Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

19 perce, nyemi írta:

Nem az alapjárati motor  kalibrációjával nincs valami rendben?  Mert mindig azon gondolkozok, hogy  ha beszerelünk egy újat nem e kéne teljesen lezárt állapotba hozni indítás előtt hogy az ECU tudja hogy teljesen zárva van . Mert a fojtószeleppel nem csak az alapjárati motor képez bypasst (megkerülő csatornát) hanem például a szelepfedélből jövő karter gáz csövek is. Meg persze még a fojtószelep "alap beállítása" és egy pár vékonyka vákuum cső is, amik mint tudjuk egy  fix értéket képviselnek. Az biztos, hogy szoftver hiba, de nem e mi okozunk egy alap beállítás hiányával olyan helyzetet ami aztán, okozza ezt a problémát ?

 

 

Az alapjárati motort nem kell kalibrálni, mivel tudja, hogy milyen pozícióban van.

Link to comment
Megosztás:

29 perce, Kispotter írta:

Sziasztok! 
Astrámon esedékes az olajcsere. Egyben cserélek karter tömítést is. Meg is van milyet veszek rá és milyen pasztával rakom össze, hogy jó legyen. Viszont ha már itt járok cserélek minden szűrőt meg stb-t és arra gondoltam az injektor háznál kicserélném a tömítéseket is. Nincs bajom a kocsival azon kívül néha az alapjárat szórakozik bár gyanús, hogy elektromos hiba mert olyankor elindítom és leállítom aztán semmi baja sincs, de hátha.. Na most szívósor és injektor ház közötti részhez találtam tömítést, de egyszer szétszedtem és úgy emlékszem van benne még egy nagyobb tömítés, de olyat sehol sem találok.. Mi annak a neve és hol kapok? Valamint ahol a motor aljából jön fel egy fémcső a szelepfedélhez a végén pedig van rajta egy gumi kanyar az megy a fedélbe. Annak az alján is van egy tömítés. Olyat hol találok? És még egy kérdésem lenne a szívósorba belemegy ügye egy vízcső. Maga a motor és a szívósor között van vízátfolyás? Bár gondolom van mivel csak 1 cső megy rá ha jól rémlik.. Mert akkor nem bolygatom most fél éve cseréltem fagyállót... 

Válaszokat előre is köszi! 
C14NZ

A karternál a csavarokat érdemes menetrögzítőzni, mert a rázkódástól ki tudnak lazulni. Az injektorház két fele között is van tömítés, csak azt nem nagyon szokták szétszedni, ha nagyon stétt akarod, akár össze lehet ragasztani benzinálló pasztával is, hiszen nem túl gyakori hogy szét kell szedni tömítést nem nagyon látok hozzá. A hűtőfolyadék átmegy a szívócsonkba hiszen oda van betekerve a műszeregység jeladója. A szívócsonk felől ez az első négyszögletes nyílás, utána jön még a 4 hengerhez a 4 szívónyílás a váltó felé haladva. A fém kartergáz csövet még nem vettem le a blokkról nem tudom mi van ott. 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, zotya975 írta:

A karternál a csavarokat érdemes menetrögzítőzni, mert a rázkódástól ki tudnak lazulni. Az injektorház két fele között is van tömítés, csak azt nem nagyon szokták szétszedni, ha nagyon stétt akarod, akár össze lehet ragasztani benzinálló pasztával is, hiszen nem túl gyakori hogy szét kell szedni tömítést nem nagyon látok hozzá. A hűtőfolyadék átmegy a szívócsonkba hiszen oda van betekerve a műszeregység jeladója. A szívócsonk felől ez az első négyszögletes nyílás, utána jön még a 4 hengerhez a 4 szívónyílás a váltó felé haladva. A fém kartergáz csövet még nem vettem le a blokkról nem tudom mi van ott. 

Akkor nem is keresem. Én egyszer szétszedtem teljesen az injektor házat össze is raktam de ha nincs hozzá tömítés akkor most nem szedem szét csak nem szív ott semmi falsot.. Viszont akkor az injektor háznál kicserélem a tömítést, mert azt találtam nem nagy összeg.. A fém csőnél úgy látom olajos de akkor marad az is. És a menetrögzítést tudom van is itthon a szelepfedélnél is fellazultak mindig olajos volt felcsaptam a nagy opel javítási könyvet és ott is említi a menetrögzítést amit 1 éve megcsináltam parafa tömítéssel és azóta is csont száraz úgyhogy alul is így lesz. Ha már leveszem a kartert van ott még valami amit érdemes cserélni vagy kipucolni? Van az olajnyomás szabályzó még régebben te említetted azt hiszem azt is kitekerem kipucolom nekem is későn alszik el a lámpa, de ha jól emlékszem neked sem lett jobb! :)

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Kispotter írta:

Akkor nem is keresem. Én egyszer szétszedtem teljesen az injektor házat össze is raktam de ha nincs hozzá tömítés akkor most nem szedem szét csak nem szív ott semmi falsot.. Viszont akkor az injektor háznál kicserélem a tömítést, mert azt találtam nem nagy összeg.. A fém csőnél úgy látom olajos de akkor marad az is. És a menetrögzítést tudom van is itthon a szelepfedélnél is fellazultak mindig olajos volt felcsaptam a nagy opel javítási könyvet és ott is említi a menetrögzítést amit 1 éve megcsináltam parafa tömítéssel és azóta is csont száraz úgyhogy alul is így lesz. Ha már leveszem a kartert van ott még valami amit érdemes cserélni vagy kipucolni? Van az olajnyomás szabályzó még régebben te említetted azt hiszem azt is kitekerem kipucolom nekem is későn alszik el a lámpa, de ha jól emlékszem neked sem lett jobb! :)

Nem lett jobb, de kitakaríthatod a másik oldalon az olajgomba fészkét, attól sem lett ugyan jobb, de ott viszont eléggé sűrű olajtrutyi volt. Megnézheted a szívókosarat nincs-e ott lerakódás meg magát a kartert is ki lehet takarítani, bár típus függő mennyire lehet szétszedni. 

2868336-20180705-Ar7ohT.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kispotter írta:

Szia!
Köszi, de régi alapjárati motorral is ugyanezt csinálta..

 Szia. Ezért írtam hogy szoftver és nem hardver hiba. A alap beállítás hiánya okozhat , olyan szenzoroktól jövő adatokat,  amivel a vezérlő nem tud mit kezdeni  és a magas fordulat fenntartásával reagál. Ja és miért nem generál hibakódot(?) mert az öngyógyításra még nem képes, meg amúgy is ez még a 90-nes évek technológiája szóval csodát ne várjunk..

 

1 órával ezelőtt, Kispotter írta:

 Nem hiszem, hogy sok köze van az alapjáratomhoz ugyanis nem állandó jelenség és általában leállítás indítás után tökéletes, de hátha..

Ja megkapja a nagy "Reset-et"  még jó hogy helyre áll. Amúgy kollégámnak B Corsa-jának  is ez a baja és arra jutottunk, hogy aki egyszer hozzányúlt az alapjárati motorhoz (csere vagy takarítás miatt), annak  ez a hiba  , hanem is mindig, de időszakosan előjön.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

 Szia. Ezért írtam hogy szoftver és nem hardver hiba. A alap beállítás hiánya okozhat , olyan szenzoroktól jövő adatokat,  amivel a vezérlő nem tud mit kezdeni  és a magas fordulat fenntartásával reagál. Ja és miért nem generál hibakódot(?) mert az öngyógyításra még nem képes, meg amúgy is ez még a 90-nes évek technológiája szóval csodát ne várjunk..

 

Ja megkapja a nagy "Reset-et"  még jó hogy helyre áll. Amúgy kollégámnak B Corsa-jának  is ez a baja és arra jutottunk, hogy aki egyszer hozzányúlt az alapjárati motorhoz (csere vagy takarítás miatt), annak  ez a hiba  , hanem is mindig, de időszakosan előjön.

Hát lehet igazad van de viszont az tuti mikor kicseréltem egy jó darabig kb 10 km nem volt normális alapjárat vagy kirívóan magas volt vagy alacsony volt, hogy le is fulladt. Első indításnál is 3 ezerig forgott aztán szép lassan beállt normálra. Úgy voltam vele ekkor tanulja meg az újat.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, wookie írta:

Onnan hogy a 4 vezetékből kettő a mozgatasert, kettő a pozíció erzekelesert felel. 

Íme egy videó ahol láthatod hogy a négy vezeték két darab teljesen egyforma tekercs kivezetése és hogy milyen impulzusokat kell kapniuk ahhoz hogy a motor megmozduljon .

Minden telep érintést,  vegyél egy adatnak.  A alapjárati léptető motor helyzetét 8bit határozza meg ami ugye 256 lehetőségnek felel meg.

Szóval a "0" érték a teljes bezárást , "255-ös" teljes kinyitás kell hogy legyen. Ezt mozgási intervallumot akár  milliméterben is meg lehetne adni ha ismernénk a motor impulzus/mozgási  arányát. Na már most ha te beteszel egy új motort ez 256 impulzus szélességet nem tudod(és az ECU se), hogy hova kerül. Lehet hogy a "0" érték nem a teljes bezáráshoz , ami olyan mintha nyitottál volna a fojtószelep állító csavaron vagy a gáz  bowden holtjátéka megszűnt volna. Ez aztán  megzavarja a vákuum szenzort , meg mindent, olyan mintha a motor mellék levegőt szívna. Ezek aztán megzavarják az ECU-t hogy ha olyan adatokkal találkozik ami nincs az agyában  vész üzemmódba kapcsol aminél már csak az a cél hogy ne jusson nem eléget üzemanyag a katalizátorba.

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Stevy írta:

De nem épp ezért csinált egy test-et gyújtás ráadásra, hogy megnézze végig mozog e ?

Ha minden gyújtásráadásra tesztet csinálna ( inicializálást ), nem bírnál rögtön indulni. Akkumulátor le, és vissza kötésénél elképzelhető, de ott is csak 256bithez tartozó hosszúságot mozgatja az biztos .  Amúgy meg az is érdekes hogy például csere vagy takarításkor  előbukkan a beállításnál az a 28 milliméteres kitolási érték(beszereléskor), ami mintha valami mechanikus kalibráció lenne. Akkor ugye az meg minek, ha van init?

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

13 órája, wookie írta:

Onnan hogy a 4 vezetékből kettő a mozgatasert, kettő a pozíció erzekelesert felel. 

Másrészt a motorvezérlőbe van programozva az alapjárati fordulatszám amit a Hall jeladó ( vagy főtengely jeladó)útján tud mérni, és ekkor állít az alapjáratin ha kell. 

3 órája, Stevy írta:

De nem épp ezért csinált egy test-et gyújtás ráadásra, hogy megnézze végig mozog e ?

Diag módban járatja ki-be a kúpot. Gyújtás ráadásakor szerintem nem, bár igazából ezt még sosem néztem.

Akkor van cumi, hogy ha így járatom ( mert pölö takarítom) aztán beteszek egy másikat ami teljesen kint van és az előzőnél pont kifelé menet vettem el a gyújtást akkor amit berakok annál ellövi a kúpot, mert még kijjebb járatja. Aztán lehet keresgélni. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, Stevy írta:

Gyújtás ráadásra is megmozgatja, lehet hogy akkor nem teljes úton, de megy egy oda-visszát.:confused:

Elindulni úgyse tudok olyan gyorsan, mert gyakran szopat az immo :w00t:

Én nem is szoktam azonnal indítózni, megvárom amig a pumpa megáll, az meg alapból 2-3 másodperc. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Eljött a tettek ideje :).  Készítettem egy motor mozgatót.a_mozgat.jpg

Lemértem a kúp és a furat méretét.  A fúrat 8miliméter átmérőjű.

m_retek.jpg

A beszerelt kúppal teljesen lezárt furattal,  a kitoló rúd méret ellenőrzése  is megtörtént . O gyűrű nélkül .  Ez pontosan 30miliméterre adódott az ajánlott  28miliméter helyett.

Szóval 28mm-nél bőven nincs még a csatorna teljesen lezárva, avagy a teljes záráskor(amit az ECU teljes lezárásnak érzékel) is van levegő beáramlás. Na most ugye az a kérdés: hogy  ha kell ez a plusz levegő , miért nem a fojtószelep ütköző  csavarjával állították ezt be?

Link to comment
Megosztás:

23 perce, nyemi írta:

Sziasztok.

Eljött a tettek ideje :).  Készítettem egy motor mozgatót.

Lemértem a kúp és a furat méretét.  A fúrat 8miliméter átmérőjű.

 

A beszerelt kúppal teljesen lezárt furattal,  a kitoló rúd méret ellenőrzése  is megtörtént . O gyűrű nélkül .  Ez pontosan 30miliméterre adódott az ajánlott  28miliméter helyett.

Szóval 28mm-nél bőven nincs még a csatorna teljesen lezárva, avagy a teljes záráskor(amit az ECU teljes lezárásnak érzékel) is van levegő beáramlás. Na most ugye az a kérdés: hogy  ha kell ez a plusz levegő , miért nem a fojtószelep ütköző  csavarjával állították ezt be?

A vékonyabbik kartergázcső hátul szerintem a pilangószelep alá csatlakozik be, ( ha nincs eldugulva) és talán elöl a tankszellőztetés vákumcsöve is, itt kap akkor is "levegőt" a motor ha a pillangószelep zárva és a kúp is teljesen bent van, bár ez szerintem csak elméleti állapot, mert akkor lefulladna a motor, valamennyire mindíg nyitva kell lennie a megkerülő járatnak amit az alapjárati nyit-zár. Továbbá ha a pillangó szelep zárva van,  ugyan megáll felette a benzin, ( vagyis csak lassan folyik le)de ettől még nem biztos hogy légmentesen zár, ott is átjuthat kevés. Ami van nálam SE fojtószelepház, ha a fény felé fordítom átlátni körben a pillangószelep mellett. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

A vékonyabbik kartergázcső hátul szerintem a pilangószelep alá csatlakozik be, ( ha nincs eldugulva) és talán elöl a tankszellőztetés vákumcsöve is, itt kap akkor is "levegőt" a motor ha a pillangószelep zárva és a kúp is teljesen bent van, bár ez szerintem csak elméleti állapot, mert akkor lefulladna a motor, valamennyire mindíg nyitva kell lennie a megkerülő járatnak amit az alapjárati nyit-zár. Továbbá ha a pillangó szelep zárva van,  ugyan megáll felette a benzin, ( vagyis csak lassan folyik le)de ettől még nem biztos hogy légmentesen zár, ott is átjuthat kevés. Ami van nálam SE fojtószelepház, ha a fény felé fordítom átlátni körben a pillangószelep mellett. 

Igen persze a alapjárati motor csatornáján kívül van még levegő ami megkerüli a fojtószelepet. De ezt az ECU tudja, hogy mondjuk 0,5 cm² keresztmetszetű és "X" vákuumnál

"Y" mennyiségű levegőt jelent és ahhoz  "Z" idejű  injektor impulzus   üzemanyagot kell adnia a minimális fordulathoz (ún. alap elvárt fordulat az ecu szerint).  Aztán megjelenik egy hasráütésszerűen berakott alapjárati motor ami "maximális bezárt pozícióban" átenged valamennyi levegőt ,  30kPa vákuumnál mennyit is (?) kitudja, és jön,hogy ingadozik az alapjárat . Mert sok a levegő , de ahhoz  benzin is kell   és Jaj  emelkedik a fordulat -- benzin elvesz - de jelez a lambda szonda hogy sok Oxigén, akkor újra benzint adunk és minden kezdődik előröl :).

A másik eset , ami feltehetőleg itt is a probléma forrása a motorfék, magyarul  tolóüzemi működés:  Fojtószelep visszaenged -- fordulat nagy - várjuk a vákuum megemelkedést( >80kPa de nem jön mert nyitva az alapjárati motor) - mert ha jönne  -- benzin leállít az 1500 fordulatig --onnan beállít az alapjárat.  De hogy ha nem jön az extrém  magas vákuum "most mi van" fojtószelep potméter jelez hogy lezárva --de valahonnan jön a levegő -vagy a potméter romlott el hmmm  ... vész üzem csak a katalizátorba ne jusson üzemanyag. És aztán csodálkozik a pirosnál az egész bagázs "ki ez,  mi csinál,  rajtafelejtette a lábát a gázon és kikuplungolt".  Én meg égek mint a rongy  , Elég volt , Akkor is megtalálom a megoldást ha bele dö...... is :).

Kicsit el ragadtattam magam így a végére. Ezer bocsánat. :)

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

18 órája, nyemi írta:

Igen persze a alapjárati motor csatornáján kívül van még levegő ami megkerüli a fojtószelepet. De ezt az ECU tudja, hogy mondjuk 0,5 cm² keresztmetszetű és "X" vákuumnál

"Y" mennyiségű levegőt jelent és ahhoz  "Z" idejű  injektor impulzus   üzemanyagot kell adnia a minimális fordulathoz (ún. alap elvárt fordulat az ecu szerint).  Aztán megjelenik egy hasráütésszerűen berakott alapjárati motor ami "maximális bezárt pozícióban" átenged valamennyi levegőt ,  30kPa vákuumnál mennyit is (?) kitudja, és jön,hogy ingadozik az alapjárat . Mert sok a levegő , de ahhoz  benzin is kell   és Jaj  emelkedik a fordulat -- benzin elvesz - de jelez a lambda szonda hogy sok Oxigén, akkor újra benzint adunk és minden kezdődik előröl :).

A másik eset , ami feltehetőleg itt is a probléma forrása a motorfék, magyarul  tolóüzemi működés:  Fojtószelep visszaenged -- fordulat nagy - várjuk a vákuum megemelkedést( >80kPa de nem jön mert nyitva az alapjárati motor) - mert ha jönne  -- benzin leállít az 1500 fordulatig --onnan beállít az alapjárat.  De hogy ha nem jön az extrém  magas vákuum "most mi van" fojtószelep potméter jelez hogy lezárva --de valahonnan jön a levegő -vagy a potméter romlott el hmmm  ... vész üzem csak a katalizátorba ne jusson üzemanyag. És aztán csodálkozik a pirosnál az egész bagázs "ki ez,  mi csinál,  rajtafelejtette a lábát a gázon és kikuplungolt".  Én meg égek mint a rongy  , Elég volt , Akkor is megtalálom a megoldást ha bele dö...... is :).

Kicsit el ragadtattam magam így a végére. Ezer bocsánat. :)

Szerintem alapból a fordulatszám neki az amit tartania kell, nyilván rá tud "nézni " az alapjárati motor helyzetére és a vákumra is, és hibakóddal jutalmazza ha ezek kimennek a tól-ig határértékből, de alapból úgy nyitja--zárja a szelepet hogy meglegyen a hideg motornál kábé 1100 a melegnél talán 950. Hogy honnan jön a megkerülő levegő ( vagy honnan nem jön ahonnan gyárilag kellene)azt nem tudhatja hiszen sok autónál el van tömődve a vékonyabbik kartergázcső, és mégis elvannak gond nélkül . A másik a tolóüzem, itt is szerintem inkább a levegővel szabályozza a fordulatszámot, tehát ha lelépsz a gázról becsukódik a pillangószelep nyilván csökkenni kell a nyomásnak is, de a zárt pillangószelepről a pillangószelep poti alapján tudomást szerez. A gázzal vagyis az injektor nyitási idejével inkább a keverék dúsítás-szegényítés miatt játszik ( lambda szonda, ugye nálunk csak melegen hidegen még nem) és nem a fordulatszám miatt, bár nyilván kis mértékben azt is befolyásolja. Vész üzemre nekem nem is kapcsolt még a 110 ezer kilométer alatt, egyszer-kétszer volt "lambda szonda szegény keverék" hibakódom még etanolos korszakból, és párszor az alapjáratit dobta be, de az autó akkor is normálisan működött. Mesterségesen szoktam a vészüzemet előállítani, a diag csatiban bent hagyva a áthidalást és úgy indítva az autót, ha valamiért nem indul a motor és utolsó esélyként megpróbálom hátha valamelyik érzékelő rossz, és így középértékkel meg elindul a motor. Nem saját autóval, hanem amikor valaki szól hogy lerobbant és már nem tudok másra gondolni meg szoktam ezt próbálni de még soha nem hozott eredmény,t így lehet hibás elképzelés, vagy teljesen más probléma volt. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok . Megtörtént a beszerelés-beállítás.

Hol is kezdjem. Ja igen:Este levettem az aksi sarut, hogy majd tiszta lappal induljon a ECU.  O- gyűrűvel is megmértem a teljes lezárást bár nem kéne, hogy  változzon. De lehet, hogy tegnap elnéztem valamit , de ma már 31milimétert mértem. Kétszer is le ellenőriztem szóval 100% a jó érték 31mm!  A kúp kitoló rúgót is megmértem terheletlenül (kiszedve): 50mm  és Tilos nyújtani ! Mert csak a motor forgórészében levő műanyag menetet tesszük tönkre,meg kopását gyorsítjuk. Amúgy szerintem rúgó nélkül is dolgozna , de így a holtjátékot legalább eltünteti (gondolom).

Beszerelés:   csak gyorsan beszereltem és meghúztam a csavarokat - kitoltam a kúpot de már vissza húzni nem tudtam. Ki kellet lazítanom csavarokat  , majd újra hol egyiket -másikat finoman húzogatva meghúzni. közbe hol betolni a kúpot, hol visszahúzni , szóval nem volt egyszerű játék, bár a motor hangja mindenről tájékoztatott, arról is ha lezárta furatot (hallani hogy erőlködik, nem kell félni nem árt neki)  :). A végén aztán lezártam a furatot a kúppal és úgy hagytam, csatlakozót visszadugtam.

Indítás majd Kalibráció vagy tanítás "amúgy mindegy" ;) : Akkumulátor sarút visszaraktam--  gyújtás ráad majd a gázpedált padlóig kinyomtam majd vissza (valahol olvastam, hogy így kell , gondoltam megcsinálom veszteni nem veszhetek semmit) kétszer is megcsináltam, majd harmadik gyújtás ráadásakor indítottam.

Relatíve sokat önindítózott (5-6mp, gáz nem nyomtam) de aztán elkapta. Valahol olvastam hogy ilyenkor nem szabad a gázpedálhoz nyúlni hanem 3percig hagyni kell , állítsa be magának az alap járatott. Állította is keményen hol pörgött -hol meg egy pillanatra le akart állni. Szóval ingadozott nagyon, de mintha ciklikusan tette volna. Mindegy, majd abba marad aztán beáll vártam vagy 6-7 percet is de nem  állt be. Leállítottam majd újraindítottam, többször is,  de csak ingadozott az alapjárat de nagyon. Vakartam is a fejem, hogy jól kib..m magammal most szedhetem széjjel és állíthatom be 28milire. Na  mondom azért se, megyek egy kört vele aztán majd meglátom. Ahogy megmozdult az autó azon az 5méteren, hogy kiálltam a garázsból, az ecu leállította a alapjárat ingadozást és beállt valami 600 körülire (nincs fordulat mérőm)  olyan csendes lett a motor, hogy hirtelen azt hittem le is állt. Na mondom most már "GyÍ" aztán nézzük meg mit tudsz. Hát fiúk,  nagyon megy , pillanatok alatt 100 voltam , úgy harap, hogy meg is lepődtem , a fordulat is visszaesik hamar. Szóval   most már félve is, de azért ki merem jelenteni, lesz ebből még  "énekes halott", most nagyon  meg vagyok vele elégedve, aztán majd kiderül.

Mindenkinek mindent Köszönök és örülök hogy ezt ide leírhattam, remélem tanulságos volt .

 

Üdvözlettel nyemi.

Ui:  Ja még annyit, hogy végül is mi állította le a az alapjárati ingadozást, nem tudom.

Vagy a jármű megmozdulása, vagy  gázra lépés,  ki kéne még egyszer próbálni, de most nincs hozzá türelmem.

Módosítva : nyemi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezzel az alapjárati motorral kapcsolatban , amikor én cseréltem először felpörgött kb 3e ig majd vissza állt a fordulat. Ja igen van valami betanulási szakasza mert az első 5-10km en .A motor üresbe kitéve gurulva 1500 on tartotta. Majd a lefuott táv után már 1100 on állt . (Ahogy előtte is )

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Barret írta:

Ezzel az alapjárati motorral kapcsolatban , amikor én cseréltem először felpörgött kb 3e ig majd vissza állt a fordulat. Ja igen van valami betanulási szakasza mert az első 5-10km en .A motor üresbe kitéve gurulva 1500 on tartotta. Majd a lefuott táv után már 1100 on állt . (Ahogy előtte is )

Szia. Hadd kérdezzem meg, hogy az új berakásakor  foglalkoztál e a zárókúp helyzetével(beállítottad 28mm-re), és cserekor levetted e az aksi sarut? Mert szerintem az 1100 sok.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

Szia. Hadd kérdezzem meg, hogy az új berakásakor  foglalkoztál e a zárókúp helyzetével(beállítottad 28mm-re), és cserekor levetted e az aksi sarut? Mert szerintem az 1100 sok.

Semmit. Beraktam indít és kész . Hát ugye bár 1100 csak guruláskor van ha megállok akkor lemegy 900 környéke . Amúgy elég sok kocsinál van az h üresbe gurulva több az alapjárat mint ha áll a verda.

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Barret írta:

Semmit. Beraktam indít és kész . Hát ugye bár 1100 csak guruláskor van ha megállok akkor lemegy 900 környéke . Amúgy elég sok kocsinál van az h üresbe gurulva több az alapjárat mint ha áll a verda.

Köszönöm a Választ . De nézzétek mit találtam:http://www.beretta.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=9026

Fordítás: Az alábbi információk segíthetnek a motor fordulatszámának zárt fojtószeleppel történő időszakos emelkedése (a gázpedál nincs lenyomva) diagnózisának és javításának. Jellemzően nincs olyan hibajelző fény, amely az állapothoz kapcsolódik.

A motorvezérlő rendszer érzékelői egy 5 voltos referenciajelet kapnak, amely biztosítja a megfelelő méretarányú méréseket a motorvezérlő modulhoz (ECM). Ha nagy áramfelvétel folyik az 5 voltos referencia tápfeszültségen keresztül, az ECM által leolvasott bemeneti jelek alacsonyak lesüllyednek. Az ECM program hibásan alacsony fojtószelephelyzet-érzékelő jelet nullaként tárol. Ha a referenciafeszültség normális értékre tér vissza, akkor az ECM nyitott fojtószelepként értelmezi az eredményül kapott nagy fojtószelephelyzet-érzékelő jelet, és az üresjárati légkezelő lépések (fojtószelep-követő) ennek megfelelően hozzáadódnak, ami a motor fordulatszámának növekedését okozza alapjáraton.

Az A / C nyomásérzékelőt különösen érzékenynek találta a motorhajtás alatt rövidzárlatra. A motorkerékpár elektromos vezetékei, amelyek nem védettek és dörzsölnek a szerkezeti elemeken, szintén okozzák a problémát.

Ellenőrizze az 5 voltos referenciajelhez tartozó valamennyi vezetéket és érzékelőt rövidre és szükség esetén javítsa ki.

Ha a járműnek a légkondicionáló rendszerhez is társulnia kell, diagnosztizálnia és javítania kell, ha szükséges.

A Techline diagnosztikai eszközzel olvassa el a fojtószelep helyzetérzékelőjét, a szívócső abszolút nyomásérzékelőjét és az A / C nyomásérzékelő feszültségét a kulcsot a motor kikapcsolásával.

Ha mind a három feszültségértéket eléri a normál tartományok alatt, akkor ellenőrizze az A / C nyomásmérőt.

Ha mind a három feszültségérték a normál tartományon belül van, akkor húzza ki az akkumulátort egy (1) percig, csatlakoztassa újra és indítsa el a motort. Ha a motor fordulatszámának emelkedése készenléti állapotban eltűnik, ellenőrizze az A / C nyomásmérőt.

MEGJEGYZÉS: Az LB6 (2.8L VIN W), az LHO (3.1L VIN T) vagy az L01 (3.4L DOHC VIN X) motorok esetén, ha az ECM bármilyen okból akkumulátor nélkül van, akkor az üresjárati levegőszabályozó szelepet (IACV) helyzetinformáció egy stabil, kielégítő motor számára Idle "elveszett" és helyére az alapértelmezett érték. Az IACV helyzet Információs információ kijavításához hajtsa végre az Idle relearn eljárást egy Techline Diagnostic Tool segítségével. Emellett manuálisan is újra megtanulhatja a tétlenséget az alábbi eljárás szerint.

1. Távolítsa el az akkumulátort egy (1) percig. Helyezze vissza az akkumulátort, és helyezze be a légkondicionáló vezérlőket (ha van) a "kikapcsolt" állásban.

2. Fogja meg határozottan a rögzítőféket és blokkolja a hajtókerekeket. Indítsa el a motort, állítsa a sebességváltót az automatika és a semleges vezérléshez a kézikönyvekhez.

3. Hagyja a motort addig futtatni, amíg a motor hűtőventilációja egyszer vagy legfeljebb 10 percet vesz fel.

4. Kapcsolja legalább öt másodpercig a gyújtáskulcsot a "kikapcsolt" állásba.

5. Ismételje meg a 2. lépést.

6. Engedélyezze a motor futtatását legalább öt (5) percig.


A megfelelő IACV-értékek a megfelelő üresjárat-vezérléshez lesznek tárolva.

Még kutakodok a neten  hátha találok valamit még erről.

 

 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Barret írta:

Semmit. Beraktam indít és kész . Hát ugye bár 1100 csak guruláskor van ha megállok akkor lemegy 900 környéke . Amúgy elég sok kocsinál van az h üresbe gurulva több az alapjárat mint ha áll a verda.

Magasabb, ezért van az óraegység hátuljában az út, vagy sebesség jeladó, innen tudja a motorvezérlő hogy a jármű mozgásban van és és nem hagyja leesni a fordulatszámot. Ha a jeladó valamiért nem működik ( pölö kilóméter óra bowden szakadás) elő is szokott fordulni lefulladás kuplung kinyomásakor. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 01. at 23:45, Tiu írta:

A linkelt oldalon az az emelés van amit mérni tudsz. Max. méret a bütyöknél - alapkör átmérő, ezt kiszerelt állapotban a legkönnyebb mérni, vagyis vásárláskor is egyből látni megvan-e a méret.

Nálad szívó 6,12, kipu 5,61, ami szelepemelésben az 1,69-szeresét jelenti. Ez a himbaállandó ezeknél a motoroknál, vagyis szívó emelése 10,34 a kipu 9,48. Ha 0,8mm hiányzik a bütyökből, az már 1,35mm szelepemelésben, 10-15% az nem kevés. Ettől már lehet gyengébb az autó.

 

On 2017. 10. 02. at 6:33, HaPetya írta:

Fordítva, a szívó emel 5.61mm-t. És ha abból még kisebb lesz, akkor a motor nyomatéka is jócskán csökken.

Tegnap lemértem a múltkor vásárolt bontott tengelyt. A bütykök tökéletesen egy méretűek, kopásnak egyáltalán nincs nyoma. Viszont a mért értékek továbbra sem az elvileg gyári adatok. Az emelések szívó oldal 5,6 mm. a kipufogó oldal 6,2 mm. 

Most bontom szét az autót, a hf.-et viszem gépműhelybe, anyagok + vezérlésszett megrendelve. Reményeim szerint összerakom holnap. Még a tengelyt házat szépen elpucolom, míg nem tudok visszamenni a hf-ért a gépműhelybe, próbálom hasznosan tölteni az időt. 

Remélem nem kell sos segítséget kérnem. :) 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.