tuskes Elküldve Március3, 2020 Megoszt Elküldve Március3, 2020 1 óra, Róóóbi írta: Kiindulási alapnak megteszi, kösz! Sok választásom nem volt, van Automega, van emez meg van a gyári. Igazából a méretezése miatt jobban izgulok, a hosszú élet titkait alkalmazni fogom itt is. Nameg, a pocokba kellett hátfalajtó kábelköteg, az volt 17k Huf, azért lássuk be 14k Huf egy gumihernyóért... Szívesen! Már csak azért sem vennék 14-ért "gyárit" mer ha kb. 5-6-7 évig is bírja, ( ami szeintem tök jó ) annyiból bőven megúszod a cserélgetést az 5000-es csőből. 17 ropi azért a kics kötegért? nemsemmi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Március4, 2020 Megoszt Elküldve Március4, 2020 6 órája, Kispotter írta: Ha jól emlékszem és egy gumicsőre gondolunk márpedig szerintem igen akkor én is ezt vettem vagy is valami 5 ezer ft rémlik és 3 éve hibátlan. Igen, ami a szűrőház és az injektorfedél között van. Kösz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Március4, 2020 Megoszt Elküldve Március4, 2020 6 órája, tuskes írta: Szívesen! Már csak azért sem vennék 14-ért "gyárit" mer ha kb. 5-6-7 évig is bírja, ( ami szeintem tök jó ) annyiból bőven megúszod a cserélgetést az 5000-es csőből. 17 ropi azért a kics kötegért? nemsemmi! Meg hát mondom, megóvom én az öregedéstől. Annyira nem kicsi, kb 1 méter meg vannak benne komplikációk. Tetőoszlop közepétől indul be a hátfalajtó közepéig. De már egyszer javítottam, mostmár mennie kell, nem akarok zárlatot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március4, 2020 Megoszt Elküldve Március4, 2020 (edited) 11 órája, Kispotter írta: Szolgáltat az adatot.. Egyszerűen az opcom 50 fok felett vagy 60 nem is tudom átvált 0-ra és ott is marad. De a feszültség értéke változik szépen ahogy kell ez látszik is a táblázaton. Ügye pont ott van a feszültség váltás akkor vált 0-ra. Ugyan is nem tudom hogyan csinálja, de 2 feszültség skála van a motor hőmérséklet jeladónál. Szóval az megtévesztő. Működik az attól. Szerk: Na most megint meglepett az auto.. nem indult csak ha nyomtam a gázt.. egyszer már csinált ilyet amúgy.. lehet mivel kihúztam az ecut valamit újra kell tanulnia.. talán legutóbb is sarulevételkor csinálta.. Ja igen látom csak a hőfok Celsius nincs feszültséghez rendelve.Még excelt nézegetve nagyon izgágának tűnik minden érték , olyan tényleg mintha a generátorral lenne valami. Nagy terhelésen ( fényszóró, belső ventilátor, ablakfűtés) mérni kéne a generátor és az akkumulátor pozitív között feszültség esést (az önindítónál van összekötve ) és a generátor burkolat és akkumulátor negatív között (gyárilag nincs test kábel, Vigyázat!! Nem mindegy hova építjük ki a testet mert az önindítóhoz kell), 20V majd 2V DC tartományban. Igen a saru levétel után első gyújtás ráadásakor rögtön diagnosztikával kell kezdeni (5-ös_6-os vagy A-B rövidre zárva) mert az alapjárati motor ilyenkor megcsinálja a alap beállítását. Az alapjárati motort előtte be kéne 28mm-re állítani. Mert a diagnosztikánál gyújtás rá adásakor, így mozog: előre indul mindig 100 lépést (4,167mm), hogy 28mm van beállítva kezdéskor és a teljes lezárás ~ 31mm -ter. Így a kúp lezárja teljesen furatot (nem érzékeli túlterhelést az ecu!), majd még rászámol 1,1mm lépést , majd megfordítja az irányt és leszámol visszafele 160 lépést majd megint megfordítja az irányt és előre is leszámol 160 lépést . De ilyenkor már nem számol plusz lépést a furat lezárásakor mert onnan indult visszafele a 160 lépéssel. E folyamatos mozgás közben éri el, hogy a 0 lépés lesz a teljes lezárás. A ciklust gyújtás levétellel lehet megszüntetni, de a alapjárati motor csak akkor fog megállni ha felveszi a lezárás előtti 100 lépéses pozíciót , avagy 31-4,167=26,833mm . A diagnosztikát megszüntetve első induláskor innen kezd vissza számolni a fordulatot figyelve, hogy hány lépésre kell megállnia. Ez 3-tól 45-ig lépésig a megfelelő . Módosítva Március4, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Március4, 2020 Megoszt Elküldve Március4, 2020 (edited) On 2020. 03. 04. at 5:36, nyemi írta: Ja igen látom csak a hőfok Celsius nincs feszültséghez rendelve.Még excelt nézegetve nagyon izgágának tűnik minden érték , olyan tényleg mintha a generátorral lenne valami. Nagy terhelésen ( fényszóró, belső ventilátor, ablakfűtés) mérni kéne a generátor és az akkumulátor pozitív között feszültség esést (az önindítónál van összekötve ) és a generátor burkolat és akkumulátor negatív között (gyárilag nincs test kábel, Vigyázat!! Nem mindegy hova építjük ki a testet mert az önindítóhoz kell), 20V majd 2V DC tartományban. Igen a saru levétel után első gyújtás ráadásakor rögtön diagnosztikával kell kezdeni (5-ös_6-os vagy A-B rövidre zárva) mert az alapjárati motor ilyenkor megcsinálja a alap beállítását. Az alapjárati motort előtte be kéne 28mm-re állítani. Mert a diagnosztikánál gyújtás rá adásakor, így mozog: előre indul mindig 100 lépést (4,167mm), hogy 28mm van beállítva kezdéskor és a teljes lezárás ~ 31mm -ter. Így a kúp lezárja teljesen furatot (nem érzékeli túlterhelést az ecu!), majd még rászámol 1,1mm lépést , majd megfordítja az irányt és leszámol visszafele 160 lépést majd megint megfordítja az irányt és előre is leszámol 160 lépést . De ilyenkor már nem számol plusz lépést a furat lezárásakor mert onnan indult visszafele a 160 lépéssel. E folyamatos mozgás közben éri el, hogy a 0 lépés lesz a teljes lezárás. A ciklust gyújtás levétellel lehet megszüntetni, de a alapjárati motor csak akkor fog megállni ha felveszi a lezárás előtti 100 lépéses pozíciót , avagy 31-4,167=26,833mm . A diagnosztikát megszüntetve első induláskor innen kezd vissza számolni a fordulatot figyelve, hogy hány lépésre kell megállnia. Ez 3-tól 45-ig lépésig a megfelelő . Elolvastam korábbi írásodat is, de még mindig nem teljesen tiszta a folyamat. Leírom, légyszi javítsd, ha nem jó: 1 akkusaru le 2 akkusaru fel 3 A-B rövidzár 4 gyújtás ráadás (de nem indítózás) 5 várunk a léptetőmotorra, de mennyit? 1perc? 6 gyújtás levétel 7 A-B rövidzár kitép A 3-4 illetve 6-7 sorrend jó vagy fordítva? Hideg vagy üzemmelegen? Gondolom mindegy, de ha komplett alapjárat beállítást akarnék (bemelegedés után elektromos terhelés, kartergázcső lehúzasa), akkor hidegen kell.... ? Módosítva Március5, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sandor01 Elküldve Március5, 2020 Megoszt Elküldve Március5, 2020 Üdv mindenkinek!Olyan problémám akadt,opel f astra 2000 évjáratú 1.6-os,8 szelepes. Indításkor motorja túlpörög ,alapjáratra nem megy vissza. Új olajjal lett feltöltve,alapjárati motor jó,vákumcső a helyén,folytó szelepház teljesen kitakarítva,folytószelepház tömítése cserélve.Újratanítással foglalkoztunk,akksi is le lett húzva,egyre jobban felpörög a motor és nem áll vissza.Tisztítás előtt,normálisan működött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március5, 2020 Megoszt Elküldve Március5, 2020 (edited) "Elolvastam korábbi írásodat is, de még mindig nem teljesen tiszta a folyamat. Leírom, légyszi javítsd, ha nem jó: 1 akkusaru le 2 akkusaru fel 3 A-B rövidzár 4 gyújtás ráadás (de nem indítózás) 5 várunk a léptetőmotorra, de mennyit? 1perc? Mondjuk levillogja a háromszor a 12-es kezdő kódot (kb~20mp) . Az ép elég, hogy az alapjárati motor tesztüzemében előre (a fúrat lezárás irányába)100 lépést megtegyen majd visszafele 160 lépést. Majd előre megint 160 lépést, de itt már ép csak lezárja a furatot és már fordul is vissza hogy újra leszámolja visszafele a 160 lépést. Íme zotya975 videója kivett motorral:https://youtu.be/gZf08XieNaI 6 gyújtás levétel 7 A-B rövidzár kitép A 3-4 illetve 6-7 sorrend jó vagy fordítva? Nem kell semmit fordítani, így tökéletes be van állítva az alapjárati motor. Pont 100 lépésnyire van nyitva a levegő furat teljes lezárásától. Hideg vagy üzemmelegen? Gondolom mindegy, de ha komplett alapjárat beállítást akarnék (bemelegedés után elektromos terhelés, kartelgázcső lehúzasa), akkor hidegen kell....?" Ez jó kérdés de van ez hogy 100 lépésre nyitva van az alapjárati motor. Az asztali tesztelések során kiderítettem hogy gyújtás ráadásakor még mozgatja a alapjárati motort: Hideg motornál (~-30°C) maximum Nyit 20 lépést avagy 0.82mm-tert (1 lépés=0,04167mm) Meleg motornál (~100°C) maximum még rá Zár 58 lépést avagy 2,42mm-tert! Hőgomba nélkül (pld. vezeték szakadásnál) Akkor érjük el a maximális távolságot a lezáró furattól mert Nyit 60 lépést avagy 2,5mm-tert . Olyan 10°C hőmérsékletnél nem mozdul marad a 100-as lépésnél (ezeket a hőmérséklet értékeket egy trimer potenciométerrel szimuláltam az eredeti hőfokszenzor ellenállás értékeit felhasználva). Avagy hőfoktól függően változtat az alapjárati motor alapbeállításán. Ezt egy teljesen törölt ECU-nál mértem , ezért ezek valószínűleg gyárilag fixált adatok. Eddig jutottam , ezután fordulat jellel való tesztelést akarnám meg ejteni. Tanulás: ugye angolul "Idle Learn Procedures" , találtam egy angol pdf-et a GM-töl. Ahol a "8th VIN Character"-rel azonosítják a tanulási eljárás milyenségét. Ugye nálunk "6"-os arra a 15 féléből az egyest írják elő: Íme: Google fordító:Alapjárat tanulási eljárása 1 Vezesse a járművet állandó 40 km / h sebességgel 2 percig meleg motorral és zárt hurokban. Az ECM automatikusan visszaállítja az IAC szelep helyzetét. Módosítva Március8, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Március5, 2020 Megoszt Elküldve Március5, 2020 41 perce, nyemi írta: "Elolvastam korábbi írásodat is, de még mindig nem teljesen tiszta a folyamat. Leírom, légyszi javítsd, ha nem jó: 1 akkusaru le 2 akkusaru fel 3 A-B rövidzár 4 gyújtás ráadás (de nem indítózás) 5 várunk a léptetőmotorra, de mennyit? 1perc? Mondjuk levillogja a háromszor a 12-es kezdő kódot (kb~20mp) . Az ép elég, hogy az alapjárati motor tesztüzemében előre (a fúrat lezárás irányába)100 lépést megtegyen majd visszafele 160 lépést. Majd előre megint 160 lépést, de itt már ép csak lezárja a furatot és már fordul is vissza hogy újra leszámolja visszafele a 160 lépést. Íme zotya975 videója kivett motorral:https://youtu.be/gZf08XieNaI 6 gyújtás levétel 7 A-B rövidzár kitép A 3-4 illetve 6-7 sorrend jó vagy fordítva? Nem kell semmit fordítani, így tökéletes be van állítva az alapjárati motor. Pont 100 lépésnyire van nyitva a levegő furat teljes lezárásától. Hideg vagy üzemmelegen? Gondolom mindegy, de ha komplett alapjárat beállítást akarnék (bemelegedés után elektromos terhelés, kartelgázcső lehúzasa), akkor hidegen kell....?" Ez jó kérdés de van ez hogy 100 lépésre nyitva van az alapjárati motor. Az asztali tesztelések során kiderítettem hogy gyújtás ráadásakor még mozgatja a alapjárati motort: Hideg motornál (~-30°C) maximum Nyit 20 lépést avagy 0.82mm-tert . Meleg motornál (~100°C) maximum még rá Zár 58 lépést avagy 2,42mm-tert! Olyan 10°C hőmérsékletnél nem mozdul marad a 100-as lépésnél, avagy hőfoktól függően változtat az alapjárati motor alapbeállításán. . Ezt egy teljesen törölt ECU-nál mértem , ezért ezek valószínűleg gyárilag fixált adatok. Eddig jutottam , ezután fordulat jellel való tesztelést akarnám meg ejteni. Tanulás: ugye angolul "Idle Learn Procedures" , találtam egy angol pdf-et a GM-töl. Ahol a "8th VIN Character"-rel azonosítják a tanulási eljárás milyenségét. Ugye nálunk "6"-os arra a 15 féléből az egyest írják elő: Íme: Köszi. Ez a betanítás akkor nem egy bonyolult művelet, csak menni kell vele egy kört.... Bár ahogy korábban itt szó volt róla, ez nem mindig sikeres, ezért kellett mindenféle trükközés. Gondolom ez olyan esetben lehetséges, ha valami nem teljesen jó mechanikailag és/vagy elektronikusan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Március5, 2020 Megoszt Elküldve Március5, 2020 (edited) 2 órája, Sandor01 írta: Üdv mindenkinek!Olyan problémám akadt,opel f astra 2000 évjáratú 1.6-os,8 szelepes. Indításkor motorja túlpörög ,alapjáratra nem megy vissza. Új olajjal lett feltöltve,alapjárati motor jó,vákumcső a helyén,folytó szelepház teljesen kitakarítva,folytószelepház tömítése cserélve.Újratanítással foglalkoztunk,akksi is le lett húzva,egyre jobban felpörög a motor és nem áll vissza.Tisztítás előtt,normálisan működött. Hasonló nekem is van (x14nz), de nekem csak olyan 6 fok alatt, mintha a hideg indításában a "szívató" üzemmód "beragadna". Bemelegedés után ha leállítom, majd elindítom, akkor már rendben az alapjárat. Valaha nekem is jól működött egy csomó egyéb hiba javítása után, most már "csak" ez a baja. Remélem sikerül még lelogolnom, mielőtt tavasz lenne és kevésbé hidegek a reggelek... Módosítva Március5, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sandor01 Elküldve Március6, 2020 Megoszt Elküldve Március6, 2020 Kiderült,fordítva volt betéve a tömítés.Mostmár csak rugót kell cserélni benne és pöpec Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március7, 2020 Megoszt Elküldve Március7, 2020 (edited) On 2020. 03. 05. at 10:24, droland írta: Köszi. Ez a betanítás akkor nem egy bonyolult művelet, csak menni kell vele egy kört.... Bár ahogy korábban itt szó volt róla, ez nem mindig sikeres, ezért kellett mindenféle trükközés. Gondolom ez olyan esetben lehetséges, ha valami nem teljesen jó mechanikailag és/vagy elektronikusan. Ha TPS-el nincs baj az alapjárati motor tiszta a kábelezése rendben van és be van állítva 100 lépésre a teljes lezárástól. Az Ecu elfogja menteni 950 fordulat lépés számát ami legyen például 20 majd ha az algajárati motor elkoszolódik akkor ezt újra írja mondjuk 25-re. De ha leesik mondjuk valamelyik vákuumcső akkor is max 0 értéket fog adni ami már elkoszolódás után el bírja rontani az ecu-val szinkront, bár ehhez azért pár kilométert azért le kell futni . Én még egy másik gyenge pontra hívnám fel a figyelmet : az elektromechanikus sebesség szenzorra , aminek a jeladó tárcsa elkoszolódása vagy az őt meghajtó spirál kopásából és holtjáték növekedéséből esetleg kenési hiányból adódóan létrejövő állóhelyi (vagy lassulásnál létrejövő plusz) impulzusokra , amik aztán tényleg megbolondítják az alap járatott. Bár szerintem a szinkront nem rontják el. A javaslatom jól be kéne fújni zsír spray-vel a váltó felől a spirált , vagy ha nagyon kopott kicserélni. Végre megtaláltam ahonnan én is letöltöttem: prüfanleitungzentraleeinspritzung Bocsánat, egy kérdés minden C14nz-X14nz-C16nz motorú autóval közlekedővel:Nektek is többet mutat az km órátok akár 10km/h plusszal is ? Mi ennek az oka? Módosítva Március7, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március7, 2020 Megoszt Elküldve Március7, 2020 1 óra, nyemi írta: Ha TPS-el nincs baj az alapjárati motor tiszta a kábelezése rendben van és be van állítva 100 lépésre a teljes lezárástól. Az Ecu elfogja menteni 950 fordulat lépés számát ami legyen például 20 majd ha az algajárati motor elkoszolódik akkor ezt újra írja mondjuk 25-re. De ha leesik mondjuk valamelyik vákuumcső akkor is max 0 értéket fog adni ami már elkoszolódás után el bírja rontani az ecu-val szinkront, bár ehhez azért pár kilométert azért le kell futni . Én még egy másik gyenge pontra hívnám fel a figyelmet : az elektromechanikus sebesség szenzorra , aminek a jeladó tárcsa elkoszolódása vagy az őt meghajtó spirál kopásából és holtjáték növekedéséből esetleg kenési hiányból adódóan létrejövő állóhelyi (vagy lassulásnál létrejövő plusz) impulzusokra , amik aztán tényleg megbolondítják az alap járatott. Bár szerintem a szinkront nem rontják el. A javaslatom jól be kéne fújni zsír spray-vel a váltó felől a spirált , vagy ha nagyon kopott kicserélni. Végre megtaláltam ahonnan én is letöltöttem: prüfanleitungzentraleeinspritzung Bocsánat, egy kérdés minden C14nz-X14nz-C16nz motorú autóval közlekedővel:Nektek is többet mutat az km órátok akár 10km/h plusszal is ? Mi ennek az oka? Alapból gyárilag többet mutat. Mivel nem preciziós műszer így nem pontos, ezért felfelé csal, hogy ne legyél "gyorshajtó" ha mondjuk óra szerinti 90-el mész. Vagy megszokod, és rászámolsz, vagy megpróbálod kalibrálni, ami úgy lehetséges hogy szétszeded az órát, lehúzod a mutatót ( alányúlva villával elvileg nem törik, hanem lejön) beszereled plexi nélkül, mész GPS szerint egy adott sebességgel és abban a pozicióban az anyósülésről valaki felnyomja oda ahová kell. De amúgy a Zafiráé is csal ha 90-el megyek óra szerint akkor valójában csak 86-al. Pedig ez már nem spirálos hanem elektromos. Lakott területen belül 55-el megyek ami 51 pontosan lakott területen kívül olyan 100 alatt egy kicsit ami 92 kábé autópályán meg a 135 a 130. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 On 2020. 03. 07. at 10:45, nyemi írta: Ha TPS-el nincs baj az alapjárati motor tiszta a kábelezése rendben van és be van állítva 100 lépésre a teljes lezárástól. Az Ecu elfogja menteni 950 fordulat lépés számát ami legyen például 20 majd ha az algajárati motor elkoszolódik akkor ezt újra írja mondjuk 25-re. De ha leesik mondjuk valamelyik vákuumcső akkor is max 0 értéket fog adni ami már elkoszolódás után el bírja rontani az ecu-val szinkront, bár ehhez azért pár kilométert azért le kell futni . Én még egy másik gyenge pontra hívnám fel a figyelmet : az elektromechanikus sebesség szenzorra , aminek a jeladó tárcsa elkoszolódása vagy az őt meghajtó spirál kopásából és holtjáték növekedéséből esetleg kenési hiányból adódóan létrejövő állóhelyi (vagy lassulásnál létrejövő plusz) impulzusokra , amik aztán tényleg megbolondítják az alap járatott. Bár szerintem a szinkront nem rontják el. A javaslatom jól be kéne fújni zsír spray-vel a váltó felől a spirált , vagy ha nagyon kopott kicserélni. Végre megtaláltam ahonnan én is letöltöttem: prüfanleitungzentraleeinspritzung Bocsánat, egy kérdés minden C14nz-X14nz-C16nz motorú autóval közlekedővel:Nektek is többet mutat az km órátok akár 10km/h plusszal is ? Mi ennek az oka? Tapasztalatom szerint 10% körül mutat többet, olyan 99 körül van a mutató, akkor GPS szerint pont 90. Nyári gumival kisebb az eltérés ott olyan 97 körül van a mutató amikor 90-nel megyek, pedig ugyanakkora a mérete. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március9, 2020 Megoszt Elküldve Március9, 2020 (edited) On 2020. 03. 07. at 12:41, zotya975 írta: Alapból gyárilag többet mutat. Mivel nem preciziós műszer így nem pontos, ezért felfelé csal, hogy ne legyél "gyorshajtó" ha mondjuk óra szerinti 90-el mész. Vagy megszokod, és rászámolsz, vagy megpróbálod kalibrálni, ami úgy lehetséges hogy szétszeded az órát, lehúzod a mutatót ( alányúlva villával elvileg nem törik, hanem lejön) beszereled plexi nélkül, mész GPS szerint egy adott sebességgel és abban a pozicióban az anyósülésről valaki felnyomja oda ahová kell. De amúgy a Zafiráé is csal ha 90-el megyek óra szerint akkor valójában csak 86-al. Pedig ez már nem spirálos hanem elektromos. Lakott területen belül 55-el megyek ami 51 pontosan lakott területen kívül olyan 100 alatt egy kicsit ami 92 kábé autópályán meg a 135 a 130. 21 órája, droland írta: Tapasztalatom szerint 10% körül mutat többet, olyan 99 körül van a mutató, akkor GPS szerint pont 90. Nyári gumival kisebb az eltérés ott olyan 97 körül van a mutató amikor 90-nel megyek, pedig ugyanakkora a mérete. Köszönőm a válaszokat. Szóval levehető a mutató mert az a 10km_+ nekem végig benne van úgy ahogy írjátok 100-al megyek közbe meg csak 90-nel.Na mindegy azér nem szedem aszét az órát inkább megpróbálom megszokni. Más:Kis hazánkban is kapható a Hall-os TPS, bár egy kicsit drágábban és csak központi injektoros forgásirányával meg egyező típust (Adatai). A jelek szerint ennek is a linearitási hibája is 1,5% , mint az Ukrán típusnak, de a felhasználók gyakorlatban jobbnak ítélik. Az biztos, hogy e két típus ami a legjobb a piacon. Én még az enyémet nem szereltem be , várom a szabadnapjaimat, hogy legyen egy kis időm tesztelgetésre is. Az eredményekkel mindenképp jelentkezem. Módosítva Március9, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Március11, 2020 Megoszt Elküldve Március11, 2020 Sziasztok! Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy a motor fordulat túl magas pármàsodpercig utána helyre àll,a másik problémám hogy néha leáll az autó és nem indul csak akkor ha le veszem a kábelt a traforól és kábel nélkül szikraztatom utána el indu trafó és a gyújtás elosztó kábelt most cseréltem. Opel f Astra 1.6 C16Nz köszönöm a válaszokat előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joksystem Elküldve Március15, 2020 Megoszt Elküldve Március15, 2020 Hello.. F Astrán hengerfej tömítést cseréltem, meg a vezérlést is.. Beindítás után 2 henger megy(1,2), kettő nem(3,4).. zakatol mint egy traktor, alig van alapjárat.. Gyertyákat néztem, mind fekete.. pipákat nézve van szikra mind a négy hengeren.. Mi lehet a gond? Elszúrtam volna a vezérlést?.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Március16, 2020 Megoszt Elküldve Március16, 2020 4 órája, joksystem írta: Hello.. F Astrán hengerfej tömítést cseréltem, meg a vezérlést is.. Beindítás után 2 henger megy(1,2), kettő nem(3,4).. zakatol mint egy traktor, alig van alapjárat.. Gyertyákat néztem, mind fekete.. pipákat nézve van szikra mind a négy hengeren.. Mi lehet a gond? Elszúrtam volna a vezérlést?.. Szedd le a burkolatot és nézd meg h jelen van-e a vezérlés, valamit nem ár tudni h milyen motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március16, 2020 Megoszt Elküldve Március16, 2020 (edited) On 2020. 02. 29. at 0:18, droland írta: Én is csatlakozom. Saját tapasztalatból ismerem modellezésben a hall szenzoros "potik" előnyeit. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra (amellett, hogy a jelenlegi hagyományos új potival nincs gondom és az eredeti is 22 évig jól tette a dolgát....) On 2020. 02. 28. at 15:30, Kispotter írta: Na erre kíváncsi leszek! Ha beválik rendelek én is! Sziasztok, megvolt a próba. "Húúúú........." hirtelen csak ennyit tudok mondani Hát tegnap volt egy kis időm mondom beszerelem és beállítom a kezdőt 0.564V-ra mindent úgy ahogy kell . A mérésnél kiderült hogy nem kell semmit állítgatni, felfogó furatokat bővíttetni meg ilyesmi. Mert a kezdő minimális 0,572V a maximális 4,45V-ra magától beállt (század voltokkal meg nem akartam szórakozni). Az akkumulátor sarut se vettem le , csak annyit csináltam hogy háromszor ráadtam a gyújtást meg egyszer közben kinyomtam padlóig a gázpedált. Első indítás magas fordulattal indult (hideg volt a motor ) de már akkor lehet hallani , hogy valami más aztán bemelegedve olyan kicsi lett az alapjárat hogy alig halottam a a motor hangját . Tegnap aztán eddig jutottam próbakörre nem volt idő, meg aztán tudtam, hogy ma úgyis lesz egy hosszabb utam , városi forgalommal egybekötve , na majd ott megmutatja magát , aludjunk rá egyet . Reggel induláskor még a faluban rögtön feltűnt, hogy az alsó nyomaték megnőtt , a motor meg ahogy melegedett egyre halkabb lett . Az országúton végig 5-dik sebességben mentem , még a 60-as táblánál is , nem voltak apró rángatások se megtorpanások , gyönyörűen lehetett csak a gázzal játszva közlekedni. A városba beérve még az 50-es sebességet is bírta ötödikben de ott már az erő gyorsulásra kevés volt , de 4-dik el nagyon jól bírtam közlekedni. Ezelőtt sokszor a hármast preferáltam csak, mert sok felénk a lámpa. Mindent egybevéve más lett a jármű és nagyon tetszik, ilyen kevés pénzért ennyi pozitív változást már rég kaptam. Ahogy jöttünk haza még az Asszony is megjegyezte hogy "mi lett evvel a kocsival mert olyan halk". Valami Orosz hozzászólásban olvastam , hogy érintkezésmentes fojtószelep poti csere után "suttogónak" nevezték az autót. Először azt hittem hogy rosszul fordított a Google de most már tudom nem. A régi linket evvel kibővítették csak érdekességkép(közp. inj. való 3302.3855 típus) : Módosítva Március16, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
joksystem Elküldve Március16, 2020 Megoszt Elküldve Március16, 2020 11 órája, Barret írta: Szedd le a burkolatot és nézd meg h jelen van-e a vezérlés, valamit nem ár tudni h milyen motor. F Astra 1.4 8 szelep. A vezérlés a jeleken van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március16, 2020 Megoszt Elküldve Március16, 2020 1 óra, joksystem írta: F Astra 1.4 8 szelep. A vezérlés a jeleken van. Szedd le a szelepfedelet, nézd meg hogy mindegyik himba-szelepkupak a helyén van-e. Kézzel át is forgathatod a motort hogy megnézed rendesen nyomkodja-e le a szelepeket a tengely. vagy a főtengelyre raksz kulcsot és úgy forgatod, vagy az egyik kereket felemeled, és sebességbe rakva azzal forgatod. Ellenőrizheted a gyujtási sorrendet, ha le lettek véve a pipák, neten találsz képet-videót ahol meg tudod nézni melyik pipa melyik gyertyához megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Március16, 2020 Megoszt Elküldve Március16, 2020 7 órája, nyemi írta: Sziasztok, megvolt a próba. "Húúúú........." hirtelen csak ennyit tudok mondani Hát tegnap volt egy kis időm mondom beszerelem és beállítom a kezdőt 0.564V-ra mindent úgy ahogy kell . A mérésnél kiderült hogy nem kell semmit állítgatni, felfogó furatokat bővíttetni meg ilyesmi. Mert a kezdő minimális 0,572V a maximális 4,45V-ra magától beállt (század voltokkal meg nem akartam szórakozni). Az akkumulátor sarut se vettem le , csak annyit csináltam hogy háromszor ráadtam a gyújtást meg egyszer közben kinyomtam padlóig a gázpedált. Első indítás magas fordulattal indult (hideg volt a motor ) de már akkor lehet hallani , hogy valami más aztán bemelegedve olyan kicsi lett az alapjárat hogy alig halottam a a motor hangját . Tegnap aztán eddig jutottam próbakörre nem volt idő, meg aztán tudtam, hogy ma úgyis lesz egy hosszabb utam , városi forgalommal egybekötve , na majd ott megmutatja magát , aludjunk rá egyet . Reggel induláskor még a faluban rögtön feltűnt, hogy az alsó nyomaték megnőtt , a motor meg ahogy melegedett egyre halkabb lett . Az országúton végig 5-dik sebességben mentem , még a 60-as táblánál is , nem voltak apró rángatások se megtorpanások , gyönyörűen lehetett csak a gázzal játszva közlekedni. A városba beérve még az 50-es sebességet is bírta ötödikben de ott már az erő gyorsulásra kevés volt , de 4-dik el nagyon jól bírtam közlekedni. Ezelőtt sokszor a hármast preferáltam csak, mert sok felénk a lámpa. Mindent egybevéve más lett a jármű és nagyon tetszik, ilyen kevés pénzért ennyi pozitív változást már rég kaptam. Ahogy jöttünk haza még az Asszony is megjegyezte hogy "mi lett evvel a kocsival mert olyan halk". Valami Orosz hozzászólásban olvastam , hogy érintkezésmentes fojtószelep poti csere után "suttogónak" nevezték az autót. Először azt hittem hogy rosszul fordított a Google de most már tudom nem. A régi linket evvel kibővítették csak érdekességkép(közp. inj. való 3302.3855 típus) : Hmmm.... Wow. Ha ennyire dicséred, berendelek egyet én is. Melyik az a webshop ahonnét rendelted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március17, 2020 Megoszt Elküldve Március17, 2020 11 órája, droland írta: Hmmm.... Wow. Ha ennyire dicséred, berendelek egyet én is. Melyik az a webshop ahonnét rendelted? Szia . Elküldtem PÜ-be a cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot egy hét múlva már asztalomon volt a szenzor. Szóval nagyon korrektek. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Március17, 2020 Megoszt Elküldve Március17, 2020 1 óra, nyemi írta: Szia . Elküldtem PÜ-be a cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot egy hét múlva már asztalomon volt a szenzor. Szóval nagyon korrektek. Köszi és akkor nekem a központi injektoros X14NZ-be a 3302.3855 kellene....? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kispotter Elküldve Március17, 2020 Megoszt Elküldve Március17, 2020 4 órája, nyemi írta: Szia . Elküldtem PÜ-be a cégnevet , amúgy a közösségi oldalon találtam meg őket , ott felvéve velük a kapcsolatot egy hét múlva már asztalomon volt a szenzor. Szóval nagyon korrektek. Engem is érdekelne honnan szerezted be valami link pl. ÉS nekem is a központishoz kellene. Köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Március17, 2020 Megoszt Elküldve Március17, 2020 3 órája, droland írta: Köszi és akkor nekem a központi injektoros X14NZ-be a 3302.3855 kellene....? Igen igen a központi injektoroshoz a Бесконтактный ДПДЗ 3302.3855 -ös való teljesen kompatibilis 1706682-sel 1 óra, Kispotter írta: Engem is érdekelne honnan szerezted be valami link pl. ÉS nekem is a központishoz kellene. Köszi előre is! Elküldtem PÜ-be. Ma is voltam vele egy karikát és érezhetőbben szebben vált az autó . Ez előtt mindig kicsit ki kellet tartanom a kuplungot, hogy ne rángasson például kettesbe váltáskor, most bátran kicsaphatom akkor se rángat . A motorfékezésből is sokkal szebben tér vissza , régebben mindig éreztem egy rántást amikor visszatért újra a hajtás , most nem. A sebesség tartás is sokkal könnyebb ezért gondolom egy kicsit lassabban reagál a gázra de ez se teljesen igaz mert állóhelyzetben alapjáraton odanyomva meg mintha gyorsabb lenne. Az biztos hogy az izgágasága a autónak teljesen eltűnt és ("ha az emlékeim nem csalnak") teljesen olyan stílusa lett mint annak idején hajtott céges X14SZ motoros Opel Combo-nak Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts