Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Megtörtént, bocsi...

Közben arra is rájöttem, miért nem megy.

Más: szerintetek testkábel vagy gyújtáskábelek okozhatják azt, hogy hidegben, hidegen nem indul a kocsim? A +10 fok alatti hőmérséklet már hidegnek számít, ha a kocsimat kérdezem... :) Tavaly télen is ezt csinálta, elvittem villamosságishoz, kicserélte a bendixet, talán a csapágyakat az önindítóban, de két nap múlva ugyan azt csinálta... Indításkor kattan egyet, utána semmi, csak hallom, hogy forog az önindítómotor! Aztán egész nyáron semmi baja nem volt, de most télen, mikor beköszöntöttek a hidegek, megint csinálja... Szeretném Én megoldani a problémát, mert már két autóvillamossági szerelő leszerepelt nálam! Ötletek, vélemény? :D

Azért te is pucold meg a motor-kasztni testkábelt az valszeg segíteni fog rajta valamit. ;)

Link to comment
Megosztás:

F. Gabi!

Mit nyerek-veszítek, jobb lesz - nem lesz jobb, ha elvezetem a kartergázt? Hova, és hogyan szokták azt elvezetni? Háttérinformáció, hogy eléggé beteg a motorom, és szutykol vissza elég rendesen, lehet, hogy már így is csupa kosz a pillangószelepem... Szóval megéri megcsinálni? (csak azt ne írd, hogy tetessem rendbe a motort... :) )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel a Shell-nél tankoltam volna 98-ast, mikor közölték, hogy kivonták náluk a forgalomból és mostantól 100-ast tankoljak helyette. :) Szabad azt beletenni a Kadett-embe, vagy inkább nyergeljek át egy másik kúthoz?

..

Egyébként lemértem a kicsike fogyasztását, 9 lityit eszik, az télen nem olyan rossz, ugyi?

Üdv,

Viki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel a Shell-nél tankoltam volna 98-ast, mikor közölték, hogy kivonták náluk a forgalomból és mostantól 100-ast tankoljak helyette. :) Szabad azt beletenni a Kadett-embe, vagy inkább nyergeljek át egy másik kúthoz?

..

Egyébként lemértem a kicsike fogyasztását, 9 lityit eszik, az télen nem olyan rossz, ugyi?

Üdv,

Viki

Szerintem vannak még olyan Shell kutak is, ahol lehet kapni 98-ast.

MOLnál meg pláne lehet kapni, és ugyanazt a benyát kapod.

Én úgy tankoltam a Kadettot, hogy a 98-ast nem hagytam teljesen kifogyni belőle, és városba 95-öst tettem bele. Ha pályára mentem mindig 98-ast tettem, de városban sem tankoltam háromszor egymás után 95-öst.

100-as teljesen fölösleges.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal még autósiskolákban is tanítják, hogy magasabb oktánszámú benyát lehet tankolni, de fölösleges, mert nem lesz tőle pozitív változás, ellenben drágább. Tehát ha a géped 95-ösre van belőve, akkor a 98-től nem fog jobban menni. Elvileg....

Sajna ami magyarországon ennek az ellenkezőjét mutathatja az az, hogy a 95-ös gyengébb mint 95. Mindenesetre én a tanultak tudatában ezt az egyész "v power-től hiper szuper rapid lesz az autód" dolgot nem vágom....

Link to comment
Megosztás:

Castrol kútnál van 91-es

Az én autóm ÉREZHETŐEN jobban ment 98-al, mert ha tiszta 95 volt benne, akkor csörgött.

Ezt nem csak bebeszélem magamnak, tényleg jobban ment 98-al.

Hát mert nem 95-ös a 95-ös. Vagy mert nagy az előgyújtás. kétféleképp lehet segíteni ezen. vagy kisebb előgyújtás kell, vagy magasabb oktánszámú benya. Amit mondtam, az az volt, hogy egy bizonyos oktánszámra belőtt gyújtás hiába kap a beállításnak megfelelőnél magasabb oktánú benzint, nem fog jobban menni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám az 1.7-es dízel kadettommal... a mínusz 5 -7 fokot még úgy ahogy elviselte, de a -15ben próbálkoztam de nem akart elindulni.... --> akksi lemerült... --> pár nap hidegben állás után cimbi jött bikakábellel, hogy próbálkozzunk az életre leheléssel, de nem tom' mi történt... első próbálkozás semmi különöset nem mutatott... második indítózásnál 1-2 motorfordulat után nagy csend.

Azóta ha gyujtást adok nincs izzítás, sőt ha tovább fordítom a kulcsot még az önindító sem mozdul meg :)(

mi lehet a gondom? tud valaki segíteni?

valami biztosíték, vagy mi mehetett ki?

köszi.

Link to comment
Megosztás:

Attól, hogy rábikáztatok egyszer, még nem töltődött föl az akksid. Ha bikával sem forgat, akkor én először keresnék egy heavy-duty bikakábelt, aminek a csipeszei is erősek. És megnézném a váltó és a kasztni közti, valamint az önindítóra és az akksira menő kábelek érintkezését.

Persze még sokminden lehet, de levelezőn nehéz...

Link to comment
Megosztás:

Attól, hogy rábikáztatok egyszer, még nem töltődött föl az akksid. Ha bikával sem forgat, akkor én először keresnék egy heavy-duty bikakábelt, aminek a csipeszei is erősek. És megnézném a váltó és a kasztni közti, valamint az önindítóra és az akksira menő kábelek érintkezését.

Persze még sokminden lehet, de levelezőn nehéz...

köszi a tanácsot, megfogadom... bár a kasztnira biztosérintkezik a kábel, hisz a ledek világítanak a műszerfalon, csak az izzítóled nem:( az önindítókábeleket meg nemtom merre találom.. még lehet az önindítót sem, pedig nem vagyok analfabéta műszaki :-)

még további segítséget szívesen fogadok.:) köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám az 1.7-es dízel kadettommal... a mínusz 5 -7 fokot még úgy ahogy elviselte, de a -15ben próbálkoztam de nem akart elindulni.... --> akksi lemerült... --> pár nap hidegben állás után cimbi jött bikakábellel, hogy próbálkozzunk az életre leheléssel, de nem tom' mi történt... első próbálkozás semmi különöset nem mutatott... második indítózásnál 1-2 motorfordulat után nagy csend.

Azóta ha gyujtást adok nincs izzítás, sőt ha tovább fordítom a kulcsot még az önindító sem mozdul meg :)(

mi lehet a gondom? tud valaki segíteni?

valami biztosíték, vagy mi mehetett ki?

köszi.

Szerintem te is úgy jártél mint én. Leolvadt az onindíto bronzkefe forrasztása, szét kell szedni, és ha szerencséd van akkor a negatív oldal adta meg magát. Ezt le lehet szedni a müanyag keretröl, és lehet forrasztani. Nekem a pozitív olvadtel. :D

Az izzitásnak egy hatalmas 60 Amperos biztije van, és egy időreléje de ez nem befojásolja az indítómotort. A legjobb tudomásom szerint.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem te is úgy jártél mint én. Leolvadt az onindíto bronzkefe forrasztása, szét kell szedni, és ha szerencséd van akkor a negatív oldal adta meg magát. Ezt le lehet szedni a müanyag keretröl, és lehet forrasztani. Nekem a pozitív olvadtel. :)

Az izzitásnak egy hatalmas 60 Amperos biztije van, és egy időreléje de ez nem befojásolja az indítómotort. A legjobb tudomásom szerint.

köszi a jó hozzászólást, de mindezeket hol találom?;-)

Link to comment
Megosztás:

köszi a jó hozzászólást, de mindezeket hol találom?;-)

Az önindító a motor mögött, a tűzfal felöl van a légbeömtő alatt. Két csavar fogja, egy 19-es a váltó felöl fölülről, és egy 17-es alulrol ez az indítomotor felölvan betekerve. De ellőtte mindenféleképpen ved le az akksisarut. A behúzómágnesre megy egy jóvastag vezeték, ezt egy 13- as kucsnyíláso anya fogja, és van egy másik drót amit csak le kell húzni. A motr végén van egy kupak két csavarral, ezt szedd le és a tengelyröl a zégergyűrűt tod le, ezután már csak a motor végén lévő két anyát, ami a pajzsot fogja, kell letekerni és szét is jött.

Link to comment
Megosztás:

Az önindító a motor mögött, a tűzfal felöl van a légbeömtő alatt. Két csavar fogja, egy 19-es a váltó felöl fölülről, és egy 17-es alulrol ez az indítomotor felölvan betekerve. De ellőtte mindenféleképpen ved le az akksisarut. A behúzómágnesre megy egy jóvastag vezeték, ezt egy 13- as kucsnyíláso anya fogja, és van egy másik drót amit csak le kell húzni. A motr végén van egy kupak két csavarral, ezt szedd le és a tengelyröl a zégergyűrűt tod le, ezután már csak a motor végén lévő két anyát, ami a pajzsot fogja, kell letekerni és szét is jött.

köszi a választ remélem meg fogom tudni csinálni, s nem a pozitív oldal adta meg magát.... ha az akkor az egész önindítót cserélni kell?

Link to comment
Megosztás:

köszi a tanácsot, megfogadom... bár a kasztnira biztosérintkezik a kábel, hisz a ledek világítanak a műszerfalon, csak az izzítóled nem:( az önindítókábeleket meg nemtom merre találom.. még lehet az önindítót sem, pedig nem vagyok analfabéta műszaki :-)

még további segítséget szívesen fogadok.:) köszi

Szerintem nem ledek azok. :D Hacsak nem lett átépítve, de ritka a LED (tehát diódás) visszajelző.

Az önindítónak nagy az áramfelvétele (a legnagyobb az autóban), így lehet, hogy minden másnak elég nagy a feszkó, de az önindító meg sem nyekken. Szerintem nézd meg előbb, aztán mondd hogy jó. Ha jó, akkor jöhet az önindító. Persze én akkor is egy jó bikakábellel kezdenék. Utoljára a Blitz weekenden jártunk úgy nyáron, hogy bikáztunk volna, de csak a második kábellel sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinált ilyent a gép... Nálam a megoldás akksi ki, és feltöltöttem. Bikázásra nekem se mozdult. Aztán néha csak kattan a relé, akkor fogom, sebességbe teszem, és megbillegtetem a kocsit, utána simán indul.

Először szerintem töltsd fel az akksit, legvégső esetben szedd ki az indítót. Meg nézd meg van-e elég víz az akksiban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.