zotya975 Elküldve Október30, 2019 Megoszt Elküldve Október30, 2019 9 perce, droland írta: Ennyi nem akarok vele bajlódni, hengerfejet sincs lehetőségem cserélni, ha szétszedem egyszer, cserélek minden elérhető szimeringet, tömítést esetleg csapágyat. Vagy van esetleges lehetőség csak a vezérlőtengely ház fedelet leszedve cserélni a hidrotőkéket a hengerfej csavarok megbolygatása nélkül, mert akkor egy mosást lehet bevállalnék? Van, leveszed a szelepfedelet, lenyomod az adott szelepet, leveszed a himbát a kupakor, és kihúzható a tőke. http:// A motort közben forgatni kell hogy az adott szelephez tartozó dugattyú ne legyen fent, illetve a bütyök ne legyen útban,( felfelé nézzen) mert ha a tőke felé néz, akkor elakad benne kihúzáskor. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Október30, 2019 Megoszt Elküldve Október30, 2019 1 óra, zotya975 írta: Van, leveszed a szelepfedelet, lenyomod az adott szelepet, leveszed a himbát a kupakor, és kihúzható a tőke. http:// A motort közben forgatni kell hogy az adott szelephez tartozó dugattyú ne legyen fent, illetve a bütyök ne legyen útban,( felfelé nézzen) mert ha a tőke felé néz, akkor elakad benne kihúzáskor. Köszi. Akkor csak ilyen lenyomó szerszámot kell csinálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Október31, 2019 Megoszt Elküldve Október31, 2019 A hengerfej és a vezérlőmű ház közé milyen bevált tömítő paszta ajánlott? pl. Pro Seal Ultra Red XS Hi-Temp Silicone vagy Erling Dirko HT tömítőpaszta vagy Pro Seal Ultra Black XS Hi-Temp Silicone ??? Egyéb valami amit biztos jó? Nálam a a fenti black volt használva, de enyhén engedi az olajat (ami valószínűleg nem a ragasztó hibája)... Valami olyan kellene ami hagy időt a csavarok meghúzására, nem térhálósodik túl gyorsan.... Van valami bevált cucc? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Október31, 2019 Megoszt Elküldve Október31, 2019 1 órával ezelőtt, droland írta: A hengerfej és a vezérlőmű ház közé milyen bevált tömítő paszta ajánlott? pl. Pro Seal Ultra Red XS Hi-Temp Silicone vagy Erling Dirko HT tömítőpaszta vagy Pro Seal Ultra Black XS Hi-Temp Silicone ??? Egyéb valami amit biztos jó? Nálam a a fenti black volt használva, de enyhén engedi az olajat (ami valószínűleg nem a ragasztó hibája)... Valami olyan kellene ami hagy időt a csavarok meghúzására, nem térhálósodik túl gyorsan.... Van valami bevált cucc? Köszi. Én Proseal cuccokkal szoktam, teljesen használhatóak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2019 Megoszt Elküldve Október31, 2019 5 órája, droland írta: A hengerfej és a vezérlőmű ház közé milyen bevált tömítő paszta ajánlott? pl. Pro Seal Ultra Red XS Hi-Temp Silicone vagy Erling Dirko HT tömítőpaszta vagy Pro Seal Ultra Black XS Hi-Temp Silicone ??? Egyéb valami amit biztos jó? Nálam a a fenti black volt használva, de enyhén engedi az olajat (ami valószínűleg nem a ragasztó hibája)... Valami olyan kellene ami hagy időt a csavarok meghúzására, nem térhálósodik túl gyorsan.... Van valami bevált cucc? Köszi. 4 órája, Róóóbi írta: Én Proseal cuccokkal szoktam, teljesen használhatóak. Én loctite 5910-et vettem és tettem oda ( is.)" Loctite 5910 Ultra Black 80 ml Loctite 5910 felülettömító paszta, parafa és papír szilárd tömítés helyettesítésére peremeken és sajtolt lemezfém fedeleken. Olyan helyen javasolt a felhasználása, ahol nagy vibráció vagy hajlítás fordul elő. Használható műanyag alkatrészekhez is. Tömítéstípus: Helyben képzett Peremtípus: Rugalmas Kikeményítés: Nedvesség Hőállóság -60°C-tól +200°C-ig Azonnali tömítő hatás: Kiváló Olajállóság: Kiváló" Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Október31, 2019 Megoszt Elküldve Október31, 2019 5 órája, Róóóbi írta: Én Proseal cuccokkal szoktam, teljesen használhatóak. 59 perce, zotya975 írta: Én loctite 5910-et vettem és tettem oda ( is.)" Loctite 5910 Ultra Black 80 ml Loctite 5910 felülettömító paszta, parafa és papír szilárd tömítés helyettesítésére peremeken és sajtolt lemezfém fedeleken. Olyan helyen javasolt a felhasználása, ahol nagy vibráció vagy hajlítás fordul elő. Használható műanyag alkatrészekhez is. Tömítéstípus: Helyben képzett Peremtípus: Rugalmas Kikeményítés: Nedvesség Hőállóság -60°C-tól +200°C-ig Azonnali tömítő hatás: Kiváló Olajállóság: Kiváló" Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November2, 2019 Megoszt Elküldve November2, 2019 On 2019. 10. 31. at 8:44, droland írta: A hengerfej és a vezérlőmű ház közé milyen bevált tömítő paszta ajánlott? pl. Pro Seal Ultra Red XS Hi-Temp Silicone vagy Erling Dirko HT tömítőpaszta vagy Pro Seal Ultra Black XS Hi-Temp Silicone ??? Egyéb valami amit biztos jó? Nálam a a fenti black volt használva, de enyhén engedi az olajat (ami valószínűleg nem a ragasztó hibája)... Valami olyan kellene ami hagy időt a csavarok meghúzására, nem térhálósodik túl gyorsan.... Van valami bevált cucc? Köszi. Mannol cuccot szoktam venni a Zs+u-ban. Teljesen jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November4, 2019 Megoszt Elküldve November4, 2019 (edited) On 2019. 11. 02. at 18:50, tuskes írta: Mannol cuccot szoktam venni a Zs+u-ban. Teljesen jó. Köszi. On 2019. 10. 30. at 15:51, zotya975 írta: Van, leveszed a szelepfedelet, lenyomod az adott szelepet, leveszed a himbát a kupakor, és kihúzható a tőke. http:// A motort közben forgatni kell hogy az adott szelephez tartozó dugattyú ne legyen fent, illetve a bütyök ne legyen útban,( felfelé nézzen) mert ha a tőke felé néz, akkor elakad benne kihúzáskor. Megnéztem az első henger hidrotőkéit, a lyukak nem voltak eldugulva, elég nehéz volt szétszedni őket, a elsejében sokkal sötétebb volt az olaj mint egyébként. Összerakás után egy 20 másodpercig csattogott, majd ez megszűnt, viszont a periódikus csörgő hang továbbra is hallható valahonnét a motor teteje és oldalán, talán a spanoló vagy vízpumpa, de inkább fentebb a vezérműtengely felől (esetleg generátor???)...Lassan időszerű cserélni a vezérműszíjat, akkor majd talán kiderül mi lehet a hang forrása. Módosítva November4, 2019 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November4, 2019 Megoszt Elküldve November4, 2019 4 perce, droland írta: Köszi. Megnéztem az első henger hidrotőkéit, a lyukak nem voltak eldugulva, elég nehéz volt szétszedni őket, a elsejében sokkal sötétebb volt az olaj mint egyébként. Összerakás után egy 20 másodpercig csattogott, majd ez megszűnt, viszont a periódikus csörgő hang továbbra is hallható valahonnét a motor teteje és oldalán, talán a spanoló vagy vízpumpa, de inkább fentebb a vezérműtengely felől...Lassan időszerű cserélni a vezérműszíjat, akkor majd talán kiderül mi lehet a hang forrása. A tőke tisztítás sőt még a csere sem hoz mindíg teljes javulást, mert ha a fészke van kikopva a hengerfejben, akkor ugye nem kapja meg a nyomást ami kell neki. nekem a tisztítás után ne, de a csere után megszűnt a jellegzetes csettegő hang, ami fórumtársunk autóján jól hallható: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kispotter Elküldve November4, 2019 Megoszt Elküldve November4, 2019 On 2019. 10. 21. at 12:39, nyemi írta: Nem tudja csak a megfelelő fordulatra állított motornál (900rpm zárt hurkú üzemmódban) elmenti a lépés szám értéket . Ami a meleg és terhelés nélküli motornál, jó ha Nulla értékű. Mint régebben már írtam , így kell beállítani: Na pont a mai napon tettem meg ezt a kalibrációt úgy ahogy leírtad. Próbakőr lett utánna jónak bizonyult alpjárat 700 körül guruláskor benyomott kuplungal, vagy üresben. 1100 kb. Na aztán gondoltam mivel most tanul az ECU, mert a saru nem volt rajta megtaníttatom vele a TPS másik végállását is vagy is a padlógázt. 50 ről kb 3-4 5 ezerig elpörgetve a fokozatokat padlógázzal majd kidobtam üresbe a fordulat nem akart 1800 alá menni aztán megálltam egy kereszteződésben és akkor szépen lassan vissza eresztette 700 ra utána megint jó volt. Szóval guruláskor tartott egy 1100-as fordulatszámot. Aztán végül már nem guruláskor is 700 körül volt a fordulat szóval ugyan olyan lett mint előtte volt. Néha megjavul és emelt fordulatot tart guruláskor ahogy kellene néha meg nem. Szóval ez ilyen utolsó esély volt már, de ez sem jött be. De nem azért már nem zavar megszoktam már és a vezetést ez nem befolyásolja jól fogyaszt jól megy szóval nem érdekel, csak kíváncsi voltam hátha jó lesz, de nem ezeknél a motoroknál ez örök rejtély marad! Majd arra leszek kíváncsi, hogy szt a nagyon ritka hibáját elhagyja-e, hogy ha áll az autó lámpánál néha nem ejti vissza az alapjáratot szóval 1200 körül pörög mint guruláskor. Ez nagyon ritkán fordul elő, de ilyenkor egy leállít elindít után mindig megjavul. Viszont az biztos vagy is eddig úgy néz ki 700 alá sohasem ejti a fordulatszámot. Majd kíváncsi leszek, mert volt olyan is néha, de az is csak addig amíg mozgott az autó. Egyébkén ez viszont normális?: Az első hirtelen gázadásnál látszik leginkább. Hirtelen mintha felpörögne aztán mégsem majd mikor visszaengedtem a gázt akkor pörög fel kicsit. Bár ilyen a való életbe meg sem történik, csak azért kérdezem hátha utal valami hibás jeladóra stb. Más: Éjjel volt egy kiadós zuhi gondoltam meglesem a pollenszűrőt mert az elvált műanyagot a szélvédőnél nemrég ragasztottam vissza sikaflexel án aztán szomorúan látom tiszta lucsok víz a pollenszűrő, meg alatta is a ventilátor meg a minden.. :o :@ Az ideg szétver.. Most mehet vissza a linóleum csak az a baj vele szépen meghajtottam ívbe, hogy ne terüljön a szűrőre kapjon levegőt, de idővel szépen ráhajlik.. Szóval majd valami jobbat kitalálok oda addig marad ráterülve.. Ezt jól elcseszték az f astránál, hogy oda rakták.. legalább valami teteje lenne.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November5, 2019 Megoszt Elküldve November5, 2019 11 órája, Kispotter írta: Na pont a mai napon tettem meg ezt a kalibrációt úgy ahogy leírtad. Próbakőr lett utánna jónak bizonyult alpjárat 700 körül guruláskor benyomott kuplungal, vagy üresben. 1100 kb. Na aztán gondoltam mivel most tanul az ECU, mert a saru nem volt rajta megtaníttatom vele a TPS másik végállását is vagy is a padlógázt. 50 ről kb 3-4 5 ezerig elpörgetve a fokozatokat padlógázzal majd kidobtam üresbe a fordulat nem akart 1800 alá menni aztán megálltam egy kereszteződésben és akkor szépen lassan vissza eresztette 700 ra utána megint jó volt. Szóval guruláskor tartott egy 1100-as fordulatszámot. Aztán végül már nem guruláskor is 700 körül volt a fordulat szóval ugyan olyan lett mint előtte volt. Néha megjavul és emelt fordulatot tart guruláskor ahogy kellene néha meg nem. Szóval ez ilyen utolsó esély volt már, de ez sem jött be. De nem azért már nem zavar megszoktam már és a vezetést ez nem befolyásolja jól fogyaszt jól megy szóval nem érdekel, csak kíváncsi voltam hátha jó lesz, de nem ezeknél a motoroknál ez örök rejtély marad! Majd arra leszek kíváncsi, hogy szt a nagyon ritka hibáját elhagyja-e, hogy ha áll az autó lámpánál néha nem ejti vissza az alapjáratot szóval 1200 körül pörög mint guruláskor. Ez nagyon ritkán fordul elő, de ilyenkor egy leállít elindít után mindig megjavul. Viszont az biztos vagy is eddig úgy néz ki 700 alá sohasem ejti a fordulatszámot. Majd kíváncsi leszek, mert volt olyan is néha, de az is csak addig amíg mozgott az autó. Egyébkén ez viszont normális?: Az első hirtelen gázadásnál látszik leginkább. Hirtelen mintha felpörögne aztán mégsem majd mikor visszaengedtem a gázt akkor pörög fel kicsit. Bár ilyen a való életbe meg sem történik, csak azért kérdezem hátha utal valami hibás jeladóra stb. Más: Éjjel volt egy kiadós zuhi gondoltam meglesem a pollenszűrőt mert az elvált műanyagot a szélvédőnél nemrég ragasztottam vissza sikaflexel án aztán szomorúan látom tiszta lucsok víz a pollenszűrő, meg alatta is a ventilátor meg a minden.. :o :@ Az ideg szétver.. Most mehet vissza a linóleum csak az a baj vele szépen meghajtottam ívbe, hogy ne terüljön a szűrőre kapjon levegőt, de idővel szépen ráhajlik.. Szóval majd valami jobbat kitalálok oda addig marad ráterülve.. Ezt jól elcseszték az f astránál, hogy oda rakták.. legalább valami teteje lenne.. Nem tudom hogy normális-e a jelenség de elég sok astránál hallottam ezt az " utófelpörgést". A pollenszűrő felső kerete és a karosszéria között is be tud jutni a víz, még ha a szélvédő alatt rendesen tömítve is van. Egyszer levettem azt a keretet, akkor szilóztam azt is visszarakáskor. Ott a felső részén látszik hogy már rozsdás is a lemez széle: http:// Amúgy ezt ( is) visszasírom , mármint a pollenszűrő cserét amióta kocsit váltottam...csak azért 4 perc a videó, mert fel van gyorsítva... Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November5, 2019 Megoszt Elküldve November5, 2019 (edited) 14 órája, Kispotter írta: Na pont a mai napon tettem meg ezt a kalibrációt úgy ahogy leírtad. Próbakőr lett utánna jónak bizonyult alpjárat 700 körül guruláskor benyomott kuplungal, vagy üresben. 1100 kb. Na aztán gondoltam mivel most tanul az ECU, mert a saru nem volt rajta megtaníttatom vele a TPS másik végállását is vagy is a padlógázt. 50 ről kb 3-4 5 ezerig elpörgetve a fokozatokat padlógázzal majd kidobtam üresbe a fordulat nem akart 1800 alá menni aztán megálltam egy kereszteződésben és akkor szépen lassan vissza eresztette 700 ra utána megint jó volt. Szóval guruláskor tartott egy 1100-as fordulatszámot. Aztán végül már nem guruláskor is 700 körül volt a fordulat szóval ugyan olyan lett mint előtte volt. Néha megjavul és emelt fordulatot tart guruláskor ahogy kellene néha meg nem. Szóval ez ilyen utolsó esély volt már, de ez sem jött be. De nem azért már nem zavar megszoktam már és a vezetést ez nem befolyásolja jól fogyaszt jól megy szóval nem érdekel, csak kíváncsi voltam hátha jó lesz, de nem ezeknél a motoroknál ez örök rejtély marad! Majd arra leszek kíváncsi, hogy szt a nagyon ritka hibáját elhagyja-e, hogy ha áll az autó lámpánál néha nem ejti vissza az alapjáratot szóval 1200 körül pörög mint guruláskor. Ez nagyon ritkán fordul elő, de ilyenkor egy leállít elindít után mindig megjavul. Viszont az biztos vagy is eddig úgy néz ki 700 alá sohasem ejti a fordulatszámot. Majd kíváncsi leszek, mert volt olyan is néha, de az is csak addig amíg mozgott az autó. Egyébkén ez viszont normális?: Az első hirtelen gázadásnál látszik leginkább. Hirtelen mintha felpörögne aztán mégsem majd mikor visszaengedtem a gázt akkor pörög fel kicsit. Bár ilyen a való életbe meg sem történik, csak azért kérdezem hátha utal valami hibás jeladóra stb. Nálam is hasonlókat produkál(t). Kicseréltem az összes vákuum csövet, megjavítottam a benzingőz szűrőt, fojtó poti csere, vízhőfok érzékelő csere... és kapott egy új garnitúra gyújtókábelt, ez utóbbi mozgatására nagyon változtatta az ellenállását. Mostanra a felpörgés és hogy nem állna vissza a fordulatszám, megszűnt. Alapjárat ingadozás van még főleg hidegen. Az alapjárat 850 körüli, 800 alá nem megy. Nem tudom mennyi lenne a "gyári" érték... Amikor már minden megvolt, igazából a kalibráció hozta helyre és úgy 80km megtétele. Azóta használható, már csak a csörgő hang idegesít.... Én ezt a kalibrációt csináltam meg illetve ezt is, de ez jobbnak tűnt nekem: On 2019. 10. 26. at 7:20, nyemi írta: Elméletileg ugye a B_1-es mert a alváz szám 8-as karaktere szerintem nálad is "6-os". De a "B" biztos hogy nem jó mert az C-X14NZ-nél úgy kell rávenni a vezérlőt arra hogy teljesen kitolja alapjárati motort (ez a "G" tán), hogy járó motornál a szelepfedélre menő vákuum csövet (vékonyat azt ami a torokra megy) le kell húzni majd egy percig járatva a motort , az alapjárati motor csatlakozását lehúzni , majd a csövet visszatenni. Így be fog állni a pillangó szelep által szabályzott ALAP ALAPJÁRAT (550-650 ford. kéne lenni). Ez lenne ugye "Minimum Idle Speed Procedure" A " Idle Learn Procedure"-rét amúgy meg szerintem így kéne nekünk is csak egy pár dolgot hozzátéve : Fefe69 nevű felhasználó válasza a gyakorikerdesek.hu-ról : "( Esetemben 2002-es SUZUKI SWIFT 1.3-AS, 8 szelepesről van szó) A motorvezérlő, ha nem kap tápot,akár 2 másodpercig is... Mindent " elfelejt "..Újra kell tanulnia! De! Ez nem úgy van, hogy " menyéveleosztjólesz.." mert " félretanul, vagy be sem tanul!!! Szerintetek így találta ki a gyár???? Hát nem! A " betanítás " a következő ( úgy, hogy egy métert sem kell vele menni! ): 1. Indítsd be az autót, ha elérte az üzemi hőmérsékletet, állítsd le. 2. Vedd le bármelyik sarut 20 mp-re. 3. Rakd vissza. 3/a Na ide beraknák 3 gyújtás ráadást (beindítás nélkül) 20mp szünetekkel hogy a Fojtószelep szenzor be legyen kalibrálva. 4. Indítsd be, semmilyen elektromos " cuccot " ne kapcsolj be és NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ!... hagyd így melegen " ketyegni 2 percig... 5. 2 perc melegen járatás után kapcsold be a tompított világítást..NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ! 6. Újabb 1 perc elteltével az utastér szellőztető motort is max. állásba. MÉG MINDIG NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ! (7.) Ezután megint 1 perc elteltével a hátsó ablakfűtést is ( ha van ) kapcsold be.TOVÁBBRA SE NE NYÚLJ A GÁZPEDÁLHOZ! 7. Na itt én mellőzném az ablak fűtés , hanem inkább elindulnák vele és megpróbálnák egy lassú menettel egy hűtő ventilátor bekapcsolást előidézni ! Mert úgy vettem észre akkor szokott megbolondulni az alapjárat, legalábbis nálam. 8.innentől kezdve 1 perc múlva leállíthatod a verdát és mindent, amit bekapcsoltál, kapcsold ki.. NÓ GÁZADÁS! 9. Indítsd be és tutira jó! Azért fejtettem meg, mert nekem négy nap és 250 km után sem volt hajlandó " megtanulni " Kétszer próbáltam ki ezt a " tanítást " 100%-os sikerrel! Általam vélt magyarázat: A computerbe három infó megy be az elektromos terheléssel kapcsolatban, ezt figyeli. Azért, mert ha bármelyiket bekapcsolod, a generátor terhelődik, visszafogja a motort, a fordulatszám leesne és ezt kompenzálja, ( kellő mértékben emeli ) a motorvezérlő vezérlő egység. Hát ezt kell újra a fejébe vésni, a megadott módon és lépésekben." Abban teljes mértékben egyet értek a hozzá szólóval hogy az ECU a tápfeszültség változásából következtet a motor terhelésre . De nálunk van sebesség szenzor is ami figyelembe kell vennünk hogy a motorfék is be legyen kalibrálva , szerintem . Aztán lehet hogy van ennek egy egyszerűbb változata is OP-Com-al , azt kéne kideríteni. Módosítva November5, 2019 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November5, 2019 Megoszt Elküldve November5, 2019 On 2019. 11. 04. at 10:14, zotya975 írta: A tőke tisztítás sőt még a csere sem hoz mindíg teljes javulást, mert ha a fészke van kikopva a hengerfejben, akkor ugye nem kapja meg a nyomást ami kell neki. nekem a tisztítás után ne, de a csere után megszűnt a jellegzetes csettegő hang, ami fórumtársunk autóján jól hallható: Nekem más hangja van, ilyen csattogást csak a hidrotőkék tisztítása után adott ki egy 20 másodpercig. Nálam egyfajta enyhén pulzáló periodikus csörgő hang hang van, ez is hidrotőke lehet? https://youtu.be/GUmfgeN3Ooo Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November5, 2019 Megoszt Elküldve November5, 2019 3 perce, droland írta: Nekem más hangja van, ilyen csattogást csak a hidrotőkék tisztítása után adott ki egy 20 másodpercig. Nálam egyfajta enyhén pulzáló periodikus csörgő hang hang van, ez is hidrotőke lehet? https://youtu.be/GUmfgeN3Ooo Ez inkább olyan surrogó szíj hang. Vedd le a szíjat ( ékszíj a generátoron, vagy hosszbordás, ha kormányszervó, klíma van) hallgasd meg anélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November5, 2019 Megoszt Elküldve November5, 2019 7 órája, zotya975 írta: Ez inkább olyan surrogó szíj hang. Vedd le a szíjat ( ékszíj a generátoron, vagy hosszbordás, ha kormányszervó, klíma van) hallgasd meg anélkül. Sajnos nem a generátor ékszíj. Valahonnét fentebbről jön a hang, A vezérműszíj feszítő görgő, esetleg vízpumpa de mindenképp lassabbak tűnik a főtengely vagy vezérműtengely fordulatszámánál... Na mindegy, majd hétvégén szétszedem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve November5, 2019 Megoszt Elküldve November5, 2019 3 órája, droland írta: Sajnos nem a generátor ékszíj. Valahonnét fentebbről jön a hang, A vezérműszíj feszítő görgő, esetleg vízpumpa de mindenképp lassabbak tűnik a főtengely vagy vezérműtengely fordulatszámánál... Na mindegy, majd hétvégén szétszedem. Lehet a feszítő, ahogy feszül/lazul a fogasszíj. Csak egy tipp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November6, 2019 Megoszt Elküldve November6, 2019 (edited) Megint előjött a probléma, hogy amikor eléri a víz a 80 fokot, akkor akadozik majd leáll. Sajnos épp nem én jártam vele, de le lett zárva a kocsi, és 4 óra múlva mikor elmentem érte, elsőre indult, majd mire hazaértem bemelegedett, leállítottam és nem indult. Az viszont biztos, hogy köze van a vízhez, tegnap nagy eső volt, kinn állt az esőben (nem mentem vele) és pár hete, amikor először írtam róla itt, akkor lemostam a kocsit, előtte pedig motor mosás volt.... Szóval, valami beázhat vagy a pára okozza. De miért csak ha bemelegszik??? Sajnos, azt nem tudom ilyenkor van-e szikra, logot csináltam, de semmi nem látszik. Ha ráadom a gyújtást, majd leveszem 5-5 másodpercekre, mondjuk háromszor, akkor utána indul. Vagy valahogy nedvesség kerül a benzingőz szűrőbe? De miért csak akkor áll meg, ha bemelegedett? Módosítva November6, 2019 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 9 órája, droland írta: Megint előjött a probléma, hogy amikor eléri a víz a 80 fokot, akkor akadozik majd leáll. Sajnos épp nem én jártam vele, de le lett zárva a kocsi, és 4 óra múlva mikor elmentem érte, elsőre indult, majd mire hazaértem bemelegedett, leállítottam és nem indult. Az viszont biztos, hogy köze van a vízhez, tegnap nagy eső volt, kinn állt az esőben (nem mentem vele) és pár hete, amikor először írtam róla itt, akkor lemostam a kocsit, előtte pedig motor mosás volt.... Szóval, valami beázhat vagy a pára okozza. De miért csak ha bemelegszik??? Sajnos, azt nem tudom ilyenkor van-e szikra, logot csináltam, de semmi nem látszik. Ha ráadom a gyújtást, majd leveszem 5-5 másodpercekre, mondjuk háromszor, akkor utána indul. Vagy valahogy nedvesség kerül a benzingőz szűrőbe? De miért csak akkor áll meg, ha bemelegedett? Gyujtás alaktrész, ( gyujtásmodul pölö) is produkálhat olyan hibát hogy melegen leáll. Hogy miért pont esőben ezt passzolom. Ha szikrát tudnál ellenőrizni azért közelebb jutnál a megoldáshoz. Én úgy vettem észre hogy üzemanyag ellátás gondok nem csinálnak azonnali leállást, ha lekapcsolom a pumpát, akkor is pár pillanatig simán jár a motor majd elkezd rángatni, fulladozni, majd leáll. Ha viszont a gyujtást szakítom meg akkor úgy áll le azonnal mintha leállítom a kulccsal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 6 órája, zotya975 írta: Gyujtás alaktrész, ( gyujtásmodul pölö) is produkálhat olyan hibát hogy melegen leáll. Hogy miért pont esőben ezt passzolom. Ha szikrát tudnál ellenőrizni azért közelebb jutnál a megoldáshoz. Én úgy vettem észre hogy üzemanyag ellátás gondok nem csinálnak azonnali leállást, ha lekapcsolom a pumpát, akkor is pár pillanatig simán jár a motor majd elkezd rángatni, fulladozni, majd leáll. Ha viszont a gyujtást szakítom meg akkor úgy áll le azonnal mintha leállítom a kulccsal. Köszönöm a választ. Tegnap megint nagy eső volt, így ma reggel -volt egy kis időm-, kipróbáltam, természetesen indult azonnal. Fagyasztó spray-vel lefújtam a gyújtás modult, és szinte azonnal leállt, utána nem tudtam beindítani (természetesen egyedül voltam, szikrát nem tudtam megnézni). kivettem a modult a trafóval, lecsavaroztam a modult, megtakarítottam, mivel nem látszódott semmi rajta, ezért, összeszereltem és visszatettem, azóta jó, a fagyasztó spray sem "hat". A csatlakozókat már többször levettem, nem lehetett kontakthiba, tiszták és épek a csatlakozók... Valahogy esetleg meg lehetett feszülve, bár elég vastag a fém hordozóréteg, nem hiszem, hogy az okozna gondot.... Ma este lesz vele egy utam, kíváncsi leszek mit produkál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November8, 2019 Megoszt Elküldve November8, 2019 19 órája, droland írta: Köszönöm a választ. Tegnap megint nagy eső volt, így ma reggel -volt egy kis időm-, kipróbáltam, természetesen indult azonnal. Fagyasztó spray-vel lefújtam a gyújtás modult, és szinte azonnal leállt, utána nem tudtam beindítani (természetesen egyedül voltam, szikrát nem tudtam megnézni). kivettem a modult a trafóval, lecsavaroztam a modult, megtakarítottam, mivel nem látszódott semmi rajta, ezért, összeszereltem és visszatettem, azóta jó, a fagyasztó spray sem "hat". A csatlakozókat már többször levettem, nem lehetett kontakthiba, tiszták és épek a csatlakozók... Valahogy esetleg meg lehetett feszülve, bár elég vastag a fém hordozóréteg, nem hiszem, hogy az okozna gondot.... Ma este lesz vele egy utam, kíváncsi leszek mit produkál... A modullal nekem is volt olyan gondom, hogy nem indult az autó, mozgattam a csatit, kocogattam, aztán elindult, azután már jó volt. Próba-szerencse alapon 4 ezer forintért vettem egyet bontóban, és tényleg az volt a rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 Hello, hall jeladó cseréjének mi a módja? A vezérmű tengely felől van egy pozícionáló tárcsa, ami a tengelyre egy (lemez) csappal van felfogatva. Gondolom ezt kellene kiütni és akkor a tengely kihúzható lenne a hall szenzor házából, így hozzáférhető... Vagy ügyeskedve ki lehet bújtatni? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 (edited) 3 órája, droland írta: Hello, hall jeladó cseréjének mi a módja? A vezérmű tengely felől van egy pozícionáló tárcsa, ami a tengelyre egy (lemez) csappal van felfogatva. Gondolom ezt kellene kiütni és akkor a tengely kihúzható lenne a hall szenzor házából, így hozzáférhető... Vagy ügyeskedve ki lehet bújtatni? Köszönöm. Hát ez annyira össze van gyógyulva, hogy csak úgy fog szétjönni, ha eltöröm a műanyagot, egyelőre nem bántom, viszont az O-gyűrűket itt cserélni kell.... On 2019. 11. 08. at 7:51, zotya975 írta: A modullal nekem is volt olyan gondom, hogy nem indult az autó, mozgattam a csatit, kocogattam, aztán elindult, azután már jó volt. Próba-szerencse alapon 4 ezer forintért vettem egyet bontóban, és tényleg az volt a rossz. Beszereztem egy gyújtásmodult, sajnos nem az volt a hunyó.... Ez volt a tanuló pénz. Ahogy esett az eső utána bemelegedéskor megint megállt... Most már a trafó és a hall jeladó a gyanús, főleg az utóbbi... Először megnézem majd szkóppal, a főtengely és a hall jeleit, ha kimarad a hall jele, akkor az a rossz vagy esetleg a vezetékeiben keresendő a hiba, ha nem, akkor a trafó marad.... Nincs több ötletem. (Csak egyszerűbb lenne reprodukálni .) Módosítva November14, 2019 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 2 órája, droland írta: Hát ez annyira össze van gyógyulva, hogy csak úgy fog szétjönni, ha eltöröm a műanyagot, egyelőre nem bántom, viszont az O-gyűrűket itt cserélni kell.... Beszereztem egy gyújtásmodult, sajnos nem az volt a hunyó.... Ez volt a tanuló pénz. Ahogy esett az eső utána bemelegedéskor megint megállt... Most már a trafó és a hall jeladó a gyanús, főleg az utóbbi... Először megnézem majd szkóppal, a főtengely és a hall jeleit, ha kimarad a hall jele, akkor az a rossz vagy esetleg a vezetékeiben keresendő a hiba, ha nem, akkor a trafó marad.... Nincs több ötletem. (Csak egyszerűbb lenne reprodukálni .) Ha a hall jeladó rossz, akkor ugye nincs forgásjel, és se szikra nincs se befecskendezés, pontosabban a pumpa sem megy. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 4 órája, zotya975 írta: Ha a hall jeladó rossz, akkor ugye nincs forgásjel, és se szikra nincs se befecskendezés, pontosabban a pumpa sem megy. Amiket olvastam, a hall jeladó is okozhat ilyen hibákat ami van nálam. Hidegen jó, melegen nem, bár nálam csak a melegedés határán rossz utána jó, hidegen is okozhat egyenetlen alapjáratot, időnként kimarad vagy késik egy-egy impulzus a főtengely jeléhez képest.... Ma nem volt eső ismét nem akadozott. Azon gondolkozom, hogy ráöntök egy kanna vizet a szélvédőre, aztán reggel kipróbálom (csak megint egyedül leszek)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve November14, 2019 Megoszt Elküldve November14, 2019 Az opcomban van egy szög érték TDC, a holtpont előtti szög. Ezt fel lehet használni az előgyújtás beállításához sztroboszkóp hiányában? Az az, ha ez 10 fokot mutat melegen, alapjáraton stabilan, akkor az egyben 10 fokos előgyújtás is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts