Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

2 órája, Kispotter írta:

Sziasztok!
Ügye jól gondolom, hogy az auto simán megy majd az E10-es benzinnel? Ha jól emlékszem zotya használta etanollal régebben elég aktívan! :D 

Igen, 10 évig kábé 100ezer kilométert mentem felesben, nyáron néha 30-70%-al gond nélkül. Se benzinpumpám nem ment tönkre se gumialkatrész ez idő alatt. Annyi hogy az injektor alatti O gyűrű ( 3000Ft) nyúlt ki, de ez sem biztos hogy az etanoltól volt, és nem is vettem volna észre ha nem veszem ki más okból. 

1 óra, Gergőőő írta:

Hogy egy totalcar cikkből idézzek:

"Az érintett autók rég nem garanciálisak, és bár a leggyakoribb típusok, tehát az első esztergomi Suzuki Swift, vagy a szentgotthárdi Opel Astrák nem veszélyeztetettek, számos márka rengetegféle régebbi és újabb motorkonstrukciója nem etethető E10-es benzinnel."

A totalcar azt is írja hogy: "A harmadik probléma abból adódik, hogy az alkohol jobb oldószer mint a benzin, ezért ha egy olyan autó üzemanyagrendszerébe kerül, melynek tartályában, az üzemanyagpumpában, a csőrendszerben, a befecskendezőkben, vagy karburátorban, illetve a csatlakozókon lerakódások keletkeztek az évek során, ezeket leoldja és dugulást okoz.

Arról mondjuk nem írnak hogy az üzemanyag rendszerben van több szűrő is, ami mondjuk le lesz oldva a tankban ( milyen lerakódás?)az sosem jut el a motorig. Másrészt amikor elkezdtem etanolozni ajánlották hogy pár ezer kilométer után cseréljünk szűrőt pont ezért, a 17 éves 240Ezer kilométert futott autó tankjából semmit sem oldott ki, a szétvágott szűrő gyakorlatilag új volt.  

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

UFF!

Valaki nem tudja miért lehet az én hf-em olajvissza folyója középen ledugózva? Ugye a furat lemegy a vezérmű házból végig a hf tömítésig ott lefalazva(dugózva) és a hajtóműben is van furat nem értem.... próbáltam rájönni napok óta talán, hogy a kártelgáz visszavezető mellett csurogna le az olaj és azért vakították le ? Amúgy elfolyik oldara az olaj szóval nem dugulás , mert minden járatot kitakarítottam az egész hóbelebancolt mindent csak KÍVÁNCSISÁGBÓL , mert ugyan ilyen hf-en nem láttam ilyet , de gugli a barátod alapon addig keresgéltem míg a ford rs 1600í nél láttam ilyet hmm  :) / X14NZ az enyém / 

Szép napocskát. Béke.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 17. at 11:02, zotya975 írta:

Igen, 10 évig kábé 100ezer kilométert mentem felesben, nyáron néha 30-70%-al gond nélkül. Se benzinpumpám nem ment tönkre se gumialkatrész ez idő alatt. Annyi hogy az injektor alatti O gyűrű ( 3000Ft) nyúlt ki, de ez sem biztos hogy az etanoltól volt, és nem is vettem volna észre ha nem veszem ki más okból. 

A totalcar azt is írja hogy: "A harmadik probléma abból adódik, hogy az alkohol jobb oldószer mint a benzin, ezért ha egy olyan autó üzemanyagrendszerébe kerül, melynek tartályában, az üzemanyagpumpában, a csőrendszerben, a befecskendezőkben, vagy karburátorban, illetve a csatlakozókon lerakódások keletkeztek az évek során, ezeket leoldja és dugulást okoz.

Arról mondjuk nem írnak hogy az üzemanyag rendszerben van több szűrő is, ami mondjuk le lesz oldva a tankban ( milyen lerakódás?)az sosem jut el a motorig. Másrészt amikor elkezdtem etanolozni ajánlották hogy pár ezer kilométer után cseréljünk szűrőt pont ezért, a 17 éves 240Ezer kilométert futott autó tankjából semmit sem oldott ki, a szétvágott szűrő gyakorlatilag új volt.  

Hehe én is felesbe tankoltam , télen meg kevesebb etanol, mert nehezebben indult . A tisztítókban meg kerozin van jópézéé azzal pörgősebb a gépsárkány :)                  Felénk már nem is lehet kapni itt az ország közepén . Csak ha Pesten járok tudok keverni sajna.

Link to comment
Megosztás:

25 perce, Sasfióka írta:

Hehe én is felesbe tankoltam , télen meg kevesebb etanol, mert nehezebben indult . A tisztítókban meg kerozin van jópézéé azzal pörgősebb a gépsárkány :)                  Felénk már nem is lehet kapni itt az ország közepén . Csak ha Pesten járok tudok keverni sajna.

Sajna már Győrben sem lehet venni. Tavaly elmentem Sopronba csak azért mert egy kútnál azt írták van, de kiderült csak nem frissítették a weboldalt. :glare:

Link to comment
Megosztás:

1 óra, droland írta:

Hello,

Nem találtam semmilyen infót, ezért megkérdezném, hogy az injektor ház (X14NZ, Multec) anyáit (ami az alsó és felső részt a szívőcsőhöz fogatja tőcsavarokkal) mekkora nyomatékkal kell meghúzni?

Köszönöm.

Szerintem nem is nagyon találni ilyen infót, nem szokványos szerelés levenni a szívócsonkról az injektorházat. De úgy rémlik hogy oldalt összenyomott réz csavarok vannak ott nem? Ha csak érzésre húzod meg akkor sem fog meglazulni. 

http://864PC270012.jpg

Vagy ha mindenképpen nyomatékozni szeretnél használd a hengerfej-szívócsonk, vagy hengerfej-leömlő közötti csavarok nyomatékát. Az is aluba tekert  tőcsavar réz anyával, igaz az csak 6-os ez meg 8-as. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Szerintem nem is nagyon találni ilyen infót, nem szokványos szerelés levenni a szívócsonkról az injektorházat. De úgy rémlik hogy oldalt összenyomott réz csavarok vannak ott nem? Ha csak érzésre húzod meg akkor sem fog meglazulni. 

http://864PC270012.jpg

Vagy ha mindenképpen nyomatékozni szeretnél használd a hengerfej-szívócsonk, vagy hengerfej-leömlő közötti csavarok nyomatékát. Az is aluba tekert  tőcsavar réz anyával, igaz az csak 6-os ez meg 8-as. 

Ok. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Szerintem nem is nagyon találni ilyen infót, nem szokványos szerelés levenni a szívócsonkról az injektorházat. De úgy rémlik hogy oldalt összenyomott réz csavarok vannak ott nem? Ha csak érzésre húzod meg akkor sem fog meglazulni. 

http://864PC270012.jpg

Vagy ha mindenképpen nyomatékozni szeretnél használd a hengerfej-szívócsonk, vagy hengerfej-leömlő közötti csavarok nyomatékát. Az is aluba tekert  tőcsavar réz anyával, igaz az csak 6-os ez meg 8-as. 

M8 lesz az, szerintem keverted a szelepfedéllel. Egyedül az M6.

gzdEDYy.png

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Ja igaz, vannak is maradék réz csavarok. M8-asak. A kipufogó oldaliak eléggé cefetül néztek ki, két garnitúrából kotortam össze egyre valót. 

http://792PB140518.jpg

Nem tudom miért emlékeztem 6-osra. 

Mert ránézésre akkorára rohadt le hogy hatosnak nézed. :-)

Nekem a hővédő unta meg a létet, valamit kellene kezdeni vele. Néha bezörög alacsony fordulaton.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Róóóbi írta:

Mert ránézésre akkorára rohadt le hogy hatosnak nézed. :-)

Nekem a hővédő unta meg a létet, valamit kellene kezdeni vele. Néha bezörög alacsony fordulaton.

Az SE-re már fel sem raktam a hővédőt . Van itthon saválló lemezem ( talán régi mosogató gép oldala) abból akartam valami szépet hajtani oda, még felrakás előtt kifúrtam-újra meneteztem a leömlő csavarjait, de aztán ugye elment az autó semmi nem lett belőle. 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nekem szintén az aktív szenes szűrővel lenne problémám egy 95-ös Corsa B Sport-ban (X14XE). 10 ezer km alatt ez a 3. szűrő benne. Már az első amivel megvettem sejthető volt, hogy gond van vele, így állítólag a szerelő kitisztította a vákuumcsöveket és tett be egy bontott szűrőt. Pár ezer km-ig rendben is volt minden, majd az autó alapjára elkezdett megint ingadozni, néha le is fulladni. Amikor levettük a nemsokkal előtte beszerelt tartályt, a vákuumcsövekből megint ömlött kifele a szén-granulátom.  Ezt egy másik szerelővel csináltuk, és nem tudtunk rájönni, hogy pontosan mennyire lehet kibontani ezeket a csöveket, így amennyire tudtuk kiráztuk a széndarabokat és felment az új tartály. Sajnos ezzel a 3. tartállyal pár napon belül ismét előjött a rángatás fulladás. Ezek mellett talán még fontos információ lehet, hogy valószínűleg ki van repedve a tankom, ugyanis kb. 25 liter fölött elkezd szivárogni a benzin. Mit lehetne tenni? A csöveket mennyire lehet kibontani, hogy 100%osan ki lehessen tisztítani? Valószínűleg ez a tartály is tönkrement?

Előre is köszönöm!

Üdv.

G

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Majonéz írta:

Sziasztok!

Nekem szintén az aktív szenes szűrővel lenne problémám egy 95-ös Corsa B Sport-ban (X14XE). 10 ezer km alatt ez a 3. szűrő benne. Már az első amivel megvettem sejthető volt, hogy gond van vele, így állítólag a szerelő kitisztította a vákuumcsöveket és tett be egy bontott szűrőt. Pár ezer km-ig rendben is volt minden, majd az autó alapjára elkezdett megint ingadozni, néha le is fulladni. Amikor levettük a nemsokkal előtte beszerelt tartályt, a vákuumcsövekből megint ömlött kifele a szén-granulátom.  Ezt egy másik szerelővel csináltuk, és nem tudtunk rájönni, hogy pontosan mennyire lehet kibontani ezeket a csöveket, így amennyire tudtuk kiráztuk a széndarabokat és felment az új tartály. Sajnos ezzel a 3. tartállyal pár napon belül ismét előjött a rángatás fulladás. Ezek mellett talán még fontos információ lehet, hogy valószínűleg ki van repedve a tankom, ugyanis kb. 25 liter fölött elkezd szivárogni a benzin. Mit lehetne tenni? A csöveket mennyire lehet kibontani, hogy 100%osan ki lehessen tisztítani? Valószínűleg ez a tartály is tönkrement?

Előre is köszönöm!

Üdv.

G

Gondolom nálatok is a sárvédő alatt van az aktívszén tartály onnan megy be a cső a motorhoz igazából ezt a csövet akár teljesen ki is lehet cserélni, ( hasonló átmérőjű benzincsőre) és a tartály után beiktatni egy kismotorhoz kapható műanyag szűrőt, ami a benzingőzt átengedi de a szénport megfogja. A tank ha jól tudom fém, ezt hegeszteni lehet , de előtte  kiszerelés után fel kell tölteni vízzel hogy a benzingőzt kiszorítsd belőle mert amúgy ugye felrobban, vagy csere bontottra. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 16. at 19:16, Majonéz írta:

Sziasztok!

Nekem szintén az aktív szenes szűrővel lenne problémám egy 95-ös Corsa B Sport-ban (X14XE). 10 ezer km alatt ez a 3. szűrő benne. Már az első amivel megvettem sejthető volt, hogy gond van vele, így állítólag a szerelő kitisztította a vákuumcsöveket és tett be egy bontott szűrőt. Pár ezer km-ig rendben is volt minden, majd az autó alapjára elkezdett megint ingadozni, néha le is fulladni. Amikor levettük a nemsokkal előtte beszerelt tartályt, a vákuumcsövekből megint ömlött kifele a szén-granulátom.  Ezt egy másik szerelővel csináltuk, és nem tudtunk rájönni, hogy pontosan mennyire lehet kibontani ezeket a csöveket, így amennyire tudtuk kiráztuk a széndarabokat és felment az új tartály. Sajnos ezzel a 3. tartállyal pár napon belül ismét előjött a rángatás fulladás. Ezek mellett talán még fontos információ lehet, hogy valószínűleg ki van repedve a tankom, ugyanis kb. 25 liter fölött elkezd szivárogni a benzin. Mit lehetne tenni? A csöveket mennyire lehet kibontani, hogy 100%osan ki lehessen tisztítani? Valószínűleg ez a tartály is tönkrement?

Előre is köszönöm!

Üdv.

G

 

On 2020. 02. 17. at 4:38, zotya975 írta:

Gondolom nálatok is a sárvédő alatt van az aktívszén tartály onnan megy be a cső a motorhoz igazából ezt a csövet akár teljesen ki is lehet cserélni, ( hasonló átmérőjű benzincsőre) és a tartály után beiktatni egy kismotorhoz kapható műanyag szűrőt, ami a benzingőzt átengedi de a szénport megfogja. A tank ha jól tudom fém, ezt hegeszteni lehet , de előtte  kiszerelés után fel kell tölteni vízzel hogy a benzingőzt kiszorítsd belőle mert amúgy ugye felrobban, vagy csere bontottra. 

Nekem is volt ilyen problémám, annyit tennék hozzá, hogy nekem az volt a tapasztalatom, ha elindult a szén, hiába volt benzinszűrő betéve, az odavezető cső is annyira eltömődött, hogy nem eresztett át semmit, mintha le lenne dugózva az a cső. Ha pedig korábban már eljutott az injektorházig, ott a járatokba is berakodott, de előtte a vákuumszelepet is eltömte.

Ha bontottat veszel, az már biztos van olyan idős, hogy a szivacs elporladt benne. De lehet kapni újan 30+ eFt-ért (bár az is valószínűleg a polcon áll vagy 10-15 éve).

Szóval le lehet feszegetni a tartály alját (ragasztott/olvasztott) vagy vágni, venni kell benzinálló szivacsot, alul-felül 1-1 lapot beletenni, vissza a szenet és az alját ragasztani, valami PP ragasztóval. Nekem az odavezető csöveket is cserélni kellett, annyira el voltak porladva.

http://www.loctite-superattak.hu/hu/termekek/super-attak-plastik.html

https://www.obi.hu/ragasztok/loctite-pillanatragaszto-super-attak-plastik-2-g-4-ml/p/2894681

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy érdekes problémám amire kíváncsi vagyok ki mit mond. Ma cseréltem vezérlést az ottókámon C14nz, mert itt volt az ideje, de leginkább a termosztát miatt amúgy is kicseréltem mindent. Pumpa, feszítő stb.. Na a helyzet az, hogy jelen van az tuti többször átforgattam mielőtt öszeraktam önindítóval is. Miután így is jelen volt minden és a feszítés is jó volt összeraktam teljesen aztán járattam nyitott kupakkal stb, hogy légtelenedjen a kis hőgombát is kivettem a szívósorból jött is ki levegő. Aztán elmentem próbakörre és van egy olyan furcsa jelenség amit nem tudok hova tenni.. Motorfékezéskor 4. ben is, de főleg 3. ban érezni ha 1500 és 2000 fordulat között elveszem a gázt akkor elkezd rángatni az autó pont úgy mintha nyomkodnám finoman másodperenként többször a gázt. NEm mindíg csinálja, de 10 ből 6x igen. Előkotortam a stroboszkópom már kínomban beraktam diag módban meleg a motor ahogy kell és mondom hátha, de nem. Illetve nem teljesen volt jelen, de minimális volt 3-4 mm mászott el kb. Be is állítottam, de utána sem lett jó.. Ötletek? Ilyet még nem láttam 5 éve van nálam a kocsi magam szerelem mindig, de ez most nekem új..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötletekre lenne szükségem. x16xel 1997
A jelenség a következő:
Amikor elérem a 95 fokot és kapcsol a ventillátor, nagyon csúnya fémes zörgés recsegés hallatszik a motortér felől. Főleg az utastérben hallani!
Ahogy visszahűl 91 fok körülre, kikapcsol a venti, és eláll a zaj is. Ezen kívül sose hallani a zajt.
A motor felől kevésbé lehet kivenni, de az autóban nagyon csúnya hangja van.
Nem a ventillátortól jön, hanem inkább a motor hátulja felől, (vezérlés felől talán? de ez nem biztos)
Ugye a ventillátort kizártam, mert az halkan forog, nem onnan jön a zaj.
A klímát néztem már, de az nem kapcsol ilyenkor magától. (amúgy az tudom hogy csapágyas)
Generátor is halk, nem hinném hogy az.
Vízpumpa ugye folyamatosan forog, mivel az a vezérműszíjról megy, szóval az se lehet.
Fűtő ventillátort se hinném, mert azt is folyamatosan használom és nincs hangja.

Mi lehet még? :)
Köszi!

Módosítva : Dave89
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Dave89 írta:

Sziasztok!

Ötletekre lenne szükségem. x16xel 1997
A jelenség a következő:
Amikor elérem a 95 fokot és kapcsol a ventillátor, nagyon csúnya fémes zörgés recsegés hallatszik a motortér felől. Főleg az utastérben hallani!
Ahogy visszahűl 91 fok körülre, kikapcsol a venti, és eláll a zaj is. Ezen kívül sose hallani a zajt.
A motor felől kevésbé lehet kivenni, de az autóban nagyon csúnya hangja van.
Nem a ventillátortól jön, hanem inkább a motor hátulja felől, (vezérlés felől talán? de ez nem biztos)
Ugye a ventillátort kizártam, mert az halkan forog, nem onnan jön a zaj.
A klímát néztem már, de az nem kapcsol ilyenkor magától. (amúgy az tudom hogy csapágyas)
Generátor is halk, nem hinném hogy az.
Vízpumpa ugye folyamatosan forog, mivel az a vezérműszíjról megy, szóval az se lehet.
Fűtő ventillátort se hinném, mert azt is folyamatosan használom és nincs hangja.

Mi lehet még? :)
Köszi!

Nem tudsz róla esetleg videót csinálni? Fordulatszám függően változik a zaj, vagy mindíg ugyanolyan? 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Kispotter írta:

Sziasztok!

Lenne egy érdekes problémám amire kíváncsi vagyok ki mit mond. Ma cseréltem vezérlést az ottókámon C14nz, mert itt volt az ideje, de leginkább a termosztát miatt amúgy is kicseréltem mindent. Pumpa, feszítő stb.. Na a helyzet az, hogy jelen van az tuti többször átforgattam mielőtt öszeraktam önindítóval is. Miután így is jelen volt minden és a feszítés is jó volt összeraktam teljesen aztán járattam nyitott kupakkal stb, hogy légtelenedjen a kis hőgombát is kivettem a szívósorból jött is ki levegő. Aztán elmentem próbakörre és van egy olyan furcsa jelenség amit nem tudok hova tenni.. Motorfékezéskor 4. ben is, de főleg 3. ban érezni ha 1500 és 2000 fordulat között elveszem a gázt akkor elkezd rángatni az autó pont úgy mintha nyomkodnám finoman másodperenként többször a gázt. NEm mindíg csinálja, de 10 ből 6x igen. Előkotortam a stroboszkópom már kínomban beraktam diag módban meleg a motor ahogy kell és mondom hátha, de nem. Illetve nem teljesen volt jelen, de minimális volt 3-4 mm mászott el kb. Be is állítottam, de utána sem lett jó.. Ötletek? Ilyet még nem láttam 5 éve van nálam a kocsi magam szerelem mindig, de ez most nekem új..

Vákumcsövet vissza raktad vagy ledugóztad ami a légszűrő elejéhez meg az injektor házba megy ?

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Az utóbbi félévben sokat írtam ide, különböző hibákkal (X14NZ). Aktívszenes tartály helyretétele, lambda szonda csere, hőfokjeladó, gáz poti csere után volt még egy időszerű vezérlés csere is. Legutolsó probléma az volt, hogy időnként hosszabb 90km/h-ás út után, erősebb lassítás pl. kereszteződésben megálláskor pulzált a fordulatszám egy pár másodpercig (persze ez sem mindig). Gondoltam egyet, -23 éves kocsi-, az injektor 2 gumi gyűrűjét is cseréltem. A régi gumikkal egészen könnyen visszament a helyére, az injektor, nem nagyon kellett erőltetni, az újjat meg kellett enyhén zsírozni, hogy a helyére menjen. Többet mentem már vele és az említett pulzálás (úgy tűnik) megszűnt.

Viszont van még egy gond, -ami ezen a télen nem nagyon fordult elő- hogy ha hideg van, olyan 0 fok, mint tegnap reggel volt, akkor nagyon nagy alapjárattal indul, szinte benzinszagú a kipufogó gáz is. Nem mértem, de szerintem van vagy 2000-es a fordulatszám egy jó fél-egy percig, utána, beáll olyan normálisabb hideg fordulatszámra. Viszont hiába éri el álló helyzetben vagy rövidebb menet alatt az üzemi hőmérsékletet, az alapjárat nem lesz alacsony. Viszont ha ilyenkor leállítom, majd újraindítom, akkor tökéletesen alacsony a fordulatszám. Ha nincs elég hideg, pl. már 6 fok felett sem fordul ez elő. (Gondoltam ma lelogolom, de nem volt hideg reggel).

Ötlet esetleg?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Barret írta:

Vákumcsövet vissza raktad vagy ledugóztad ami a légszűrő elejéhez meg az injektor házba megy ?

Minden a helyén sőt mikor melegítettem a motort addig gyorsan végig fújkáltam a csöveket féktisztítóval. Így szoktam ilyenkor hallatszik ha valahol falsot szív.. Ma már addig eljutottam, hogy beugrott miért volt ott a gyújtás ott ahol. 3 ezres fordulaton szalagkorlát mellet mentem direkt neki állt csörögni aztán beugrott annak idején azért állítottam oda ahova.. visszaraktam oda ahol volt strobival. Érezhetően jobban is megy nem is csörög de ugyanúgy rángat.. szerintem amúgy ez a hajtáslánc miatt lesz.. ugyan is a 410 ezer km alatt kopott annyira a difi meg a váltó hogy ha nem figyelek és hirtelen gázt adok csattan akkorát a verdába a hajtás, hogy csak na.. Csak ügye eddig nem figyeltem.. vagy nem tudom. Egyenlőre ígymarad aztán használom.

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kispotter írta:

Minden a helyén sőt mikor melegítettem a motort addig gyorsan végig fújkáltam a csöveket féktisztítóval. Így szoktam ilyenkor hallatszik ha valahol falsot szív.. Ma már addig eljutottam, hogy beugrott miért volt ott a gyújtás ott ahol. 3 ezres fordulaton szalagkorlát mellet mentem direkt neki állt csörögni aztán beugrott annak idején azért állítottam oda ahova.. visszaraktam oda ahol volt strobival. Érezhetően jobban is megy nem is csörög de ugyanúgy rángat.. szerintem amúgy ez a hajtáslánc miatt lesz.. ugyan is a 410 ezer km alatt kopott annyira a difi meg a váltó hogy ha nem figyelek és hirtelen gázt adok csattan akkorát a verdába a hajtás, hogy csak na.. Csak ügye eddig nem figyeltem.. vagy nem tudom. Egyenlőre ígymarad aztán használom.

 

Nézd meg hogy a difiből jövet nem kottyannak-e nagyot a féltengelyek, elvileg a difin lehet húzni a rövid féltengely felől ott van egy fésűs lemez biztosítással ellátott nagy csavar ami koronás anyának néz ki, valójában a kúpgörgő külső csapágyháza. Nekem egyszer volt olyan hogy terhelésváltéskor ( ha hirtelen ráengedtem a kuplungot vagy leléptem a gázról) nagyot rántott. Én ekkor gondoltam a difire, de valójában a kormányösszekötő gömbfej lógott, és amikor megváltozott a kerekek állása ( gázadáskor vagy fékezéskor) akkor roppant-rántott egyet. Esetleg lehet motor-váltótartó bak is. Azok hogyan állnak?

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 22. at 23:29, Kispotter írta:

Sziasztok!

Lenne egy érdekes problémám amire kíváncsi vagyok ki mit mond. Ma cseréltem vezérlést az ottókámon C14nz, mert itt volt az ideje, de leginkább a termosztát miatt amúgy is kicseréltem mindent. Pumpa, feszítő stb.. Na a helyzet az, hogy jelen van az tuti többször átforgattam mielőtt öszeraktam önindítóval is. Miután így is jelen volt minden és a feszítés is jó volt összeraktam teljesen aztán járattam nyitott kupakkal stb, hogy légtelenedjen a kis hőgombát is kivettem a szívósorból jött is ki levegő. Aztán elmentem próbakörre és van egy olyan furcsa jelenség amit nem tudok hova tenni.. Motorfékezéskor 4. ben is, de főleg 3. ban érezni ha 1500 és 2000 fordulat között elveszem a gázt akkor elkezd rángatni az autó pont úgy mintha nyomkodnám finoman másodperenként többször a gázt. NEm mindíg csinálja, de 10 ből 6x igen. Előkotortam a stroboszkópom már kínomban beraktam diag módban meleg a motor ahogy kell és mondom hátha, de nem. Illetve nem teljesen volt jelen, de minimális volt 3-4 mm mászott el kb. Be is állítottam, de utána sem lett jó.. Ötletek? Ilyet még nem láttam 5 éve van nálam a kocsi magam szerelem mindig, de ez most nekem új..

Szia. A fojtószelep potit állítsd be  teljesen csukot állásba 0,,564V-ra,    ez a kritikus érték.  A véghelyzetben mért 4,49V (kéne hogy legyen) nem annyira mert 4V felett kilép (wot) a motor a λ- szonda nézésből és nyitott hurokba kerül.  Ez azért fontos hogy lassú gyorsuláskor  , a alapjárat és a részterhelés közt (amik zárt hurokba dolgoznak  "1500 és 2000 fordulat között") jó legyen az átmenet!

Más : előgyújtás állítás szerviz üzemmódban  91vagy 95   oktándugóval történjen (?)  mert én kihúzottal tudom,  (c14nznél  sárga dugónál ez a 91-es oktánnak felel meg) vagy nem kell bántani?

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

8 órája, nyemi írta:

Szia. A fojtószelep potit állítsd be  teljesen csukot állásba 0,,564V-ra,    ez a kritikus érték.  A véghelyzetben mért 4,49V (kéne hogy legyen) nem annyira mert 4V felett kilép (wot) a motor a λ- szonda nézésből és nyitott hurokba kerül.  Ez azért fontos hogy lassú gyorsuláskor  , a alapjárat és a részterhelés közt (amik zárt hurokba dolgoznak  "1500 és 2000 fordulat között") jó legyen az átmenet!

Más : előgyújtás állítás szerviz üzemmódban  91vagy 95   oktándugóval történjen (?)  mert én kihúzottal tudom,  (c14nznél  sárga dugónál ez a 91-es oktánnak felel meg) vagy nem kell bántani?

Úgy tudom az oktánszám dugót nem kell bántani, maradjon ott ahol eddig volt. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.