Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Azám. Különben búcsút mondhatsz a katalizátornak (ha van), illetve főtengelyszimmeringnek. Egyszer a céges autón (OFF VW ON) én is hanyagoltam ezt a kérdést, aztán az a szimmering annyira beteg lett, hogy telenyomta az önindítót motorolajjal. :oops: Hát mit mondjak, nem használt neki

Elküldve
Azám. Különben búcsút mondhatsz a katalizátornak (ha van), illetve főtengelyszimmeringnek. Egyszer a céges autón (OFF VW ON) én is hanyagoltam ezt a kérdést, aztán az a szimmering annyira beteg lett, hogy telenyomta az önindítót motorolajjal. :oops: Hát mit mondjak, nem használt neki

sok olaj és a katalizátor ???

nem érteni...........

mert ez csak akkor igaz, ha a felesleget nem kinyomja, hanerm eléget. na az tényleg nem használ neki.

de inkább kinyomja a tömitéseket...

Elküldve
sok olaj és a katalizátor ???

nem érteni...........

mert ez csak akkor igaz, ha a felesleget nem kinyomja, hanerm eléget.

Arra gondoltam. Jó néhány katalizátoros autón rá van írva az olajbetöltő nyílás sapkájára, hogy a túl sok olaj kinyírja a katalizátort. Tehát erre figyelmeztetnek, de azt nem mondja egyik sem, hogy a szimmeringet is, pedig az szvsz nagyobb gáz...

Elküldve

A kérdés, hogy hová öntöd az olajat, mert ha a benyához, akkor egy idő után nyugodtan ki lehet szedni onnan középről.A túltöltés ismereteim szerint elsősorban a tömítéseknek árt de nagyon.Aztán jön még valami a kenőképességgel, de erre már nem esküszöm. 8) :roll:

Elküldve

Nagyszerű... akkor engedhetek ki két deci olajat. Ha még van benne felesleg. Viszont az olajnyomás azóta úgy néz ki, mintha 1 skálával lejebb esett volna (digit műszerfal)

2000 felett normális, 1500-2000 között az utolsó nem világít, alapjárat és 1500 között az utolsó kettő, és alapjáraton az utolsó három nem világít. :)

Elküldve

Sziasztok kell vegyek egy típusazonos motort az autómba. Lenne egy olyan kérdésem, hogy a forgalmiban lévő motorszámból hogyan lehet megállapítani, hogy ugyanarról a típusú motorról van-e szó. Nagyon sürgős lenne a válasz, kérlek írjatok.

Köszi.

Elküldve

Az enyémben nincsenek betűk, csak számok, de az autó típusa úgy van a forgalmiban, hogy Opel Kadett 1.3 LS, motorszám 13xxxxxxxxx (x-ek helyett számok vannak).

Elküldve
Az enyémben nincsenek betűk, csak számok, de az autó típusa úgy van a forgalmiban, hogy Opel Kadett 1.3 LS, motorszám 13xxxxxxxxx (x-ek helyett számok vannak).

A könyvet nézve 3 lehetőség van:

1. Vagy 13N, vagy 13NB (itt a porlasztó az eltérés)

2. Ha katalizátoros (valószínű nem az, mert akkor C-vel kezdődik a motorszám), akkor C13N

3. Ha 55 kW-os, akkor 13S

Ha az utóbbi kettő valamelyike, akkor szerencséd van.

Egy másik eset, hogy tudod-e a porlasztó pontos típusát:

1. 13N - Pierburg 35 PDSI

2. 13NB - Pierburg 1 B 1

3. C13N - MULTEC

4. 13S - Pierburg 2 E 3

Amúgy a motorblokkba be van ütve a motorszám, a blokk elülső oldalán. Én nem láttam az enyémet, de valószínű a leömlők alatt van.

Ennyit tudtam hirtelen a könyvből megnézni.

Elküldve

Jánoska,

Leírom, hogy mi van pontosan a forgalmiban, utána tudnál nézni nekem?

Köszi.

Tehát: Opel Kadett LS 1.3

1281 cm3 44 KW Benzin-es motorról van szó, aminek a motorszáma: 1314388xxx

Köszi mégegyszer.

Elküldve
Bocs, azt nem írtam, hogy nem katalizátoros, és 1985-ös az autó.

Aha... akkor pedig vagy 13N, vagy 13NB. A kettő között a különbség:

1. Porlasztó

13N - Pierburg 35 PDSI

13NB - Pierburg 1 B 1

2. Gyártás éve, hónapja

13N - 1984.09 - 1989.12

13NB - 1986.03 - 1989.04

3. Forgatónyomaték

13N - 94 Nm

13NB - 96 Nm

Érdekes a lökettérfogat, mivel az elvileg 1297 cm3, nem pedig 1281 cm3.

Ebből kiindulva, ha 1985-ös az autó, akkor még nem gyárthatták 1986-ban :) tehát valószínű, hogy 13N a motorkódja.

Ja és én végig E Kadettről beszéltem. :twisted:

de az a biztos, ha bebújsz a kocsi alá, és a leömlő körül a blokk első falán keresgélsz valami számot.

Elküldve

Sajnos nem tudok bebújni a verda alá, mert 60 km-re van, és ma kellene elmenjek megnézni a másik motort, ami a fószer állítása szerint osztrákból behozott 1.3-as benzines motor 1988-as. Mindjárt felhívom és megkérdem, hogy milyen pontosan az a motor. Csak potyára nem akarok 120 km-t autózni, viszont szükségem lenne arra a motorra. Kicsit tanácstalan vagyok. 5 hónapja van meg az autó már szétesett a motorja :)(((( Főtengely már volt köszörülve és mégegyszer nem lehet, meg nincs 100.000-em megcsináltatni. Ez a motor csak 25-ben lenne.

Elküldve
Sajnos nem tudok bebújni a verda alá, mert 60 km-re van, és ma kellene elmenjek megnézni a másik motort, ami a fószer állítása szerint osztrákból behozott 1.3-as benzines motor 1988-as. Mindjárt felhívom és megkérdem, hogy milyen pontosan az a motor. Csak potyára nem akarok 120 km-t autózni, viszont szükségem lenne arra a motorra. Kicsit tanácstalan vagyok. 5 hónapja van meg az autó már szétesett a motorja :)(((( Főtengely már volt köszörülve és mégegyszer nem lehet, meg nincs 100.000-em megcsináltatni. Ez a motor csak 25-ben lenne.

Hát ez így rizikós, mivel 4 fajta 1.3-as motor van. Érdekes az is, hogy a magyar eredeti kézikönyvben említést se tesznek 1.3-as motorokról :?

Elküldve

Sziasztok, a tegnapi motor 1.6-os volt, úgyhogy az nem jó. Ha valaki tud forgalomból kivont 1.3-as benzines motort papírokkal együtt kérem írjon egy e-mailt az szgabor@wertz.hu -ra. Köszönöm. Dél - Dunántúl lenne a legjobb.

Elküldve

Hello, nekem is volt ilyen, az alapjárat szabályzó fúvóka cseréje megoldotta a problémát. A légszűrő alatt található, és ha teljesen be van csavarva és leáll a motor akkor biztos az a rossz.

Elküldve

Hali!

Ma reggel végigszoptam a délelőttöt. Leszakadt egyik gyújtókábel :arrow: csere.

Gép baszott indulni. Már az akksi majdnem lemerült, cserélgettem a régi/új kábeleket, gyertyákat megtisztítottam, mert csupa benzin volt. Erre kiderült, hogy az eddig jól működő BOSCH WR7DCX gyertyák nem adtak rendesen szikrát. Visszaraktam a régi NGK-kat, azokkal pöccre indult.

Meg tudná valaki mondani, hogy C20NE motorba melyik a legjobb gyertya?

Elküldve
Hali!

Ma reggel végigszoptam a délelőttöt. Leszakadt egyik gyújtókábel  :arrow: csere.

Gép baszott indulni. Már az akksi majdnem lemerült, cserélgettem a régi/új kábeleket, gyertyákat megtisztítottam, mert csupa benzin volt. Erre kiderült, hogy az eddig jól működő BOSCH WR7DCX gyertyák nem adtak rendesen szikrát. Visszaraktam a régi NGK-kat, azokkal pöccre indult.

Meg tudná valaki mondani, hogy C20NE motorba melyik a legjobb gyertya?

Annyit tudok, hogy sokan állítják, hogy a BOSCH gyertyák minősége sajnos egyre rosszabb..tehát Én mindenképpen vmi mást javasolnék...az NGK egész jó, egyébként ha bemész bármelyik autós üzletbe, akkor ott meg kell hogy tudják mondani milyen gyertya való bele pl. NGK-ból..

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.