Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Bocs az astra f-ből keveredtem ide, de végül is globális a kérdésem.: HF-csavarokat miért kell kicserélni, az mit befolyásol? :D

Mert a csavar a meghúzás, és üzem közben megnyúlik. Nálad azért nem tettünk újakat, mert 15-20 ezerreel megdobta volna a költségvetést.

Link to comment
Megosztás:

Mert a csavar a meghúzás, és üzem közben megnyúlik. Nálad azért nem tettünk újakat, mert 15-20 ezerreel megdobta volna a költségvetést.

Ráadásul aki elég alapos az nem is akármilyen csavarokat tesz bele, hanem vagy speckó nagy teherbírású csavarokat, vagy a D Kadett (1983 előtti) hengerfejcsavarjait, mert az állítólag még jobb anyagból van és nem nyúlik meg.

15553729940.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul aki elég alapos az nem is akármilyen csavarokat tesz bele, hanem vagy speckó speckó teherbírású csavarokat, vagy a D Kadett (1983 előtti) hengerfejcsavarjait, mert az állítólag még jobb anyagból van és nem nyúlik meg.

azt az apróságot nem írtam, hogy D kadett volt a megboldogult...és annak a csavarja is érezhetően sajnos megnyúlt...amikor húztam le már egy csavarnál éreztem hogy ne tovább..pedig nyomaték kulccsal csináltam...szóval a 22 év az segít a nyúlásban és a 200ekm is...ha kibírta a gyári akkor örűlj neki, de én az első szívás után nem akartam még 1x szétszedni....egyébként nem 20 papír, hanem 3-4eFt egy garnitura hf csavar!!!

Link to comment
Megosztás:

Nálam is eszi a motor az olajat (én Shell Helix RED típusút töltök bele), de ezt már akkor is tudtam, amikor megvettem az autót, mert mondták, hogy gyűrűztetni kell a motort, csak erre még nem volt pénzem.

Az a HElix a világ szemete.. az én 13S-emet is odabszta... vagy mocifelújítás (fúrás, köszörülés, dugók, gyűrűk +minden más 100 -200k sajnos MO-n előszeretettel fúrják mellé), vagy egy bontott motor... csak gyűrűzés nem sokat ér, sőt, ahogy a többiek mondták, átmeneti adjegycsókot.

Link to comment
Megosztás:

azt az apróságot nem írtam, hogy D kadett volt a megboldogult...és annak a csavarja is érezhetően sajnos megnyúlt...amikor húztam le már egy csavarnál éreztem hogy ne tovább..pedig nyomaték kulccsal csináltam...szóval a 22 év az segít a nyúlásban és a 200ekm is...ha kibírta a gyári akkor örűlj neki, de én az első szívás után nem akartam még 1x szétszedni....egyébként nem 20 papír, hanem 3-4eFt egy garnitura hf csavar!!!

Igaz. :D

Bár csak most néztem utánna igazán.

Link to comment
Megosztás:

Az a HElix a világ szemete.. az én 13S-emet is odabszta... vagy mocifelújítás (fúrás, köszörülés, dugók, gyűrűk +minden más 100 -200k sajnos MO-n előszeretettel fúrják mellé), vagy egy bontott motor... csak gyűrűzés nem sokat ér, sőt, ahogy a többiek mondták, átmeneti adjegycsókot.

Elkeserítesz. Nekem a szerelőm 40k-t mondott. A Shell Helix helyett mit ajánlasz?

Link to comment
Megosztás:

Az a HElix a világ szemete.. az én 13S-emet is odabszta... vagy mocifelújítás (fúrás, köszörülés, dugók, gyűrűk +minden más 100 -200k sajnos MO-n előszeretettel fúrják mellé), vagy egy bontott motor... csak gyűrűzés nem sokat ér, sőt, ahogy a többiek mondták, átmeneti adjegycsókot.
ezzel abszolute nem értek egyet....hidd el értek hozzá valamelyest...ha nincs hordósodás vagy csak nagyon kis mértékű, akkor egy garnítúra új gyűrű és még kb 80ekm-el mehet tovább a gép...ezek a régi mocik pedig még anyagból voltak....anno a wartburgunk amikor normál benzinnel hasított, majd felkente a dugót gyűrűstől a hengerfalra, még ezt is túlélte csak le kellett róla kaprni maradéktalanúl a rá olvadt/kenődött aluminiumot....és szinte nyoma sem maradt...utánna még nálunk ment vele 2 db főtengely és kb 120ekm...mert ezek a felújított főtengelyek ennyit bírtak....illetve az utolsóval együtt ment el....szóvala ablokkok sokat kibírnak és arégi motorok pedig pláne....egyik kollegámék F astrájában a c14NZ-ben volt 380ekm...igaz kb 300ekm-től már csipegette az olajat, de megbízható volt....ők voltak az első tulaj...utánna csináltak egy motorfelújítást...most tartanak a géppel 450ekm-nél....szóval van olyan ha vki vigyáz a gépre hogy nem teszi tönkre és simán elég neki egy gyűrű garnitura csere....ezeknél az olajzabálós gépknél sem a henger van elkopva!!!!!! így ahhoz nem is szoktak nyúlni...túlméretes dugó és új gyűrű garnitura..szelepszár szimmering csere..de ha már egyszer szét van döntve akkor szelepek becsiszolása....szóval azért nem kell egyből ágyút használni...fel kell mérni a mocit, azt hogy meddig akarod használni és hogy mennyi a pénztárcádban, majd ezek után elgondolkodni....és dönteni. de okosan :D
Link to comment
Megosztás:

ezzel abszolute nem értek egyet....hidd el értek hozzá valamelyest...

Ez biztos így van. Bár az ilyen szavaira ismerőseim többsége általában rácáfolt.

De... Nem arról van szó, hogy nem sikerülhet a gyűrűzés, hanem arról, hogy nem feltétlenül jó megoldás és az estek többségében pénzkidobás.

Mi is újíttatunk fel motort a dunántúl egyik legnagyobb műhelyével. Az első 10.000-es olajcsere előtt már kellett rátölteni.

Egy másik ismerősöm az 1.6D kadettját újíttatta fe telsjesen és 50.000 km után jött a következő felújítás.

..ezek a régi mocik pedig még anyagból voltak...

Értek hozzá rulez.

Emberek minek erőltetik a régi autók még anyagból voltak baromságot????

A mostani autók akkor mitől biztonságosabbak és mitől mennek el 3-400.000 km-t komoly bajok nélkül???

Illetve a régen csak tuti f*sza autót gyártottak?? Régen soha nem árultak szemetet???

Link to comment
Megosztás:

ezzel abszolute nem értek egyet....hidd el értek hozzá valamelyest...ha nincs hordósodás vagy csak nagyon kis mértékű, akkor egy garnítúra új gyűrű és még kb 80ekm-el mehet tovább a gép

tiszteletben tartom a véleményed, nekem sajnos csak negatív tapasztalataim voltak... ugye a pörgősebb benzinesek olajpumpája nem annyira okés gyárilag, először felül nem ken eléggé, veztengely, tőkék, aztán alul se, főtengely és csapágyak, aztán klaffog a dugó is a helyén... onnantól meg gépmunka mindenhova, ha már szét van szedve.

(rokon 1.4si-je 500km-et bírt ki drága gépmunka után, az olajpumpa volt megint hibás, és azonnal tönkrement egy támcsapágy. pedig nem olcsó munkát kért, hanem jót.)

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos így van. Bár az ilyen szavaira ismerőseim többsége általában rácáfolt.

De... Nem arról van szó, hogy nem sikerülhet a gyűrűzés, hanem arról, hogy nem feltétlenül jó megoldás és az estek többségében pénzkidobás.

Mi is újíttatunk fel motort a dunántúl egyik legnagyobb műhelyével. Az első 10.000-es olajcsere előtt már kellett rátölteni.

Egy másik ismerősöm az 1.6D kadettját újíttatta fe telsjesen és 50.000 km után jött a következő felújítás.

Értek hozzá rulez.

Emberek minek erőltetik a régi autók még anyagból voltak baromságot????

A mostani autók akkor mitől biztonságosabbak és mitől mennek el 3-400.000 km-t komoly bajok nélkül???

Illetve a régen csak tuti f*sza autót gyártottak?? Régen soha nem árultak szemetet???

a mostani autók biztonsága nem egyszerűen a felhasznált anyagokban rejlik, hanem a tökig tele rakott elektronika okán illetve a karosszéria másként való anyag felhasználásán és tudatosabb építésén, a motorok anyagminősége és összerakása...ugye nem kell mesélnem a csodás újonnan összerakott olajzabálókról..a jó illesztés és anyag kombináció...erről ennyit...a régebbi mociknál ilyet nem tapasztalhatsz....ott ha ette az olajat vki feje lehullott..vagy legalábbis nem azt beszélték hogy ez így jó....manapság már élettartam tervezés van...nem az a lényeg hogy a legjobb legyen hosszú ideig, hanem mondjuk 5-6 évig kb 100ekm-ig ..utánna lehet öket sajnos eldobni, ők így terveznek csak mi tovább használjuk....mert nyugaton már ez megy...azon meg hogy jobb anyag ne csodálkozz...a mostani anyagok összetéttelét már úgy határozzák meg hogy egy kis plussz se legyen benne különben felesleges beruházás...nézz meg egy régebbi ugyanúgy 1.2-es motor összsúlyát, abba még anyag volt, manapság már nincs, mert mindent kipróbálunk csakhogy olcsóbb legyen a gyártás...ha nem hiszed nézz utánna magad...én nem azért vagyok itt hogy rádbeszéljem...már láttam és csináltam 1-2 dolgot, amit te sosem fogsz esetleg megtenni(ezzel nem lenézni akarlak, mert lehet te nem ilen vagy, de manapság már ritka az olyan fiatal, aki neki mer kezdeni egy motor szétdöntésének, illetve ha meg is teszi ki tudja mi lesz belőle..)..raktam már össze veterán autót és motorját...hidd el abban anyag van ezek a maiak pedig már igen mások..lehet itt esküdözni, hogy a maiak már űrtechnológiával készűlnek, de sosem fognak kibírni annyit, mint egy régi blokk...mostanában mikor látsz olyan széria kocsit amelyik 700ekm-t lemegy anélkűl hogy hozzá nyúlnának...régen ilyen is volt..szólj ha most tudsz ilyen személykocsit.....:D

Link to comment
Megosztás:

tiszteletben tartom a véleményed, nekem sajnos csak negatív tapasztalataim voltak... ugye a pörgősebb benzinesek olajpumpája nem annyira okés gyárilag, először felül nem ken eléggé, veztengely, tőkék, aztán alul se, főtengely és csapágyak, aztán klaffog a dugó is a helyén... onnantól meg gépmunka mindenhova, ha már szét van szedve.

(rokon 1.4si-je 500km-et bírt ki drága gépmunka után, az olajpumpa volt megint hibás, és azonnal tönkrement egy támcsapágy. pedig nem olcsó munkát kért, hanem jót.)

akkor ebben az esetben megint el lehet gondolokodni, hogy szakemberek vagy sem....ha teljes felújítást csinálok, akkor a pumpa is hozzá kell hogy legyen értve...szóval ez az a hely volt ahol drágán és kitudja hogy dolgoztak....egyébként van hogy atulaj a lökött..nekem meséltek olyat teljes motor felújítás, majd bejáratás....úgy gondolta a tag, majd alapjáraton....kocsi rendben...elgurult a kocsmáig a cimbijeihez akocsit hagyta kint járni...eldumálta az időt, mire kiment a kocsi leállít...körülötte nagy tócsa...elcsattant egy vízcső és frissensűlt lett a 0km-es mociból...másik sztory...teljes moci felújítás, majd utánna 300km-enként erős olajfolyás a szűrő pereménél...a harmadik szűrő után a srác úgy döntött, hogy vissza viszi, mert ennyi hibás olajszűrő nincs...kiderűlt, hogy a nyomásszabályozó golyós szelep megragadt és magasabb fordulaton az volt a mázlija hogy nem szakdt le a szűrő vagy valahol máshol nem nyomta szét, különben kuka lett volna a moci...

Link to comment
Megosztás:

...manapság már ritka az olyan fiatal, aki neki mer kezdeni egy motor szétdöntésének, illetve ha meg is teszi ki tudja mi lesz belőle...

Telitalálaaat :D ;) :P

elgurult a kocsmáig a cimbijeihez akocsit hagyta kint járni...eldumálta az időt, mire kiment a kocsi...

...nemvoltott :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

akkor ebben az esetben megint el lehet gondolokodni, hogy szakemberek vagy sem....ha teljes felújítást csinálok, akkor a pumpa is hozzá kell hogy legyen értve...

onnan indultunk, amiben egyet is értünk, hogy ha már szét van borítva a gyűrűzés miatt, akkor kiderül a többi (pl fellazított hajtókarcsapágyakat sem raknék vissza tiszta szívvel, mert nem tudom ugyan úgy lehúzni). ha van már bárhol kopás, az az egy olajkörön lévő mozgó gépelemekre mindenképp hatással van-volt. innentől pedig egyenes út vezet a csak gyűrűk 13, hf tömítés 3, olaj+szűrők 6 pártömítés +munkadíj =40-től a mindentcsapágyaz, köszörültet, síkoltat-csereberél 150-200-ig, amit sajnos a kispénzű kadett-tulaj már nem fog a gépére locsolni ( az autó sajátértékét meghaladó javítási költség már gazdasági tk-szerű). sajnos én is belefutottam összerakott motor lustaság miatti újból bontásába... ilyesmi , Kojak is látott már pár ketyegőt rosszul ketyegni.

Ilyesféle gazdasági helyzetben előfordulhat, hogy a szép szakmunkát leszavazza a pénztárca. (persze egyszerre sok kifizetni, de az utólag többszörösen hibakezelésre fordított összegről és időről a felszínesek megfeledkeznek...)

(tudom, az autó drága luxus, járjak bkv-val...)

:D

Link to comment
Megosztás:

.manapság már élettartam tervezés van...nem az a lényeg hogy a legjobb legyen hosszú ideig, hanem mondjuk 5-6 évig kb 100ekm-ig ..utánna lehet öket sajnos eldobni, ők így terveznek csak mi tovább használjuk....mert nyugaton már ez megy...azon meg hogy jobb anyag ne csodálkozz...a mostani anyagok összetéttelét már úgy határozzák meg hogy egy kis plussz se legyen benne különben felesleges beruházás...nézz meg egy régebbi ugyanúgy 1.2-es motor összsúlyát, abba még anyag volt, manapság már nincs, mert mindent kipróbálunk csakhogy olcsóbb legyen a gyártás...ha nem hiszed nézz utánna magad...én nem azért vagyok itt hogy rádbeszéljem...már láttam és csináltam 1-2 dolgot, amit te sosem fogsz esetleg megtenni(ezzel nem lenézni akarlak, mert lehet te nem ilen vagy, de manapság már ritka az olyan fiatal, aki neki mer kezdeni egy motor szétdöntésének, illetve ha meg is teszi ki tudja mi lesz belőle..)..raktam már össze veterán autót és motorját...hidd el abban anyag van ezek a maiak pedig már igen mások..lehet itt esküdözni, hogy a maiak már űrtechnológiával készűlnek, de sosem fognak kibírni annyit, mint egy régi blokk...mostanában mikor látsz olyan széria kocsit amelyik 700ekm-t lemegy anélkűl hogy hozzá nyúlnának...régen ilyen is volt..szólj ha most tudsz ilyen személykocsit.....:D

Hát szerintem pár dolog van amiben tévúton jársz. Egyrészt az új autók is elfutnak komoly baj nélkül több 100.000 km-eket.

Peugeot 406 - 5 év alatt 260.000 km.

Peugeot Boxer - 7 év alatt kb 400.000 km (építőipari munkásautó)

Kia Pregio - kb 10 év alatt 300-350.000 km

Volvo S70 - 10 év alatt kb 300.000 km + amit kiszedtek belőle megvétel előtt.

Ez pár olyan autó, mai nálunk volt és nem lett komoly bajuk attól, hogy elmentek ennyi km-t.

A másik a régi 1.2-es motrra, meg az újakra ilyen összehasonlítást írni, megint csak a széleskörű hozzáértésedet mutatja. Valóban egy 1.2-es motor "masszívabb" anyagúnak tűnhet, mint egy mostani új motor. De változnak a gyártási technológiák, meg változnak az anyagminőségek és ebből kifolyólag elég "kevesebb" anyag is. Máshogy mondva ez nem azt jelenti, hogy 82-ben az 1.2 OHV blokkba azért került annyi anyag, mert nem sajnálták, hanem mert akkor az volt az a minimális anyagmennyiség, ami az akkori technika és anyagok lehetővé tettek.

Más szép példa a régi időkből, a Csepel teherautók: nem azért bírják el a megengedett terhelésük többszörösét, mert olyan masszívra építeték őket szándékosan, henm mert akkora ráhagyást igényelt az akkori fejlettségi szinten.

Hát pár motort már borítottam már szét én is. És mondhatni sikerül időtállóra összeraknom nekem is. A Blitzhez hasonló "kezeléseket" heti rendszerességgel kap az autóm. (Mondjuk a hűtő nem bírja.) Követtem el én is hülye hibákat. De mindig tanul az ember. És azt nem is állítom, hogy nagy szerelő vagyok.

Csak amióta autókkal foglalkozok, kicsit megváltozott a hozzád hasonló álláspontom, az új és régi autókkal kapcsolatban.

A fennt említett km-ek szerintem magukért beszélnek. ÉS ez szintén nem általános következtetés, csak néhány példa arra, hogy azért mert új, nem feltétlenül szemét. ÉS ez nem jelenti azt, hogy az újak között nincs szar.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem pár dolog van amiben tévúton jársz. Egyrészt az új autók is elfutnak komoly baj nélkül több 100.000 km-eket.

Peugeot 406 - 5 év alatt 260.000 km.

Peugeot Boxer - 7 év alatt kb 400.000 km (építőipari munkásautó)

Kia Pregio - kb 10 év alatt 300-350.000 km

Volvo S70 - 10 év alatt kb 300.000 km + amit kiszedtek belőle megvétel előtt.

Ez pár olyan autó, mai nálunk volt és nem lett komoly bajuk attól, hogy elmentek ennyi km-t.

A másik a régi 1.2-es motrra, meg az újakra ilyen összehasonlítást írni, megint csak a széleskörű hozzáértésedet mutatja. Valóban egy 1.2-es motor "masszívabb" anyagúnak tűnhet, mint egy mostani új motor. De változnak a gyártási technológiák, meg változnak az anyagminőségek és ebből kifolyólag elég "kevesebb" anyag is. Máshogy mondva ez nem azt jelenti, hogy 82-ben az 1.2 OHV blokkba azért került annyi anyag, mert nem sajnálták, hanem mert akkor az volt az a minimális anyagmennyiség, ami az akkori technika és anyagok lehetővé tettek.

Más szép példa a régi időkből, a Csepel teherautók: nem azért bírják el a megengedett terhelésük többszörösét, mert olyan masszívra építeték őket szándékosan, henm mert akkora ráhagyást igényelt az akkori fejlettségi szinten.

Hát pár motort már borítottam már szét én is. És mondhatni sikerül időtállóra összeraknom nekem is. A Blitzhez hasonló "kezeléseket" heti rendszerességgel kap az autóm. (Mondjuk a hűtő nem bírja.) Követtem el én is hülye hibákat. De mindig tanul az ember. És azt nem is állítom, hogy nagy szerelő vagyok.

Csak amióta autókkal foglalkozok, kicsit megváltozott a hozzád hasonló álláspontom, az új és régi autókkal kapcsolatban.

A fennt említett km-ek szerintem magukért beszélnek. ÉS ez szintén nem általános következtetés, csak néhány példa arra, hogy azért mert új, nem feltétlenül szemét. ÉS ez nem jelenti azt, hogy az újak között nincs szar.

azt azért ugye elhiszed hogy minden gramm ötvözőt ha lehet megspórolnak....vagy szerinted csak az motorház tető burkolaton tudnak spórolni? :D

úgy látom kissé felpörögtél ;) és elkezdtél személyeskedni...én ezt kerültem...remélem...szóval te sem vagy meggyőzhető és legyen elég ennyi :P

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt a 150km utáni vízszintellenőrzés, és mintha nem fogyott volna (vagy nem sok, mert nem tudom pontosan, hogy meddig volt). Lehetett volna több eszem is, hogy megtöltöttem volna a jelzésig, de nem jutott eszembe. Majd most megtöltöm, és meglátom, hogy mi történik.

Más: ugye ha az embernek kalapács kerül a kezébe, akkor mindent szögnek néz. Nemrég vettem egy lakatfogót, és mostanában mindennek lemérem az áramfelvételét. Megnéztem, mekkora áramot húz a generátorból a hálózat, ha minden viszonylag állandó üzemű elektromos fogyasztót bekapcsolok (fényszóró+hátsóablakfűtés+fűtőventilátor). 45A-t mutatott a műszer :D Később jutott eszembe, hogy az ablaktörlőket is be kellett volna még kapcsolni, akkor lett volna az igazi. Csak karburátorosról lévén szó, eléggé lehúzza az alapjáratot ez a terhelés is, és rázkódik az egész (egyszer le is állt, amikor még nem volt elég meleg), szivatóval meg nem lehet sokat rátolni, mert bezabál tőle és leáll (már jártam így, amikor egy másik járművet bikáztunk). Majd valamivel kitámasztom a gázpedált a méréshez legközelebb ;) Vagy van valakinek jobb ötlete azon kívül, hogy valakit ültessek be, hogy nyomja a pedált?

Régi autó-új autó témához: engem mindig az érdekelt, hogy a pótkereket miért nem helyezik el a motortérben? Ha már a motorok fizikailag kisebbek lettek, akkor talán el lehetne úgy helyezni az alkatrészeket, hogy elférjen a pótkerék is. Az is vacak, ha a csomagtérben van, mert akkor mindent ki kell pakolni róla adott esetben, meg az is, ha a csomagtér aljára van felfogatva, mert akkor meg tiszta kosz lesz az ember tőle...

Link to comment
Megosztás:

azt azért ugye elhiszed hogy minden gramm ötvözőt ha lehet megspórolnak....vagy szerinted csak az motorház tető burkolaton tudnak spórolni? :D

úgy látom kissé felpörögtél ;) és elkezdtél személyeskedni...én ezt kerültem...remélem...szóval te sem vagy meggyőzhető és legyen elég ennyi :P

Látom jól átolvastad amit írtam. Mindegy maradjunk ennyiben....

Link to comment
Megosztás:

Régi autó-új autó témához: engem mindig az érdekelt, hogy a pótkereket miért nem helyezik el a motortérben? Ha már a motorok fizikailag kisebbek lettek, akkor talán el lehetne úgy helyezni az alkatrészeket, hogy elférjen a pótkerék is. Az is vacak, ha a csomagtérben van, mert akkor mindent ki kell pakolni róla adott esetben, meg az is, ha a csomagtér aljára van felfogatva, mert akkor meg tiszta kosz lesz az ember tőle...

hát ha oda tennék (rakták régen, a franciák) több hátránya is lehet:

- magasra tenni 15-20kg-ot nem jó: súlypont, passzív biztonság, stb

- ott meleg van, az se jó a guminak (se a tulajnak, aki majd fogdossa)

- egy francia olajsárbundás régi moci melett ugyan olyan koszos lesz, sőt az is árt a guminak.

szerintem:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.