek kiszedve a csövek, uh az egyik kicsit hosszabb ezért belóg. De hát ez csak nem okozhatja, nem? Kérlek segítsetek, ne hagyjátok hogy megfagyjak! :rolleyes:

Guni

Elküldve
Nagy baj van: nem fűt a kocsi! De szóval úgy egyáltalán nem. :) A lamellák működnek, avval nincs gond. Beszerelés előtt telenyomtam egy éjszakára vízkőoldós vízzel, utána 2-3-szor átöblítette, amíg tiszta víz nem jött belőle. Talán mintha egy picit kevesebb víz jönne ki belőle, mint a régiből, de nem vagyok benne biztos. Bőven bemelegedett motornál a radiátorba menő két cső tök hideg, csak a motor felöli pár centijük meleg. Nem teljesen ugyanilyen motorból lettek kiszedve a csövek, uh az egyik kicsit hosszabb ezért belóg. De hát ez csak nem okozhatja, nem? Kérlek segítsetek, ne hagyjátok hogy megfagyjak! :)

Guni

Szerintem a termosztát lesz a bibis. :)

Nem nyit ki és ezért kiskörön marad a meleg. :rolleyes:

Melegszik rendesen a kocsi?

A hideg meleg állítód is működik rendesen?

Elküldve
Ja hiányzott pár liter hűtővíz, remélem ez megoldja. :rolleyes:

Guni

az lesz az.. a termosztát ilyet nem csinál, mert a kiskörön van a fűtés... ha kevés benne a lé, az csinálhat ilyet.

Elküldve

No tényleg ennyi volt csak a gond.

Viszont van egy másik gondom is, hogynem tudom hogy hogyan, de becsúszott a kormányrudam és nem tudom rendesen felrakni a kormányt. Még amikor vettük le, akkor kapott pár erőteljes ütést és most ahogy raktam fel a kormánykereket egyszerűen becsúszott már attól a kis erőfeszítéstől is. Ki meg nem jön, pedig teljes testsúllyal rángattam. Beleér mögötte a műanyagba és a kormányzár is hol be sem zár, hol meg csak olyan nagyon fura koppanással. Mi lehet ez?

Guni

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.