Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A c18nz központi befecskendezésű, nem kaphat túl sok benzint csak egy henger a négy közül.

kaphat, ha szorul a szelepszár, és nem zár rendesen... Mivel a 4 henger külön időben kap befecsit, így szinte folyamatosan szívja be a naftát. Sajnos nekem a 8 szelepesnél volt ilyen. A végén megszorult a szelepem, és cserélték. Utána megszűnt a jelenség. Nem érezni teljesítményében nagymértékű csökkenést? Nálam a végén kezdett el érezhetővé válni. Egyébként a srác azt mondta, hogy az üzemanyagokban előforduló szennyeződések ráégése sajnos előidézhet hasonlót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismerősöm F je nem indul,indításnál csak kattan 1 nagyot és semmi nem történik,akku jó,1.4 8v

kollégánál csak a saru volt oxidos. Érdemes ellenőrizni! Előferdülhet behúzó tekercs hiba is. Ha nem húz be eléggé, nem zárja a nagy áramkört, ami a motort forgatja, forgatná. Előfordulhat, hogy beszorul a bendix. Ritka! inkább szétesik. Mondjuk ezt a trabantos-wartburgos korszakomban sikerült tapasztalni.

Addig nincsen gond, míg a motor nem égett le, mert annak a cseréjéhez képest minden más szinte filléres... Betétdíjas a dolog, ha komplett csere van.

Link to comment
Megosztás:

kollégánál csak a saru volt oxidos. Érdemes ellenőrizni! Előferdülhet behúzó tekercs hiba is. Ha nem húz be eléggé, nem zárja a nagy áramkört, ami a motort forgatja, forgatná. Előfordulhat, hogy beszorul a bendix. Ritka! inkább szétesik. Mondjuk ezt a trabantos-wartburgos korszakomban sikerült tapasztalni.

Addig nincsen gond, míg a motor nem égett le, mert annak a cseréjéhez képest minden más szinte filléres... Betétdíjas a dolog, ha komplett csere van.

Szia Kösz

Link to comment
Megosztás:

Nah! Mire jó a motorvezérlő? Hibakód generálásra!

Lényeg! Napok óta küzdöttem a CO-val. Mivel új katalizátorom van, és a gyertyákat, kábeleket, légszűrőt, meg az olajat, szűrővel együtt cseréltem, így nem hittem el, hogy bármennyire küzdök, nem megy le a CO terheléses mérés esetén 0.5 alá. Alapjáraton 0.33-as értéken ment, ami jónak mondható. Ma végre komputert, ami kijelezte az összes hibát. 3-at talált. 1 immochipp nem volt jelen indításkor... Hát ezt én teszteltem, szóval tényleg volt ilyen. Sebesség mérő szenzor nem üzemelt... Mikor elfelejtettem az óra visszaszerelése után rátenni a spirált a váltóra ez is bent maradt. Levegő hőmérséklet, vagy áramlás szenzor... Nah ez volt az amire azt mondtam, hogy hibát jelenthet, és esetleg a benzindúsításban szerepet játszik. Na ja, de ilyenkor nem biztos, hogy a szenzor a hibás! Nem is az volt. Mivel az egyik szaki tanácsára cserélni szerettem volna a hűtőközeg hőmérséklet szenzorát (ez is dúsabbá teheti a keveréket, bár ez alapjáraton is rondítaná a mérést), akkor gondolkodtam el egyik kollégámmal, hogy nézzük át a vákuum csöveket. Mindegyik rendben volt szemrevételezésre. Megmozgattam a fékrásegítő vákuum csövét... Nah ugye X16XEL folytószelepháznál menetesen csatlakozott a cső a házra, és a menetes hollanderben mozgott a cső.Na ott jutott be fals levegő, ami sajnos belekavart a jármű hormonháztartásába... tulajdonképpen a levegő hőmérséklet-áramlásmérőjének érzékelője hibásan működött, mert a szenzor hibás értéket küldött a vezérlőnek, így az dúsítást írt elő a rendszernek. Valószínűleg ez okozhatta a magas CO-t. A hollander megszorítása után ismét CO mérés következett. 3 fordualton mértük.

Alapjárat:

lambda: 1.007

CO %vol: 0.04

CO2 %vol:14.9

O2 %vol:0.20

HC ppmHEX:32

2900:

lambda: 0.999

CO %vol: 0.16

CO2 %vol:14.9

O2 %vol:0.16

HC ppmHEX:64

3500:

lambda: 0.993

CO %vol: 0.33

CO2 %vol:14.9

O2 %vol:0.25

HC ppmHEX:143

Az értékek magukért beszélnek!

Új alkatrészek, jó állapotú katalizátor. Az egészben az a durva, hogy figyelmetlenségem miatt sokat szívtam,és egy kulcs mozdulattal simán orvosolható probléma miatt akár a fél autót kicserélhettem, volna.

Az alkatrészek közül amit mindenképpen cserélni kellett:

Katalizátor- Nem volt rajta! Üres katalizátor ház volt felhegesztve. Univerzális Bosal lett beépítve. akciósan 17-ért.

Gyújtáskábel- Áthúzások miatt cserére szorult. Javult a kocsi menetdinamikája ezzel. 8300 ft

Olajszűrő+olaj- Mivel az autó olaj tartalma elég zaccos volt, így kénytelen voltam cserélni. 6000 ft.

Légszűrő- Kissé szürke színe volt a sárgának. Nem tétel! 1200 ft

Amit nem kellett volna:

NTK lambdaszonda... Jó a gyári is, ezért megy is vissza. Az újat meg tovább tudom értékesíteni 2000 forint bukóval. :D

Eddig tehát ez a tisztább környezet ára. Lehet soknak tűnik így elsőre, de úgy érzem, hogy ezek a dolgok azok amiket egy új autónál mindenképpen cserélnék a motor tartósabb, és gazdaságosabb üzemeltetése miatt.

Ami nem fért bele, de mindenképpen cserekényszeres, az a vezérműszíj, meg a görgők+vízpumpa. Nem tudni mikor voltak utoljára cserélve.

Ha valaki esetleg tudna olcsón minőségi szettet, azt az egekig magasztalom! <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Opel Astra F classic X14NZ típusú autót használunk immár 4 éve.

Amikor megvettük (4 éve) kicseréltettem rajta a kötelező dolgokat: Olaj+szűrő...., vezérműszíj+feszítőgörgő+vízpumpa.

Most lenne esedékes ha jól tudom, a vezérműszíj, és a hozzátartozó dolgok cseréje 4 év után, de kb 23.000 km-t sikerült belerakni.

Ha nem muszáj nem cserélném le, kb. 2-4 évet belehajtanék még, max 60.000 km ig persze. Mi a véleményetek erről.

Egyébként azt hallottam, hogy ennél a típusnál a szakadás nem okoz a motorban mechanikus sérülést, ez igaz?

Amúgy ezideig mindent előírás szerint cseréltem.

Ha volt már hasonló kérdés bocs, de nem találtam rá.

Előre is kösz a hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Opel Astra F classic X14NZ típusú autót használunk immár 4 éve.

Amikor megvettük (4 éve) kicseréltettem rajta a kötelező dolgokat: Olaj+szűrő...., vezérműszíj+feszítőgörgő+vízpumpa.

Most lenne esedékes ha jól tudom, a vezérműszíj, és a hozzátartozó dolgok cseréje 4 év után, de kb 23.000 km-t sikerült belerakni.

Ha nem muszáj nem cserélném le, kb. 2-4 évet belehajtanék még, max 60.000 km ig persze. Mi a véleményetek erről.

Egyébként azt hallottam, hogy ennél a típusnál a szakadás nem okoz a motorban mechanikus sérülést, ez igaz?

Amúgy ezideig mindent előírás szerint cseréltem.

Ha volt már hasonló kérdés bocs, de nem találtam rá.

Előre is kösz a hozzászólásokat.

Nem igaz. Zotyának is összeakadt szakadáskor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Opel Astra F classic X14NZ típusú autót használunk immár 4 éve.

Amikor megvettük (4 éve) kicseréltettem rajta a kötelező dolgokat: Olaj+szűrő...., vezérműszíj+feszítőgörgő+vízpumpa.

Most lenne esedékes ha jól tudom, a vezérműszíj, és a hozzátartozó dolgok cseréje 4 év után, de kb 23.000 km-t sikerült belerakni.

Ha nem muszáj nem cserélném le, kb. 2-4 évet belehajtanék még, max 60.000 km ig persze. Mi a véleményetek erről.

Egyébként azt hallottam, hogy ennél a típusnál a szakadás nem okoz a motorban mechanikus sérülést, ez igaz?

Amúgy ezideig mindent előírás szerint cseréltem.

Ha volt már hasonló kérdés bocs, de nem találtam rá.

Előre is kösz a hozzászólásokat.

Szia!

A vezérműszíj sajnos el is tud öregedni, nem csak elhasználódni. Ezért van idő és km korlát. Amelyiket hamarabb eléri... Tehát érdemes cserélni. (A vízpumpa és a feszítő esélyes, hogy maradhat.)

Szakadás/akadás kérdésében annyit tudok mondani, hogy a c/x14nz általában összeakad, de néha hallani egy-egy kivételről is.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A vezérműszíj sajnos el is tud öregedni, nem csak elhasználódni. Ezért van idő és km korlát. Amelyiket hamarabb eléri... Tehát érdemes cserélni. (A vízpumpa és a feszítő esélyes, hogy maradhat.)

Szakadás/akadás kérdésében annyit tudok mondani, hogy a c/x14nz általában összeakad, de néha hallani egy-egy kivételről is.

vízpumpa szerintem cserés! A szimering is gumi, és azért az is öregszik. Ha kicsit is porózussá vált, akkor esetlegesen víz szivároghatott a csapágyba, így előfordulhat benne rozsdásodás. Nekem a mosógépnél volt hasonló. <_< Hülye példa, de az is alig ment, csak amikor használni akartam beállt a csapágy. Feszítőknél kisebb az esély, de előfordulhat, hogy ott meg a pára... :S Én tuti cserélném, bármennyire drága. Olcsóbb a hengerfejnél.

vezérműszíj szakadásnál lutri a szelep-dugattyú találkozás. Még nem láttam, de elképzelhetőnek tartom, hogy túlélheti, mert a szelepek is függőlegesen járnak a hengerfejben, úgy, mint a dugattyú a motorban. Ha szerencséd van, nem görbül, mert vissza tudja tolni. Erről csak logikai feltevésem van. Állítólag nem is ér bele a dugattyúba a szelep, de ezt egy hozzáértőtől kellene megkérdezni. Én is hallottam ilyet.

X16-nál a szelepek ferdén mennek befelé, így ott tuti hajlik a szelep. Annál esély sincsen a túlélésre, ha szakad. x14nz-nél nem tartom valószínűtlennek.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1440926368.html

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1438520742.html

Link to comment
Megosztás:

vízpumpa szerintem cserés! A szimering is gumi, és azért az is öregszik. Ha kicsit is porózussá vált, akkor esetlegesen víz szivároghatott a csapágyba, így előfordulhat benne rozsdásodás. Nekem a mosógépnél volt hasonló. <_< Hülye példa, de az is alig ment, csak amikor használni akartam beállt a csapágy. Feszítőknél kisebb az esély, de előfordulhat, hogy ott meg a pára... :S Én tuti cserélném, bármennyire drága. Olcsóbb a hengerfejnél.

vezérműszíj szakadásnál lutri a szelep-dugattyú találkozás. Még nem láttam, de elképzelhetőnek tartom, hogy túlélheti, mert a szelepek is függőlegesen járnak a hengerfejben, úgy, mint a dugattyú a motorban. Ha szerencséd van, nem görbül, mert vissza tudja tolni. Erről csak logikai feltevésem van. Állítólag nem is ér bele a dugattyúba a szelep, de ezt egy hozzáértőtől kellene megkérdezni. Én is hallottam ilyet.

X16-nál a szelepek ferdén mennek befelé, így ott tuti hajlik a szelep. Annál esély sincsen a túlélésre, ha szakad. x14nz-nél nem tartom valószínűtlennek.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1440926368.html

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1438520742.html

<BR>vízpumpa szerintem cserés! A szimering is gumi, és azért az is öregszik. Ha kicsit is porózussá vált, akkor esetlegesen víz szivároghatott a csapágyba, így előfordulhat benne rozsdásodás. Nekem a mosógépnél volt hasonló. <IMG style="VERTICAL-ALIGN: middle" alt=smile.gif src="style_emoticons/default/smile.gif" border=0 emoid=":D"> Hülye példa, de az is alig ment, csak amikor használni akartam beállt a csapágy. Feszítőknél kisebb az esély, de előfordulhat, hogy ott meg a pára... :S Én tuti cserélném, bármennyire drága. Olcsóbb a hengerfejnél.<BR><BR>vezérműszíj szakadásnál lutri a szelep-dugattyú találkozás. Még nem láttam, de elképzelhetőnek tartom, hogy túlélheti, mert a szelepek is függőlegesen járnak a hengerfejben, úgy, mint a dugattyú a motorban. Ha szerencséd van, nem görbül, mert vissza tudja tolni. Erről csak logikai feltevésem van. Állítólag nem is ér bele a dugattyúba a szelep, de ezt egy hozzáértőtől kellene megkérdezni. Én is hallottam ilyet.<BR>X16-nál a szelepek ferdén mennek befelé, így ott tuti hajlik a szelep. Annál esély sincsen a túlélésre, ha szakad. x14nz-nél nem tartom valószínűtlennek

1.6-nál nem ér le a szelep a dugóra (igy túléli a szijszakadást), 1.4-nél le ér a szelep a dugóra (így neméli túl), 1.4 esetében kivéve ha (ami ritka!) nemvolt síkolva soha a HF, és 3ékes tömitésvan alatta és az nincs túlhúzva

Link to comment
Megosztás:

kaphat, ha szorul a szelepszár, és nem zár rendesen... Mivel a 4 henger külön időben kap befecsit, így szinte folyamatosan szívja be a naftát. Sajnos nekem a 8 szelepesnél volt ilyen. A végén megszorult a szelepem, és cserélték. Utána megszűnt a jelenség. Nem érezni teljesítményében nagymértékű csökkenést? Nálam a végén kezdett el érezhetővé válni. Egyébként a srác azt mondta, hogy az üzemanyagokban előforduló szennyeződések ráégése sajnos előidézhet hasonlót.

Ja mondjuk ez is lehet. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Opel Astra F classic X14NZ típusú autót használunk immár 4 éve.

Amikor megvettük (4 éve) kicseréltettem rajta a kötelező dolgokat: Olaj+szűrő...., vezérműszíj+feszítőgörgő+vízpumpa.

Most lenne esedékes ha jól tudom, a vezérműszíj, és a hozzátartozó dolgok cseréje 4 év után, de kb 23.000 km-t sikerült belerakni.

Ha nem muszáj nem cserélném le, kb. 2-4 évet belehajtanék még, max 60.000 km ig persze. Mi a véleményetek erről.

Egyébként azt hallottam, hogy ennél a típusnál a szakadás nem okoz a motorban mechanikus sérülést, ez igaz?

Amúgy ezideig mindent előírás szerint cseréltem.

Ha volt már hasonló kérdés bocs, de nem találtam rá.

Előre is kösz a hozzászólásokat.

Én tuti nem cserélném. (pedig nekem x16xel van ami tuti károsodás szakadáskor)

Igaz van megadva időkorlát is, de ha ennyire kímélt autó, hogy csak 23ekm ment bele 4 év alatt akkor nem hiszem, hogy bármi baja lehet.

Ha biztosra akarsz menni semmi perc alatt le lehet kapni a műanyag burkolatot a vezérlésről, akkor azután rögtön látszik, hogy repedezett-e a gumi a vezérműszíjon, szivárog-e a hűtőfolyadék a szivattyúnál stb. Ha a feszítőgörgő vagy a vízpumpa csapágy kezd meghalni azért van hangja előtte.

Persze felelősséget nem vállalok! <_< Csak azt tudom mondani, hogy én tuti nem cserélném ilyen kevés kilóméterrel (legalább még 1-2 évig húznám)

Persze ha még 4 évig használni akarod akkor most is cserélheted az a tuti, mert 8 évig azért nem szabad használni egy vezérműszíjat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! MEgmértem ma 60 lovas astrámban, hogy mennyit tud az AC pumpa. Lehúztam a nyomócsövet a karbiról és rátettem a nyomásmérőt. Többször ráadva a gujtást is max. 1,5 Bar lett az eredmény. Szóval ez a szivattyú maximális, nem redukált nyomása. Szépen meg is tartotta gyújtás levételekor, szal működik az AC-ba integrált visszacsapó szelep. Kérdezném én, ez megfelelő érték? (mostanában kicsit nehezen indul a verda, 6-ot 7-et is teker míg beröffen, de aztán no problem, bár lehet az aksim szar, mert nem vmi fürge) Illetve nem tudja valaki mennyinek kell lennyi a kompressziónak hengerenként? (bárban) Köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv! MEgmértem ma 60 lovas astrámban, hogy mennyit tud az AC pumpa. Lehúztam a nyomócsövet a karbiról és rátettem a nyomásmérőt. Többször ráadva a gujtást is max. 1,5 Bar lett az eredmény. Szóval ez a szivattyú maximális, nem redukált nyomása. Szépen meg is tartotta gyújtás levételekor, szal működik az AC-ba integrált visszacsapó szelep. Kérdezném én, ez megfelelő érték? (mostanában kicsit nehezen indul a verda, 6-ot 7-et is teker míg beröffen, de aztán no problem, bár lehet az aksim szar, mert nem vmi fürge) Illetve nem tudja valaki mennyinek kell lennyi a kompressziónak hengerenként? (bárban) Köszi

Én ezt találtam : 9.4:1

Link to comment
Megosztás:

Az a kompresszió viszony ha jól tudom nem? De hány PSI-t vagy bart jelent ez vajon? <_<

Amire Te gondolsz, az a sűrítési végnyomás, az meg - ha jól tudom - 8bar felett kell legyen, de ezt valaki erősítse meg.

Az AC pumpával kapcsolatban: a központi injektoros (nem karbis) motoroknál az üzemi nyomás 0,7bar, úgyhogy ha a pumpád tud 1.5-öt, azzal nincs gond.

Amúgy milyen színű a hátsó rendszámtáblán a környezetvédelmi matricád?

Link to comment
Megosztás:

Amire Te gondolsz, az a sűrítési végnyomás, az meg - ha jól tudom - 8bar felett kell legyen, de ezt valaki erősítse meg.

Az AC pumpával kapcsolatban: a központi injektoros (nem karbis) motoroknál az üzemi nyomás 0,7bar, úgyhogy ha a pumpád tud 1.5-öt, azzal nincs gond.

Amúgy milyen színű a hátsó rendszámtáblán a környezetvédelmi matricád?

Az enyém kereken 1 bar nyomást tudott produkálni és szállítani már nem tudott megfelelően. Ezek szerint így is megtudható, hogy jó-e még.

Link to comment
Megosztás:

Helló!Van egy kis problémám!!!1.6 16v motor van a vasba!Másfél éve vettem de..... egy hónapig volt jó!!!Azóta szívás!!!Mostani jelensége hogy alapról nem megy!!!De nagyon nem!!!Sőt!!!Motorféknél rángat!A legjobb hogy már sok szervízben voltam de semmi!!!!Tanács ötlet valami jó lenne!!!!

Link to comment
Megosztás:

Helló!Van egy kis problémám!!!1.6 16v motor van a vasba!Másfél éve vettem de..... egy hónapig volt jó!!!Azóta szívás!!!Mostani jelensége hogy alapról nem megy!!!De nagyon nem!!!Sőt!!!Motorféknél rángat!A legjobb hogy már sok szervízben voltam de semmi!!!!Tanács ötlet valami jó lenne!!!!

Alapról? Alapjárata nincs? Gázadásnál torpan? Alapjárati motor lett takarítva/cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Alapról? Alapjárata nincs? Gázadásnál torpan? Alapjárati motor lett takarítva/cserélve?

Alapjárata van hidegen egy kicsit furcsa(magas)amúgy jó!Alapjárati motor volt cserélve pucolva pillangószeleppel eggyütt!!Gázadásra nem torpan csak b...menni!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.