Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hát sajna úgy néz ki,hogy benzinszivattyú gond lesz.

Arelé behúz(indítózáskor, de gondolom így is kell), feszültséget kap a szivattyú(ez is indítózáskor),de benzin nincs a szelepnél.

Megmérted a relé által kalcsolt feszültséget is? Vagy csak a relé kattogását nézted? Szóval biztos, hogy kap fesz.-t maga az AC pumpa is? Mert ha a relé kapcsol, attól még a kapcsolt körben lehet egy kiégett biztosíték is... Nekem már másik kocsin volt ilyen, igaz, akkor is az AC kezedett már szarakodni, ezért égett ki a biztosíték is. Legjobb, ha a szűrőnél megnézed, hogy nyomja-e a benzint... 2 percet megér, mielőtt "leírod" az AC-t.

Link to comment
Megosztás:

Javítási kézikönyv szerint , ha a relé 30as és 87-es pontját össze kötöm mennie kellene a szivattyúnak. Gyujtáson is, vagy csak indítózáskor. Mert ez gyuijtáson nem megy. Indítózva még nem próbáltam.

Ezzel gyakorlatilag a relé kapcsait zárod rövidre, így lehet megtalálni, ha a relé nem jó. A vélemények megoszlanak, szerintem csak indítás alatti és járó motornál megy, máskülönben, ha rajta hagyod pár percig a gyújtást, meghalna a szivattyú, vagy szétszakítaná a nyomás a csövet. Ugyanabban a könyvben benne van az is, hogy lefulladás után a relé kikapcsol... Pl. egy balesetnél ha sérül az benzincső, és a leállt motornál is menne a szivattyú, az nagyon veszélyes lenne...

Link to comment
Megosztás:

Indítózáskor van fesz a szivattyú vezetékein.

Van egy csati a tank alatt, ahol az AC-pumpa csatlakozik a hátra menő vezetékkel, legalábbis nálam van. Esetleg azt nézd meg, hogy ott még van-e villany, lehet, hogy csak az a csati szivat, eléggé ki van ott téve a nedvességnek, sárnak, stb.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel gyakorlatilag a relé kapcsait zárod rövidre, így lehet megtalálni, ha a relé nem jó. A vélemények megoszlanak, szerintem csak indítás alatti és járó motornál megy, máskülönben, ha rajta hagyod pár percig a gyújtást, meghalna a szivattyú, vagy szétszakítaná a nyomás a csövet. Ugyanabban a könyvben benne van az is, hogy lefulladás után a relé kikapcsol... Pl. egy balesetnél ha sérül az benzincső, és a leállt motornál is menne a szivattyú, az nagyon veszélyes lenne...

Ja, én is olvastam

Link to comment
Megosztás:

Van egy csati a tank alatt, ahol az AC-pumpa csatlakozik a hátra menő vezetékkel, legalábbis nálam van. Esetleg azt nézd meg, hogy ott még van-e villany, lehet, hogy csak az a csati szivat, eléggé ki van ott téve a nedvességnek, sárnak, stb.

A csatlakozó előtt még van szufla, az érintkezők meg tiszták. A biztonság kedvéért azért kontakt tisztítóval áttakarítottam, de semmi. Így aztán a szivattyú kiszerelés előtt még megnézem a szűrőt.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Voltam a Csergöben Agr szelep tömitést venni, mert amikor lezártam a szelepet, ez a tömités elég fos állapotban volt.

Aztán hazafelé megint elkezdte a rángatást.

Mint elötte, mikor még nem volt lezárva az Agr.

Lehet hogy nekem is el kéne mennem kiméretni a lambada szondát? B)

Bár néha ugy tünt, mintha nem kapna benzint.

Link to comment
Megosztás:

Voltam a Csergöben Agr szelep tömitést venni, mert amikor lezártam a szelepet, ez a tömités elég fos állapotban volt.

A lezáró lemezt nem pont a tömítés helyére kellene tenni? Én épp most készülök lezárni, de a tömítést nem gondoltam visszatenni. Már ha az a vékony fém lemez lenne a tömítés....

Link to comment
Megosztás:

Az enyém biztos nem kap. B) Levettem a szűrőt se utánna, se eőtte nincs benya.

Így nagyon úgy néz ki, hogy szivattyú csere.

Részvétem, nem lesz olcsó. De érdemes lenne rákérdezni mondjuk a Csergőben, nincs-e valami megbízható utángyártott elérhető áron. Én inkább vennék ilyet, mint gyárit bontóból. Ha egyszer bekakil alattad a bontott, akkor nem mész tovább... Eőző kocsimon ugyanez volt, akkor azt mondta a szerelőm, hogy 200.000 km-nél nem ritka, ha meghal az AC. Típustól függetlenül. A bontottnál nem tudhatod, mit veszel.

Link to comment
Megosztás:

Részvétem, nem lesz olcsó. De érdemes lenne rákérdezni mondjuk a Csergőben, nincs-e valami megbízható utángyártott elérhető áron. Én inkább vennék ilyet, mint gyárit bontóból. Ha egyszer bekakil alattad a bontott, akkor nem mész tovább... Eőző kocsimon ugyanez volt, akkor azt mondta a szerelőm, hogy 200.000 km-nél nem ritka, ha meghal az AC. Típustól függetlenül. A bontottnál nem tudhatod, mit veszel.

Hát ja.

Azt én is hallottam, hogy behalnak, igaz én 180.000 km-rel hallottam

Link to comment
Megosztás:

Azt én is hallottam, hogy behalnak, igaz én 180.000 km-rel hallottam

Nekem az előző kocsin bőven 200.000 felett kezdett haldoklani, és nem is egyik percről a másikra halt meg, hanem csak össze-vissza kihagyott, de már nem mertem messzebre elindulni vele. De szerintem az első probléma után kell egy nyomásmérés, abból látszik az állapota, úgy tudom.

Link to comment
Megosztás:

nincs-e valami megbízható utángyártott elérhető áron. Én inkább vennék ilyet, mint gyárit bontóból.

Pedig AC-ból inkább bontott gyárit egy fiatalabb évjáratból, mert az utángyárik gagyik, a gyári meg rohadt drága.

Bontottat 10-ből meg lehet úszni... és valszeg tovább fog menni, mint az utángyári B)

Link to comment
Megosztás:

Pedig AC-ból inkább bontott gyárit egy fiatalabb évjáratból, mert az utángyárik gagyik, a gyári meg rohadt drága.

Bontottat 10-ből meg lehet úszni... és valszeg tovább fog menni, mint az utángyári B)

Honnan tudom ,hogy mikoriból van? Rá van írva valahol?

Link to comment
Megosztás:

Honnan tudom ,hogy mikoriból van? Rá van írva valahol?

jobb helyeken tudják a típust és az évjáratot hozzá (általában rá is van írva) B)

Viszont kétféle AC is létezik astráknál, hengerenkénti és szimpla befecskendezős rendszerekhez külön.

Link to comment
Megosztás:

A lezáró lemezt nem pont a tömítés helyére kellene tenni? Én épp most készülök lezárni, de a tömítést nem gondoltam visszatenni. Már ha az a vékony fém lemez lenne a tömítés....

Hali.

Az a vékony alu tömités kell, mert ha lezárod egy vékony fémlemezzel, az nem fog tömiteni, mert nem tud ugy deformálodni mint az a kis alu tömités.

A tömités kell a motor felöli rész felé, és utánna a lezáro lemez, majd a AGR.

Link to comment
Megosztás:

Ja, és az AC nem nyom szét 10 perc után sem álló helyzetbe semmit sem, mivel van egy nyomásszabályzó

a rendszerben, ami visszaágon visszaengedi a felesleget B)

Na, ezt is megtanultuk. B) Logikus is, mert 2 benyacső megy végig. Azért akkor sem lenne jó, ha a gyújtáson álló motornál menne az AC, mert ettől még szakadna kifelé a benya, ha egy balesetnél sérülne a cső.

Link to comment
Megosztás:

Az a vékony alu tömités kell, mert ha lezárod egy vékony fémlemezzel, az nem fog tömiteni, mert nem tud ugy deformálodni mint az a kis alu tömités.

A tömités kell a motor felöli rész felé, és utánna a lezáro lemez, majd a AGR.

Hát én pont egy ugyanolyan lemezre gondoltam lezáráshoz... De köszi, akkor mindenképpen így fogom csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Pedig AC-ból inkább bontott gyárit egy fiatalabb évjáratból, mert az utángyárik gagyik, a gyári meg rohadt drága.

Bontottat 10-ből meg lehet úszni... és valszeg tovább fog menni, mint az utángyári B)

Elhiszem, és nyilván igazad is van, csak hát a bontóban mi a garancia, hogy azt kapod, amit mondanak. Mégha a gyári évjárat bele is van esetleg nyomva, honnan tudod, hogy 250e-et ment, vagy csak 100e-et? Amúgy szerinted mennyit bír reálisan az astrákban az AC? Nekem már lassan 160e km lesz benne. Mikortól kell "aggódni"? B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.