Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Sziasztok!

az egész fórumtéma indítóhozzászólását (réges rég volt már) olvasván vettem észre hogy más is szív vagy szívott ugyanazzal a problémával mint én. íme a szindróma lejjebb. Megoldást nem nagyon láttam a fórumon, így idemásolnám a probléma leírását, hátha azóta valaki már találkozott ilyennel és rájött mit lehet tenni ellene. Tehát:

"Az utóbbi napokban elkezdett rakoncátlankodni a motorom - 87-es autó, 13NB, egytorkú karburátoros - ami abban jelentkezik, hogy szivatóval szépen indul, egyenletes az alapjárat de egy-két perc után kezd elkezd rángatózni a motor, leesik az alapjárat és hiába húzok még rá szivatót, nem sok hatással van rá. Ez főleg menet közebn szokott jelentkezni, amikro nyomom neki. Sőt! Minél inkább nyomom, annál inkább fullad lefelé a motor! Először gyertyára gyanakodtam, hogy hátha beköpte a dűs keverék, de ellenőrízve őket semmi komolyabb kormolódást nem láttam rajtuk. Ha egy picit leállítom a motort - 1 perc max - majd újraindítom, akkor szépen jár megint de menet közebn újra előjön a hiba. Aztán ha már rendesen felmelegedett, akkor abbahagyja.

Ez mi lehet? Befagy a benzin szíváskor? Meleglevegőcső rajta van a kipufogócsonkon. Mondjuk azt nem néztem, hogy a vákuumtartály átváltja-e légterelőszelepet. Ami még gyanús, hogy a párás hidegben még inkább előadja magát."

Annyit tennék még hozzá, hogy nem csak hidegbe csinálja..

Link to comment
Megosztás:

"Az utóbbi napokban elkezdett rakoncátlankodni a motorom - 87-es autó, 13NB, egytorkú karburátoros - ami abban jelentkezik, hogy szivatóval szépen indul, egyenletes az alapjárat de egy-két perc után kezd elkezd rángatózni a motor, leesik az alapjárat és hiába húzok még rá szivatót, nem sok hatással van rá. Ez főleg menet közebn szokott jelentkezni, amikro nyomom neki. Sőt! Minél inkább nyomom, annál inkább fullad lefelé a motor! Először gyertyára gyanakodtam, hogy hátha beköpte a dűs keverék, de ellenőrízve őket semmi komolyabb kormolódást nem láttam rajtuk. Ha egy picit leállítom a motort - 1 perc max - majd újraindítom, akkor szépen jár megint de menet közebn újra előjön a hiba. Aztán ha már rendesen felmelegedett, akkor abbahagyja.

Ez mi lehet? Befagy a benzin szíváskor? Meleglevegőcső rajta van a kipufogócsonkon. Mondjuk azt nem néztem, hogy a vákuumtartály átváltja-e légterelőszelepet. Ami még gyanús, hogy a párás hidegben még inkább előadja magát."

Annyit tennék még hozzá, hogy nem csak hidegbe csinálja..

Ez lehet,hogy hülye kérdés:

Próbáltad a szivatót nem kihúzni hanem betolni olyankor? :roll:

Link to comment
Megosztás:

persze, próbáltam betolni, beljeb tolni, mindent próbáltam én már :lol: A szivatóval biztos hogy sehogy sem lehet korrigálni, akármekkora spiller is valalki.

ugye normál esetben kéne lenni egy pontnak a szivató kihúzottságán, amikor nem fullad le, nem dadog, stb. szépen jár, max magasabb fordulatszámon. Ahogy melegszik, egyre bejjebb lehetne tolni. Namost nekem sajnos semmilyen szivató "kihúzottsági fokon" sem jár dadogás, rángatózás, ill lefulladás nélkül a motor amíg be nem melegszik :lol: mindenképen kell neki bő gázt adni, ezerrel pörgetni amotort, és akkor esetleg el lehet vele bénázni lassan. Ereje akkor sincs túl sok. de kb 10 15 perc letelte után teljesen jó lesz. plusz közvetlenül a beindítás után teljesen kihúzott szivatóval kb egy percig tök jól jár a motor. ha így hagyom és nem nyúlok hozzá, 1 perc elteltével először elkezd dadogni aztán lefullad. Minden egyes alkalommal ugyanúgy történik minden.

A szomszédok azt hiszik szerintem már hogy nem tudok vezetni, azért pörgetem indulás után úgy a motort :lol:

Egyébként ha bemelegedett, viszont megérkeztem, leálltam vele akkor ha 5-10 órán belül újra használom a kocsit akkor nem csinálja. De ha már kb egy egész napot áll, de min 15-20 órát, akkor biztos hogy megint előjön a tünet.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Pénteken teletankoltam a Kadettemet.

Mentem vele 2 nap alat 430 kilométert és még félig van a tank.

Szerény számításaim szerint még mindíg 6 liter alatt van a fogyasztásom (5,7-5,9 l/100km) ;) :lol:

Pedig nem közlekedtem lassan :lol: (tanuim vannak rá) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma elmentem egy BOSCH szervízbe megméretni a töltést mert gyanus volt.

A motor-kasztni testkábelnél elveszik az anyag.

Vagyis azt kell kicserélnem vagy megcsiszolni a kontakt felületet.

Mert az akkunál csak 12,4 Volt a töltés :lol: közvetlenül a generátornál pedíg 14,7. :lol:

Nna majd vasárnap. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha leszakad a testkábel, akkor az egyetlen jelentősebb konneksön a motor és a kasztni között a kuplungbovden, de ez annyira nem elég, hogy az önindító által felvett áramerősséget kiszolgálja, így a nem megfelelő érintkezés miatt fogja magát, és elkezd melegedni. Először azt hittem, hogy meghalt az önindító, mert tolásra simán indult az autó. Aztán az önindítózási kísérleteim során fellépő szag miatt megijedtem, majd rögtön ez után megdöbbentem az összeolvadt kuplungbovdenburkolat miatt. :lol: A hajamat téptem, mert nem értettem. Aztán rájöttem, hogy a testkábel leszakadt. Visszaraktam és jó lett. (Csak a kuplungbovden csere volt macerás, mert nem kaptam sehol, csináltatni kellett. :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ha leszakad a testkábel, akkor az egyetlen jelentősebb konneksön a motor és a kasztni között a kuplungbovden, de ez annyira nem elég, hogy az önindító által felvett áramerősséget kiszolgálja, így a nem megfelelő érintkezés miatt fogja magát, és elkezd melegedni. Először azt hittem, hogy meghalt az önindító, mert tolásra simán indult az autó. Aztán az önindítózási kísérleteim során fellépő szag miatt megijedtem, majd rögtön ez után megdöbbentem az összeolvadt kuplungbovdenburkolat miatt. :lol: A hajamat téptem, mert nem értettem. Aztán rájöttem, hogy a testkábel leszakadt. Visszaraktam és jó lett. (Csak a kuplungbovden csere volt macerás, mert nem kaptam sehol, csináltatni kellett. :lol: )

Köszönöm!!

Így már világos :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megoldottam a testkábel dolgot.

Leszedtem,jól mmegcsiszoltam az érintkező mfelületeket és jó lett.

Hidegen kömnyebben indúl és az alapjárat is egyenletesebb lett.

Megjött a Kadett Karácsonyi ajándéka. :lol:

Rermélem jó lesz rá. :lol:

A gumikban nincsen 5000 km sem. :lol:

18321348.jpg

18321354.jpg

Link to comment
Megosztás:

Megjött a Kadett Karácsonyi ajándéka. :)

Rermélem jó lesz rá. :blink:

A gumikban nincsen 5000 km sem. :)

Tomi ez nagyon jól néz ki! Nemcsak a gumik, hanem a felni is egészen újnak tűnik. Milyen autón volt eredetileg? Karácsonyi ajándék ide vagy oda, remélem tavasznál előbb nem rakod fel ezeket a szép kerekeket!

Link to comment
Megosztás:

Tomi ez nagyon jól néz ki! Nemcsak a gumik, hanem a felni is egészen újnak tűnik. Milyen autón volt eredetileg? Karácsonyi ajándék ide vagy oda, remélem tavasznál előbb nem rakod fel ezeket a szép kerekeket!

Köszi!

Egy Vectra A-n volt eddíg előtte meg egy 3 ajtós Corsa B-n de azon 195-ös gumikkal. :)

Fel fogom tenni de csak amíg kipróbálom,hogy nem ér-e bele sehol. :)

Aztán megy a Rekordra tavaszig mert annak a kerekeit szintereztetni akarom. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sürgős kérdés!

Egy A vectra2000-ből mennyi alaktrészt tudok felhasználni, ha át akarnék építeni egy c20xe motort?

Motor, váltó, computer, kábelköteg ok. Első futómű?

A hátsó felfüggesztés sajna elszállt, azt szereznem kell egyet.

Azért kérdem, mert most jutányosan hozzá tudnék jutni egy fenekén puffantott példányhoz, de mielőtt belevágnék, tudni szeretném, hogy mennyi szívással járhat, illetve mit kéne még beszereznem a művelethez.

Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.