Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

4 órája, Barret írta:

Sok sikert, gondolom azért is sok idő mert ahogy elnézem szépen elpucolsz mindent :D 

Meg ugye jönnek sorban a problémák. A motor nagyjából egészben van:

2961926-20181101-FhZBYX.jpg

A vízcső meg nem passzol:

2961927-20181101-lgtB5N.jpg

Rövid is, meg nem ott van a leágazás ahol kellene. Egyenlőre ledugóztam most nincs a szívótoroknak fűtése-hűtése. Szerintem corsáét küldték el, ott sokkal közelebb van a tűzfal, és a radiátor is.

A csavarokhoz ugye szögmérőm nem volt:

2961928-20181101-9m9op8.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, zotya975 írta:

Meg ugye jönnek sorban a problémák. A motor nagyjából egészben van:

2961926-20181101-FhZBYX.jpg

A vízcső meg nem passzol:

2961927-20181101-lgtB5N.jpg

Rövid is, meg nem ott van a leágazás ahol kellene. Egyenlőre ledugóztam most nincs a szívótoroknak fűtése-hűtése. Szerintem corsáét küldték el, ott sokkal közelebb van a tűzfal, és a radiátor is.

A csavarokhoz ugye szögmérőm nem volt:

2961928-20181101-9m9op8.jpg

 

Mert ugye, kinek kell olyan Lego, amit más rakott össze... :-)

F4sza lesz, hajráhajrá.

Link to comment
Megosztás:

30 perce, zotya975 írta:

Nem tudom még mit kezdjek azzal a csővel. Most kéne elrendezni hogy ne kelljen megint leengedni a folyadékot. Valahogy beletoldani vagy tudomisén. :confused:

Ha a vastag csőből vágsz le akkor sem ér oda? Az a vastag cső ami a szívócsőre megy elég hosszúnak tűnik.

A toldás is jó, ha van megfelelő gumicső. Átkötő csőnek a régi függönytartó 10x1-es alucső pont méret. (vagy a 8x1, ami belecsúszott)

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Tiu írta:

Ha a vastag csőből vágsz le akkor sem ér oda? Az a vastag cső ami a szívócsőre megy elég hosszúnak tűnik.

A toldás is jó, ha van megfelelő gumicső. Átkötő csőnek a régi függönytartó 10x1-es alucső pont méret. (vagy a 8x1, ami belecsúszott)

Alapból feszül a cső a radiátortól a szívócsőig. De igazad lesz, levágok annyit a hosszúból, hogy a rövid beérjen a csonkhoz, amit levágtam azt meg beteszem lent toldásnak.  Van 20-22-es rézcsövem, ha azzal toldom akkor hosszabb is lesz. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyen kérdezek...

F Astra vételen gondolkodunk, nagyjából körvonalazódott, hogy mit szeretnénk. 1,4-es motort, de nem tudom melyiket. Néztünk 16 szelepest, meg a sima mezei 60 lovas 8 szelepest. A teljesítmény nem annyira lényeges, mint a megbízhatóság, és az olcsó javíthatóság. Tehát ennek fényében kérdezném, hogy a 16 szelepes milyen motor, illetve mennyire megbízható? A 8 szelepesről csupa jót hallotta, olvastam. 

Köszi előre is.

 

Link to comment
Megosztás:

35 perce, rozsi71 írta:

Sziasztok!

Remélem jó helyen kérdezek...

F Astra vételen gondolkodunk, nagyjából körvonalazódott, hogy mit szeretnénk. 1,4-es motort, de nem tudom melyiket. Néztünk 16 szelepest, meg a sima mezei 60 lovas 8 szelepest. A teljesítmény nem annyira lényeges, mint a megbízhatóság, és az olcsó javíthatóság. Tehát ennek fényében kérdezném, hogy a 16 szelepes milyen motor, illetve mennyire megbízható? A 8 szelepesről csupa jót hallotta, olvastam. 

Köszi előre is.

 

Én a 8 szelepeset ajánlanám . Egyrészt a 16 szelepesek hiába erősebbek de alul nyomatékszegényebbek + köztudottan eszik az olajat főleg magas fordulaton. Nekem egy 1.6 8 szelepes van 100 lovas (Se motor ). Nem rég vezettem egy 1,4 60 lovasat és meglepő de alul bizony az 1.4 60 paci nyomatékosabb. Amúgy azért is jó mivel nyomatékos nem kell nagyon pörgetni és így nem érződik lomhának kb 80-100 ig . Sajnos sokat nem vezettem az 1,4 est de így utólag simán bele mernék vágni városi cikázásra.  Na meg ha kifogod ott van az 1,4 ből a még szintén 8v es SE az meg 82 ló tán .  Szóval inkább vedd a 8 szelepeset.  Olcsó hozzá minden , sok van belőle . A rozsdára kell figyelni mert arra nagyon hajlamosak :D 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Alapból feszül a cső a radiátortól a szívócsőig. De igazad lesz, levágok annyit a hosszúból, hogy a rövid beérjen a csonkhoz, amit levágtam azt meg beteszem lent toldásnak.  Van 20-22-es rézcsövem, ha azzal toldom akkor hosszabb is lesz. 

Rezet NE!!!! Eleszi az alut! Egyetlen tiszta réz alaktrészt sem találsz az autón, ami közvetlenül aluval van kapcsolatban. Mind valamilyen ötvözet. 

Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Barret said:

Én a 8 szelepeset ajánlanám . Egyrészt a 16 szelepesek hiába erősebbek de alul nyomatékszegényebbek + köztudottan eszik az olajat főleg magas fordulaton. Nekem egy 1.6 8 szelepes van 100 lovas (Se motor ). Nem rég vezettem egy 1,4 60 lovasat és meglepő de alul bizony az 1.4 60 paci nyomatékosabb. Amúgy azért is jó mivel nyomatékos nem kell nagyon pörgetni és így nem érződik lomhának kb 80-100 ig . Sajnos sokat nem vezettem az 1,4 est de így utólag simán bele mernék vágni városi cikázásra.  Na meg ha kifogod ott van az 1,4 ből a még szintén 8v es SE az meg 82 ló tán .  Szóval inkább vedd a 8 szelepeset.  Olcsó hozzá minden , sok van belőle . A rozsdára kell figyelni mert arra nagyon hajlamosak :D 

Köszönöm szépen a segítséget! Megerősítettél a döntésben. 

Még annyi kérdésem lenne, hogy a 8 szelepesnél mennyi az ajánlott csereperiódus a vezérlésre?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Rezet NE!!!! Eleszi az alut! Egyetlen tiszta réz alaktrészt sem találsz az autón, ami közvetlenül aluval van kapcsolatban. Mind valamilyen ötvözet. 

Őőőő, nem úgy van hogy a réz a vasat eszi meg? Ezért nem tesznek réz cső után vasat a vízvezetékben folyásirányban. Az alu-réz kombináció meg a villanyszerelésben okoz problémát? :confused: Csak az a gond hogy most nem nagyon válogathatok, azt a vízcsövet valahogyan meg kell toldani. 

Szerk: Utánaolvasva , igazad van az Alu -1.76Volt potenciálon van, a Réz pedig +0,35Volton. Hát egyenlőre nem tudok mit kezdeni amint lehet kiváltom a réz toldást "pozitívum hogy a réz eszi az alut és aluból ugye rengeteg van a rendszerben, így talán pát hét ( max pár hónap) alatt nem fog hatalmas problémát okozni. Ami volt a lakásban réz után vas könyökidom, azt 4-5 év alatt lyukasztotta ki a folyamat. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, rozsi71 írta:

Köszönöm szépen a segítséget! Megerősítettél a döntésben. 

Még annyi kérdésem lenne, hogy a 8 szelepesnél mennyi az ajánlott csereperiódus a vezérlésre?

Zotya lehet jobban tudja de valami 4 év vagy 60e km. De ha megveszitek legyen az az első hogy cserélitek(cseréltettek) egy vezérlést  új olaj+szűrőkkel (üzemanyag szűrőt is ). És akkor biztos ami biztos. Meg nem árt autó vásárlása után ellenőrizni a fagyállót . Akinek mondtam h vezettem az 1.4 esét és hát ő ezt elmulasztotta ezét nemsokkal rá el is szakadt a szíj és bánta 2 szelep . 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

9 perce, Barret írta:

Zotya lehet jobban tudja de valami 4 év vagy 60e km. De ha megveszitek legyen az az első hogy cserélitek(cseréltettek) egy vezérlést  új olaj+szűrőkkel (üzemanyag szűrőt is ). És akkor biztos ami biztos. Meg nem árt autó vásárlása után ellenőrizni a fagyállót . Akinek mondtam h vezettem az 1.4 esét és hát ő ezt elmulasztotta ezét nemsokkal rá el is szakadt a szíj és bánta 2 szelep . 

Igen, én is úgy tudom hogy 4 év vagy 60ekm! Két éve mikor  vetem a kocsit én is, kérdem eladó srácot, vezérlés mikor volt cserélve ( teszem hozzá, ránézésre se értett a müszaki dolgokhoz), válasz: hát azt még a papa intézte mielőtt átvették tőle a kocsit! Otthon forgalmit nézem, 2008 óta náluk volt a kocsi! Kicsit levert a víz mert ez pont karácsony előtt volt! Szerencsére két ünnep közt sikerült lecseréltetnem!

Link to comment
Megosztás:

Valóban 4 év/60 ezer kilométer.

Részeredmények vannak, a motor jár, de az alapjárat egyenetlen-buborgós és világít a motor kontrol lámpa ( 22-es hibakód fojtószelep poti fesz túl alacsony) a teljesítménytől annyira nem vagyok oda vagy csak a hiba miatt nem megy úgy ahogyan szerintem kellene. Egyenlőre más problémák is vannak amiket orvosolni kell, a generátor nem fut egy síkban a főtengely tárcsával, a feszítő is mókolt. Abban nem vagyok biztos hogy a fojtószelepházba hová van bekötve a Map szenzor, az utastér felőli csonkra vagy a lefelé mutatóra, ebben segíthetne valaki, egy képet sem találtam a neten amin tisztán látni. A legjobb kép ami szintén egy fórumtársé ez, de ezen sem látom hová megy a kék cső:

2963116-20181102-nqKJ4M.jpg

A gyertyák az NZ-ből mentek át, ugye ezek egy pólusúak, de nem hiszem hogy ez a tartósságon kívül belejátszana a motor működésébe. 

Link to comment
Megosztás:

11 perce, zotya975 írta:

Valóban 4 év/60 ezer kilométer.

Részeredmények vannak, a motor jár, de az alapjárat egyenetlen-buborgós és világít a motor kontrol lámpa ( 22-es hibakód fojtószelep poti fesz túl alacsony) a teljesítménytől annyira nem vagyok oda vagy csak a hiba miatt nem megy úgy ahogyan szerintem kellene. Egyenlőre más problémák is vannak amiket orvosolni kell, a generátor nem fut egy síkban a főtengely tárcsával, a feszítő is mókolt. Abban nem vagyok biztos hogy a fojtószelepházba hová van bekötve a Map szenzor, az utastér felőli csonkra vagy a lefelé mutatóra, ebben segíthetne valaki, egy képet sem találtam a neten amin tisztán látni. A legjobb kép ami szintén egy fórumtársé ez, de ezen sem látom hová megy a kék cső:

2963116-20181102-nqKJ4M.jpg

A gyertyák az NZ-ből mentek át, ugye ezek egy pólusúak, de nem hiszem hogy ez a tartósságon kívül belejátszana a motor működésébe. 

Csak 1 helyre tudod berakni , ha nincs rajta akkor naon hülyén jár a motor alapjáraton és nincs elég kraft benne . Az utastér felőli oldalba a fojtó szelep érzékelő mellet .

 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Barret írta:

Csak 1 helyre tudod berakni , ha nincs rajta akkor naon hülyén jár a motor alapjáraton és nincs elég kraft benne . Az utastér felőli oldalba a fojtó szelep érzékelő mellet .

 

Az oké, de van egy csonk lefelé is, ahová a tankszellőztető cső megy. Itt látszik a két csonk, ugye az egésze fejjel lefelé van:

2963138-20181102-whRnjt.jpg

Ezt a fojtószelep potit ki kellene szűrnőm, mert addig hiába nézegetek mást. Az a baj az NZ-é pont tükörképe, nem tudom belerakni. 

Link to comment
Megosztás:

Megvan  a hiba. A pillangószelep tengelyéről hiányzik valami, ezért nem is fordította a potit. Ideiglenesen reszeltem ide kemény műanyagból egy kis hasábot, ami belepasszol a villába és tudja fordítani a potit. Visszacseréltem a MAP-tankszellőztető csöveket, eltűnt a hibalámpa, és az alapjárat sem olyan vészes már. Próbakör holnap. 

2963209-20181102-qgMx58.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Megvan  a hiba. A pillangószelep tengelyéről hiányzik valami, ezért nem is fordította a potit. Ideiglenesen reszeltem ide kemény műanyagból egy kis hasábot, ami belepasszol a villába és tudja fordítani a potit. Visszacseréltem a MAP-tankszellőztető csöveket, eltűnt a hibalámpa, és az alapjárat sem olyan vészes már. Próbakör holnap. 

2963209-20181102-qgMx58.jpg

35066623b8888d1a9d56b35f4454a5f5.jpg

Ez megy rá a mapszenzorra. Nálam sima benyacső :D 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

18 órája, zotya975 írta:

Őőőő, nem úgy van hogy a réz a vasat eszi meg? Ezért nem tesznek réz cső után vasat a vízvezetékben folyásirányban. Az alu-réz kombináció meg a villanyszerelésben okoz problémát? :confused: Csak az a gond hogy most nem nagyon válogathatok, azt a vízcsövet valahogyan meg kell toldani. 

Szerk: Utánaolvasva , igazad van az Alu -1.76Volt potenciálon van, a Réz pedig +0,35Volton. Hát egyenlőre nem tudok mit kezdeni amint lehet kiváltom a réz toldást "pozitívum hogy a réz eszi az alut és aluból ugye rengeteg van a rendszerben, így talán pát hét ( max pár hónap) alatt nem fog hatalmas problémát okozni. Ami volt a lakásban réz után vas könyökidom, azt 4-5 év alatt lyukasztotta ki a folyamat. 

Rendszerben rengeteg, de ha csak a hűtőt nézzük, ott már a laamellák anyagvastagsága igen csekély. Biztos rövid távon nem tesz kárt, de mielőbb lecserélni erősen javasolt a réz pótlást.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Barret írta:



Ez megy rá a mapszenzorra. Nálam sima benyacső :D 

Kösz, még az este átraktam, és úgy néz ki rendeződött az alapjárat is. Még valahonnan szivárog a hűtőfolyadék, az egyvezetékes jeladótól, vagy legalábbis arról a környékről, le kell vennem a generátort, mert teljesen eltakarja.

5 órája, tuskes írta:

Rendszerben rengeteg, de ha csak a hűtőt nézzük, ott már a laamellák anyagvastagsága igen csekély. Biztos rövid távon nem tesz kárt, de mielőbb lecserélni erősen javasolt a réz pótlást.

Vagy veszek-bontózok másik csövet ami beér rendesen toldás nélkül, vagy a másik variáció hogy a Praktikerben van méteres alu cső arra cserélem. Szerintem vascső is jó lenne, hiszen az alapból jelen van ( blokk) de abból a vastagfalu túl nehéz. Nem kötekedés képen, de a hűtőben a lamellák nem találkoznak a hűtőfolyadékkel, két sorban mennek vékony csövek ( szintén alu, tehát ezt is megeszi) a lamellák csak a hűtés hatékonysága miatt vannak. 

Link to comment
Megosztás:

20 hours ago, Barret said:

Zotya lehet jobban tudja de valami 4 év vagy 60e km. De ha megveszitek legyen az az első hogy cserélitek(cseréltettek) egy vezérlést  új olaj+szűrőkkel (üzemanyag szűrőt is ). És akkor biztos ami biztos. Meg nem árt autó vásárlása után ellenőrizni a fagyállót . Akinek mondtam h vezettem az 1.4 esét és hát ő ezt elmulasztotta ezét nemsokkal rá el is szakadt a szíj és bánta 2 szelep . 

Köszönöm mindenkinek a segítő infókat! Végülis egy 82 lovas lett a kiválasztott, remélem nem lesz vele gond. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Kösz, még az este átraktam, és úgy néz ki rendeződött az alapjárat is. Még valahonnan szivárog a hűtőfolyadék, az egyvezetékes jeladótól, vagy legalábbis arról a környékről, le kell vennem a generátort, mert teljesen eltakarja.

Vagy veszek-bontózok másik csövet ami beér rendesen toldás nélkül, vagy a másik variáció hogy a Praktikerben van méteres alu cső arra cserélem. Szerintem vascső is jó lenne, hiszen az alapból jelen van ( blokk) de abból a vastagfalu túl nehéz. Nem kötekedés képen, de a hűtőben a lamellák nem találkoznak a hűtőfolyadékkel, két sorban mennek vékony csövek ( szintén alu, tehát ezt is megeszi) a lamellák csak a hűtés hatékonysága miatt vannak. 

Igaz! A lamellák nem.... :) 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, wookie írta:

Gyerekek, a vas blokkos, alu hengerfejes alu vízhűtős autoinkban jelentem hogy RÉZ a fűtőradiátor.... 

Na ebben nem voltam egészen biztos. De benézve a blokk vízjárataiba, elég trutyi volt odalent akkor már tudjuk hogy miért-honnan válik ki. Az utolsó mozzanat az volt,hogy folyatta a hűtőfolyadékot méghozzá a hengerfej-szívócsonk között, ugye ott megy át víztér a vezérlés felől, és én egy használt tömítést tettem be. ( ezt elfelejtettem venni) Meghúztam a csavart, ekkor megszűnt a szivárgás az alu öntvény alól, de a csavar meneténél még csöpögött kifelé nyomás alatt. Gondoltam kitekerem és kenek alá pasztát, de persze ahogy meglazítottam elkezdett folyni rendesen. Végül rájöttem a megoldásra, : tettem rá egy zárt anyát pluszban. A két anya közt nem tud szivárogni ha meg van húzva a zárt anya meg nem tudja a menetnél kiengedni, mert ugye le van zárva. 

Link to comment
Megosztás:

Ezért van jelen az elektrolízis, ami tönkreteheti a motort belülről, ha nincs rendszeresen cserélve a hűtőfolyadék. Egyszerű multiméterrel is kimérhető, hogy épp mekkora az elektrolízis. Piros vezeték a kiegyenlítőbe, fekete az akku negatívra. Ha 0,4V vagy felette mutat a műszer, akkor cserére érett. Méghozzá gyorsan.

Link to comment
Megosztás:

33 perce, daykiller írta:

Ezért van jelen az elektrolízis, ami tönkreteheti a motort belülről, ha nincs rendszeresen cserélve a hűtőfolyadék. Egyszerű multiméterrel is kimérhető, hogy épp mekkora az elektrolízis. Piros vezeték a kiegyenlítőbe, fekete az akku negatívra. Ha 0,4V vagy felette mutat a műszer, akkor cserére érett. Méghozzá gyorsan.

Szerintem mindenképpen megtörténik az egyik fém bontása, vízvezetéknél ezért is nem szabad réz után vas idomot betenni, mert a vas kilyukad, pedig ott aztán mindíg cserélődik  a folyadék. A nagyobb potenciálú fém bontja a kisebbet, tehát a réz az alut és a vasat is, és annál nagyobb a bontási sebesség minél nagyobb köztük a különbség, és az "erősebb" fémből minél több van.  Ezen az elven alapszik amúgy a bojleroknál a védőanód használata, amig van magnézium, addig nem kezdődik meg a vas bontása mivel ugye az pozitívabb, a magnézium a "gyengébb". Rézcsövekkel szerelik a vízvezetéket, aztán be van kötve a vas bojler ( nyilván már van bevonatos is) így hogy ne lyukadjon ki védőanódot használnak hogy az fogyjon ne a tartály fala. Ezt persze senki nem cseréli, ( én sem) de megnéztem úgy 10 éve akkor még volt belőle.:goofy:

2964167-20181103-5NxXO0.png

 

De persze az öreg hűtőfolyadék gyorsíthat a dolgon. 

Nem tudom pontosan mennyibe fájt a projekt, mert nem írtam fel mennyiért vettem a hengerfejet , és a többit, de úgy 60-80 ezer forint körül van az anyagköltség és síkolás munkadíja. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.