magneto Elküldve Január9, 2004 Megoszt Elküldve Január9, 2004 Kivánok! Kár, hogy a régi kadett E-s hozzászólások az enyészeté lettek, mert volt jónéhány hasznos beírás a géppel kapcsolatban... :( No de hát ne búslakodjunk, itt az új szép, fényes, csillogó-vilogó fórum, töltsük meg hát tartalommal emberek! :) .......................................................... Mindjárt kezdeném is: Az utóbbi napokban elkezdett rakoncátlankodni a motorom - 87-es autó, 13NB, egytorkú karburátoros - ami abban jelentkezik, hogy szivatóval szépen indul, egyenletes az alapjárat de egy-két perc után kezd elkezd rángatózni a motor, leesik az alapjárat és hiába húzok még rá szivatót, nem sok hatással van rá. Ez főleg menet közebn szokott jelentkezni, amikro nyomom neki. Sőt! Minél inkább nyomom, annál inkább fullad lefelé a motor! Először gyertyára gyanakodtam, hogy hátha beköpte a dűs keverék, de ellenőrízve őket semmi komolyabb kormolódást nem láttam rajtuk. Ha egy picit leállítom a motort - 1 perc max - majd újraindítom, akkor szépen jár megint de menet közebn újra előjön a hiba. Aztán ha már rendesen felmelegedett, akkor abbahagyja. Ez mi lehet? Befagy a benzin szíváskor? Meleglevegőcső rajta van a kipufogócsonkon. Mondjuk azt nem néztem, hogy a vákuumtartály átváltja-e légterelőszelepet. Ami még gyanús, hogy a párás hidegben még inkább előadja magát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Január16, 2004 Megoszt Elküldve Január16, 2004 Egy kis infó - thanks to Vezess.Hu Team Használtautó tanácsadó - Kadett E Hét év alatt 3 779 289 E-sorozatú Opel Kadett készült. A nehezen szétüthető és alacsony fogyasztású csepp Kadettek ára mostanra jócskán olvadásnak indult. 1984. augusztustól 1991. júliusig gyártotta az Opel az E-sorozatú Kadettet. Hazánkban ez a típus csepp Kadett néven ismert áramvonalas formája miatt. A változattól függően 0,30-0,32-es alaktényező mellett az azbesztmentes fék- és kuplungbetét, a biztonsági övek elöl állítható magasságú bekötési pontja, a kis fogyasztás, a gazdag karosszéria és motorválaszték is szerepe játszott abban, hogy ez a típus győzött az Év Autója 1985 választáson. Két oldalajtós ferdehátú és kombi mellett mindkét karosszéria öt ajtóval is szerepelt a kínálatban. A csepp Kadettből volt limuzin és kabrió is. Utóbbi csak 1987-ben jelent meg, karosszériáját a Bertone stúdió tervezte, a gyártás is náluk folyt. 1989-ben a gyártásból hátralévő két évre az Opel modellfrissítést hajtott végre, ami a hűtőmaszkon látható a legjobban. Minden motor soros négyhengeres, a legkisebb 1,2 literes és 55 lóerős. Kapható volt 1,3 literes motor is, a keverékképzéstől és a katalizátortól függően 60 és 75 lóerős teljesítménnyel. Egy ezerhármas Kadett már egészen jól motorizált autó a 850 kilós üres súly miatt. Még jobb választás a kései, 1989 októbere után gyártott modellekben megtalálható 1,4 literes benzines. Ez a motor porlasztóval (1.4 S típusjelzés) 75 lóerős. A katalizátoros alacsonyabb fordulatra hangolt, teljesítménye a befecskendező ellenére is csak 60 lóerő. 100 kilométerre 5,5-9 liter elég az 1,2-1,4 literes benzineseknek. Ugyanígy 15 lóerő a különbség a porlasztós 1.6 S javára a befecskendezős, 75 lóerős 1.6i-vel összehasonlítva. Nehéz eladni az 1,8 literes Kadetteket. A magas biztosítási teher miatt a 84, 90, 100 vagy 115 lóerős motorváltozat ereje ellenére keveseket fog meg. 8) Kétliteres, 115 lóerős motorral a Kadett már GSi-ként viselkedik, neve GSi 2.0i volt. Az 1988 és 1991 között készült GSi 16V a nyolcvanas évek egyik legjobb GTI-jének bizonyult, motorját a Lotus fejlesztette ki. Kár, hogy a 150 lóerős autókból mára alig találni ép és egészséges példányt. Háromféle motor dolgozott a kabrió motorterében. Mindegyik benzines, hengerűrtartalmuk 1,4, 1,6 és két liter. Dízelmotorból volt 54,5 lóerős, ezerhatos szívódízel, amelyet egy 57 lóerős 1,7 literes motor váltott le. Használtan is keresettek az Isuzu turbódízelek, amelyek 67 lóerőt hoznak ki 1,5 literből. Dízelt csak nagy hidegben szabad venni! Ha előzetes járatás nélkül csikorgó fagyban is beindulnak, akkor nem kell a legrosszabbtól tartanunk. A drágábban javítható és sokat futott dízelek megvásárlása használtan még így is nagyobb rizikó, mint a benzineseké, ez minden típusú autóra igaz. Menet közben kulturálatlan és zajos autónak bizonyul a Kadett, főleg négyfokozatú váltóval bőg a motor 120 körül. A rugózás kényelmetlen, az úttartás viszont bombabiztos, a Kadett gyorsan és stabilan túl van a merész kanyarokon is. Eközben neki kell feküdni a kormánynak, a legtöbb Kadettből hiányzik a rásegítés. Hátul nem sok hely jut az utasoknak, elöl a jó ülések és a kedvező térkínálat miatt kényelmes az utazás. A ferdehátú csomagtere 390 literes, amit az azóta bemutatott három Astra egyike sem ért el. A limuzin 550 és a kombi alapesetben 470 literes csomagtartója egyszerűen lehengerlő. A műanyagok zörgését a futóműzajokkal együtt el kell viselni. Ha a gazdaságosság kerül terítékre, akkor máris jó fényben tűnik fel az E Kadett. Fogyasztása a piacon elterjedt kisebb benzinesekkel és a szívódízelekkel is nagyon alacsony. Ahhoz képest, hogy a csepp Kadettek ára általában 180 és 500 ezer forint között szóródik, az autó ritkán romlik el. A fékek kellően tartósak, a futómű is stabil, gyakran stabilabb, mint a felfüggesztések átrozsdásodó bekötési pontjai. Ezzel máris a Kadett legfőbb gondjánál tartunk, a gyenge korrózióvédelelemnél. A motor és a futómű tartóelemei is rozsdásodnak, ehhez képest a kerékjárati ívek és a küszöbök elrohadása jelentéktelen. Gyorsan barnul a kipufogó is. Ne lepődjünk meg, ha olajfolyást látunk a motoron és a váltón, szivároghat a hűtőrendszer. Nem gyakoriak az elektromos hibák, a gyújtókábellel és a generátorral lehet mégis baj. 200 000 forint alatt is kapni csepp Kadettet. A cikk feltöltésekor több mint 30 Kadett E szerepelt a hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban. 450 000 forinttal a zsebünkben már az 1989-es modellfrissítés utáni, tisztességes állapotú autókra is sikerrel alkudhatunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TreT Elküldve Január29, 2004 Megoszt Elküldve Január29, 2004 Üdv mindenkinek! Opek Kadett E Caravanommal ('89, 1.7D opel blokk) kapcsolatban szeretnék kérdezni, hátha vki tud segiteni... Szóval az autót nagyon szeretem, jó partner meg minden, de a maga 57 LE-ével 5 személlzel bizony elkap néha a "mennyémánvazze" érzés... :| Ennek orvoslására az jutott az eszembe, hogy vajon ki lehet-e cserélni a motort 1.7 TDI Isuzu-ra? Tudja vki esetleg? No meg azt, hogy hol lehet kapni komplett motort és mennyiért? Azt tudom, hogy a motortartóbakok máshogy vannak, úgyhogy azt biztos át kell majd szabni... De amúgy megoldható? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Január29, 2004 Megoszt Elküldve Január29, 2004 Mindent meg lehet oldani, csak akaraterő kérdése 8) Bár szerintem úgy kellene számolnod, hogy motor, váltó, kábelköteg (motorhoz) és computer. Nincs infóm, hogy az Isuzu 1.7 TDI motor mennyiben/miben különbözik az Opel 1.7Dtől... :oops: bye Link to comment Megosztás: More sharing options...
TreT Elküldve Január30, 2004 Megoszt Elküldve Január30, 2004 Kosz a biztatast :lol: FBalazs: Az Isuzu 1.7 TDI 85 LE, turbo intercooler, 168Nm :lol: A mostani 1.7D 57 LE, ~120 Nm No ezert kene :lol: A valto ugyanaz, a kadetem mar elso Astra motorral szerelt.. utolso eresztes vagy mifene ugy tudom (legalabbis eccer mar volt rajta valto cserelve es Astraet raktak fel :lol: ) Most talaltam 1 helyet, de ott 200000 HUF a motor :) Ez fajni fog.. Ralan nyarra lesz ra penzem... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Január30, 2004 Megoszt Elküldve Január30, 2004 Próbálj meg valami "seggbe-zúzott" autót keresni, akár külföldön is. Sztem azt is megkapnád ennyiért :wink: pl. 800Euroért lehet venni egész jó állapotú Omega A-t, ilyen motorral. Motort megtartod magadnak, a kaszniból meg kiárulsz még legalább 1k-t... rögtön barátságosabbnak tűnik az ár Link to comment Megosztás: More sharing options...
TreT Elküldve Január30, 2004 Megoszt Elküldve Január30, 2004 Kosz a tippet :) Mindenesetre akkor is vlszleg csak nyaron fogom, megcsinalni, egyelore "csicsazok".. (melylada, erosito, hatso sarvedoiv, hatso ajto javitas, fenyezes, 15" alufelni vegulis ha ki akarok menni a legkozelebbi talalkozora nezzen ma` ki valahogy a baba 8) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Január30, 2004 Megoszt Elküldve Január30, 2004 Hello! 89-es Kadett szedanom van, a hidegindítással kapcsolatos problémáim szinte teljes egészében azok, amit magneto leírt. Sajnos még én sem tudom, hogy mi az oka. Van egy másik, számomra bosszantó jelenség is, mégpedig az, hogy az úttest legkisebb egyenetlenségeit is kopogással jelzi az autó, ami a futómű, vagy a teleszkópok(?) irányából hallatszik. Sima, egyenletes úton semmi kopogás. Kérlek, ha tudtok, segítsetek megoldást találni a két problémára. Írjátok meg ezekkel kapcsolatos tapasztalataitokat. Üdv: opelos Link to comment Megosztás: More sharing options...
tascona Elküldve Január30, 2004 Megoszt Elküldve Január30, 2004 Hali opelos a kopogási jelenség valószinüleg a teleszkópok perselye picit egyenletlen uton gyengén,tompán hallatszik Link to comment Megosztás: More sharing options...
TreT Elküldve Február17, 2004 Megoszt Elküldve Február17, 2004 Vki nem tudja hogy hol a turoba lehet kapni GSI lokharitot elfogadhato aron? Korbehivtam mar vagy 10 bontot es boltot, sehol se volt, kiveve egy helyen, ott egy bontott (!!) szar lokharitot akartak ramvarrni :shock: 50ezer!!!! HUF-ert!!!! Vki segitsen plz!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Február17, 2004 Megoszt Elküldve Február17, 2004 :twisted: TreT: Sztem kérdezd meg a Hungária Biztosító lelkes munkatársait, nekem ugyanis elég olcsón megszámítottak egyet. Kérdezd meg őket, hol lehet azt beszerezni :wink: Komolyra fordítva a szót: 1.) Hüllő Kft. XX.ker. Magyar u.-Lázár u. sarok 2.) utána kell néznem egy kontaktom számának, ez nem megy most. Link to comment Megosztás: More sharing options...
WaseK Elküldve Február24, 2004 Megoszt Elküldve Február24, 2004 Sziasztok, Ha már mindenki így kérdezősködik, akkor én is :) GSi-be való olajgombát keresek, ami méri is a nyomást, nem csak jelez. Esetleg, ha tud valaki annak megköszönném az infót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február26, 2004 Megoszt Elküldve Február26, 2004 sziasztok elöször vagyok itt,mert már mában nem nagyon bizom.föleg márka szervizekben nem. az 1,6 i kadettemnek az alapjárata nagyon ingadozik,főleg ha bekapcsolok valami elektromos dolgot.tudnátok e ebben segiteni hogy mi lehet a probléma Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Március2, 2004 Megoszt Elküldve Március2, 2004 Ping Tech műszerük most épp nincs, de talán tud mondani valami használható információt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Május15, 2004 Megoszt Elküldve Május15, 2004 Tech műszerük most épp nincs, de talán tud mondani valami használható információt. ugyhallottam, hogy ez a csávó egy kibaszott okos csávó :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Május15, 2004 Megoszt Elküldve Május15, 2004 Ping Suszt Ákos, (Opel Sztráda M3) Destination Host Unreachable for Type of Service :shock: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Május15, 2004 Megoszt Elküldve Május15, 2004 Destination Host Unreachable for Type of Service :shock: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: sajnos ezt nem érteni. sajnos nem tudni külfőldi! tessék magyart irni!!! :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
coombe Elküldve Június14, 2004 Megoszt Elküldve Június14, 2004 Sziasztok, A 7végén kicserétem a sima műszerfalamat fordulatszámmérösre. Igaz ez a régebbi (kockás) design, de mondom had forogjon még 1 mutató benne.. Szoval mindenki azt mondta csak be kell tenni a régi helyett és kész. Na nekem ez nem ment ilyen simán. Már az elején feltünt, h nekem csak 11 csatlakozó van bent mig az új müszerre 12 megy.. Szóval amit produkál az az, h látszik, h áramot kap, mert inditáskor -0-ról 0-ra megy a mutató, de ennyi. Kérlek ha tudjátok erősítsétek meg mit kell még csinálnom. És ha extra drót szükséges azt hová kössem?? Elöre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Június14, 2004 Megoszt Elküldve Június14, 2004 Sziasztok, A 7végén kicserétem a sima műszerfalamat fordulatszámmérösre. Igaz ez a régebbi (kockás) design, de mondom had forogjon még 1 mutató benne.. Szoval mindenki azt mondta csak be kell tenni a régi helyett és kész. Na nekem ez nem ment ilyen simán. Már az elején feltünt, h nekem csak 11 csatlakozó van bent mig az új müszerre 12 megy.. Szóval amit produkál az az, h látszik, h áramot kap, mert inditáskor -0-ról 0-ra megy a mutató, de ennyi. Kérlek ha tudjátok erősítsétek meg mit kell még csinálnom. És ha extra drót szükséges azt hová kössem?? Elöre is köszi a segítséget! Milyen motor van benne, avagy a gyújtáselosztóba (asszem a tetején egy kék v fekete csatlakozó) 2 v 3 vezeték megy, és ott miféle jelölések vannak (általában (+), (-), (0) vagy valami hasonló)?? A lényeg az, hogy a 12.-ik vezeték a szaggatott 12V, amit a Hall jeladó generál a motorfordulat függvényében. Ez áltlában a (0), emlékeim szerint semmi esetre sem a (+) vagy a (-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
coombe Elküldve Június15, 2004 Megoszt Elküldve Június15, 2004 Milyen motor van benne, avagy a gyújtáselosztóba (asszem a tetején egy kék v fekete csatlakozó) 2 v 3 vezeték megy, és ott miféle jelölések vannak (általában (+), (-), (0) vagy valami hasonló)?? A lényeg az, hogy a 12.-ik vezeték a szaggatott 12V, amit a Hall jeladó generál a motorfordulat függvényében. Ez áltlában a (0), emlékeim szerint semmi esetre sem a (+) vagy a (-) Ja bocsi ezt nem is irtam... 1.4-es benzines, injektoros, C14NZ, ha jól emlékszem... Megnézem az elosztót mik vannak rajta, remélem a gyári van benne... Valami ötlet, h ebböl miért hiányzik a 12. szál??? Akkor mostmár biztos kell extra drot ugye? Köszi a segítséget. C. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabo007 Elküldve Június16, 2004 Megoszt Elküldve Június16, 2004 Hát valszeg azé hiányzik mert ha nem volt benne fordszámmérő gyárilag, a kábel sincs odahúzva. Tedd meg. Ha nem megy az itt előbb leirtak szerint, keress villanyossági szakembert. Alapesetben a 0 alatt van az ütközőn mutató. ..ha gyújtást adsz rá pont a 0-ra kell ugornia. Ha ez megtörtént valószinű h. kap tápot. Ezekután ha beinditod, jelet is kell kapnia a hall-tól vagy a motorvezérlő elektronikától (ha nem kap, nem mutat semmit csak áll a nullán, csak a táptól nem fog fordulatszámot mérni) -az előbb Dark leirta h pontosan hova kössél. ------------------------------------------------------------------------------------ :idea: :roll: :oops: 8) :shock: Persze az itt leirtak mit sem érnek ha a fordulatszámmérő amit beraktál spirálmeghajtású.. ..Uh OOH ..ez még nekem is fájt! :wink: :) :) :o :) :idea: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június16, 2004 Megoszt Elküldve Június16, 2004 Hát valszeg azé hiányzik mert ha nem volt benne fordszámmérő gyárilag, a kábel sincs odahúzva. Tedd meg. Ha nem megy az itt előbb leirtak szerint, keress villanyossági szakembert. Alapesetben a 0 alatt van az ütközőn mutató. ..ha gyújtást adsz rá pont a 0-ra kell ugornia. Ha ez megtörtént valószinű h. kap tápot. Ezekután ha beinditod, jelet is kell kapnia a hall-tól vagy a motorvezérlő elektronikától (ha nem kap, nem mutat semmit csak áll a nullán, csak a táptól nem fog fordulatszámot mérni) -az előbb Dark leirta h pontosan hova kössél. ------------------------------------------------------------------------------------ :idea: :roll: :oops: 8) :shock: Persze az itt leirtak mit sem érnek ha a fordulatszámmérő amit beraktál spirálmeghajtású.. ..Uh OOH ..ez még nekem is fájt! :wink: :) :) :o :) :idea: ez azért nem igaz, mert nekem is C14NZ motoros autóm volt, nem volt gyárilag fordulatszámmérőm, viszont be volt huzva a kábel. azaz én csaík rádugtam, és már ment is. szerintem az volt a döntő gyártáskor, hogy milyen kábelköteg volt éppen a polcon.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
coombe Elküldve Június16, 2004 Megoszt Elküldve Június16, 2004 ez azért nem igaz, mert nekem is C14NZ motoros autóm volt, nem volt gyárilag fordulatszámmérőm, viszont be volt huzva a kábel. azaz én csaík rádugtam, és már ment is. szerintem az volt a döntő gyártáskor, hogy milyen kábelköteg volt éppen a polcon.... Na megint az nekem jutott ki a jóból...:) Köszi szépen a segítséget mindenkinek... Ha gondom lesz még írok... Üdv, c. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabo007 Elküldve Június16, 2004 Megoszt Elküldve Június16, 2004 Ok. Uhu, nyertél. Az enyémben is van egy csomó felesleges kábel pl. a motortérben, amire sosem volt dugva semmi, és ránézésre sem utólagos barkács. ..ja, és minden működik aminek működnie kell. Kellemes meglepetés volt nekem is amikor előre szereltem fel a ködlámpákat, h. a kapcsolót kivéve az összes drót benne volt, csak egy bontott gyári kapcsoló lellett és működött is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
coombe Elküldve Június16, 2004 Megoszt Elküldve Június16, 2004 Ok. Uhu, nyertél. Az enyémben is van egy csomó felesleges kábel pl. a motortérben, amire sosem volt dugva semmi, és ránézésre sem utólagos barkács. ..ja, és minden működik aminek működnie kell. Kellemes meglepetés volt nekem is amikor előre szereltem fel a ködlámpákat, h. a kapcsolót kivéve az összes drót benne volt, csak egy bontott gyári kapcsoló lellett és működött is. Neked még az is benne volt??? Én persze azt is huzaloztam...:) A felesleges drotokkal kapcsolatban nekem is lognak kint a motortérben dolgok ami tuti gyári és fogalmam sincs mi lehet... pl. az ablakmosótartály tetejénél van 1. Gondoltam, h talán fékolajszintjelző lenne, már ha olyan lenne benne... És nekem a könyv sem segített semmit.. Ha van valami amire rájöttetek megosztanátok velem is? c. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts