mrbis Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Mekkora motor? 1.4 (X14NZ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbis Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Mennyire jó ez? : Ha 1500 km-enként tísztítod, aztán újra olajozod, akkor annyira mint a gyári. Lesz a motornak valami baja? : lesz, mert nem fogod 1500-anként kivenni, elpucolni, olajozgatni, tiszta-levegőben használni stb. és így simán retket szív a motor. Arra gondoltál már hogy sport autókban, amiket utcára csinálnak, miért nem direktszűrő van gyárilag? :D Nem, nem azért mert az Insigna OPC, meg az M-es BMW tervezői még nem jutottak el erre a fejlettségi szintre. Egyszerűen nem utcára való. Kényes dolog, állandóan foglalkozni kell vele, és önmagában sz.rt nem ér :wacko: Köszönöm szépen az infót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 1.4 (X14NZ) Nekem is majdnem ilyen van c14nz, én ekkora motort nem tuningolnák semmilyen szinten. :D Amúgy a szívóhang lesz nagyobb, mást nemigen fogsz érezni-hallani. Esetleg mehetsz egy próbakört pormentes úton levett légszűrő csővel, na kábé olyan lesz, aztán eldöntöd kell-e ez neked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbis Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Nekem is majdnem ilyen van c14nz, én ekkora motort nem tuningolnák semmilyen szinten. :D Amúgy a szívóhang lesz nagyobb, mást nemigen fogsz érezni-hallani. Esetleg mehetsz egy próbakört pormentes úton levett légszűrő csővel, na kábé olyan lesz, aztán eldöntöd kell-e ez neked. Köszi az infót! Link to comment Megosztás: More sharing options...
thebest00 Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 C16NZ visszapukizik a karbiba , vagyis a befecskendezőházba hirtelen gáznál egyet lő. Mi okozhatja? Még lenne egy kérdésem: hol találok leírást arra, hogy hogyan tudom stroboszkóppal beállítani a gyújtást? vagy valaki letudná írni ezt nekem pontosan, hogy hogyan kell? (C16NZ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skorpijo Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 C16NZ visszapukizik a karbiba , vagyis a befecskendezőházba hirtelen gáznál egyet lő. Mi okozhatja? Még lenne egy kérdésem: hol találok leírást arra, hogy hogyan tudom stroboszkóppal beállítani a gyújtást? vagy valaki letudná írni ezt nekem pontosan, hogy hogyan kell? (C16NZ) Diagnosztikai csatlakozó A-B pontját valamivel (gemkapocs) összezárod, beinditod alapjáraton a ékszijtárcsa jele és a vezéműszíjház jele egybe esik strobifény alatt az jó közelitéssel 10fok. Ott kell lenni neki.Nekem legalábis oda lett tolva és jó. javitsatok ha nemjól tudom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kgeri Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Sziasztok! Most regisztráltam egy kis olvasgatás után. Nekem egy f-astra classic van x14nz motorral. Az érdekelne hogy van-e valaki, aki már épített át c14se hengerfejet ilyenre és meg tudná osztani velem hogy hogy muzsikál a kicsike (nem feltétlenül a teljesítmény mert az mindenképpen meggyőző lehet hanem az alapjárat és a motorhang). Az a helyzet hogy az enyémben van egy gyári klíma utólag beépítve szervokormánnyal és egy kicsit hiányoznak a pacik. Előre is köszönöm. Ha a későbbiekben bármiben tudok segíteni, jelezzétek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Július31, 2010 Megoszt Elküldve Július31, 2010 Érdemes, nem azért mert nagyobb, hanem mert másmilyen. 1.6 16V ECOTEC ház jó lehet? Más: a kipufogó cső eleje dupla, ezt is szereznem kell még, lambda szonda csak a leömlőn van, vagy még a katalizátor előtt is? A donor motoron volt klíma is, a főtengelyen hosszbordás szíjtárcsa volt, a szíjtárcsán meg fogak, a fogak mellett a blokkra rögzítve egy érzékelő, 2 érintkezős csatlakozóval. Ez mi, és át kell-e rakni? Átrakni nem lenne egyszerű, mert nekem sima ékszíjam van, csak generátorhoz. Köszi az infókat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július31, 2010 Megoszt Elküldve Július31, 2010 1.6 16V ECOTEC ház jó lehet? Más: a kipufogó cső eleje dupla, ezt is szereznem kell még, lambda szonda csak a leömlőn van, vagy még a katalizátor előtt is? A donor motoron volt klíma is, a főtengelyen hosszbordás szíjtárcsa volt, a szíjtárcsán meg fogak, a fogak mellett a blokkra rögzítve egy érzékelő, 2 érintkezős csatlakozóval. Ez mi, és át kell-e rakni? Átrakni nem lenne egyszerű, mert nekem sima ékszíjam van, csak generátorhoz. Köszi az infókat! Csak egy lambda van, a leömlőn. Kell az a jeladó is a tárcsával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Anakin Elküldve Július31, 2010 Megoszt Elküldve Július31, 2010 Üdv Mindenkinek. A tanácsotokat szeretném kérni, alapjárati problémákra. Az autó 1999-es Opel Astra F 1.6 8V, X16SZR motorkóddal, központi Multec befecskendezővel. A problémám a következő: üzemi hőmérsékleten az alapjárati fordulatszám nem egyenletes, hanem "lüktetően" változó, 900-1100 Ford/perc között. Az ECU, 2 hibát jelez (alapjárati szabályzás rendellenesség, valamint kipárolgásgátlás regeneráló szelep rendellenesség) Amiket átnéztem: alapjárati motor (tisztítás, egyébként makulátlan állapotban volt, de beszereztem egy ujjat azzal sem volt jó), vákuumcsövek, EGR szelep (tisztítás, nem volt beragadva, próba képen "lefalaztam" de a hiba így is megmaradt), fojtószelep tisztítás (ez is makulátlan volt, de azért kipucoltam) hőmérséklet jeladó csere (ami az ECU-nak továbbítja a jelet) A kipárolgásgátlás hiba valószínű a tanksapka miatt volt (nem gyári volt rajta, hála az előző tulajnak) bontó 1000 Ft, és megszűnt a benzinszag az autó hátsó részénél! De a hiba megmaradt! - Egy érdekesség: üzemi hőmérsékleten, ingadozó alapjáratnál, ha valamelyik nagyobb fogyasztót bekapcsolom (ventillátor 4. fokozat, vagy hátsó ablakfűtés az alapjárat beáll 850-900-ra, de még itt is ingadozik, viszont a MIL- lámpa kialszik alapjáraton. Az igazi fordulatszámesést a klíma bekapcsolása okozza. Ha a megemelt alapjáratnál a klímát bekapcsolom, akkor egy pillanatra megemeli a fordulatot (ahogy normálisan kell) de utána visszaesik 850!!! Ami ugye bekapcsolt klímánál édeskevés (legalább 1000ford/perc az ideális) viszont az ECU-úgy érzékeli, hogy minden rendben van és ismételten elalszik a MIL-lámpa kb. 5 sec. alatt. (a klíma kikapcsolásakor ugyanez visszafele is igaz, 5 sec. alatt visszaáll a pulzáló emelt fordulatszám. Remélem, tud valaki, valamilyen hasznos infót adni, előre is, köszi, a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kgeri Elküldve Július31, 2010 Megoszt Elküldve Július31, 2010 Üdv! Én azt gondolom hogy valahol esetleg fals levegőt szíva motor. Próbáld meg féktisztító spray-vel befújni a tömítéseket miközben jár a motor. (Befecskendezőfej, szívócsonk, csőcsatlakozások stb.) Ha a motor felpörög akkor ott a hiba. Általában a szívó sortömítés a hunyó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Augusztus1, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2010 Üdv Mindenkinek. A tanácsotokat szeretném kérni, alapjárati problémákra. Az autó 1999-es Opel Astra F 1.6 8V, X16SZR motorkóddal, központi Multec befecskendezővel. A problémám a következő: üzemi hőmérsékleten az alapjárati fordulatszám nem egyenletes, hanem "lüktetően" változó, 900-1100 Ford/perc között. Az ECU, 2 hibát jelez (alapjárati szabályzás rendellenesség, valamint kipárolgásgátlás regeneráló szelep rendellenesség) Amiket átnéztem: alapjárati motor (tisztítás, egyébként makulátlan állapotban volt, de beszereztem egy ujjat azzal sem volt jó), vákuumcsövek, EGR szelep (tisztítás, nem volt beragadva, próba képen "lefalaztam" de a hiba így is megmaradt), fojtószelep tisztítás (ez is makulátlan volt, de azért kipucoltam) hőmérséklet jeladó csere (ami az ECU-nak továbbítja a jelet) A kipárolgásgátlás hiba valószínű a tanksapka miatt volt (nem gyári volt rajta, hála az előző tulajnak) bontó 1000 Ft, és megszűnt a benzinszag az autó hátsó részénél! De a hiba megmaradt! - Egy érdekesség: üzemi hőmérsékleten, ingadozó alapjáratnál, ha valamelyik nagyobb fogyasztót bekapcsolom (ventillátor 4. fokozat, vagy hátsó ablakfűtés az alapjárat beáll 850-900-ra, de még itt is ingadozik, viszont a MIL- lámpa kialszik alapjáraton. Az igazi fordulatszámesést a klíma bekapcsolása okozza. Ha a megemelt alapjáratnál a klímát bekapcsolom, akkor egy pillanatra megemeli a fordulatot (ahogy normálisan kell) de utána visszaesik 850!!! Ami ugye bekapcsolt klímánál édeskevés (legalább 1000ford/perc az ideális) viszont az ECU-úgy érzékeli, hogy minden rendben van és ismételten elalszik a MIL-lámpa kb. 5 sec. alatt. (a klíma kikapcsolásakor ugyanez visszafele is igaz, 5 sec. alatt visszaáll a pulzáló emelt fordulatszám. Remélem, tud valaki, valamilyen hasznos infót adni, előre is, köszi, a segítséget. Nézd meg az "UFO" szelepet, ami a tenkszellőzés felé megy, a tűzfalra van rögzatve, 3 gumicső megy rá, fújtam bele WD-t meg szájjal átjárattam, talán jobb lett. Nekem is van hasonló gondom: üresben gurulás közben felmegy 1500-2000-re, ha sebességbe rakom nincs motorfék, megáll az autó akkor csökken vissza 900-ra, ha megnyom a féket visszamegy 1500-re, de ha kapcsolok valami nagy fogyasztót, akkor is 1500 re felmegy az alapjárat, és pár másodperc míg visszaeseik. Ritkán csinálja, van hogy egy hétig nem jön elő, aztán meg minden nap, összes tömítést cseréltem, csöveket cseréltem. Én még a fékrásegítőre gondolok, vagy elektromos baj lehet. Remélem az NZ-SE átépítéssel megoldódik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Augusztus1, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2010 Összekészítettem a gépműhelynek a hengerfejet, megnézegettem, megpróbálom házastól áttenni az NZ vezérműtengelyt, úgy látszik a ház végén a gyújtást is át lehet szerelni DIS-re. Még minding nem vagyok meggyőződve, hogy egyformák, külön cikkszámon van az EPC-ben, az unix-nál is más-más a számuk, az NZ 45000, az SE 68000 Ft-ba kerül. Nem akarom, hogy majd szerelésnél derüljön ki, hogy nem stimmel, és akkor kelljen rohangálni. A főtengely szíjtárcsával is gondban vagyok, abból létezik olyan, ami sima ékszíjas és rajta van a fogazás a jeladónak? Inmobiliser van ezekben a vezérlőkben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Augusztus1, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2010 Összekészítettem a gépműhelynek a hengerfejet, megnézegettem, megpróbálom házastól áttenni az NZ vezérműtengelyt, úgy látszik a ház végén a gyújtást is át lehet szerelni DIS-re. Még minding nem vagyok meggyőződve, hogy egyformák, külön cikkszámon van az EPC-ben, az unix-nál is más-más a számuk, az NZ 45000, az SE 68000 Ft-ba kerül. Nem akarom, hogy majd szerelésnél derüljön ki, hogy nem stimmel, és akkor kelljen rohangálni. A főtengely szíjtárcsával is gondban vagyok, abból létezik olyan, ami sima ékszíjas és rajta van a fogazás a jeladónak? Inmobiliser van ezekben a vezérlőkben? Nekem is SE van DIS gyújtással. Fötengely szíjtárcsája sima szíjas, fogazott, szóval lézetik. Az meg felszereltségtől függ, hogy a szekérben van-e immo vagy sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus1, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2010 Nézd meg az "UFO" szelepet, ami a tenkszellőzés felé megy, a tűzfalra van rögzatve, 3 gumicső megy rá, fújtam bele WD-t meg szájjal átjárattam, talán jobb lett. Nekem is van hasonló gondom: üresben gurulás közben felmegy 1500-2000-re, ha sebességbe rakom nincs motorfék, megáll az autó akkor csökken vissza 900-ra, ha megnyom a féket visszamegy 1500-re, de ha kapcsolok valami nagy fogyasztót, akkor is 1500 re felmegy az alapjárat, és pár másodperc míg visszaeseik. Ritkán csinálja, van hogy egy hétig nem jön elő, aztán meg minden nap, összes tömítést cseréltem, csöveket cseréltem. Én még a fékrásegítőre gondolok, vagy elektromos baj lehet. Remélem az NZ-SE átépítéssel megoldódik. Ez nem hiba, mindegyik ilyen, állítólag azért, hogy a váltást megkönnyítse, vagy ilyesmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Augusztus1, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2010 Ez nem hiba, mindegyik ilyen, állítólag azért, hogy a váltást megkönnyítse, vagy ilyesmi. Érdekes, ha így tervezték miért nem mindig csinálja? Akkor meg azért rossz, mert csak néha könnyíti a váltást :D Mindegy nem kötekedem. Ha immós volt, akkor azt meg lehet kerülni? Azért aggódom mert az ECU csatik mellett még van asszem kettő, egy lila, úgy néz ki az AC reléje, de van egy fekete is 6 vagy 9 vékony tüskével, most nem emlékszem. Az biztos, hogy klímás volt, a szervó nem 100, sajnos annó nem kérdeztem rá az immóra. Az ECU cikkszámából, vagy a betűkből kiderül, hogy immós-e? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Hali! Az előbb megint felvillant kb. 1 percre a sárga lámpa, megint 13-as kód: Lamdaszonda- nincs feszültségváltozás. 3 hete új GM-es lambda van benne. Mióta múlthéten tankoltam 20L benzint (egy új maszek kúton- az volt a legközelebb) azóta kicsit nem annyira fürge a gép. Szóval lehet a rossz benzinnek köze ehhez a 13-as hibakódhoz? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Hali! Az előbb megint felvillant kb. 1 percre a sárga lámpa, megint 13-as kód: Lamdaszonda- nincs feszültségváltozás. 3 hete új GM-es lambda van benne. Mióta múlthéten tankoltam 20L benzint (egy új maszek kúton- az volt a legközelebb) azóta kicsit nem annyira fürge a gép. Szóval lehet a rossz benzinnek köze ehhez a 13-as hibakódhoz? Köszi! Igen lehet. X20XEV-nél képes Vezérműtengely hibakódot is dobni a ratyi benzin miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Hali! Az előbb megint felvillant kb. 1 percre a sárga lámpa, megint 13-as kód: Lamdaszonda- nincs feszültségváltozás. 3 hete új GM-es lambda van benne. Mióta múlthéten tankoltam 20L benzint (egy új maszek kúton- az volt a legközelebb) azóta kicsit nem annyira fürge a gép. Szóval lehet a rossz benzinnek köze ehhez a 13-as hibakódhoz? Köszi! Elvileg lehet nagyon rossz benzintől, de valószínűbb, hogy kontakthiba van valahol. Nézd meg a csatiját, ahol rá van dugva a kábelkötegre a lambda, nem oxidosak-e az érintkezők. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Tegnap észrevettem, hogy váltáskor felvillan/parázslik az olajnyomás lámpám, menetközben semmi, majd megálláskor alapjáraton világít, gázadásra elalszik. Szerintetek mi lehet a hibás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Tegnap észrevettem, hogy váltáskor felvillan/parázslik az olajnyomás lámpám, menetközben semmi, majd megálláskor alapjáraton világít, gázadásra elalszik. Szerintetek mi lehet a hibás? Naív kérdés, de ugye van benne elég olaj? :D Mikor volt olajcseréd? Link to comment Megosztás: More sharing options...
biker1988 Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Sziasztok még mindíg nincs ötletetek arra hogy katalizátor csere után miért csörrenek be a szelepek? c16se Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Tegnap észrevettem, hogy váltáskor felvillan/parázslik az olajnyomás lámpám, menetközben semmi, majd megálláskor alapjáraton világít, gázadásra elalszik. Szerintetek mi lehet a hibás? Ha áll pár napot az autó, akkor indítás után mennyi idő alatt alszik el az olajnyomás lámpa? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Sziasztok még mindíg nincs ötletetek arra hogy katalizátor csere után miért csörrenek be a szelepek? c16se Biztos, hogy a szelepek csörögnek? Nem csak valami nem lett meghúzva, és rezonáll? Link to comment Megosztás: More sharing options...
biker1988 Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Biztos, hogy a szelepek csörögnek? Nem csak valami nem lett meghúzva, és rezonáll? A kipufogó is rezonál,de ennek jellegzetes szelep hangja van,de csak amikor magasabb fordulatról esik vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts