Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Tisztelt kadettes kollégák!1.4i kadettnek milyen sorrendje van a gyujtás kábeleknek a gyujtás eloszóba való bekötésekor,szóval hogy melyiket hova? Köszönöm a segítséget

főtengely jelen, akkor a rotor az 1. henger fegyverzetére mutat.

1-3-4-2, előre forog.

javaslom, keress egy hozzáértő szerelőt, aki szisztematikusan felderíti a hibát, alkatrész cserélgetés drága, és unalmas:)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok vettem egy kadett cabrio gsi-t és igazából patika a kicsi,ha kis ráfordítást kap tőlem.Én elkezdtem,de nem könnyű!

Ezért kérek akárki akinek van esetleg forrása arról,hogy hol lehet szerezni pl:totál kárpitot ami nem szakadt vagy elektromos tetőt akár csak a szerkezetet ami működik és irmscher tuning kellékeket hozzá,az szóljon nekem.És előre is köszönöm.Laci

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...

Hali!

Keresek a képen pirossal begrétázott típusú vezérlés burkolatot. Csak C16NZ-n volt ilyen ~92-ig. A C20NE sajnos nemjó helyette :( Ascona C, Kadett E, Corsa A és Vectra A kapott ilyet még. Meg talán Astra is, ami még nem rugós feszítős viszont szervós.

vezbrk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha valaki esetleg jár bontóba és lát ilyet és nincs széttörve/repedve továbbá nem a világ összes pénzét kérik érte akkor legyen oly szíves írjon nekem, vagy hozza el ;)
Igazából csak az alsó rész fontos, sajnos az enyém a főtengelynél mállik szét.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
1 óra, Cseppke írta:

Szervusztok!

Csak egy rövid kérdésem lenne, az 1.3 as benzinesben a vízpumpa excentert milyen eszközzel lehet állítani a vezérszíj csere alkalmával

Úgy általánosságban a vízpumpát vízpumpa fogóval vagy megfelelő kulcsnyílású villáskulccsal szokták tekergetni. Ha az utóbbi túl hosszú, és elakad a tűzfalban/kormányműben/ kormányösszekötőben akkor félbe szokták vágni. Ha a generátor útban van egyszerűbb levenni.

Módosítva : zotya975
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...

Sziasztok!

 

Régi gsi fan vagyok miskolcról de mostanra megkell válnom kedvenc autómtól amely már csak csontváz. Sajnos kiszakadt a hátsó futómű és nem volt már lehetőségem a javitásra és el kell költöznöm de nem akarom a méhbe vinni, igy felajánlom bárkinek ha szeret felújitani ingyen az autó kaszniját váltóját és még ami megvan belőle. (87-es 3-as ajtók gyári tetőablak hátső lökös stb.  Ha bárkit érdekel még az idén hivjatok a 06202047749-es számon.

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...
21 perce, totika69 írta:

Sziasztok!

Tóth László vagyok és nem rég vásárolttam egy 1.4 S kadettet. A problémám az az hogy a váltóoldali féltengelycsukló cseréje óta képes menetengely  kicsúszni a tengely a csillagból, Mitől lehet ez?

 

Köszönöm!

Nincs ott egy horony amiben egy zeeger gyűrűnak kell lennie? Ez külső csukló, de ilyesminek kell lenni bent is.

2615666-20170814-vFh58e.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szervusz Zotya!

Köszönöm, h válaszoltál. A baj csak az hogy a belsőcsukló a problémás és ráadásul nem ez a tipus hanem a csillagos. 120 fokonként van a 3 tűgörgős csapágy. És a tengelyvéget is megnéztem de nincs ahová zégert lehetne rakni. Egyik végén sem. Arra gondolok hogy talán nem is belevaló tengely.. Esetleg ha nagyon szakérted ezt a témát, felhívhatnálak ezzel kapcsolatban? Küldj egy telefonszámot ha nem gond.

Szia!

Link to comment
Megosztás:

7 órája, totika69 írta:

Szervusz Zotya!

Köszönöm, h válaszoltál. A baj csak az hogy a belsőcsukló a problémás és ráadásul nem ez a tipus hanem a csillagos. 120 fokonként van a 3 tűgörgős csapágy. És a tengelyvéget is megnéztem de nincs ahová zégert lehetne rakni. Egyik végén sem. Arra gondolok hogy talán nem is belevaló tengely.. Esetleg ha nagyon szakérted ezt a témát, felhívhatnálak ezzel kapcsolatban? Küldj egy telefonszámot ha nem gond.

Szia!

Igazából csak annyira értem a témát amit a képen látsz, cseréltem párszor ilyen zéégergyűrűs csuklót, azért gondoltam hogy nálad is van valami ami rögzíti a tengelyt a csillagban. 

Link to comment
Megosztás:

36 perce, totika69 írta:

Oké! És köszönöm!

Tudsz esetleg valami megbízható forrást a Kadetteket illetően ha valami gyári alkatrészre lenne szükségem? Vagy Te is a boltból vásárolsz új cuccokat ha kell ami gondolom nem minden esetben a gyárival egyező?

Szia!

Részben boltból vásárolok, leginkább utángyárit, részben van itt a közelben egy olyan bontó ahol megengedik hogy kószáljak a roncsok között és kiszedjem ami nekem kell, aztán előreviszem mondanak rá egy árat és elhozom. Így hozzájutok eredeti gyári alkatrészekhez elég olcsón.Csak sajna mostanában idő-pénz hiányában nem jutottam el oda.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék. Már egy jó ideje világít a motorhiba visszajelző lámpám. Szerintetek mi lehet az oka? Vezérlés, fék, olaj, ilyesmik nemrég lettek cserélve. Olvastam hogy a régi típusú autóknál minden vackot erre kötöttek rá. Beszéltem jó pár szervizzel és szerelővel de senki sem tudott érdemlegeset mondani. Azt is mondták hogy olvastassam ki a hibát. Ezzel csak annyi a baj hogy már nem találok egy olyan helyet sem ahol ki tudnák olvasni. Azt mondták hogy már elromlott az a diagnosztikai műszerük ami ezt a fajta obd-t ki tudja olvasni és már nem fogják megjavíttatni mert nem éri meg nekik.

Ebben kérném a segítségeteket.

Előre is köszi ha valaki tud valami tippet, ötletet adni hogy mit csináljak.

 

Zoli

 

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, JuhászZoli írta:

Egy kis segítséget kérnék. Már egy jó ideje világít a motorhiba visszajelző lámpám. Szerintetek mi lehet az oka? Vezérlés, fék, olaj, ilyesmik nemrég lettek cserélve. Olvastam hogy a régi típusú autóknál minden vackot erre kötöttek rá. Beszéltem jó pár szervizzel és szerelővel de senki sem tudott érdemlegeset mondani. Azt is mondták hogy olvastassam ki a hibát. Ezzel csak annyi a baj hogy már nem találok egy olyan helyet sem ahol ki tudnák olvasni. Azt mondták hogy már elromlott az a diagnosztikai műszerük ami ezt a fajta obd-t ki tudja olvasni és már nem fogják megjavíttatni mert nem éri meg nekik.

Ez tipikusan az a lerázós duma... sok helyen van ám még ilyen műszer (pl. Opel-szalonokban Tech1), csak nem értenek a használatához....

Az angol nyelv megy? Akkor itt egy kis segítség:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Alapvetően annyi, hogy elvileg 10 pines ALDL csatlakozód van ha minden igaz, ilyen: 

aldl.jpg

Ebből házilag is ki lehet olvasni a hibakódot, a következőképpen:

Keresel egy U-alakúra hajtott drótdarabot (gemkapocs is megteszi) és összekötöd vele ebben a csatlakozóban az A és a B pint (a betűjelzés rajta van a csatlakozó két oldalán apró betűkkel), majd visszaülsz az autóba (a csatlakozót úgy hagyod lógva, benne a drótdarabbal), ráadod a gyújtást, és számolod a motorhibajelző lámpád villogását. A következőt fogod látni nagyjából:

1 villanás (rövid szünet) 2 villanás - azaz 1 és 2, 12-es hibakód.

Minden hibakódot háromszor ismétel meg, utána egy hosszabb (1 másodperc körüli) szünet jön, és következik az újabb hibakód (ha van).

Egymás után kivillogja az összes hibát, indig a fentebb példaként említett 12-es hibakóddal kezdi, ez a kódolvasás kezdetét jelenti, egyúttal ez a kód akkor is benne van, ha egyébként nincs hibád. Ha végére ért a sornak, akkor kezdi elölről, megint a 12-essel mindaddig, amíg le nem veszed a gyújtást vagy ki nem húzod a drótot a diagnosztikai csatlakozóból. Nem írtad ugyan hogy milyen motor van az autódban (többféle motorvezérlő létezik, más-más hibakódokkal), de a fentebbi linken megtalálod a hibakódok magyarázatát. Ha mégsem megy, beírod ide hogy mit villogtattál ki, és megfejtjük neked.

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Ez tipikusan az a lerázós duma... sok helyen van ám még ilyen műszer (pl. Opel-szalonokban Tech1), csak nem értenek a használatához....

Az angol nyelv megy? Akkor itt egy kis segítség:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Alapvetően annyi, hogy elvileg 10 pines ALDL csatlakozód van ha minden igaz, ilyen: 

aldl.jpg

Ebből házilag is ki lehet olvasni a hibakódot, a következőképpen:

Keresel egy U-alakúra hajtott drótdarabot (gemkapocs is megteszi) és összekötöd vele ebben a csatlakozóban az A és a B pint (a betűjelzés rajta van a csatlakozó két oldalán apró betűkkel), majd visszaülsz az autóba (a csatlakozót úgy hagyod lógva, benne a drótdarabbal), ráadod a gyújtást, és számolod a motorhibajelző lámpád villogását. A következőt fogod látni nagyjából:

1 villanás (rövid szünet) 2 villanás - azaz 1 és 2, 12-es hibakód.

Minden hibakódot háromszor ismétel meg, utána egy hosszabb (1 másodperc körüli) szünet jön, és következik az újabb hibakód (ha van).

Egymás után kivillogja az összes hibát, indig a fentebb példaként említett 12-es hibakóddal kezdi, ez a kódolvasás kezdetét jelenti, egyúttal ez a kód akkor is benne van, ha egyébként nincs hibád. Ha végére ért a sornak, akkor kezdi elölről, megint a 12-essel mindaddig, amíg le nem veszed a gyújtást vagy ki nem húzod a drótot a diagnosztikai csatlakozóból. Nem írtad ugyan hogy milyen motor van az autódban (többféle motorvezérlő létezik, más-más hibakódokkal), de a fentebbi linken megtalálod a hibakódok magyarázatát. Ha mégsem megy, beírod ide hogy mit villogtattál ki, és megfejtjük neked.

 

Köszönöm a a gyors segítséget.

(1,3-as benzines c13n)

Megnézem amint tudom mert ma reggel azzal indítottam hogy átvittem a szerelőhöz mert valószínűleg hengerfejes lett. :( Még az is lehet hogy ezt akarta előre jelezni. Bár reggelig semmi különöset nem vettem észre a kocsin. Hirtelen jött.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, JuhászZoli írta:

Köszönöm a a gyors segítséget.

(1,3-as benzines c13n)

Megnézem amint tudom mert ma reggel azzal indítottam hogy átvittem a szerelőhöz mert valószínűleg hengerfejes lett. :( Még az is lehet hogy ezt akarta előre jelezni. Bár reggelig semmi különöset nem vettem észre a kocsin. Hirtelen jött.

Nem valószinű. A "hengerfejesség" mechanikai probléma, a motorvezérlő meg csak azokat az alkatrészeket látja amikkel elektromos kapcsolata van. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Nem valószinű. A "hengerfejesség" mechanikai probléma, a motorvezérlő meg csak azokat az alkatrészeket látja amikkel elektromos kapcsolata van. 

Akkor lesz még valami a hengerfejen kívül. :/

Visszakapom a kocsit megnézem, mert már nagyon kíváncsi vagyok mi lehet. Világít vagy egy éve. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.