Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem fér el. Mivel az SE leömlő mélyebb, így túlságosan közel van a vízhűtőhöz és azelőtt megy a két klímacső. Pont ott. Udinak is módosítani kellett az SE leömlőn, hogy elférjen + rakott rá valami speciális teflonos szigetelőszövetet. A leömlőre, a klíma hatékonyságának növelése céljából.

Érdekes, van erről képed? Ahogy így nézegettem az se leömlő nemigen foglal el több helyet csak széltében, mint az nz-é. Mondjuk én akkor már biztos hogy nem a leömlőt faragtam volna, hanem a klímacsövet. Amúgy biztos van erre is valami gyári megoldás, nem hiszem hogy nem volt klímás se gyárilag.

Leomlo minek? Ahhoz a részhez nem is nyulnank.

Mert az a lelke. Lásd feljebb Bundee tapasztalatai az alap 16nz-n.

A veztengely, és a leömlő a lényeg az se-ben, a többi csak sallang. Illetve a sűrítési viszony, de azt síkolással lehet növelni.

Na ez az, ami miatt nem lenne sosem 101 lóerő, mert a dugattyukat is kellene cserélni.

http://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites#more4514872

Ő sem cserélt hengerfejet. Viszont en olyant keresek kifejezetten, aki átesett mar az atepitesen, es tudja mi van utána.

Ez az én blogom. :)

Egyébként az, hogy a hfej furatai szögletesek vagy kerekek, nem nagyon befolyásolnak semmit, persze nyilván nem a legideálisabb, de az se nincs is annyira kihegyezve hogy ez számítson. A csatornák keresztmetszete kb ugyanaz, a szelepátmérők meg konkrétan egyformák.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdekes, van erről képed? Ahogy így nézegettem az se leömlő nemigen foglal el több helyet csak széltében, mint az nz-é. Mondjuk én akkor már biztos hogy nem a leömlőt faragtam volna, hanem a klímacsövet. Amúgy biztos van erre is valami gyári megoldás, nem hiszem hogy nem volt klímás se gyárilag.

Nincs képem róla, de az SZR kipuja és a klímacső között nincs sok hely. A 4-2-1-es leömlő meg jobban terjeszkedik a hűtő fele. Udi mutatta nekem anno Kecskeméten egy pályanapon. Lehet pár évet visszalapozva meg is találod, mert volt róla szó. :)

Amúgy EPC szerint volt klímás még 16NZR-ből is, mint C14 és 16SE-ből is. Kipufogó között nincs megkülönböztetés klímaügyileg, egyedül a klímavezeték van variálva. Három fajtára van osztva. Pontosabban négy, de az az elpárologtatóra csatlakozó csővezeték, aminél csak annyi különbség van, hogy bal vagy jobbkormányos a gépjármű.

Naszóval, van az alap, klasszikus az a C14NZ, SE C16NZ, X16SZR, X16SZ, C18NZ, C20XE, C18XE, C20NE, de pl X20XEV is benne van ebben. Tehát ez található meg a legtöbb verzióban. Van a kifejezetten csak X14XE és X16XEL-hez gyártott klímavezeték és van egy másik nagyblokkos C18SEL-től X20XEV-ig. C20XE és NE nincs ebben a listában.

Ami amúgy nekem furcsa, hogy az a fajta klímás vízhűtő nincs az EPC-ben, ami nekem van gyárilag. Tehát a kétgombás.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, a hajam kihullik lassan... :( 2 nap alatt 500km-t tettem bele a kis Astrámba, minden hiba nélkül. Most értem haza, leállítottam, azóta ugyanúgy nem indul, mint 2 hete. Gyújtás van, minden működik, viszont meg sem kettyen az indító... Akksi rendben, kiváló, az önindítót 2 hete vittem el egy bontóba, ahol kipróbáltuk, rendben volt... ...Leszedtem a test kábelt, megpucoltam, de semmi... :( Létezik, hogy az indító nem kap testet? Valamivel össze kéne kötnöm az indítót és az akksi negatív részét?

Link to comment
Megosztás:

Srácok, a hajam kihullik lassan... :( 2 nap alatt 500km-t tettem bele a kis Astrámba, minden hiba nélkül. Most értem haza, leállítottam, azóta ugyanúgy nem indul, mint 2 hete. Gyújtás van, minden működik, viszont meg sem kettyen az indító... Akksi rendben, kiváló, az önindítót 2 hete vittem el egy bontóba, ahol kipróbáltuk, rendben volt... ...Leszedtem a test kábelt, megpucoltam, de semmi... :( Létezik, hogy az indító nem kap testet? Valamivel össze kéne kötnöm az indítót és az akksi negatív részét?

Feszültségmérővel mérd meg. Piros mérőcsúcs az akksi pozitívjára, a feketét meg tedd a motortest egy tiszta pontjára, ahol biztos van érintkezés. Ha lehet mérni feszültséget, akkor jó. Ha indítózásnál nem tűnik el a feszültség, akkor megint jó. Viszont ha eltűnik, akkor van gond. Vagy zárlatos lett az önindító vagy tényleg testbekötés problémája van és emiatt leesik a feszültség közel nullára.

Esetleg lehet nem is testkötés pontja van, hanem az önindítóban a bendix rossz és nem húz be. Vagy lehet szakadt egy menet az önindítóban és pont ott állt meg. Emiatt sem tud forogni.

Egyelőre szűrd ki a hibákat. Ha a gyújtáskapcsolót önindításra fordítod és nem hallani semmit a motortérből, a bendix behúzását sem, akkor az a baj. Ha hallod, de nem indítja, akkor vagy testprobléma vagy az önindító forgórésze kuka.

Kalapáccsal megütögetve is életre lehet kelteni az önindítót, de a másik megoldás - ha jó a bendix - hogy sebességben megmozdítani az autót miközben valaki meg elfordítva tartja a gyújtáskapcsolót indítási pozícióban. De ezzel vigyázni kell, mert lehet egyből indítani is kezd az önindító és ekkor egyből kuplungról leugrik és fékbe beletapos. Legyen hely bőven. Gyorsan kell reagálni. Féken és kuplungon a egy-egy láb. Önindító kibír pár forgást úgy, hogy egyesben a komplett autót kell mozgatnia.

De a legjobb megoldás, ha kiszerelve ellenőrzöd az önindító állapotát, ha meggyőződtél róla, hogy nem test kötéshiba áll fenn.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Biztos,hogy sokszor feltették már a kérdést,de konkrétan nem találom.Tehát:az nz-se átalakítás előnye,és hátránya érdekelne engem,mostanában elgondolkoztam az átalakításon.

Előnye hogy a 75 ló helyett kapsz majdnem 100lovat, ami könnyebben viszi a bódét. Hátránya nem nagyon van, igazából nem legalis átalakítás, de mivel a motorszámod marad, nem valószinű hogy műszakin észreveszik.

Link to comment
Megosztás:

Feszültségmérővel mérd meg. Piros mérőcsúcs az akksi pozitívjára, a feketét meg tedd a motortest egy tiszta pontjára, ahol biztos van érintkezés. Ha lehet mérni feszültséget, akkor jó. Ha indítózásnál nem tűnik el a feszültség, akkor megint jó. Viszont ha eltűnik, akkor van gond. Vagy zárlatos lett az önindító vagy tényleg testbekötés problémája van és emiatt leesik a feszültség közel nullára.

Esetleg lehet nem is testkötés pontja van, hanem az önindítóban a bendix rossz és nem húz be. Vagy lehet szakadt egy menet az önindítóban és pont ott állt meg. Emiatt sem tud forogni.

Egyelőre szűrd ki a hibákat. Ha a gyújtáskapcsolót önindításra fordítod és nem hallani semmit a motortérből, a bendix behúzását sem, akkor az a baj. Ha hallod, de nem indítja, akkor vagy testprobléma vagy az önindító forgórésze kuka.

Kalapáccsal megütögetve is életre lehet kelteni az önindítót, de a másik megoldás - ha jó a bendix - hogy sebességben megmozdítani az autót miközben valaki meg elfordítva tartja a gyújtáskapcsolót indítási pozícióban. De ezzel vigyázni kell, mert lehet egyből indítani is kezd az önindító és ekkor egyből kuplungról leugrik és fékbe beletapos. Legyen hely bőven. Gyorsan kell reagálni. Féken és kuplungon a egy-egy láb. Önindító kibír pár forgást úgy, hogy egyesben a komplett autót kell mozgatnia.

De a legjobb megoldás, ha kiszerelve ellenőrzöd az önindító állapotát, ha meggyőződtél róla, hogy nem test kötéshiba áll fenn.

Képzeld el, 2 órával később (főztem vasárnapi est--ebédet) lementem, akksit visszakötötem (úgy hagytam ott az autót, hogy lehúztam a sarukat) ésa kocsi pöcc-röff indít és gyönyörűen jár...

Létezik, hogy az ECU valamilyen oknál fogva le tudja tiltani az indítást?

Nem a kulcs rossz, a pót kulccsal (ami gyakorlatilag új) semmi sem változik. Konkrétan ráadtam a gyújtást, égnek a visszajelző lámpák, elfordítom a kulcsot és semmi nem történik. Egy kattanás sem... Rátekertem a ventillátort a legnagyobb fokozatra, rádiót is felhangosítottam, amikor indítóznék elhalkul minden, ahogyan szokott de nem indít, se kép, se hang.

Az akksi kiváló.

Számomra kicsit hihetetlen, de olyan, mintha az ECU letiltaná az indítást. Most jöttem 250km-t egyhuzamban hazafelé, végig 120-130km/h,semmi gond nem történt és nem állt le, egyszerűen csak mikor indítottam volna semmi. Nem melegedett, sőt a pályán majdnem visszahűlt...

2 hete ugyanez volt, csak akkor hidegen indítottam, majd 5 perc múlva leállítottam és ugyanez, se kép, se hang, csak a lámpák jeleztek vissza. Betolásra azonnal indult...

Valakinek volt már hasonló?

Link to comment
Megosztás:

Képzeld el, 2 órával később (főztem vasárnapi est--ebédet) lementem, akksit visszakötötem (úgy hagytam ott az autót, hogy lehúztam a sarukat) ésa kocsi pöcc-röff indít és gyönyörűen jár...

Létezik, hogy az ECU valamilyen oknál fogva le tudja tiltani az indítást?

Nem a kulcs rossz, a pót kulccsal (ami gyakorlatilag új) semmi sem változik. Konkrétan ráadtam a gyújtást, égnek a visszajelző lámpák, elfordítom a kulcsot és semmi nem történik. Egy kattanás sem... Rátekertem a ventillátort a legnagyobb fokozatra, rádiót is felhangosítottam, amikor indítóznék elhalkul minden, ahogyan szokott de nem indít, se kép, se hang.

Az akksi kiváló.

Számomra kicsit hihetetlen, de olyan, mintha az ECU letiltaná az indítást. Most jöttem 250km-t egyhuzamban hazafelé, végig 120-130km/h,semmi gond nem történt és nem állt le, egyszerűen csak mikor indítottam volna semmi. Nem melegedett, sőt a pályán majdnem visszahűlt...

2 hete ugyanez volt, csak akkor hidegen indítottam, majd 5 perc múlva leállítottam és ugyanez, se kép, se hang, csak a lámpák jeleztek vissza. Betolásra azonnal indult...

Valakinek volt már hasonló?

Többnyire a behúzótekercs akad el ilyenkor, nem löki ki a fogaskereket, és nem kezd el forogni, de mivel áramot felvesz ezért halkul el pölö a rádió. Az indítózást valójában nem te kapcsolod a kulcsal, azzal csupán a tekercset ( pontosabban a réz hengert) indítod el befelé, ha ez elakad akkor nem kezdi el forgatni sem. Ha kocogatásra elindul ahogy Day is írta akkor ez a helyzet. Leveszed, a kisebbik hengerről lebontod a burkolatot, a réz hengert megtörölgeted benzines rongyal és ennyi.

1924780-20150726-54FjaB.jpg

Link to comment
Megosztás:

Többnyire a behúzótekercs akad el ilyenkor, nem löki ki a fogaskereket, és nem kezd el forogni, de mivel áramot felvesz ezért halkul el pölö a rádió. Az indítózást valójában nem te kapcsolod a kulcsal, azzal csupán a tekercset ( pontosabban a réz hengert) indítod el befelé, ha ez elakad akkor nem kezdi el forgatni sem. Ha kocogatásra elindul ahogy Day is írta akkor ez a helyzet. Leveszed, a kisebbik hengerről lebontod a burkolatot, a réz hengert megtörölgeted benzines rongyal és ennyi.

1924780-20150726-54FjaB.jpg

Meg fogom próbálni, köszönöm szépen. Létezik, hogy mikor 2 hete kiszereltem az önindítót, az akksira kötve nem reagált, majd elvittem a bontóba és ott meg működött... ...ugyanez volt a probléma? Nem próbáltam még így önindítót és nem reagált, azért mentem vele bontóba...

Link to comment
Megosztás:

Meg fogom próbálni, köszönöm szépen. Létezik, hogy mikor 2 hete kiszereltem az önindítót, az akksira kötve nem reagált, majd elvittem a bontóba és ott meg működött... ...ugyanez volt a probléma? Nem próbáltam még így önindítót és nem reagált, azért mentem vele bontóba...

Sokszor elég egy kis kocogatás neki, simán lehet hogy kiszereléskor a mozgatás már elég volt. Én is egy darabig úgy jártam vele, hogy minden 5-6-ik indításkor kocogatni kellett, közben meg jó volt. Aztán kiszedtem megtörölgettem és azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Sokszor elég egy kis kocogatás neki, simán lehet hogy kiszereléskor a mozgatás már elég volt. Én is egy darabig úgy jártam vele, hogy minden 5-6-ik indításkor kocogatni kellett, közben meg jó volt. Aztán kiszedtem megtörölgettem és azóta jó.

Legközelebb megpróbálom kocogtatni, de be kell szereznem egy seprűt (sajnos a panel hátránya (ez is), semmi kerti cuccom nincs...)

Köszönöm a segítséget, ha valamire rájövök írok. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali.

kipufogó leömlömnél kicseréltem a tüzkarikát, mert kifújt és zavart AZ a kis fals hang, de így sem változott semmi, pedig a régi tényleg nem volt jó,nem értem miért nem lett jobb, mit lehetne vele kezdeni,Valakinek ötlett?

Módosítva : bandika
Link to comment
Megosztás:

Nem használtam olyat nem is tudtam hogy oda is lehet de akkor kipróbálom hátha, bár gyárilag sem volt.

Gyáriág nem volt, én a katalizátor-középdob közé vettem, ott gyáriag tömítés sincs egy homorú és egy domború felület szorul össze, de kifújt, ezért tettem ide pasztát. Hő hatására felhabosodik és kikeményedik.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

kipufogó leömlömnél kicseréltem a tüzkarikát, mert kifújt és zavart AZ a kis fals hang, de így sem változott semmi, pedig a régi tényleg nem volt jó,nem értem miért nem lett jobb, mit lehetne vele kezdeni,Valakinek ötlett?

Nekem eddig mindig kelett egy kis idő hogy bekopjon a helyére, és rendesen tömítsen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig mindig kelett egy kis idő hogy bekopjon a helyére, és rendesen tömítsen.

Tele kell rakódjon korommal! :) A régi ha kifúj, akkor csere, és elvileg ha felteszed az újat, akkor elkezd összezömülni, bekopik, meg ahogy a kormos kifújást megkapja idővel be fog dugulni. Más kérdés, ha nem túl passzentos a cső, akkor ez sosem következik be!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.