Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

26 perce, Barret írta:

Hhmm, más választásom nem volt mert az a kis szelep eltömődött a sok szénportól . Akkor esetleg az ide menő csövet le kéne dugóznom ? Csak azt nem tudom hogy úgy fog-e szelezőni-e a tank . Mert ahogy elnéztem ugye bár 3 "csöcs" van rajta abból 1 megy  a tankhoz , 1 megy ehhez a vákumos cuccos hoz meg 1 megy ami szabadba engedi. Csak azt nem értem ha alapból a szívócsőbe engedi ugye bár a benzingőzt amit amúgy meg szűrt az aktív szénpor akkor tulajdonképpen nem csak levegőt hanem benzingőzt is fog szívni . Szóval elméletben így is úgy is több levegő kerül oda, legalábbis én így látom logikusnak .

Az a cső mindenképpen legyen szabadon ami a tankhoz megy és ugye legyen átjárható. A motor felé menőket le lehet dugózni, pontosabban csak egyet mert a másik be van "ejtve" a kerék mellé a motortérbe a tűzfal elé, innen szívja szerintem a tank a levegőt, ami a benzin helyére megy, ami ugye fogy. 

http://927P7190007.jpg

Igazából nem látszik melyik-melyik de rángatással hamar ki lehet deríteni. 

Link to comment
Megosztás:

48 perce, Barret írta:

Hhmm, más választásom nem volt mert az a kis szelep eltömődött a sok szénportól . Akkor esetleg az ide menő csövet le kéne dugóznom ? Csak azt nem tudom hogy úgy fog-e szelezőni-e a tank . Mert ahogy elnéztem ugye bár 3 "csöcs" van rajta abból 1 megy  a tankhoz , 1 megy ehhez a vákumos cuccos hoz meg 1 megy ami szabadba engedi. Csak azt nem értem ha alapból a szívócsőbe engedi ugye bár a benzingőzt amit amúgy meg szűrt az aktív szénpor akkor tulajdonképpen nem csak levegőt hanem benzingőzt is fog szívni . Szóval elméletben így is úgy is több levegő kerül oda, legalábbis én így látom logikusnak .

Hát most el lehet képzelni mennyi levegő jut a rendszerbe egy ~100x150mm szénpor  rétegen keresztül, ezért is nevezik aktív szenes adszorbernek nem szűrőnek.(A szén réteg  csak a kiszellőzés ágba van elhelyezve). Amúgy ez relatíve egy zárt rendszernek tekinthető. Azt is tudni kell hogy a vákuum szelep (ufónak is nevezik)  túlnyomás hatására is ki tud nyitni , ezért  ha a tartályban nagy nyomás van azt beengedi a torokba.

A tartályban ugye vákuum is felléphet amit a folyamatos benzinfogyás idéz elő ezt a gázelvételkor létrejövő vákuum ami a ufószelepet  kinyitja kerül a rendszerbe az is torokból . De egy hosszabb útnál (autópálya) tudom csak elképzelni, hogy   lép  a képbe a szénporon keresztül áramló minimális levegő.  Ezért is ez egy szükség megoldás amit utólag mágnes szelep vezérelté alakított a gyártó , lásd későbbi gyártású Astrákat.  

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

7 perce, nyemi írta:

Hát most el lehet képzelni mennyi levegő jut a rendszerbe egy ~100x150mm szénpor  rétegen keresztül, ezért is nevezik aktív szenes adszorbernek nem szűrőnek. Amúgy ez relatíve egy zárt rendszernek tekinthető. Azt is tudni kell hogy a vákuum szelep (ufónak is nevezik)  túlnyomás hatására is ki tud nyitni , ezért  ha a tartályban nagy nyomás van azt beengedi a torokba.

A tartályban ugye vákuum is felléphet amit a folyamatos benzinfogyás idéz elő ezt a gázelvételkor létrejövő vákuum ami a ufószelepet  kinyitja kerül a rendszerbe az is torokból . De egy hosszabb útnál (autópálya) tudom csak elképzelni, hogy   lép  a képbe a szénporon keresztül áramló minimális levegő.  Ezért is ez egy szükség megoldás amit utólag mágnes szelep vezérelté alakított a gyártó , lásd későbbi gyártású Astrákat.  

Na szóval akkor lényegében jobban járok ha inkább a középsőt (ami megy a vákum szelephez ) ledugózom ? Nem tudom hogy így a középső ledugózásával lessz-e valami ingadozás hogy vákum marad esetleg a tankban  vagy túlnyomás . Most már végképp össze zavarodtam .

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Barret írta:

Na szóval akkor lényegében jobban járok ha inkább a középsőt (ami megy a vákum szelephez ) ledugózom ? Nem tudom hogy így a középső ledugózásával lessz-e valami ingadozás hogy vákum marad esetleg a tankban  vagy túlnyomás . Most már végképp össze zavarodtam .

Mind a kettőt dugózd le mert benzinszag lesz  az autó körül. Bár hogy már eltüntetted  az aktív szenet a rendszerből,  erre mindenképp számítanod kell.  A szakszerű javítás amúgy a csere vagy a szétszedés és a tönkrement légáteresztő szivacsok cseréje. A szén port kézzel megfogni tilos, mert ezek a kocsik ólmos benzinnel is mentek és mérgezés veszélye áll fen.v_kuum_a_folyt_szelep_el_l.jpg

 

Az alapjárati motor mellettit dugóz le, amin a gumi cső van.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, nyemi írta:

Mind a kettőt dugózd le mert benzinszag lesz  az autó körül. Bár hogy már eltüntetted  az aktív szenet a rendszerből,  erre mindenképp számítanod kell.  A szakszerű javítás amúgy a csere vagy a szétszedés és a tönkrement légáteresztő szivacsok cseréje. A szén port kézzel megfogni tilos, mert ezek a kocsik ólmos benzinnel is mentek és mérgezés veszélye áll fen.v_kuum_a_folyt_szelep_el_l.jpg

 

Az alapjárati motor mellettit dugóz le, amin a gumi cső van.

Mind 2 tőt ? Már mint a szénszűrő tartály nál 1 a szabadba szellőzik ha a középsőt és a szélsőt is ledugózom akkor zárt lessz a rendszer. Akkor hogy szelőzik a tank ? Nekem SE motrom van szóval picit máshogy néz ki a folytószelepház .Az oké ha a középső csövet ledugózom akkor a fékvákum és a szívócsőbe menő részt is ledugózom .A szénport már ki öntöttem sajnos  nem tudtam volna normálisan vissaz ragasztani ha szét szedtem volna a tartályt  így maradt a kiürítés . De ilyenekre nem is gondoltam hogy benzin szag lessz -emiatt. Akkor gondolom gyorsabban is párolog majd el belőle a benzin . 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Barret írta:

Mind 2 tőt ? Már mint a szénszűrő tartály nál 1 a szabadba szellőzik ha a középsőt és a szélsőt is ledugózom akkor zárt lessz a rendszer. Akkor hogy szelőzik a tank ? Nekem SE motrom van szóval picit máshogy néz ki a folytószelepház .Az oké ha a középső csövet ledugózom akkor a fékvákum és a szívócsőbe menő részt is ledugózom .A szénport már ki öntöttem sajnos  nem tudtam volna normálisan vissaz ragasztani ha szét szedtem volna a tartályt  így maradt a kiürítés . De ilyenekre nem is gondoltam hogy benzin szag lessz -emiatt. Akkor gondolom gyorsabban is párolog majd el belőle a benzin . 

Az SE motorost az én nem tudom, hogy hova csatlakoznak a csövek , nálam az ufó  szelepet a fékrásegítőtől jövő cső vezérli . A szenes tartályról  hogy tisztában lás készítettem egy  rajzot:

 

Adszorpci-s-tart-ly.png

Mint látható az adszorpciós térbe (zöld) csatlakozik  a tartálytól és az ufó szelepre menő is. A kiszellőzés (kék)az aktív szénen keresztül történik .  A probléma akkor áll elő ha a légáteresztő szivacsok átszakadnak és eltömítik az ufó szelepre és a szabadba szellőzés csövét is. Ilyenkor megoldás az ufó szelep és a injektor ház kitakarítása és egy benzinszűrő berakása . A szellőzés megoldottá válik  de hogy a szabadba menő  eldugulva marad a hosszabb utaknál esetleg cuppanhat a tanksapka. A szétszedés nagyon egyszerű:alul a gyári ragasztásnál kőrbe kell vágni egy késsel, majd  a szivacsok cseréje után (amiket műanyag keretek tartanak). 100-as csiszoló vászonnal fel érdesítve a vágási felületeket UHU pillanatragasztó géllel  az összeragasztás könnyen megoltható.

F01.jpg

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

27 perce, nyemi írta:

Az SE motorost az én nem tudom, hogy hova csatlakoznak a csövek , nálam az ufó  szelepet a fékrásegítőtől jövő cső vezérli . A szenes tartályról  hogy tisztában lás készítettem egy  rajzot:

 

Adszorpci-s-tart-ly.png

Mint látható az adszorpciós térbe (zöld) csatlakozik  a tartálytól és az ufó szelepre menő is. A kiszellőzés (kék)az aktív szénen keresztül történik .  A probléma akkor áll elő ha a légáteresztő szivacsok átszakadnak és eltömítik az ufó szelepre és a szabadba szellőzés csövét is. Ilyenkor megoldás az ufó szelep és a injektor ház kitakarítása és egy benzinszűrő berakása . A szellőzés megoldottá válik  de hogy a szabadba menő  eldugulva marad a hosszabb utaknál esetleg cuppanhat a tanksapka. A szétszedés nagyon egyszerű:alul a gyári ragasztásnál kőrbe kell vágni egy késsel, majd  a szivacsok cseréje után (amiket műanyag keretek tartanak). 100-as csiszoló vászonnal fel érdesítve a vágási felületeket UHU pillanatragasztó géllel  az összeragasztás könnyen megoltható.

F01.jpg

Bakker ha ezt én tudom hogy ragasztva van csak akkor inkább szétvágtam volna , na meg nem öntöm ki a szenet hanem meg tartom. Szóval ha esetleg valahol talnék esetleg szénport akkor ha teszek új szivacsot és szénport bele akkor kb mint az új ?  Lehet ezt meg csinálom ha találok valahol megfelelő szenet hozzá.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Barret írta:

Bakker ha ezt én tudom hogy ragasztva van csak akkor inkább szétvágtam volna , na meg nem öntöm ki a szenet hanem meg tartom. Szóval ha esetleg valahol talnék esetleg szénport akkor ha teszek új szivacsot és szénport bele akkor kb mint az új ?  Lehet ezt meg csinálom ha találok valahol megfelelő szenet hozzá.

A patikában lehet venni széntablettát, ha van egy békebeli kávédarálód akár meg is őrölheted vele. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A patikában lehet venni széntablettát, ha van egy békebeli kávédarálód akár meg is őrölheted vele. 

Az nem jó . inkább valami granulátum kéne ,  amit akvárium szűrésre használnak, az elég olcsó is :).

Link:http://www.akvariumplus.hu/~akvariu1/akvariumplus/felueletaktiv-es-kemiai-szurok/1817-nova-aktiv-szen.html

A szivacs megtalálása se lesz egyszerű mert ugye benzin állónak kellene mindenképp lennie .

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

19 órája, nyemi írta:

Szia(sztok). Neked nincs mágnes szeleped (ahogy a képen látom) csak egy vákuum vezérelt. Ezért nem volt szerencsés eltüntetni az aktív szenet a rendszerből. Mert így plusz levegőt engedsz a torokba ami a motor melegedését( öngyulladást: csilingelő hang a motorból, a Map  értékek nem megfelelőek stb.) és teljesítmény csökkenést fog okozni.

 

17 órája, nyemi írta:

Hát most el lehet képzelni mennyi levegő jut a rendszerbe egy ~100x150mm szénpor  rétegen keresztül, ezért is nevezik aktív szenes adszorbernek nem szűrőnek.(A szén réteg  csak a kiszellőzés ágba van elhelyezve). Amúgy ez relatíve egy zárt rendszernek tekinthető. Azt is tudni kell hogy a vákuum szelep (ufónak is nevezik)  túlnyomás hatására is ki tud nyitni , ezért  ha a tartályban nagy nyomás van azt beengedi a torokba.

A tartályban ugye vákuum is felléphet amit a folyamatos benzinfogyás idéz elő ezt a gázelvételkor létrejövő vákuum ami a ufószelepet  kinyitja kerül a rendszerbe az is torokból . De egy hosszabb útnál (autópálya) tudom csak elképzelni, hogy   lép  a képbe a szénporon keresztül áramló minimális levegő.  Ezért is ez egy szükség megoldás amit utólag mágnes szelep vezérelté alakított a gyártó , lásd későbbi gyártású Astrákat.  

Nyilván az eredeti állapot visszaállítása a legjobb, azért pár kérdés...

Az ufószelep általában zárva van, az általad említett túlnyomás és gázelvétel (motorfék) esetét kivéve. Túlnyomás mikor van a rendszerben, minek a hatására? Ha van is, a szelep mennyi idő alatt engedi el ezt a túlnyomást? Ha ekkor plusz levegőt kap, azt a lambda érzékeli és szabályoz AFR 14,7-re (padlógáz kivételével). Gázelvétel (motorfék) esetén pedig nincs benzinbefecskendezés, így nincs mitől túlmelegedni. Túl elméleti amit írsz, ezek a motorok ennél bu hm... érzéketlenebbek.

Benzinszag is attól lehet, hogy (még mindig) dugulás van a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, nyemi írta:

Az nem jó . inkább valami granulátum kéne ,  amit akvárium szűrésre használnak, az elég olcsó is :).

Link:http://www.akvariumplus.hu/~akvariu1/akvariumplus/felueletaktiv-es-kemiai-szurok/1817-nova-aktiv-szen.html

A szivacs megtalálása se lesz egyszerű mert ugye benzin állónak kellene mindenképp lennie .

 

A szén szerintem jó lesz. 

Benzinálló szivacs? Kisgép szervizekben, ahol fűkaszákat meg ilyeneket csinálnak, szerintem lehet találni olyat. Csak mint tipp.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, nyemi írta:

Az nem jó . inkább valami granulátum kéne ,  amit akvárium szűrésre használnak, az elég olcsó is :).

Link:http://www.akvariumplus.hu/~akvariu1/akvariumplus/felueletaktiv-es-kemiai-szurok/1817-nova-aktiv-szen.html

A szivacs megtalálása se lesz egyszerű mert ugye benzin állónak kellene mindenképp lennie .

 

Muszáj szivacsnak lennie? Mi néha használunk valami marha finom üvegszövet hálót, ami elvileg sav-lúg-oldószer álló.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Tiu írta:

 

Nyilván az eredeti állapot visszaállítása a legjobb, azért pár kérdés...

Az ufószelep általában zárva van, az általad említett túlnyomás és gázelvétel (motorfék) esetét kivéve. Túlnyomás mikor van a rendszerben, minek a hatására? Ha van is, a szelep mennyi idő alatt engedi el ezt a túlnyomást? Ha ekkor plusz levegőt kap, azt a lambda érzékeli és szabályoz AFR 14,7-re (padlógáz kivételével). Gázelvétel (motorfék) esetén pedig nincs benzinbefecskendezés, így nincs mitől túlmelegedni. Túl elméleti amit írsz, ezek a motorok ennél bu hm... érzéketlenebbek.

Benzinszag is attól lehet, hogy (még mindig) dugulás van a rendszerben.

Most hogy mentem vele (vissza van kötve minden )  nem tapasztaltam semmi furcsa dolgot. Nem volt kopogásos égés (30+ fok volt kint ). Nem tapasztaltam hogy esetleg jobban melegedett volna , legalábbis ezen a távon nem volt semmi .

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Barret írta:

Most hogy mentem vele (vissza van kötve minden )  nem tapasztaltam semmi furcsa dolgot. Nem volt kopogásos égés (30+ fok volt kint ). Nem tapasztaltam hogy esetleg jobban melegedett volna , legalábbis ezen a távon nem volt semmi .

Bocs, hogy beleszólok, de nekem egyszer olyan volt, hogy a motor mögötti kartergáz cső kirepedt. Illetve az a cső fém, de viszont a tetején ahogy belekanyarodik a szelepfedélbe na az gumi cső és a belső fele kirepedt. Kb 1 évig kerestem a hiba forrását brutális benzinszag volt. Még anno hordtam autószerelőhöz is, de azt mondta fogalma sincs mitől van benzinszag.. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Kispotter írta:

Bocs, hogy beleszólok, de nekem egyszer olyan volt, hogy a motor mögötti kartergáz cső kirepedt. Illetve az a cső fém, de viszont a tetején ahogy belekanyarodik a szelepfedélbe na az gumi cső és a belső fele kirepedt. Kb 1 évig kerestem a hiba forrását brutális benzinszag volt. Még anno hordtam autószerelőhöz is, de azt mondta fogalma sincs mitől van benzinszag.. 

Az a cső nincs nekem 1 éves . Benzinszag hát nagyon nem vettem észre , mondjuk csillag garzásba van na meg mostanában ritkán van használva. 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, Barret írta:

Az a cső nincs nekem 1 éves . Benzinszag hát nagyon nem vettem észre , mondjuk csillag garzásba van na meg mostanában ritkán van használva. 

Jaj bocsi nem olvastam azt hittem ez volt az alap hiba mármint a benzinszag. Viszont én már nagyon régen kiürítettem ezt a tartályt és összeragasztottam. Most viszont tényleg lehet nem jót tettem a motornak és több levegőt kap? Mert nekem szerintem nagyon melegszik bár lehet mind ilyen. Nyáron 3 perc elég, hogy a mutató elinduljon felfele és kapcsoljon a venti kb 95 nél. Igaz elég hamar ki is kapcsol. Meg néha szalagkorlát mellett mintha becsörögne néha pedig a gyújtás tuti jó. Ezen felül néha régebben volt szegény keverék hibakódom is. Van még valami jele, hogy észrevegyem a szegény keveréket? Valamint kipróbálnám én is ezt a ledugózást ideiglenesen. Akkor azt az 1 csövet kell ledugóznom ami a fékrásegítőtöl megy? Aztán az is lehet a szonda szivat és az a rossz de majd megyek párat lehúzott szondával! 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kispotter írta:

Jaj bocsi nem olvastam azt hittem ez volt az alap hiba mármint a benzinszag. Viszont én már nagyon régen kiürítettem ezt a tartályt és összeragasztottam. Most viszont tényleg lehet nem jót tettem a motornak és több levegőt kap? Mert nekem szerintem nagyon melegszik bár lehet mind ilyen. Nyáron 3 perc elég, hogy a mutató elinduljon felfele és kapcsoljon a venti kb 95 nél. Igaz elég hamar ki is kapcsol. Meg néha szalagkorlát mellett mintha becsörögne néha pedig a gyújtás tuti jó. Ezen felül néha régebben volt szegény keverék hibakódom is. Van még valami jele, hogy észrevegyem a szegény keveréket? Valamint kipróbálnám én is ezt a ledugózást ideiglenesen. Akkor azt az 1 csövet kell ledugóznom ami a fékrásegítőtöl megy? Aztán az is lehet a szonda szivat és az a rossz de majd megyek párat lehúzott szondával! 

Nem hinném hogy ez a kevés plusz levegő befolyásol bármit is. A fékrásegítőbe csatlakozó cső vákumja működteti az ufó szelepet, és a másik injektor előtti becsatlakozás szívja el a benzingőzt, ( legalábbis én így néztem ki belőle)szerintem mindegyiket le kell dugózni. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Kispotter írta:

Jaj bocsi nem olvastam azt hittem ez volt az alap hiba mármint a benzinszag. Viszont én már nagyon régen kiürítettem ezt a tartályt és összeragasztottam. Most viszont tényleg lehet nem jót tettem a motornak és több levegőt kap? Mert nekem szerintem nagyon melegszik bár lehet mind ilyen. Nyáron 3 perc elég, hogy a mutató elinduljon felfele és kapcsoljon a venti kb 95 nél. Igaz elég hamar ki is kapcsol. Meg néha szalagkorlát mellett mintha becsörögne néha pedig a gyújtás tuti jó. Ezen felül néha régebben volt szegény keverék hibakódom is. Van még valami jele, hogy észrevegyem a szegény keveréket? Valamint kipróbálnám én is ezt a ledugózást ideiglenesen. Akkor azt az 1 csövet kell ledugóznom ami a fékrásegítőtöl megy? Aztán az is lehet a szonda szivat és az a rossz de majd megyek párat lehúzott szondával! 

Ilyen becsörgés nálam is volt , de akkor viszont nem volt kiürítve a tartály , rendszerint nagy melegbe alacsony fordulaton elő fordult.Az h miért azt nem tom hiszen DIS kockám van szóval magának szabályoz, és prémium 95 öt kap a kocsi mióta nálam van.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 21. at 13:39, Tiu írta:

 

Nyilván az eredeti állapot visszaállítása a legjobb, azért pár kérdés...

Az ufószelep általában zárva van, az általad említett túlnyomás és gázelvétel (motorfék) esetét kivéve. Túlnyomás mikor van a rendszerben, minek a hatására? Ha van is, a szelep mennyi idő alatt engedi el ezt a túlnyomást? Ha ekkor plusz levegőt kap, azt a lambda érzékeli és szabályoz AFR 14,7-re (padlógáz kivételével). Gázelvétel (motorfék) esetén pedig nincs benzinbefecskendezés, így nincs mitől túlmelegedni. Túl elméleti amit írsz, ezek a motorok ennél bu hm... érzéketlenebbek.

Benzinszag is attól lehet, hogy (még mindig) dugulás van a rendszerben.

Szerintem alapjáraton is van akkora vákuum hogy egy kicsit de nyitva van az ufó szelep.  Túlnyomás akkor van a rendszerben ha a tartály meleg és fékezel vagy gyorsítasz , akkor megnő a tartályban a benzin felülete és evvel a kipárolgása is (ez aztán kinyitja az ufó szelepet - próbáld ki fújjál bele és láthatod milyen könnyen átereszt vákuum nélkül is).  Azonnal,  hisz mint írtam kinyit mer a szelep másik oldalán vákuum tud csak lenni. Én úgy tudom hogy van befecskendezés minden  esetben,ép azért mert ez egy egyszerű vezérlés.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

14 órája, nyemi írta:

 Én úgy tudom hogy van befecskendezés minden  esetben,ép azért mert ez egy egyszerű vezérlés.

Ha ez igaz volna nem lenne motorfék, még a legújabb K astrában is teljesen elveszi 2000 fordulat felett ha nincs gázon a lábad, de mivel nincs akkora belső súrlódása a motornak és a hajtásláncnak így nincsen akkora motorfék hatása mint pl az én 20 éves fostalicskámnak. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Lehet, hogy volt már ez téma, de nem találom. Vásároltam gyári GM gyertyát az X14XE motoros automba és most Champion RC10DMC4 típust kaptam. Ezt milyen nyomtékkal kell meghúzni. Találtam 22 és 25 nm-et is illetve még olyat is találtam, hogy 20-30 között :)

Vagy lehet, hogy nincs is ennek ilyen pontosan jelentősége?

 

Köszönöm 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

 

Lehet, hogy volt már ez téma, de nem találom. Vásároltam gyári GM gyertyát az X14XE motoros automba és most Champion RC10DMC4 típust kaptam. Ezt milyen nyomtékkal kell meghúzni. Találtam 22 és 25 nm-et is illetve még olyat is találtam, hogy 20-30 között :)

Vagy lehet, hogy nincs is ennek ilyen pontosan jelentősége?

 

Köszönöm 

Mindenhol én is azt találom hogy :Min. meghúzási nyomaték [Nm]: 20. Meghúzási nyomatékig [Nm]: 30 

Nem tudom miért van két érték, de más márkánál pölö csak 28Nm-t írnak. Hát én meghúznám 25-re, szögelfordulásban nem sok különbség van a 25, és a 30-között, kilazulni nem fog. A meghúzási nyomatékok száraz menetre vannak megadva, ha olajos akkor könnyen túl lehet húzni ugyanazzal az értékkel. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

 

Lehet, hogy volt már ez téma, de nem találom. Vásároltam gyári GM gyertyát az X14XE motoros automba és most Champion RC10DMC4 típust kaptam. Ezt milyen nyomtékkal kell meghúzni. Találtam 22 és 25 nm-et is illetve még olyat is találtam, hogy 20-30 között :)

Vagy lehet, hogy nincs is ennek ilyen pontosan jelentősége?

 

Köszönöm 

Hát érdekesen írja net tényleg , de az a biztos ha 30 al meg húzod  nem hinném h bármi baja van, van aki kézzep rátépi és mégis jó pedig az tuti nem 30Nm . Nekem 1x egy szerelő azt mondta hogy becsavaraom kézzel és 90 fokot fordítok rajta és az úgy jó lessz (igaz az a kocsi francia volt ). 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, Barret said:

Hát érdekesen írja net tényleg , de az a biztos ha 30 al meg húzod  nem hinném h bármi baja van, van aki kézzep rátépi és mégis jó pedig az tuti nem 30Nm . Nekem 1x egy szerelő azt mondta hogy becsavaraom kézzel és 90 fokot fordítok rajta és az úgy jó lessz (igaz az a kocsi francia volt ). 

Itt a gyertya francia :) Szerintem 25-el meghúzom és kész. Köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.