Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2020. 04. 13. at 17:05, Róóóbi írta:

F*sza, egy hónapja vettem magyarban  légszűrőszivacsot, egy jókora ívet a Malagutihoz. Az jönne jól most... nem hoztam ki magammal.
Előnyöm lesz, hogy a bödön még a helyén van, halas boltot meg tudok a közelben.
Te szétvágtad? Felül, a csöcsök alatt a peremnél?

Alul a peremnél szinte szétfeszíthető az összeolvasztás mentén és utána ragasztható.

Nekem centi vastag szivacsot sikerült venni. Kettő kört kell kivágni, mint a tartály külső kerülete (vagy kicsit még nagyobbat), így ha belülre kerül (a helyére), akkor eléggé szorosan áll majd ahhoz, hogy ne engedje útjára a szenet.

A maradványok nyomán, én felülre tettem egy szivacsot a csatlakozókhoz és alulra a tárcsára. Egy lyukat ütöttem lyukasztóval, pont akkorát, hogy a középső cső szorosan illeszkedjen a szivacsban... (Ha szétszedted érteni fogod ;) ) Az alsó tárcsa recés, azzal a két szivacs közé szorítható a szén.

De ha van esetleg valami rozsdamentes fémszöveted, amin már nem megy át a széngranulátum, az örökélet lenne... Gyerekkorom rometjének porlasztóján volt a légszűrő ilyenből.

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

2 órája, droland írta:

Alul a peremnél szinte szétfeszíthető az összeolvasztás mentén és utána ragasztható.

Nekem centi vastag szivacsot sikerült venni. Kettő kört kell kivágni, mint a tartály külső kerülete, így ha belülre kerül (a helyére), akkor eléggé szorosan áll majd ahhoz, hogy ne engedje útjára a szenet.

A maradványok nyomán, én felülre tettem egy szivacsot a csatlakozókhoz és alulra a tárcsára. Ez utóbbin egy lyukat ütöttem lyukasztóval, pont akkorát, hogy a középső cső szorosan illeszkedjen a szivacsban... (Ha szétszedted érteni fogod ;) ) Az alsó tárcsa recés, azzal a két szivacs közé szorítható a szén.

De ha van esetleg valami rozsdamentes fémszöveted, amin már nem megy át a széngranulátum, az örökélet lenne... Gyerekkorom rometjének porlasztóján volt a légszűrő ilyenből.

Vaaaaa, köszi, király.:icon13:

Fémszita hálót lehet tudok keríteni, pölö páraelszívó.. utána csak elmegyek a tüzépre széné' :-)

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 10. at 8:15, zotya975 írta:

Csak 2000-as fordulatig írják hogy emelni és ellenőrizni kell. Meddig pörgetted? Lehet felette már nagy az eltérés de az nem számít. 

Hello,

Ma bemelegítés után rádugtam a számítógépet és 2000-es fordulaton megvillogtattam. Beállítottam, hogy jelen legyen, többször ellenőriztem, majd mentem egy próbakört.

Erőtlen lett. Ha nyomon a gázt alig gyorsul. Ha csak tartom a gázt/sebességet zúg, ha enyhén gyorsítok halkabb lesz kicsit, ha padlózom zúg alig gyorsul, mintha csúszna a kuplung.

120km/h a max sebesség a mutató szerint, az a valóságban jó ha 110km/h.

Most akkor mi nem jó, hogy/hova kell beállítani?

 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, droland írta:

Hello,

Ma bemelegítés után rádugtam a számítógépet és 2000-es fordulaton megvillogtattam. Beállítottam, hogy jelen legyen, többször ellenőriztem, majd mentem egy próbakört.

Erőtlen lett. Ha nyomon a gázt alig gyorsul. Ha csak tartom a gázt/sebességet zúg, ha enyhén gyorsítok halkabb lesz kicsit, ha padlózom zúg alig gyorsul, mintha csúszna a kuplung.

120km/h a max sebesség a mutató szerint, az a valóságban jó ha 110km/h.

Most akkor mi nem jó, hogy/hova kell beállítani?

 

Hát csak annyit tudok, amit a leírásból olvastam, alapjáraton meleg motornál diagcsatit rövidre zárva jelre állítani, majd emelni 2000-ig és ha nem jó korrigálni. De ha túl nagy az eltérés a kettő között, akkor szerintem alapjáraton állítsd be jóra. Diagcsati rövidre zárását nem hagytad bent véletlenül? Én jártam már úgy. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Hát csak annyit tudok, amit a leírásból olvastam, alapjáraton meleg motornál diagcsatit rövidre zárva jelre állítani, majd emelni 2000-ig és ha nem jó korrigálni. De ha túl nagy az eltérés a kettő között, akkor szerintem alapjáraton állítsd be jóra. Diagcsati rövidre zárását nem hagytad bent véletlenül? Én jártam már úgy. 

Mivel gépre volt dugva, a pontos fordulat miatt, így az AB nem volt rövidre zárva, legalábbis nem tudom, hogy az opcom rövidre zárja-e. Az A-B rövidzárnak akkora jelentősége lenne?

Link to comment
Megosztás:

1 perc, droland írta:

Mivel gépre volt dugva, a pontos fordulat miatt, így az AB nem volt rövidre zárva, legalábbis nem tudom, hogy az opcom rövidre zárja-e. Az A-B rövidzárnak akkora jelentősége lenne?

Igen, mert ekkor kizár egy csomó érzékelőt, vízhőfok jeladót, Map szenzort, amik alapból befolyásolhatnák a motor működését. Bár volt amikor diagcsati dugó nélkül csináltuk, és nem volt eltérés, de ez lehetett vakszerencse is. Hát próbáld ki rövidre zárva. ha nem másik el a jel akkor mindegy ha igen, akkor állítsd be így. 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, zotya975 írta:

Igen, mert ekkor kizár egy csomó érzékelőt, vízhőfok jeladót, Map szenzort, amik alapból befolyásolhatnák a motor működését. Bár volt amikor diagcsati dugó nélkül csináltuk, és nem volt eltérés, de ez lehetett vakszerencse is. Hát próbáld ki rövidre zárva. ha nem másik el a jel akkor mindegy ha igen, akkor állítsd be így. 

Jó, de így még a 2000-es fordulatot saccolom. Azt tapasztaltam, hogy a fordulatszámtól erősen függ, hogy hogy áll a jel. (Szétszedem ezt a villogtatót és rákötöm egy arduinóra mérni a fordulatszámot.)

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

8 perce, droland írta:

Jó, de így még a 2000-es fordulatot saccolom. Azt tapasztaltam, hogy a fordulatszámtól erősen függ, hogy hogy áll a jel. (Szétszedem ezt a villogtatót és rákötöm egy arduinóra mérni a fordulatszámot.)

Hát annyira nem ismerem a motor működését hogy tudjam a gyújtási idő hogyan és mitől van ott ahol alapjáraton és mitől mászik el magasabb fordulaton. Illetve direkt mászik el mert így jó, vagy valami más oka van neki. Azt tudom hogy oktánszám dugós motoroknál a dugó forgatásával lehet beleavatkozni a gyujtási időbe a kopogás szenzoros motoroknál meg ugye magától állítja. Más érzékelő-jeladó nincs a motoron a gyujtási időhöz csak vagy a Hall-jeladó vagy lent a holtpont vagy főtengely jeladó. A c14se-n pölö már nem is tudtam állítani, mert ugye nem volt elosztó-rotor amit tudtam volna tekergetni, ott a DIS-kocka volt felfogatva. Nem is tudom ilyen esetben hogyan lehet gyujtást állítani. 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, zotya975 írta:

Hát annyira nem ismerem a motor működését hogy tudjam a gyújtási idő hogyan és mitől van ott ahol alapjáraton és mitől mászik el magasabb fordulaton. Illetve direkt mászik el mert így jó, vagy valami más oka van neki. Azt tudom hogy oktánszám dugós motoroknál a dugó forgatásával lehet beleavatkozni a gyujtási időbe a kopogás szenzoros motoroknál meg ugye magától állítja. Más érzékelő-jeladó nincs a motoron a gyujtási időhöz csak vagy a Hall-jeladó vagy lent a holtpont vagy főtengely jeladó. A c14se-n pölö már nem is tudtam állítani, mert ugye nem volt elosztó-rotor amit tudtam volna tekergetni, ott a DIS-kocka volt felfogatva. Nem is tudom ilyen esetben hogyan lehet gyujtást állítani. 

Valahogy biztosan az ecu kalkulálja ki a fordulatszám és terhelés függvényében.

Majd próbálkozom még az alapjáraton, ha nem lesz jó, akkor érzésre, aztán csekkolom lámpával, hogy mégis hol a legjobb. ( Na ezzel megint csináltam magamnak programot pár napra... )

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 16. at 13:04, nyemi írta:

 

Sziasztok, megvolt a próba.    "Húúúú........."  hirtelen csak ennyit tudok mondani  :-)   Hát tegnap volt egy kis időm  mondom beszerelem  és beállítom  a kezdőt 0.564V-ra mindent úgy ahogy kell . A mérésnél kiderült hogy nem kell semmit  állítgatni, felfogó furatokat bővíttetni meg ilyesmi. Mert a kezdő minimális 0,572V a maximális 4,45V-ra magától beállt (század voltokkal meg nem akartam szórakozni). Az akkumulátor sarut se vettem le , csak annyit csináltam hogy háromszor ráadtam a gyújtást meg egyszer  közben kinyomtam padlóig a gázpedált. Első indítás  magas fordulattal indult (hideg volt a motor )  de már akkor lehet hallani , hogy  valami más :blink:   aztán bemelegedve  olyan kicsi lett az alapjárat hogy alig halottam a a motor hangját . Tegnap aztán eddig jutottam próbakörre nem volt idő, meg aztán tudtam, hogy ma úgyis lesz egy  hosszabb utam , városi forgalommal egybekötve , na majd ott megmutatja magát , aludjunk rá egyet :icon3:.  Reggel induláskor még a faluban  rögtön feltűnt,  hogy az alsó nyomaték megnőtt , a motor meg ahogy melegedett  egyre halkabb lett . Az országúton végig 5-dik  sebességben mentem   , még a 60-as táblánál is , nem voltak apró rángatások se megtorpanások , gyönyörűen lehetett csak a gázzal játszva  közlekedni.  A városba beérve még az 50-es  sebességet is bírta  ötödikben de ott már az erő gyorsulásra kevés volt , de 4-dik el nagyon jól bírtam közlekedni. Ezelőtt  sokszor a hármast preferáltam  csak, mert sok  felénk a lámpa.

Mindent egybevéve   más lett a jármű és nagyon tetszik,  ilyen kevés pénzért ennyi pozitív változást már rég kaptam:icon13:.  Ahogy jöttünk haza még az Asszony is megjegyezte hogy "mi lett evvel a kocsival mert olyan halk".  Valami Orosz hozzászólásban  olvastam ,  hogy  érintkezésmentes fojtószelep  poti csere után   "suttogónak"  nevezték   az autót. Először azt hittem hogy rosszul fordított a Google de most már tudom nem.:hiya:

A régi linket evvel kibővítették csak érdekességkép(közp. inj. való 3302.3855 típus) :

dpdz_oper_range_3302.jpg

Kicseréltem a potit én is. Egyenletesebben jár a motor valamivel, pontosabban olyan simább a hangja. Dinamikusabb nem lett. A potin nem mértem a feszültséget, opcomban viszont hidegen 0.7V-ot látok, melegen 0.68V-ot mutat, nagyjából mint az utángyártott hagyományos kontaktos poti.

Úgy látom a gázkar ütközőjét kellene állítani, hogy lentebb menjen a fesz, de ügye az gyárilag le van vakitva. Vagy kibővíteni a poti furatait, de az meg annyira hihetetlenül pontos.

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

11 órája, droland írta:

Kicseréltem a potit én is. Egyenletesebben jár a motor valamivel, pontosabban olyan simább a hangja. Dinamikusabb nem lett. A potin nem mértem a feszültséget, opcomban viszont hidegen 0.7V-ot látok, melegen 0.68V-ot mutat, nagyjából mint az utángyártott hagyományos kontaktos poti.

Úgy látom a gázkar ütközőjét kellene állítani, hogy lentebb menjen a fesz, de ügye az gyárilag le van vakitva. Vagy kibővíteni a poti furatait, de az meg annyira hihetetlenül pontos.

Szia. A nagykönyv azt írja, hogy ne nyúljon ahhoz a csavarhoz hozzá az ember mert ha túl sok  alaplevegőt ad akkor, hogy folyamatosan csökkenteni akarja az alapjárati motor a fordulatot és ebbe aztán tönkremegy, de még lehet az ECU-ban levő vezérlő is. De a Zolitól kapottba kiszedtem és avval kezdtem hogy ütközésig betekerve (Torx 25!)  leszámoltam a fordulatokat . Az érték 7 teljes +¼  fordulat ,  ezt megjegyezve , ha kell ugyan oda vissza állíthatom. Javaslom tegyél te is így ha már hozzá akarsz nyúlni , bár nem javaslom. Amúgy a kupak (0.3mm vastag csak!) is könnyen kiszedhető egy  reisser  csavar betekerésével.  

"A potin nem mértem a feszültséget, opcomban viszont hidegen 0.7V-ot látok, melegen 0.68V-ot mutat, nagyjából mint az utángyártott hagyományos kontaktos poti."

Hmm.....érintkezési  hiba a csatlakozóban  vagy test a vezérmű kerék mellet a saruknál esetleg. Csak erre tudok gondolni,  bár van a vezeték kötegben is egy hármas kötés , rögtön ahogy a tűzfalon átjön és ketté ágazik.

"Egyenletesebben jár a motor valamivel, pontosabban olyan simább a hangja."

:icon13: Bár azt érzem az írásodból, azért annyira nem tökéletes.

Ezért kérdezek egy  dolgot:  A beszívott levegő melegítőd jól működik?  

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 20. at 7:24, nyemi írta:

Szia. A nagykönyv azt írja, hogy ne nyúljon ahhoz a csavarhoz hozzá az ember mert ha túl sok  alaplevegőt ad akkor, hogy folyamatosan csökkenteni akarja az alapjárati motor a fordulatot és ebbe aztán tönkremegy, de még lehet az ECU-ban levő vezérlő is. De a Zolitól kapottba kiszedtem és avval kezdtem hogy ütközésig betekerve (Torx 25!)  leszámoltam a fordulatokat . Az érték 7 teljes +¼  fordulat ,  ezt megjegyezve , ha kell ugyan oda vissza állíthatom. Javaslom tegyél te is így ha már hozzá akarsz nyúlni , bár nem javaslom. Amúgy a kupak (0.3mm vastag csak!) is könnyen kiszedhető egy  reisser  csavar betekerésével.  

"A potin nem mértem a feszültséget, opcomban viszont hidegen 0.7V-ot látok, melegen 0.68V-ot mutat, nagyjából mint az utángyártott hagyományos kontaktos poti."

Hmm.....érintkezési  hiba a csatlakozóban  vagy test a vezérmű kerék mellet a saruknál esetleg. Csak erre tudok gondolni,  bár van a vezeték kötegben is egy hármas kötés , rögtön ahogy a tűzfalon átjön és ketté ágazik.

"Egyenletesebben jár a motor valamivel, pontosabban olyan simább a hangja."

:icon13: Bár azt érzem az írásodból, azért annyira nem tökéletes.

Ezért kérdezek egy  dolgot:  A beszívott levegő melegítőd jól működik?  

Hello,

A levegőszűrőben a  szelep be volt szorulva. Szétszedtem, a termosztátot hőlégfúvóval melegitettem, meg sem mozdult, utána fagyasztó sprayvel lehűtöttem, de nem ment be a csap, satuval nyomtam be. Akadozva mozgott, utána már kimozdult, olyan 5-6mm-re, de vissza nem megy, viszont ujjal visszanyomtató, tehát a rugó megteszi, de gondolom ez így kuka. Összeraktam, persze alaphelyzetben nincs zárva a meleg levegő szelep.

Ha jól értettem, akkor az injektor fedélben lévő bimetalos szelep, -ha jól működik-, vákuumot enged a szűrőben lévő szelepre és nyitja a meleg levegőt. A termosztátot pedig csavaros megoldással lehet kiváltani.

A bimetálos szelepet hogyan teszteljem? Kivegyem és melegítsem és figyeljem, hogy nyitja-e a vákuum a meleg levegő útját? 15 fokban átengedi a levegőt (egyirányban a szűrő felől az injektor felé).

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

10 órája, droland írta:

Hello,

A levegőszűrőben a  szelep be volt szorulva. Szétszedtem, a termosztátot hőlégfúvóval melegitettem, meg sem mozdult, utána fagyasztó sprayvel lehűtöttem, de nem ment be a csap, satuval nyomtam be. Akadozva mozgott, utána már kimozdult, olyan 5-6mm-re, de vissza nem megy, viszont ujjal vissza nyomtató, tehát a rugó megteszi, de gondolom ez így kuka. Összeraktam, persze alaphelyzetben nincs zárva a meleg levegő szelep.

Ha jól értettem, akkor az injektor fedélben lévő bimetalos szelep, -ha jól működik-, vákuumot enged a szűrőben lévő szelepre és az zárja a meleg levegőt. A termosztátot pedig csavaros megoldással lehet kiváltani.

A bimetálos szelepet vajon áthidalhatom, hogy kipróbáljam, hogy a vákuum zárja-e a meleg levegő útját?

A bimetálos szelepet hogyan teszteljem? Kivegyem és melegítsem és figyeljem, hogy zárja-e a vákuum a meleg levegő útját? 15 fokban átengedi a levegőt (egyirányban a szűrő felől az injektor felé).

Szia.

"Összeraktam, persze alaphelyzetben nincs zárva a meleg levegő szelep."

Pedig alaphelyzetben amikor a  motor nem jár a vákuum motornak (szelepnek) le kell teljesen zárni a meleg levegő útját.  

Mint látható  úgy is árulják, hogy  a tüske jó hosszú és méretre kell szabni. Én egy hosszabb 3mm-is tüskét raktam bele (rossz vizes termosztátból kitermelve) és avval állítottam be a  teljes zárást .

"A bimetálos szelepet vajon áthidalhatom, hogy kipróbáljam, hogy a vákuum zárja-e a meleg levegő útját?"

Persze avval ki lehet próbálni hogy jó e a vákuum motor. De alapjáraton járatva  bimetálos regulátorral összekötve is lehet látni hogy szépen zárja a meleg levegő útját.

Ha nem működne féktisztítóval javítható.  Mutatom a képen (pirossal) furatokat amik  el szoktak dugulni:

A kérdő jeles a legfontosabb (0.2-0.3mm!) mert ha az  el dugul akkor folyamatosan kapja a motor a meleg levegőt mert a vákuum motor(szelep) nem bír visszaengedni (nekem ez volt a baj).

termoregulyator-monomotronic.jpg

Módosítva : nyemi
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

Szia.

"Összeraktam, persze alaphelyzetben nincs zárva a meleg levegő szelep."

Pedig alaphelyzetben amikor a  motor nem jár a vákuum motornak (szelepnek) le kell teljesen zárni a meleg levegő útját.  

Mint látható  úgy is árulják, hogy  a tüske jó hosszú és méretre kell szabni. Én egy hosszabb 3mm-is tüskét raktam bele (rossz vizes termosztátból kitermelve) és avval állítottam be a  teljes zárást .

"A bimetálos szelepet vajon áthidalhatom, hogy kipróbáljam, hogy a vákuum zárja-e a meleg levegő útját?"

Persze avval ki lehet próbálni hogy jó e a vákuum motor. De alapjáraton járatva  bimetálos regulátorral összekötve is lehet látni hogy szépen zárja a meleg levegő útját.

Ha nem működne féktisztítóval javítható.  Mutatom a képen (pirossal) furatokat amik  el szoktak dugulni:

A kérdő jeles a legfontosabb (0.2-0.3mm!) mert ha az  el dugul akkor folyamatosan kapja a motor a meleg levegőt mert a vákuum motor(szelep) nem bír visszaengedni (nekem ez volt a baj).

termoregulyator-monomotronic.jpg

Tegnap már összeraktam a légszűrőt, most kikaptam 2 perc alatt újra megnéztem, hogy is működik:

13 fok van, jelenleg nyitott. Ahogy nézem, a légszűrő termosztátnak legalább egy centivel hosszabb pöcök kellene, hogy zárva legyen. De hogy lehetett ez gyárilag? Nem hiszem, hogy 13 fokban ez zárná a meleg levegő útját ??? Ennyire "beeshet" a pöcök? De ha melegítem, akkor sem jön kintebb 5-6mm-nél. Akkor ez most kuka nem?

Vagy próbálkozzak másik tüskét beletenni, de akkor is kérdéses, hogy kell-e zárva lennie hidegen, álló motornál , pl. 20 fok alatt? Így nem lenne meg a szabályzási tartománya... Ahogy nézem, elég rossz a terelő lapátba befogása ennek a termosztátnak, nem nagyon fordul. A lapát mozgatásával egész termosztát elfordul, kijön a fészkéből a tüske. Ez a "talpas" termosztát nagyon feszesen áll a lapátban.... (Hogy működhetett ez valaha is :confused:)

Szóval azt a tüskét ki lehet tépni a termosztátból? Tegnap nekem nem sikerült, de lehet erősebben kellene....???

A bimetálos szelep, -ha jó-, hideg esetén kellene hogy nyisson, azaz vákuumot képezne és ezzel nyitná a meleg levegő útját. Ha pedig elérte a  35 fokot a levegő az injektor fedélben, akkor nem kellene tovább vákuumot produkálnia a légszűrő szelepben... Ehhez gondolom az is kell, hogy a légszűrőben a vákuumszelep jól zárjon, ne "szivárogjon" és akkor a bimetálos szelep engedi el a vákuumot....? Jól látom ezt?

Félórával kesőbb:

Közben sikerül kitépni a tüskét a termosztatból, egy rendes kanyar volt benne, ezért nem mozdult ez eleget kifelé. Micsoda erők működnek itt....

Megpróbálok rakni bele valami hasonlót....

Viszont így el is folyt belőle az olaj, nem működik hiába melegítem... belenyomok egy 3-as fúrószárat és akkor fix lesz mint a csavar módszer....

(Ez is egy WAHLER termosztát, nincs rajta semmi típusszám, csak a gyártási idő. Nem létezik, hogy nem lehet kapni valahol.)

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

11 órája, droland írta:

Tegnap már összeraktam a légszűrőt, most kikaptam 2 perc alatt újra megnéztem, hogy is működik:

13 fok van, jelenleg nyitott. Ahogy nézem, a légszűrő termosztátnak legalább egy centivel hosszabb pöcök kellene, hogy zárva legyen. De hogy lehetett ez gyárilag? Nem hiszem, hogy 13 fokban ez zárná a meleg levegő útját ??? Ennyire "beeshet" a pöcök? De ha melegítem, akkor sem jön kintebb 5-6mm-nél. Akkor ez most kuka nem?

Vagy próbálkozzak másik tüskét beletenni, de akkor is kérdéses, hogy kell-e zárva lennie hidegen, álló motornál , pl. 20 fok alatt? Így nem lenne meg a szabályzási tartománya... Ahogy nézem, elég rossz a terelő lapátba befogása ennek a termosztátnak, nem nagyon fordul. A lapát mozgatásával egész termosztát elfordul, kijön a fészkéből a tüske. Ez a "talpas" termosztát nagyon feszesen áll a lapátban.... (Hogy működhetett ez valaha is :confused:)

Szóval azt a tüskét ki lehet tépni a termosztátból? Tegnap nekem nem sikerült, de lehet erősebben kellene....???

A bimetálos szelep, -ha jó-, hideg esetén kellene hogy nyisson, azaz vákuumot képezne és ezzel nyitná a meleg levegő útját. Ha pedig elérte a  35 fokot a levegő az injektor fedélben, akkor nem kellene tovább vákuumot produkálnia a légszűrő szelepben... Ehhez gondolom az is kell, hogy a légszűrőben a vákuumszelep jól zárjon, ne "szivárogjon" és akkor a bimetálos szelep engedi el a vákuumot....? Jól látom ezt?

Félórával kesőbb:

Közben sikerül kitépni a tüskét a termosztatból, egy rendes kanyar volt benne, ezért nem mozdult ez eleget kifelé. Micsoda erők működnek itt....

Megpróbálok rakni bele valami hasonlót....

Viszont így el is folyt belőle az olaj, nem működik hiába melegítem... belenyomok egy 3-as fúrószárat és akkor fix lesz mint a csavar módszer....

(Ez is egy WAHLER termosztát, nincs rajta semmi típusszám, csak a gyártási idő. Nem létezik, hogy nem lehet kapni valahol.)

 

Vennem kellett egy másik szűrőházat (az utolsót hoztam el a bontóból) a vákuum szelep borításáról már annyi pöcök le volt törve, hogy már nem tartotta össze rendesen a szelepet.

Persze a másikban is rossz volt a termosztát, meg sem mozdult, teljesen nyitva volt a meleg levegő útja. De legalább a tüske ép volt és kivehető. 3-as fúróból vágtam akkorát, hogy még egy picit a rugót is összenyomta, így tökéletesen zárta a meleg útját.

A bimetálos szelepet átmostam, először nem adott elég vákuumot, majd többször átfújtam, utána már volt elég vákuum és szépen kinyitotta a meleg csatornát. Majd pár perc meleg levegő szívása után lezárta. Ez most úgy tűnik jó lesz. (Jó lenne valami visszajelzés, ha bedöglik...)

Köszönöm az infókat nyemi.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, droland írta:

Vennem kellett egy másik szűrőházat (az utolsót hoztam el a bontóból) a vákuum szelep borításáról már annyi pöcök le volt törve, hogy már nem tartotta össze rendesen a szelepet.

Persze a másikban is rossz volt a termosztát, meg sem mozdult, teljesen nyitva volt a meleg levegő útja. De legalább a tüske ép volt és kivehető. 3-as fúróból vágtam akkorát, hogy még egy picit a rugót is összenyomta, így tökéletesen zárta a meleg útját.

A bimetálos szelepet átmostam, először nem adott elég vákuumot, majd többször átfújtam, utána már volt elég vákuum és szépen kinyitotta a meleg csatornát. Majd pár perc meleg levegő szívása után lezárta. Ez most úgy tűnik jó lesz. (Jó lenne valami visszajelzés, ha bedöglik...)

Köszönöm az infókat nyemi.

Én kibontottam ezt a szelepet és lezártam a helyét. Ha gondolod megkeresem az alkatrészeket amiket kivettem belőle. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

Én kibontottam ezt a szelepet és lezártam a helyét. Ha gondolod megkeresem az alkatrészeket amiket kivettem belőle. 

Köszönöm, egyelőre működik így, (azért tarsd meg, hátha jó lesz még). Egyedül a szelep fedelének fülei a gyenge pont, bár most már megvan a megfelelő módszerem, amivel le tudom venni sérülés nélkül.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Csak egy gyors kérdésem lenne hátha emlékszik valaki (lehet nem is a megfelelő topic, ezért bocs):

A légszűrő alatt, a sárvédő felett van a rezonátor (ferdehátú, x14nz). Ennek nálam a motortérben a csonkja elég könnyen mozgatható oldalirányban, ha szemben állok a kocsival, jobbra mozdítva lefelé mozdul el, mintha csak bal oldalon lenne felfogatva egy csuklóval.

A kérdésem ennek ilyennek kell lennie vagy fixen kellene állnia? (Ne szedjen már szét feleslegesen a sárvédőt, lökhárítót, jobb lámpát, stb....)

Link to comment
Megosztás:

12 perce, droland írta:

Csak egy gyors kérdésem lenne hátha emlékszik valaki (lehet nem is a megfelelő topic, ezért bocs):

A légszűrő alatt, a sárvédő felett van a rezonátor (ferdehátú, x14nz). Ennek nálam a motortérben a csonkja elég könnyen mozgatható oldalirányban, ha szemben állok a kocsival, jobbra mozdítva lefelé mozdul el, mintha csak bal oldalon lenne felfogatva egy csuklóval.

A kérdésem ennek ilyennek kell lennie vagy fixen kellene állnia? (Ne szedjen már szét feleslegesen a sárvédőt, lökhárítót, jobb lámpát, stb....)

Emlékeim szerint elég fixen állt, de a sárvédőt semmiképpen ne vedd le miatta, elég a dobbetétet elöl elhúzni hogy hozzáférj. 

http://938P8170418_m_solata_2_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.