Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 óra, Róóóbi írta:

Kiindulási alapnak megteszi, kösz!

Sok választásom nem volt, van Automega, van emez meg van a gyári. Igazából a méretezése miatt jobban izgulok, a hosszú élet titkait alkalmazni fogom itt is.

Nameg, a pocokba kellett hátfalajtó kábelköteg, az volt 17k Huf, azért lássuk be 14k Huf egy gumihernyóért...

Szívesen! Már csak azért sem vennék 14-ért "gyárit" mer ha kb. 5-6-7 évig is bírja, ( ami szeintem tök jó ) annyiból bőven megúszod a cserélgetést az 5000-es csőből.  17 ropi azért a kics kötegért? :ohmy: nemsemmi!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

Szívesen! Már csak azért sem vennék 14-ért "gyárit" mer ha kb. 5-6-7 évig is bírja, ( ami szeintem tök jó ) annyiból bőven megúszod a cserélgetést az 5000-es csőből.  17 ropi azért a kics kötegért? :ohmy: nemsemmi!

Meg hát mondom, megóvom én az öregedéstől.

Annyira nem kicsi, kb 1 méter meg vannak benne komplikációk. Tetőoszlop közepétől indul be a hátfalajtó közepéig.

De már egyszer javítottam, mostmár mennie kell, nem akarok zárlatot.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Kispotter írta:

Szolgáltat az adatot.. Egyszerűen az opcom 50 fok felett vagy 60 nem is tudom átvált 0-ra és ott is marad. De a feszültség értéke változik szépen ahogy kell ez látszik is a táblázaton. Ügye pont ott van a feszültség váltás akkor vált 0-ra. Ugyan is nem tudom hogyan csinálja, de 2 feszültség skála van a motor hőmérséklet jeladónál. Szóval az megtévesztő. Működik az attól. :) 

Szerk: Na most megint meglepett az auto.. nem indult csak ha nyomtam a gázt.. egyszer már csinált ilyet amúgy.. lehet mivel kihúztam az ecut valamit újra kell tanulnia.. talán legutóbb is sarulevételkor csinálta..

Ja igen  látom  csak a hőfok  Celsius  nincs feszültséghez rendelve.Még  excelt nézegetve   nagyon izgágának tűnik minden érték , olyan tényleg mintha a generátorral lenne valami. Nagy terhelésen ( fényszóró, belső ventilátor, ablakfűtés)  mérni kéne a generátor és az  akkumulátor pozitív között feszültség esést (az önindítónál van összekötve )  és a generátor burkolat és akkumulátor negatív között (gyárilag nincs test kábel, Vigyázat!! Nem mindegy hova építjük ki a testet mert az önindítóhoz kell), 20V majd 2V DC tartományban.

Igen a saru levétel után első gyújtás ráadásakor rögtön diagnosztikával kell kezdeni (5-ös_6-os vagy A-B rövidre zárva) mert az alapjárati motor ilyenkor megcsinálja a  alap beállítását.  Az alapjárati motort előtte be kéne 28mm-re állítani.

Mert a diagnosztikánál gyújtás rá adásakor, így mozog: előre indul mindig 100 lépést (4,167mm), hogy 28mm van beállítva kezdéskor és a teljes lezárás ~ 31mm -ter.

Így a kúp lezárja teljesen  furatot (nem érzékeli túlterhelést az ecu!),  majd még rászámol  1,1mm  lépést , majd megfordítja az irányt és leszámol visszafele 160 lépést majd megint megfordítja az irányt és előre is leszámol  160 lépést .  De ilyenkor már nem számol plusz lépést a furat lezárásakor mert onnan indult visszafele a 160 lépéssel. E  folyamatos mozgás közben  éri el,  hogy a 0 lépés lesz a teljes lezárás. A ciklust gyújtás levétellel lehet megszüntetni,  de a alapjárati motor csak akkor fog megállni  ha  felveszi  a  lezárás előtti 100 lépéses pozíciót , avagy  31-4,167=26,833mm   .  A diagnosztikát megszüntetve első induláskor innen kezd vissza számolni a  fordulatot  figyelve, hogy hány lépésre  kell megállnia. Ez 3-tól 45-ig lépésig  a megfelelő .

alapj-rati-motor.jpg

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 04. at 5:36, nyemi írta:

Ja igen  látom  csak a hőfok  Celsius  nincs feszültséghez rendelve.Még  excelt nézegetve   nagyon izgágának tűnik minden érték , olyan tényleg mintha a generátorral lenne valami. Nagy terhelésen ( fényszóró, belső ventilátor, ablakfűtés)  mérni kéne a generátor és az  akkumulátor pozitív között feszültség esést (az önindítónál van összekötve )  és a generátor burkolat és akkumulátor negatív között (gyárilag nincs test kábel, Vigyázat!! Nem mindegy hova építjük ki a testet mert az önindítóhoz kell), 20V majd 2V DC tartományban.

Igen a saru levétel után első gyújtás ráadásakor rögtön diagnosztikával kell kezdeni (5-ös_6-os vagy A-B rövidre zárva) mert az alapjárati motor ilyenkor megcsinálja a  alap beállítását.  Az alapjárati motort előtte be kéne 28mm-re állítani.

Mert a diagnosztikánál gyújtás rá adásakor, így mozog: előre indul mindig 100 lépést (4,167mm), hogy 28mm van beállítva kezdéskor és a teljes lezárás ~ 31mm -ter.

Így a kúp lezárja teljesen  furatot (nem érzékeli túlterhelést az ecu!),  majd még rászámol  1,1mm  lépést , majd megfordítja az irányt és leszámol visszafele 160 lépést majd megint megfordítja az irányt és előre is leszámol  160 lépést .  De ilyenkor már nem számol plusz lépést a furat lezárásakor mert onnan indult visszafele a 160 lépéssel. E  folyamatos mozgás közben  éri el,  hogy a 0 lépés lesz a teljes lezárás. A ciklust gyújtás levétellel lehet megszüntetni,  de a alapjárati motor csak akkor fog megállni  ha  felveszi  a  lezárás előtti 100 lépéses pozíciót , avagy  31-4,167=26,833mm   .  A diagnosztikát megszüntetve első induláskor innen kezd vissza számolni a  fordulatot  figyelve, hogy hány lépésre  kell megállnia. Ez 3-tól 45-ig lépésig  a megfelelő .

alapj-rati-motor.jpg

 

Elolvastam korábbi írásodat is, de még mindig nem teljesen tiszta a folyamat. Leírom, légyszi javítsd, ha nem jó:

1 akkusaru le

2 akkusaru fel

3 A-B rövidzár

4 gyújtás ráadás (de nem indítózás)

5 várunk a léptetőmotorra, de mennyit? 1perc?

6 gyújtás levétel

7 A-B rövidzár kitép

A 3-4 illetve 6-7 sorrend jó vagy fordítva?

Hideg vagy üzemmelegen? Gondolom mindegy, de ha komplett alapjárat beállítást akarnék (bemelegedés után elektromos terhelés, kartergázcső lehúzasa), akkor hidegen kell....

?

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!Olyan problémám akadt,opel f astra 2000 évjáratú 1.6-os,8 szelepes.
Indításkor motorja túlpörög ,alapjáratra nem megy vissza.
Új olajjal lett feltöltve,alapjárati motor jó,vákumcső a helyén,folytó szelepház teljesen kitakarítva,folytószelepház tömítése cserélve.Újratanítással foglalkoztunk,akksi is le lett húzva,egyre jobban felpörög a motor és nem áll vissza.Tisztítás előtt,normálisan működött.

Link to comment
Megosztás:

"Elolvastam korábbi írásodat is, de még mindig nem teljesen tiszta a folyamat. Leírom, légyszi javítsd, ha nem jó:

1 akkusaru le

2 akkusaru fel

3 A-B rövidzár

4 gyújtás ráadás (de nem indítózás)

5 várunk a léptetőmotorra, de mennyit? 1perc?

Mondjuk levillogja a háromszor a  12-es  kezdő kódot (kb~20mp)  . Az ép elég, hogy az alapjárati motor tesztüzemében előre (a fúrat lezárás irányába)100 lépést megtegyen  majd visszafele 160 lépést.  Majd előre megint 160 lépést, de itt már ép csak lezárja a furatot és már fordul is vissza  hogy újra leszámolja visszafele a 160 lépést.

Íme zotya975 videója kivett motorral:https://youtu.be/gZf08XieNaI

6 gyújtás levétel

7 A-B rövidzár kitép

A 3-4 illetve 6-7 sorrend jó vagy fordítva?

Nem kell semmit fordítani, így  tökéletes be van állítva  az alapjárati motor. Pont 100 lépésnyire van nyitva a  levegő furat  teljes lezárásától.

Hideg vagy üzemmelegen? Gondolom mindegy, de ha komplett alapjárat beállítást akarnék (bemelegedés után elektromos terhelés, kartelgázcső lehúzasa), akkor hidegen kell....?"

Ez jó kérdés de van ez hogy 100 lépésre nyitva van az  alapjárati motor.  Az asztali tesztelések során kiderítettem hogy gyújtás ráadásakor még mozgatja a alapjárati motort:

Hideg motornál (~-30°C) maximum Nyit 20 lépést avagy 0.82mm-tert  (1 lépés=0,04167mm)

Meleg motornál (~100°C) maximum  még rá Zár 58 lépést avagy  2,42mm-tert!

Hőgomba nélkül (pld. vezeték szakadásnál)  Akkor érjük el a maximális távolságot a lezáró furattól mert Nyit 60 lépést avagy 2,5mm-tert .

Olyan 10°C  hőmérsékletnél  nem  mozdul marad a 100-as lépésnél (ezeket a hőmérséklet értékeket egy trimer potenciométerrel szimuláltam az eredeti hőfokszenzor ellenállás értékeit felhasználva).

Avagy hőfoktól függően változtat az alapjárati motor alapbeállításán.  Ezt egy teljesen törölt ECU-nál mértem , ezért ezek valószínűleg gyárilag fixált adatok. Eddig jutottam  ,  ezután fordulat jellel való tesztelést akarnám meg ejteni.

Tanulás:  ugye angolul "Idle Learn Procedures"  , találtam egy angol pdf-et  a GM-töl. Ahol a "8th VIN Character"-rel  azonosítják a tanulási eljárás milyenségét.

Ugye nálunk "6"-os  arra a 15 féléből az egyest  írják elő:

Íme:

idle-learn.jpg

Google fordító:Alapjárat tanulási eljárása 1
Vezesse a járművet állandó 40 km / h sebességgel 2 percig meleg motorral és zárt hurokban.
Az ECM automatikusan visszaállítja az IAC szelep helyzetét.

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

41 perce, nyemi írta:

"Elolvastam korábbi írásodat is, de még mindig nem teljesen tiszta a folyamat. Leírom, légyszi javítsd, ha nem jó:

1 akkusaru le

2 akkusaru fel

3 A-B rövidzár

4 gyújtás ráadás (de nem indítózás)

5 várunk a léptetőmotorra, de mennyit? 1perc?

Mondjuk levillogja a háromszor a  12-es  kezdő kódot (kb~20mp)  . Az ép elég, hogy az alapjárati motor tesztüzemében előre (a fúrat lezárás irányába)100 lépést megtegyen  majd visszafele 160 lépést.  Majd előre megint 160 lépést, de itt már ép csak lezárja a furatot és már fordul is vissza  hogy újra leszámolja visszafele a 160 lépést.

Íme zotya975 videója kivett motorral:https://youtu.be/gZf08XieNaI

6 gyújtás levétel

7 A-B rövidzár kitép

A 3-4 illetve 6-7 sorrend jó vagy fordítva?

Nem kell semmit fordítani, így  tökéletes be van állítva  az alapjárati motor. Pont 100 lépésnyire van nyitva a  levegő furat  teljes lezárásától.

Hideg vagy üzemmelegen? Gondolom mindegy, de ha komplett alapjárat beállítást akarnék (bemelegedés után elektromos terhelés, kartelgázcső lehúzasa), akkor hidegen kell....?"

Ez jó kérdés de van ez hogy 100 lépésre nyitva van az  alapjárati motor.  Az asztali tesztelések során kiderítettem hogy gyújtás ráadásakor még mozgatja a alapjárati motort:

Hideg motornál (~-30°C) maximum Nyit 20 lépést avagy 0.82mm-tert .

Meleg motornál (~100°C) maximum  még rá Zár 58 lépést avagy  2,42mm-tert!

Olyan 10°C  hőmérsékletnél  nem  mozdul marad a 100-as lépésnél, avagy hőfoktól függően változtat az alapjárati motor alapbeállításán. . Ezt egy teljesen törölt ECU-nál mértem , ezért ezek valószínűleg gyárilag fixált adatok. Eddig jutottam  ,  ezután fordulat jellel való tesztelést akarnám meg ejteni.

Tanulás:  ugye angolul "Idle Learn Procedures"  , találtam egy angol pdf-et  a GM-töl. Ahol a "8th VIN Character"-rel  azonosítják a tanulási eljárás milyenségét.

Ugye nálunk "6"-os  arra a 15 féléből az egyest  írják elő:

Íme:

idle-learn.jpg

 

Köszi.

Ez a betanítás akkor nem egy bonyolult művelet, csak menni kell vele egy kört.... Bár ahogy korábban itt szó volt róla, ez nem mindig sikeres, ezért kellett mindenféle trükközés. Gondolom ez olyan esetben lehetséges, ha valami nem teljesen jó mechanikailag és/vagy elektronikusan.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Sandor01 írta:

Üdv mindenkinek!Olyan problémám akadt,opel f astra 2000 évjáratú 1.6-os,8 szelepes.
Indításkor motorja túlpörög ,alapjáratra nem megy vissza.
Új olajjal lett feltöltve,alapjárati motor jó,vákumcső a helyén,folytó szelepház teljesen kitakarítva,folytószelepház tömítése cserélve.Újratanítással foglalkoztunk,akksi is le lett húzva,egyre jobban felpörög a motor és nem áll vissza.Tisztítás előtt,normálisan működött.

Hasonló nekem is van (x14nz), de nekem csak olyan 6 fok alatt, mintha a hideg indításában a "szívató" üzemmód "beragadna". Bemelegedés után ha leállítom, majd elindítom, akkor már rendben az alapjárat. Valaha nekem is jól működött egy csomó egyéb hiba javítása után, most már "csak" ez a baja. Remélem sikerül még lelogolnom, mielőtt tavasz lenne és kevésbé hidegek a reggelek...

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 05. at 10:24, droland írta:

Köszi.

Ez a betanítás akkor nem egy bonyolult művelet, csak menni kell vele egy kört.... Bár ahogy korábban itt szó volt róla, ez nem mindig sikeres, ezért kellett mindenféle trükközés. Gondolom ez olyan esetben lehetséges, ha valami nem teljesen jó mechanikailag és/vagy elektronikusan.

Ha TPS-el  nincs baj az alapjárati motor tiszta a kábelezése rendben van és be van állítva 100 lépésre a teljes lezárástól. Az Ecu elfogja menteni 950 fordulat lépés számát  ami legyen például  20 majd ha az algajárati motor  elkoszolódik  akkor ezt újra írja mondjuk 25-re.   De ha leesik mondjuk valamelyik vákuumcső akkor is max 0 értéket fog adni  ami már elkoszolódás után el bírja rontani az ecu-val  szinkront, bár ehhez azért pár kilométert azért le kell futni .  Én még egy másik gyenge pontra hívnám fel a figyelmet : az elektromechanikus sebesség szenzorra ,  aminek a jeladó tárcsa  elkoszolódása  vagy az őt meghajtó spirál kopásából és holtjáték növekedéséből esetleg kenési hiányból adódóan  létrejövő  állóhelyi  (vagy lassulásnál létrejövő plusz)   impulzusokra , amik aztán tényleg  megbolondítják az alap járatott. Bár szerintem a szinkront nem rontják el.    A  javaslatom jól be kéne fújni zsír spray-vel a váltó felől  a spirált , vagy ha nagyon kopott kicserélni.

 

Végre megtaláltam ahonnan én is letöltöttem: prüfanleitungzentraleeinspritzung :)

 

Bocsánat, egy kérdés minden C14nz-X14nz-C16nz motorú autóval közlekedővel:Nektek is többet mutat az  km órátok akár 10km/h plusszal is ?  Mi ennek az oka?

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Ha TPS-el  nincs baj az alapjárati motor tiszta a kábelezése rendben van és be van állítva 100 lépésre a teljes lezárástól. Az Ecu elfogja menteni 950 fordulat lépés számát  ami legyen például  20 majd ha az algajárati motor  elkoszolódik  akkor ezt újra írja mondjuk 25-re.   De ha leesik mondjuk valamelyik vákuumcső akkor is max 0 értéket fog adni  ami már elkoszolódás után el bírja rontani az ecu-val  szinkront, bár ehhez azért pár kilométert azért le kell futni .  Én még egy másik gyenge pontra hívnám fel a figyelmet : az elektromechanikus sebesség szenzorra ,  aminek a jeladó tárcsa  elkoszolódása  vagy az őt meghajtó spirál kopásából és holtjáték növekedéséből esetleg kenési hiányból adódóan  létrejövő  állóhelyi  (vagy lassulásnál létrejövő plusz)   impulzusokra , amik aztán tényleg  megbolondítják az alap járatott. Bár szerintem a szinkront nem rontják el.    A  javaslatom jól be kéne fújni zsír spray-vel a váltó felől  a spirált , vagy ha nagyon kopott kicserélni.

 

Végre megtaláltam ahonnan én is letöltöttem: prüfanleitungzentraleeinspritzung :)

 

Bocsánat, egy kérdés minden C14nz-X14nz-C16nz motorú autóval közlekedővel:Nektek is többet mutat az  km órátok akár 10km/h plusszal is ?  Mi ennek az oka?

 

Alapból gyárilag többet mutat. Mivel nem preciziós műszer így nem pontos, ezért felfelé csal, hogy ne legyél "gyorshajtó" ha mondjuk óra szerinti 90-el mész. Vagy megszokod, és rászámolsz, vagy megpróbálod kalibrálni, ami úgy lehetséges hogy szétszeded az órát, lehúzod a mutatót ( alányúlva villával elvileg nem törik, hanem lejön) beszereled plexi nélkül, mész GPS szerint egy adott sebességgel és abban a pozicióban az anyósülésről valaki felnyomja oda ahová kell. De amúgy a Zafiráé is csal ha 90-el megyek óra szerint akkor valójában csak 86-al. Pedig ez már nem spirálos hanem elektromos. Lakott területen belül 55-el megyek ami 51 pontosan lakott területen kívül olyan 100 alatt egy kicsit ami 92 kábé autópályán meg a 135 a 130. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 07. at 10:45, nyemi írta:

Ha TPS-el  nincs baj az alapjárati motor tiszta a kábelezése rendben van és be van állítva 100 lépésre a teljes lezárástól. Az Ecu elfogja menteni 950 fordulat lépés számát  ami legyen például  20 majd ha az algajárati motor  elkoszolódik  akkor ezt újra írja mondjuk 25-re.   De ha leesik mondjuk valamelyik vákuumcső akkor is max 0 értéket fog adni  ami már elkoszolódás után el bírja rontani az ecu-val  szinkront, bár ehhez azért pár kilométert azért le kell futni .  Én még egy másik gyenge pontra hívnám fel a figyelmet : az elektromechanikus sebesség szenzorra ,  aminek a jeladó tárcsa  elkoszolódása  vagy az őt meghajtó spirál kopásából és holtjáték növekedéséből esetleg kenési hiányból adódóan  létrejövő  állóhelyi  (vagy lassulásnál létrejövő plusz)   impulzusokra , amik aztán tényleg  megbolondítják az alap járatott. Bár szerintem a szinkront nem rontják el.    A  javaslatom jól be kéne fújni zsír spray-vel a váltó felől  a spirált , vagy ha nagyon kopott kicserélni.

 

Végre megtaláltam ahonnan én is letöltöttem: prüfanleitungzentraleeinspritzung :)

 

Bocsánat, egy kérdés minden C14nz-X14nz-C16nz motorú autóval közlekedővel:Nektek is többet mutat az  km órátok akár 10km/h plusszal is ?  Mi ennek az oka?

 

Tapasztalatom szerint 10% körül mutat többet, olyan 99 körül van a mutató, akkor GPS szerint pont 90. Nyári gumival kisebb az eltérés ott olyan 97 körül van a mutató amikor 90-nel megyek, pedig ugyanakkora a mérete.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 07. at 12:41, zotya975 írta:

Alapból gyárilag többet mutat. Mivel nem preciziós műszer így nem pontos, ezért felfelé csal, hogy ne legyél "gyorshajtó" ha mondjuk óra szerinti 90-el mész. Vagy megszokod, és rászámolsz, vagy megpróbálod kalibrálni, ami úgy lehetséges hogy szétszeded az órát, lehúzod a mutatót ( alányúlva villával elvileg nem törik, hanem lejön) beszereled plexi nélkül, mész GPS szerint egy adott sebességgel és abban a pozicióban az anyósülésről valaki felnyomja oda ahová kell. De amúgy a Zafiráé is csal ha 90-el megyek óra szerint akkor valójában csak 86-al. Pedig ez már nem spirálos hanem elektromos. Lakott területen belül 55-el megyek ami 51 pontosan lakott területen kívül olyan 100 alatt egy kicsit ami 92 kábé autópályán meg a 135 a 130. 

 

21 órája, droland írta:

Tapasztalatom szerint 10% körül mutat többet, olyan 99 körül van a mutató, akkor GPS szerint pont 90. Nyári gumival kisebb az eltérés ott olyan 97 körül van a mutató amikor 90-nel megyek, pedig ugyanakkora a mérete.

 

Köszönőm a válaszokat. Szóval levehető a mutató mert az a 10km_+  nekem végig benne van  úgy ahogy írjátok 100-al megyek közbe meg csak 90-nel.Na mindegy azér nem szedem aszét az órát inkább megpróbálom megszokni.:)

Más:Kis hazánkban is kapható a Hall-os TPS, bár egy kicsit drágábban és csak központi injektoros forgásirányával meg egyező típust (Adatai).  A jelek szerint  ennek is a linearitási hibája is 1,5% , mint az Ukrán típusnak,  de a felhasználók gyakorlatban  jobbnak ítélik.  Az biztos, hogy e két típus  ami a legjobb a piacon.  Én még az enyémet nem szereltem be , várom a szabadnapjaimat, hogy legyen egy kis időm tesztelgetésre is. Az eredményekkel mindenképp jelentkezem.:icon13:

7780fojtoszelep-potmeter_25600.JPG

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy a motor fordulat túl magas pármàsodpercig utána helyre àll,a másik problémám hogy néha leáll az autó és nem indul csak akkor ha le veszem a kábelt a traforól és kábel nélkül szikraztatom utána el indu trafó és a gyújtás elosztó kábelt most cseréltem. Opel f Astra 1.6 C16Nz köszönöm a válaszokat előre is.

Link to comment
Megosztás:

Hello..

F Astrán hengerfej tömítést cseréltem, meg a vezérlést is..

Beindítás után 2 henger megy(1,2), kettő nem(3,4).. zakatol mint egy traktor, alig van alapjárat..  Gyertyákat néztem, mind fekete.. pipákat nézve van szikra mind a négy hengeren..

Mi lehet a gond?  Elszúrtam volna a vezérlést?..

Link to comment
Megosztás:

4 órája, joksystem írta:

Hello..

F Astrán hengerfej tömítést cseréltem, meg a vezérlést is..

Beindítás után 2 henger megy(1,2), kettő nem(3,4).. zakatol mint egy traktor, alig van alapjárat..  Gyertyákat néztem, mind fekete.. pipákat nézve van szikra mind a négy hengeren..

Mi lehet a gond?  Elszúrtam volna a vezérlést?..

Szedd le a burkolatot és nézd meg h jelen van-e a vezérlés, valamit nem ár tudni h milyen motor.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 29. at 0:18, droland írta:

Én is csatlakozom. Saját tapasztalatból ismerem modellezésben a hall szenzoros "potik" előnyeit. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra (amellett, hogy a jelenlegi hagyományos új potival nincs gondom és az eredeti is 22 évig jól tette a dolgát....)

 

On 2020. 02. 28. at 15:30, Kispotter írta:

Na erre kíváncsi leszek! Ha beválik rendelek én is! :)

Sziasztok, megvolt a próba.    "Húúúú........."  hirtelen csak ennyit tudok mondani  :-)   Hát tegnap volt egy kis időm  mondom beszerelem  és beállítom  a kezdőt 0.564V-ra mindent úgy ahogy kell . A mérésnél kiderült hogy nem kell semmit  állítgatni, felfogó furatokat bővíttetni meg ilyesmi. Mert a kezdő minimális 0,572V a maximális 4,45V-ra magától beállt (század voltokkal meg nem akartam szórakozni). Az akkumulátor sarut se vettem le , csak annyit csináltam hogy háromszor ráadtam a gyújtást meg egyszer  közben kinyomtam padlóig a gázpedált. Első indítás  magas fordulattal indult (hideg volt a motor )  de már akkor lehet hallani , hogy  valami más :blink:   aztán bemelegedve  olyan kicsi lett az alapjárat hogy alig halottam a a motor hangját . Tegnap aztán eddig jutottam próbakörre nem volt idő, meg aztán tudtam, hogy ma úgyis lesz egy  hosszabb utam , városi forgalommal egybekötve , na majd ott megmutatja magát , aludjunk rá egyet :icon3:.  Reggel induláskor még a faluban  rögtön feltűnt,  hogy az alsó nyomaték megnőtt , a motor meg ahogy melegedett  egyre halkabb lett . Az országúton végig 5-dik  sebességben mentem   , még a 60-as táblánál is , nem voltak apró rángatások se megtorpanások , gyönyörűen lehetett csak a gázzal játszva  közlekedni.  A városba beérve még az 50-es  sebességet is bírta  ötödikben de ott már az erő gyorsulásra kevés volt , de 4-dik el nagyon jól bírtam közlekedni. Ezelőtt  sokszor a hármast preferáltam  csak, mert sok  felénk a lámpa.

Mindent egybevéve   más lett a jármű és nagyon tetszik,  ilyen kevés pénzért ennyi pozitív változást már rég kaptam:icon13:.  Ahogy jöttünk haza még az Asszony is megjegyezte hogy "mi lett evvel a kocsival mert olyan halk".  Valami Orosz hozzászólásban  olvastam ,  hogy  érintkezésmentes fojtószelep  poti csere után   "suttogónak"  nevezték   az autót. Először azt hittem hogy rosszul fordított a Google de most már tudom nem.:hiya:

A régi linket evvel kibővítették csak érdekességkép(közp. inj. való 3302.3855 típus) :

dpdz_oper_range_3302.jpg

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

1 óra, joksystem írta:

F Astra 1.4 8 szelep. A vezérlés a jeleken van.

Szedd le a szelepfedelet, nézd meg hogy mindegyik himba-szelepkupak a helyén van-e. Kézzel át is forgathatod a motort hogy megnézed rendesen nyomkodja-e le a szelepeket a tengely.  vagy a főtengelyre raksz kulcsot és úgy forgatod, vagy az egyik kereket felemeled, és sebességbe rakva azzal forgatod. Ellenőrizheted a gyujtási sorrendet, ha le lettek véve a pipák, neten találsz képet-videót ahol meg tudod nézni melyik pipa melyik gyertyához megy. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, nyemi írta:

 

Sziasztok, megvolt a próba.    "Húúúú........."  hirtelen csak ennyit tudok mondani  :-)   Hát tegnap volt egy kis időm  mondom beszerelem  és beállítom  a kezdőt 0.564V-ra mindent úgy ahogy kell . A mérésnél kiderült hogy nem kell semmit  állítgatni, felfogó furatokat bővíttetni meg ilyesmi. Mert a kezdő minimális 0,572V a maximális 4,45V-ra magától beállt (század voltokkal meg nem akartam szórakozni). Az akkumulátor sarut se vettem le , csak annyit csináltam hogy háromszor ráadtam a gyújtást meg egyszer  közben kinyomtam padlóig a gázpedált. Első indítás  magas fordulattal indult (hideg volt a motor )  de már akkor lehet hallani , hogy  valami más :blink:   aztán bemelegedve  olyan kicsi lett az alapjárat hogy alig halottam a a motor hangját . Tegnap aztán eddig jutottam próbakörre nem volt idő, meg aztán tudtam, hogy ma úgyis lesz egy  hosszabb utam , városi forgalommal egybekötve , na majd ott megmutatja magát , aludjunk rá egyet :icon3:.  Reggel induláskor még a faluban  rögtön feltűnt,  hogy az alsó nyomaték megnőtt , a motor meg ahogy melegedett  egyre halkabb lett . Az országúton végig 5-dik  sebességben mentem   , még a 60-as táblánál is , nem voltak apró rángatások se megtorpanások , gyönyörűen lehetett csak a gázzal játszva  közlekedni.  A városba beérve még az 50-es  sebességet is bírta  ötödikben de ott már az erő gyorsulásra kevés volt , de 4-dik el nagyon jól bírtam közlekedni. Ezelőtt  sokszor a hármast preferáltam  csak, mert sok  felénk a lámpa.

Mindent egybevéve   más lett a jármű és nagyon tetszik,  ilyen kevés pénzért ennyi pozitív változást már rég kaptam:icon13:.  Ahogy jöttünk haza még az Asszony is megjegyezte hogy "mi lett evvel a kocsival mert olyan halk".  Valami Orosz hozzászólásban  olvastam ,  hogy  érintkezésmentes fojtószelep  poti csere után   "suttogónak"  nevezték   az autót. Először azt hittem hogy rosszul fordított a Google de most már tudom nem.:hiya:

A régi linket evvel kibővítették csak érdekességkép(közp. inj. való 3302.3855 típus) :

dpdz_oper_range_3302.jpg

Hmmm.... Wow. Ha ennyire dicséred, berendelek egyet én is. Melyik az a webshop ahonnét rendelted?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, droland írta:

Hmmm.... Wow. Ha ennyire dicséred, berendelek egyet én is. Melyik az a webshop ahonnét rendelted?

Szia . Elküldtem PÜ-be  a  cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot  egy hét múlva már asztalomon volt a  szenzor.  Szóval nagyon korrektek:icon13:

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Szia . Elküldtem PÜ-be  a  cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot  egy hét múlva már asztalomon volt a  szenzor.  Szóval nagyon korrektek:icon13:

Köszi és akkor nekem a központi injektoros X14NZ-be a 3302.3855 kellene....?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

Szia . Elküldtem PÜ-be  a  cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot  egy hét múlva már asztalomon volt a  szenzor.  Szóval nagyon korrektek:icon13:

Engem is érdekelne honnan szerezted be valami link pl. ÉS nekem is a központishoz kellene. 

Köszi előre is! :) 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, droland írta:

Köszi és akkor nekem a központi injektoros X14NZ-be a 3302.3855 kellene....?

Igen igen a központi injektoroshoz  a  Бесконтактный ДПДЗ 3302.3855 -ös való teljesen kompatibilis  1706682-sel

1 óra, Kispotter írta:

Engem is érdekelne honnan szerezted be valami link pl. ÉS nekem is a központishoz kellene. 

Köszi előre is! :) 

Elküldtem PÜ-be. 

Ma is voltam vele egy karikát  és érezhetőbben szebben vált az autó .  Ez előtt mindig kicsit ki kellet tartanom a kuplungot, hogy ne rángasson például kettesbe váltáskor, most bátran kicsaphatom akkor se rángat . A motorfékezésből is  sokkal szebben tér vissza , régebben mindig éreztem egy rántást  amikor visszatért újra a hajtás  , most nem. A sebesség tartás is sokkal könnyebb ezért gondolom egy kicsit lassabban reagál a gázra  de ez se teljesen igaz mert állóhelyzetben alapjáraton odanyomva meg mintha gyorsabb lenne. Az biztos hogy az izgágasága  a autónak teljesen eltűnt és ("ha az emlékeim nem csalnak") teljesen olyan stílusa lett  mint annak idején hajtott céges X14SZ motoros Opel Combo-nak:icon10:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.