Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

akkor jó :wink:

Véleményed az általam leírtakkal kapcsolatban? :?: :?

ihen. arra nem gondoltam, hogy a tömités cseréjével megoldodik :)

el márkaszervizesedem lassan. minden mindig csere :-))))

Elküldve

ihen. arra nem gondoltam, hogy a tömités cseréjével megoldodik :)

el márkaszervizesedem lassan. minden mindig csere :-))))

Hát igen irány nyugat :arrow: Nekem is jobban tetszene, ha dugult az üzemanyagszűrőm, akkor kicserélem az egész autót :wink: 8) :D de mi elég nehezen jutunk el oda, ahova a japánok..ha jól tudom ott az 5 éves autók mennek a zúzdába és újrahasznosítva egy részét új gépek "születnek" belőlük.... :roll: de ők a havi fizetésükből lehet, hogy megvehetnek 1 autót... :roll:

Elküldve

áááááá.

aza a baj, hogy 1 országgal alrébb már szintén ez van.

ott az astráknak sem rohad a kerékivük, és jáűrtam olyan boltóban, ahol a 800 ezret érő kettes golfot vágtűák épp ketté.

én meg sirtam, és visszaültem a Zasztavámba :)

ez kb 5-6 éve vót.....

itt meg a 80-as dékadett amit a gitt tart össze, 200 ért akarják eladni....

Elküldve
áááááá.

aza a baj, hogy 1 országgal alrébb már szintén ez van.

ott az astráknak sem rohad a kerékivük, és jáűrtam olyan boltóban, ahol a 800 ezret érő kettes golfot vágtűák épp ketté.

én meg sirtam, és visszaültem a Zasztavámba :)

ez kb 5-6 éve vót.....

itt meg a 80-as dékadett amit a gitt tart össze, 200 ért akarják eladni....

Adják 200-ért, de legyen a havi fizum 2.5 milla és akkor már rendben is vagyunk :wink:

Elküldve

Sziasztok!

Köszi a segítséget visítás ügyben :D Az az igazság hogy a vízpumpa is ki lett cserélve mert a régi elég viseltes volt.

Jó nagy kavarás volt vele mert a boltban egy olyat adtak ami láncos motorokhoz jó.A szerelő csak két hónap múlva ért rá, és akkor derült ki hogy nem is az kell hozzá.Most vettem olyat amilyen kell bele, és itt állok egy visító autóval plusz egy vízpumpával ami vadi új és szépen mutat a polcon.A vezérműszíjhoz nem nyúlok, majd szólok a havernak (ő szerelő).

Ha esetleg vkinek kell a vízpumpa, szívesen odaadom.

Üdv : Dudu

U.i.: Végre egy hely ahol segítenek is :)

Elküldve

ez a jó reklám az opel-forum.hu-nak :D :D

Ahhoz képest, hogy 2 hónapja még szinte teljesen ki lettem rekesztve, mert nem vagyok klubtag.... :oops: jó reklámot csináltunk :wink:

Elküldve

Ahhoz képest, hogy 2 hónapja még szinte teljesen ki lettem rekesztve, mert nem vagyok klubtag.... :oops: jó reklámot csináltunk

Én se.... :oops: de ez még nem kizáró ok ugye? :D

A segítségre visszatérve pedig egy pár helyre már írtam problémáimmal de mintha süket fülekre találtam volna... :)

Üdv : Dudu

Elküldve
Ahhoz képest, hogy 2 hónapja még szinte teljesen ki lettem rekesztve, mert nem vagyok klubtag.... :oops: jó reklámot csináltunk

Én se.... :oops: de ez még nem kizáró ok ugye? :D

A segítségre visszatérve pedig egy pár helyre már írtam problémáimmal de mintha süket fülekre találtam volna... :)

Üdv : Dudu

Akkor a lényeg, hogy most jó helyen vagy! :wink: írd le nyugodtan, ha van még vmi nyűgöd..ezért van a fórum ezen része..hátha tudunk segíteni 8)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hali!

Olyan problémám van, az autóm (Opel Kadett E 1,3NB) motorjának járása nem egyenletes.Már tanakodtunk gyújtásra,benzin ellátási gondra.

Ugy kezdte, néhány naponta ki-kihagyott egy-egy henger, utánna napokig ment gond nélkül, ezután néha leállt a motor, hol piroslámpánál állva, hol 100-as tempónál, szóval terhelten is.Végignéztem a gyújtásrendszert, viseltes vezetékeket kicseréltem, gyertyákat is, megtakaritottam a gyújtáselosztot, kicseréltem a benzincsövet (valószinüleg repedt volt), de most azt csinálja 3-4 naponta sikerül beiinditanom, megy gond nélkül (se rángatás,se erőprobléma nincs vele), de ha leállitom a motort, nem indul be, csak napok mulva, már elindulni sem merek itthonrol.

Valamint a benzinszintjelző hol jo értéket mutat, hol nem,

szerintetek mit érdemes ilyenkor megnézni?

Elküldve
Hali!

Olyan problémám van, az autóm (Opel Kadett E 1,3NB) motorjának járása nem egyenletes.Már tanakodtunk gyújtásra,benzin ellátási gondra.

Ugy kezdte, néhány naponta ki-kihagyott egy-egy henger, utánna napokig ment gond nélkül, ezután néha leállt a motor, hol piroslámpánál állva, hol 100-as tempónál, szóval terhelten is.Végignéztem a gyújtásrendszert, viseltes vezetékeket kicseréltem, gyertyákat is, megtakaritottam a gyújtáselosztot, kicseréltem a benzincsövet (valószinüleg repedt volt), de most azt csinálja 3-4 naponta sikerül beiinditanom, megy gond nélkül (se rángatás,se erőprobléma nincs vele), de ha leállitom a motort, nem indul be, csak napok mulva, már elindulni sem merek itthonrol.

Valamint a benzinszintjelző hol jo értéket mutat, hol nem,

szerintetek mit érdemes ilyenkor megnézni?

Abban teljesen igazad van, hogy az ilyen jelenséget vagy üzemanyag hiány vagy gyújtás kimaradás okoz!

Legközelebb ha nem akar indulni, húzd le vmelyik gyertya kábelt, tegyél bele egy használt vagy másik új gyertyát, érintsd a külsejét a testhez és kérj meg vkit hogy indítózzon, ha van szikra akkor egyértelműen az üzemanyag rendszerrel van a gond.

nem tartanám kizártnak, hogy esetleg olyan AC(üa. pumpa) van felszerelve, amiben van üa-szűrő és el van dugulva(takarítsd ki!).

Ha ezeket megnézted írj vissza mit találtál! :wink:

Elküldve

Abban teljesen igazad van, hogy az ilyen jelenséget vagy üzemanyag hiány vagy gyújtás kimaradás okoz!

Legközelebb ha nem akar indulni, húzd le vmelyik gyertya kábelt, tegyél bele egy használt vagy másik új gyertyát, érintsd a külsejét a testhez és kérj meg vkit hogy indítózzon, ha van szikra akkor egyértelműen az üzemanyag rendszerrel van a gond.

nem tartanám kizártnak, hogy esetleg olyan AC(üa. pumpa) van felszerelve, amiben van üa-szűrő és el van dugulva(takarítsd ki!).

Ha ezeket megnézted írj vissza mit találtál! :wink:

Hali!

Hát, valóban van gond, méghozzá nem is kicsi.

Ugyanis benzin volt, szűrő tiszta.

A gyújtással van a probléma.

Méghozzá elég furcsán, mert tegnap (egy hét pihenés után) minden gond nélkül indult az auto, s mikor felmelegedett üzemi hőmérsékletre, leállt,

s nem indult újra.

Nekiálltunk lemérni az elektromos vezetékeket, s ott bukot ki, valószinűleg ki kell cserélni az egész gyújtáselosztót.

(vezetékek rendben, bár némelyikre ráfér a csere,

a gyújtótekercs is működik=másik opelban kipróbáltuk)

Ugyanis a méréssel arra jutottunk a gyújtáselosztóban levő jeladótol nem megy jel a gyújtótekercshez.

Végigjártam tegnap vagy 20 üzletet, bontót.

Az üzletben az új kb 30-32 EFt, egy bontóban találtam használtat 12 EFt-ért.

Bár hozzáteszem a legtöbb helyen hülyének néztek, mert nem értették mit akarok.

Ugyanis nekem 1986-os 1,3NB-s Kadett-om van, viszont a gyújtáselosztóm elektronikus (nem vákumszabályzós), s állítólag csak az újabb típusokon volt gyárilag ez a gyújtáselosztó, s nem is nagyon lehet találni ilyenket.

Hogy mi lesz ennek a használt elosztónak a beszerelése után, megy-e, csak kedden este derül ki...

Viszont olyan segítségnek is örülnék, amit nem találok sehol, mekkora lehet az üzemanyagtartálya, s mi lehet a gond az üzemanyagszintjelzővel (néha semmit nem mutat, néha pedig reális értéket mutat=mit érdemes ilyenkor megvizsgálni?)

Elküldve
...mi lehet a gond az üzemanyagszintjelzővel (néha semmit nem mutat, néha pedig reális értéket mutat=mit érdemes ilyenkor megvizsgálni?)

Lehet hogy szaraxik a feszültségstabilizálód (A müszerfal hátoldalán van, ki kell szedni hozzá a műszertáblát). Elvileg az lenne a feladata, hogy ingadozó akkufeszültség esetén is jól mutasson a benzinszintjelző (mivel ugye az is elektromos).

Elküldve
Hali!

Olyan problémám van, az autóm (Opel Kadett E 1,3NB) motorjának járása nem egyenletes.Már tanakodtunk gyújtásra,benzin ellátási gondra.

Ugy kezdte, néhány naponta ki-kihagyott egy-egy henger, utánna napokig ment gond nélkül, ezután néha leállt a motor, hol piroslámpánál állva, hol 100-as tempónál, szóval terhelten is.Végignéztem a gyújtásrendszert, viseltes vezetékeket kicseréltem, gyertyákat is, megtakaritottam a gyújtáselosztot, kicseréltem a benzincsövet (valószinüleg repedt volt), de most azt csinálja 3-4 naponta sikerül beiinditanom, megy gond nélkül (se rángatás,se erőprobléma nincs vele), de ha leállitom a motort, nem indul be, csak napok mulva, már elindulni sem merek itthonrol.

Valamint a benzinszintjelző hol jo értéket mutat, hol nem,

szerintetek mit érdemes ilyenkor megnézni?

Nekem ezt a C Ascona csinálta. A probléma a gyujtáselosztóban lévő Hall-jeladó okozta. Ez a jeladót sajnos külön nem árulják, az Asconához tökéletes volt a Lada Samara hall-jeladója...

A benzinszintjelző pontatlanságát meg a műszerfal hátulján lévő feszstab IC okozza. Ki kell szerelni és venni bele egy másikat ilyet. Ha esetleg ilyet nem találsz, bele lehet rakni egy 7812 típusú (bármelyik elektronikai szaküzletben van) feszstabot, csak ennek fordított a lábkiosztása, ergo fordítva kell betenni.

Elküldve

Hali Srácok!

Most fedeztem fel, hogy a Baloldali tükröm fűthető. Ez extrának számít vagy széria? 8) Amúgy keresek jobb oldali elekromos tükröt, mert jelenleg csak a baloldali az, mert a jobb oldali cserélve lett rajta.

A gyári riasztó néha rakoncátlankodik.(csak úgy beriaszt.)Vélemény? A hamutartó világítás kiégett, de a térképolvasó lámpa, és a kesztyűtartó világítás még bírja. Le tudnátok írni, hogy milyen égő kell ezekbe?

Elküldve

Nekem ezt a C Ascona csinálta. A probléma a gyujtáselosztóban lévő Hall-jeladó okozta. Ez a jeladót sajnos külön nem árulják, az Asconához tökéletes volt a Lada Samara hall-jeladója...

A benzinszintjelző pontatlanságát meg a műszerfal hátulján lévő feszstab IC okozza. Ki kell szerelni és venni bele egy másikat ilyet. Ha esetleg ilyet nem találsz, bele lehet rakni egy 7812 típusú (bármelyik elektronikai szaküzletben van) feszstabot, csak ennek fordított a lábkiosztása, ergo fordítva kell betenni.

Hali!

Megoldottuk a problémát, találtam egy komplett uolyan

gyújtáselosztót bontóban, betettük pöccre indult, megy is gond nélkül...

Én viszont találtam egy autós üzletben jeladót, de a pontos árra nem emléxem, azt tudom 16ezer felett volt

(ha az a csúnya 6 lábu fekete félhold alaku valami az :-?).

Elküldve

Hali!

Láttátok, készülőben van egy új oldal...

Bár még elég "szegényen" néz ki!

Sajnos én nem találtam olyan magyar oldalt,

ami kifejezetten az "E" Kadett-tel foglalkozik.

Tudtok ilyet?

Ha igen, megköszönném, ha írnátok róla!

Elküldve

Helló!

Lenne egy kérésem. Van egy kadett E 1.6s (1.6SH) kocsi alkatrésznek vagy felujításra.

Szükségen lenne a fékek müszaki leírására. (méret, stb.)

Köszi!

Bocs! Az első tárcsafék alkalmas lenne az Asconám hátuljára? :?:

Elküldve
Az első tárcsafék alkalmas lenne az Asconám hátuljára? :?:

Egész biztosan nem. A hátsó tárcsafékben belül van egy dobfék, a kRéziféknek. De minden más is különbözik. Inkább komplett Vectra hátsóaggyal próbálkozz, az sanszosabb, és van is belőle bőven.

Persze, ha majd még vizsgáztatni is akarod, ne felejtsd el, hogy Asconaból nem volt hátul tárcsafékes (sajnos). És azért a fékkel nem kéne játszadozni, mert életek múlhatnak rajta!

Elküldve

Egész biztosan nem. A hátsó tárcsafékben belül van egy dobfék, a kRéziféknek. De minden más is különbözik. Inkább komplett Vectra hátsóaggyal próbálkozz, az sanszosabb, és van is belőle bőven.

Persze, ha majd még vizsgáztatni is akarod, ne felejtsd el, hogy Asconaból nem volt hátul tárcsafékes (sajnos). És azért a fékkel nem kéne játszadozni, mert életek múlhatnak rajta!

Hm, sztem hátul egy tárcsafék biztosabb megoldás mint az eredeti dobok.... És nem olyan bonyolult egy tárcsafék, hogy nagyon el lehesen szúrni egy felépítés során.

Pedig egy első tárcsacsacsere szinte már mindenanapos :) :)

Elküldve
És nem olyan bonyolult egy tárcsafék, hogy nagyon el lehesen szúrni egy felépítés során.

Nem is erről van szó. A tervezők úgy hangolják a rendszert, hogy az első és a hátsó fékek összhangban legyenek. Más hátsó fék tartozik ugyanazon autótípusnál a sima elsőtárcsás és más a belső hűtésű első tárcsával szerelthez, és nem véletlenül. Már kisivű kanyarban instabil lehet az autó, ha a hátsó fék jobban fog, mint kellene. Ezt tapasztalatból is tudom, anno az off Golf I-emen Golf III fékdobok voltak, és simán lehetett kézifék helyett ballal fékezni, és úgy kanyarodni, mint a nagyok (persze csak murván, mert kevés volt az a hatvanvalahány paci :) ). Néha megijedtem tőle, mert nagyobb sebességnél le akart rántani az útról.

Persze én is gondolkozom, hogy Ancsa kap hátsó tárcsákat...

Elküldve

Egész biztosan nem. A hátsó tárcsafékben belül van egy dobfék, a kRéziféknek. De minden más is különbözik. Inkább komplett Vectra hátsóaggyal próbálkozz, az sanszosabb, és van is belőle bőven.

Persze, ha majd még vizsgáztatni is akarod, ne felejtsd el, hogy Asconaból nem volt hátul tárcsafékes (sajnos). És azért a fékkel nem kéne játszadozni, mert életek múlhatnak rajta!

Helló!

Csak azért gondolkodok erről, mert a kocsi kb. 139 LE és néha pl. ha a fiam vezeti, mintha nem lenne elégséges.Egy erősebb fék el kellene!

Egy ilyen Vectra hátsóagy mibe fáj kb.???

Vagy teljes hátsó futómű kell? :idea:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.