daykiller Elküldve Június29, 2015 Megoszt Elküldve Június29, 2015 Róóóbinak a kadét akkor nyomta ki a vizet mikor még nagyon levegős volt a renccer. Mi is néztük, hogy akkor most wtf? mde aztán lelégtelenedett, és beállt. Jha meg neki szar volt a hűtősapka és akkor is nyomta a vizet. Enyém is automatikusan légteleníti magát. Mindig is így csináltuk. amíg köpködi a vizet a tartályba, addig nincs kupak. Utána kupak rá és ventilátorok beindulásáig járatás, majd ezután leállítás és víz pótlása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabesz357 Elküldve Június29, 2015 Megoszt Elküldve Június29, 2015 Annyit próbálj meg, hogy az egyvezetékes hőgombát, ami a szívósorba van betekerve, kicsit lazítsd meg, amíg víz jön alóla. Előfordul, hogy légbuborék szorul alá, és akkor pontatlanul mutat a műszer. Másik ok lehet a pontatlanságra, hogyha nem az eredeti műszeregység van a kocsiban, ugyanis kétféle van (100-as, ill. 110-es vízhőmérő skálával), aminek a hőgombája sem egyforma, csak utóbbit rendszerint elfelejtik cserélni a műszeregységgel együtt. Igazad lehet, mert a hőgombát nem cseréltem ki a 110-es műszeregységhez valóra. A levegősödésben is igazatok lehet, mert nem lett igy megjáratva kupak nélkül, majd kiprobálom. De most úgy néz ki, hogy a kettes hengernél valahogy bejön a víz is, mert zöldes a gyertya. Azt gyanítjuk hogy nem lett rajta nyomáspróba csinálva, és valahol be ereszti a vizet az égéstérbe. Azért köszönöm a tippeket! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vzsolo Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Sziasztok!A kétvezetékes vízhőfok jeladót ki lehet úgy cserélni, hogy a helyén ne folyjon ki a hűtőfolyadék?Jól gondolom, hogy ez kivitelezhető lenne azzal, ha a kiegyenlítő tartály sapkáját addig kicserélném valamire, ami vele ellentétben nem enged levegőt a rendszerbe?Vagy van erre valami más trükk? Vagy amúgy se folyik ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Sziasztok! A kétvezetékes vízhőfok jeladót ki lehet úgy cserélni, hogy a helyén ne folyjon ki a hűtőfolyadék? Jól gondolom, hogy ez kivitelezhető lenne azzal, ha a kiegyenlítő tartály sapkáját addig kicserélném valamire, ami vele ellentétben nem enged levegőt a rendszerbe? Vagy van erre valami más trükk? Vagy amúgy se folyik ki? De kifolyik. Akármit csinálsz, folyni fog. Persze nem az egész fog belőle, csak egy kevés. Azzal meg, hogy mesterségesen vákuumot idézel elő, akkor is folyni fog egy kevés, mivel a levegő összenyomható és tágítható, tehát valamennyire a vízszint a tágulási tartályból fogyni fog. Kicseréled, járatod egy keveset, hogy felmelegedjen, nyisson a termosztát, aztán utántöltesz a víznek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Ha elég gyorsan csinálod akkor egy deci se jön ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vzsolo Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 De kifolyik. Akármit csinálsz, folyni fog. Persze nem az egész fog belőle, csak egy kevés. Azzal meg, hogy mesterségesen vákuumot idézel elő, akkor is folyni fog egy kevés, mivel a levegő összenyomható és tágítható, tehát valamennyire a vízszint a tágulási tartályból fogyni fog.Kicseréled, járatod egy keveset, hogy felmelegedjen, nyisson a termosztát, aztán utántöltesz a víznek.Köszönöm! Akkor majd megpróbálom gyorsan kicserélni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Köszönöm! Akkor majd megpróbálom gyorsan kicserélni. :D Töltsd tele a kiegyenlítő tartályt, ha nincs felette levegő nem folyik ki olyan könnyen, a kupak helyett gumizzál rá pölö egy zacskót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vzsolo Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Töltsd tele a kiegyenlítő tartályt, ha nincs felette levegő nem folyik ki olyan könnyen, a kupak helyett gumizzál rá pölö egy zacskót.Köszi, megpróbálom majd.Azt olvastam itt, hogy a benzinkutakon pontatlanul, ill. össze-vissza mérnek. Ezek a hipermarketes úszós fagyálló-mérők viszont mennyire tekinthetők hitelesnek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Sziasztok! Fenn áll még a probléma nálam ami néha előjön kiszámíthatatlan időközönként. Egyszerűen nem indul hiába inditózok. Közelebb kerültem ilyenkor nincs szikra egyáltalán! benzint kap. A gyújtótekercsig és a gyújtómodulig eljut a 12V. Onnan pedig semmi. De az a nagyon fura hogy ilyenkor várok egy fél órát és utána pöccre indul.. ezután akárhányszor tudom indítani.. És valamikor előjön... Gyujtótekecs csere? vagy modul? csak ugy nem akarok cserélgetni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Köszi, megpróbálom majd. Azt olvastam itt, hogy a benzinkutakon pontatlanul, ill. össze-vissza mérnek. Ezek a hipermarketes úszós fagyálló-mérők viszont mennyire tekinthetők hitelesnek? Ugyanaz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Sziasztok! Fenn áll még a probléma nálam ami néha előjön kiszámíthatatlan időközönként. Egyszerűen nem indul hiába inditózok. Közelebb kerültem ilyenkor nincs szikra egyáltalán! benzint kap. A gyújtótekercsig és a gyújtómodulig eljut a 12V. Onnan pedig semmi. De az a nagyon fura hogy ilyenkor várok egy fél órát és utána pöccre indul.. ezután akárhányszor tudom indítani.. És valamikor előjön... Gyujtótekecs csere? vagy modul? csak ugy nem akarok cserélgetni.... Gyujtásmodul csinált nekem ilyet, legjobb lenne belepróbálni egyet valakiéből mielőtt veszel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Gyujtásmodul csinált nekem ilyet, legjobb lenne belepróbálni egyet valakiéből mielőtt veszel. Sajnos nem tudok senkitől kölcsön kérni főleg hogy igy hogy ha egy héten egyszer jön elő... :/ Köszi azért. Lehet egy modult veszek akkor. valahol el kell kezdeni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június30, 2015 Megoszt Elküldve Június30, 2015 Sziasztok! Fenn áll még a probléma nálam ami néha előjön kiszámíthatatlan időközönként. Egyszerűen nem indul hiába inditózok. Közelebb kerültem ilyenkor nincs szikra egyáltalán! benzint kap. A gyújtótekercsig és a gyújtómodulig eljut a 12V. Onnan pedig semmi. De az a nagyon fura hogy ilyenkor várok egy fél órát és utána pöccre indul.. ezután akárhányszor tudom indítani.. És valamikor előjön... Gyujtótekecs csere? vagy modul? csak ugy nem akarok cserélgetni.... Első körben a gyújtásmodulra gyanakodnék, az tud ilyet produkálni, esetleg a Hall-jeladó az elosztóházban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július1, 2015 Megoszt Elküldve Július1, 2015 Első körben a gyújtásmodulra gyanakodnék, az tud ilyet produkálni, esetleg a Hall-jeladó az elosztóházban. Úgy tudom, ha rossz a Hall jeladó, akkor nincs benzin sem, mert nincs forgásjel, a motor nem tudja hogy indítózol..de ez nem tuti. De pölö vezszíj szakadáskor nem nyom se benzint és szikra sincs, ugye akkor sem működik a Hall jeladó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vzsolo Elküldve Július4, 2015 Megoszt Elküldve Július4, 2015 Sziasztok!Mások számára okulásként ill. kíváncsiságból osztom meg az alábbiakat:Egyelőre úgy tűnik megoldottam egy rég fennálló problémát, miszerint alkalomadtán (semmihez nem volt köthető, néha csinálta, néha nem) motorfékezéskor a "befecskendezési fordulatra" lassuláskor durván rángatott a motor, ill. gázadásra késve reagált, torpant. Cseréltem MAP- és TPS-szenzort, tisztítottam az alapjárati motort, de a megoldást a kétvezetékes motorhőfok jeladó cseréje jelentette. Hideg motornál még az előírásnak megfelelő volt az ellenállása, de műszer szerinti cca. 40 °C-nál hirtelen megnőtt annyira az értéke, ami kb. -5 °C-os motorhőfoknak felelne meg (6,5 kOhm).Több érdekesség is felmerült, amíg kerestem a hiba okát: a motorhőfok jeladón menet közben feszültségesést mérve tisztán megfigyelhető volt az a pont, ahol egyik pillanatról a másikra durván megnő az ellenállása, a rángatás azonban mégsem volt ehhez köthető, azaz akkor is ugyanúgy rángatott, amikor még jó jelet adott.Továbbá HIDEG motornál is azonnal megszűnt a rángatás, amint lehúztam az egyvezetékes(!) lambda-szonda csatiját. Ezt egyáltalán nem értem, már csak azért sem, mert MIL-t ekkor nem gyújtott. Sőt az - amúgy jól mérő - műszeregységbeli motorhőmérséklet műszeren figyelve teljesen eltérő hőmérsékleteknél (90 és 95 °C között) kezdte el hiányolni a lambda jelét - bár azt konkrétan nem tudom, hogy az ECU mihez köti a keverékképzésbeli figyelembe vételét, én egy bizonyos vízhőfok elérésére gondoltam (vagy honnan tudja, hogy elérhette a 300 °C fokot?), ezért lett gyanús a motorhőfok jeladó.Létezhet, hogy az ECU már figyelembe veszi a lambda-szonda jelét, de ha ez a jel megszűnik még nem dob check engine-t?A valósnál jóval hidegebbnek hazudott motorhőfok miatt túlfogyasztásra, füstölésre, és kokszos gyertyákra számítottam volna, de ezek egyike sem volt megfigyelhető (6,5 l/100km nyári vegyes fogyasztás, füst egyáltalán nincs, a gyertyák tiszták, sőt kissé fehéresek), és a problémák is elszegényedő keverékre utaltak.Ebből én arra következtetek, hogy a lambda jele magasabb prioritású, mint a vízhőfok jeladóé, ezért hiába hiszi az ECU nagyon hidegnek a motort, ha a kipufogógáz oxigénszintje alapján úgy véli, hogy a benzin nem csapódik le a(z amúgy nem) hideg motorban, akkor visszacsökkenti a befecskendezési időt. De ha a lambda "übereli" a vízhőfokot, akkor miért javult meg az utóbbit mérő jeladó cseréjétől? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Július4, 2015 Megoszt Elküldve Július4, 2015 Sziasztok! Mások számára okulásként ill. kíváncsiságból osztom meg az alábbiakat: Egyelőre úgy tűnik megoldottam egy rég fennálló problémát, miszerint alkalomadtán (semmihez nem volt köthető, néha csinálta, néha nem) motorfékezéskor a "befecskendezési fordulatra" lassuláskor durván rángatott a motor, ill. gázadásra késve reagált, torpant. Cseréltem MAP- és TPS-szenzort, tisztítottam az alapjárati motort, de a megoldást a kétvezetékes motorhőfok jeladó cseréje jelentette. Hideg motornál még az előírásnak megfelelő volt az ellenállása, de műszer szerinti cca. 40 °C-nál hirtelen megnőtt annyira az értéke, ami kb. -5 °C-os motorhőfoknak felelne meg (6,5 kOhm). Több érdekesség is felmerült, amíg kerestem a hiba okát: a motorhőfok jeladón menet közben feszültségesést mérve tisztán megfigyelhető volt az a pont, ahol egyik pillanatról a másikra durván megnő az ellenállása, a rángatás azonban mégsem volt ehhez köthető, azaz akkor is ugyanúgy rángatott, amikor még jó jelet adott. Továbbá HIDEG motornál is azonnal megszűnt a rángatás, amint lehúztam az egyvezetékes(!) lambda-szonda csatiját. Ezt egyáltalán nem értem, már csak azért sem, mert MIL-t ekkor nem gyújtott. Sőt az - amúgy jól mérő - műszeregységbeli motorhőmérséklet műszeren figyelve teljesen eltérő hőmérsékleteknél (90 és 95 °C között) kezdte el hiányolni a lambda jelét - bár azt konkrétan nem tudom, hogy az ECU mihez köti a keverékképzésbeli figyelembe vételét, én egy bizonyos vízhőfok elérésére gondoltam (vagy honnan tudja, hogy elérhette a 300 °C fokot?), ezért lett gyanús a motorhőfok jeladó. Létezhet, hogy az ECU már figyelembe veszi a lambda-szonda jelét, de ha ez a jel megszűnik még nem dob check engine-t? A valósnál jóval hidegebbnek hazudott motorhőfok miatt túlfogyasztásra, füstölésre, és kokszos gyertyákra számítottam volna, de ezek egyike sem volt megfigyelhető (6,5 l/100km nyári vegyes fogyasztás, füst egyáltalán nincs, a gyertyák tiszták, sőt kissé fehéresek), és a problémák is elszegényedő keverékre utaltak. Ebből én arra következtetek, hogy a lambda jele magasabb prioritású, mint a vízhőfok jeladóé, ezért hiába hiszi az ECU nagyon hidegnek a motort, ha a kipufogógáz oxigénszintje alapján úgy véli, hogy a benzin nem csapódik le a(z amúgy nem) hideg motorban, akkor visszacsökkenti a befecskendezési időt. De ha a lambda "übereli" a vízhőfokot, akkor miért javult meg az utóbbit mérő jeladó cseréjétől? Check engine-t úgy tudom csak akkor dob a lambdára ha huzamosabb időn át hibás jelet kap vagy nem kap jelet, azonnal nem jelzi. Ennek oka, hogy az üzemviszonyoktól függően sokszor előfordul, hogy a lambda jel a megengedett tartományból kilép és így menet közben folyamatosan diszkózna a check engine. Így is előfordulhat, hogy menet közben rövid időre kigyullad majd elalszik, de az Opel kezelési könyv szerint a rövid ideig tartó felvillanás nem jelent hibát. Előfordulhat nálad, hogy több hiba is fennáll, fennállt, de nem mindig egyszerre jelentkezik és még nem derült ki mi a másik, pl. a lambda is gyengélkedik néha csak még rövid ideig tart a hibás állapot. Kontakt hiba is lehet, lehetett. Szerintem ha alapjárat szabályzás van akkor a motorhőfok jobban számít, mert ugye a motorhőfok nagy hatással van az alapjárati fordulatszámra (dúsításra), ha meg mész vele akkor más lehet a prioritás, de szerintem magasabb fordulaton is számít a motorhőfok. Ez csak tipp, nem ismerem az ECU programját. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok! Mások számára okulásként ill. kíváncsiságból osztom meg az alábbiakat: Egyelőre úgy tűnik megoldottam egy rég fennálló problémát, miszerint alkalomadtán (semmihez nem volt köthető, néha csinálta, néha nem) motorfékezéskor a "befecskendezési fordulatra" lassuláskor durván rángatott a motor, ill. gázadásra késve reagált, torpant. Cseréltem MAP- és TPS-szenzort, tisztítottam az alapjárati motort, de a megoldást a kétvezetékes motorhőfok jeladó cseréje jelentette. Hideg motornál még az előírásnak megfelelő volt az ellenállása, de műszer szerinti cca. 40 °C-nál hirtelen megnőtt annyira az értéke, ami kb. -5 °C-os motorhőfoknak felelne meg (6,5 kOhm). Több érdekesség is felmerült, amíg kerestem a hiba okát: a motorhőfok jeladón menet közben feszültségesést mérve tisztán megfigyelhető volt az a pont, ahol egyik pillanatról a másikra durván megnő az ellenállása, a rángatás azonban mégsem volt ehhez köthető, azaz akkor is ugyanúgy rángatott, amikor még jó jelet adott. Továbbá HIDEG motornál is azonnal megszűnt a rángatás, amint lehúztam az egyvezetékes(!) lambda-szonda csatiját. Ezt egyáltalán nem értem, már csak azért sem, mert MIL-t ekkor nem gyújtott. Sőt az - amúgy jól mérő - műszeregységbeli motorhőmérséklet műszeren figyelve teljesen eltérő hőmérsékleteknél (90 és 95 °C között) kezdte el hiányolni a lambda jelét - bár azt konkrétan nem tudom, hogy az ECU mihez köti a keverékképzésbeli figyelembe vételét, én egy bizonyos vízhőfok elérésére gondoltam (vagy honnan tudja, hogy elérhette a 300 °C fokot?), ezért lett gyanús a motorhőfok jeladó. Létezhet, hogy az ECU már figyelembe veszi a lambda-szonda jelét, de ha ez a jel megszűnik még nem dob check engine-t? A valósnál jóval hidegebbnek hazudott motorhőfok miatt túlfogyasztásra, füstölésre, és kokszos gyertyákra számítottam volna, de ezek egyike sem volt megfigyelhető (6,5 l/100km nyári vegyes fogyasztás, füst egyáltalán nincs, a gyertyák tiszták, sőt kissé fehéresek), és a problémák is elszegényedő keverékre utaltak. Ebből én arra következtetek, hogy a lambda jele magasabb prioritású, mint a vízhőfok jeladóé, ezért hiába hiszi az ECU nagyon hidegnek a motort, ha a kipufogógáz oxigénszintje alapján úgy véli, hogy a benzin nem csapódik le a(z amúgy nem) hideg motorban, akkor visszacsökkenti a befecskendezési időt. De ha a lambda "übereli" a vízhőfokot, akkor miért javult meg az utóbbit mérő jeladó cseréjétől? Hát azt tudom, hogy a motorvezérlő csak a kétvezetékes alapján tudja hogy hideg vagy meleg a motor, más visszajelzést nem kap. Amíg hideg addíg megy a dúsítás és nem figyeli a lambdát sem, ígyis csak állandó "keverék dús" hibakódokat dobállna ekkor. Az meg a másik, hogy úgy is tud rángatni hogy hibakód még messze nincs, mert bent van még a tól-ig határban az érték, de már messze nem adja az optimális keverési arányt az adott hömérsékleten. Ha én etanolozok, ami elszegényíti a keveréket, hidegben nagy gázra torpan a motor, de még nem reklamál a lambda. Bár volt olyan hogy kigyulladt, de ritkán. Az egyvezetékes tudtommal egyáltalán nincs bekötve az ECU-hoz a kapcsolási rajzon is csak a kétvezetékest látni, szóval ezt passzolom. A lambda csak oxigénszenzor, innen tudja a motorvezérlő, hogy dús vagy szegény a keverék, de hogy milyen hőmérsékletű a motor ( és ekkor milyen keveréket kell beállítani) azt a kétvezetékes vízhőfok ellenállása alapján tudja meg. De amúgy többször volt már olyan, hogy ugyanolyan hibára egy másik autó egyáltalán nem dobott hibakódot, kilóméter óra spirál szaladásra én kaptam a sebességjel hiánya hibalámpát, de nem volt motorleállásom, másnak meg volt...gondolom az ECU programja fix, minden autón ugyanaz, a jeladók értékeinél meg van szórás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Khm khm. "Szabályozott keverékképzésű otto motor" Lambda szabályzott. Ez benne a poén, mert korábban csak a beérkező jelek alapján az ecu belőtte a jónak gondolt üzemanyagot a hengerbe és kész, de nem volt visszacsatolás, a lambda pont ezt végzi el, innen tudja motor hogy kell e korrigálni. Szóval igenis szerepet játszik a keverékképzésben, sőt, mondhatni erre épül. Egyébként hideg motornál, illetve padlógázon és alapjáraton nincs lambda szabályzás. Én is próbálgattam sokszor, a multec nem nagyon dobál hibát a lehúzott lambdára, ellenben mikor a szar menet miatt kilőtte a szondát a leömlőből, szinte azonnal kidobta a lámpát. Egyébként az egész keverékképzés valahogy úgy működik,hogy az ecuba beérkeznek a különböző érzékelők jelei, pl a hőfokjeladóé, erre ő a beégetett adatok szerint elkezdi az adott üzemállapotnak megfelelő keveréket létrehozni, majd ezt ellenőrzi a lambdaszondával, hogy tényleg az jött e ki aminek kell, és ha nem, akkor változtat. Tehát nem gondolnám hogy a lambda áll előrébb a prioritási sorban. De témához kapcsolódóan, pl most van nálam egy e30, aminél egyetlen hibakód van bent, keverék szegény-további dúsítás nem lehetséges. És valóban, a gyertyák is szürkék. A hiba oka feltehetőleg az eltekergetett légtömegmérő (csak péntekig nem jutottam oda hogy ezt leellenőrizzem). Tehát kap egy fals jelet, amiről ő nem tudja hogy fals, de ennek alapján kezd el szabályozni, s a végén meg kidobja a lambda hibát. Szerintem nálad is valami ilyesmi lehetett a hőfokjeladóval kapcsolatban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Egyébként a kétvezetékes jeladó okozhat olyat is, hogy az alapjárat hallhatóan nem stabil. A lambda alapú szabályzás pedig ~80 fokos motorhőmérséklettől indul, de alapjáraton és padlógáznál is figyelmen kívül hagyja a motorvezérlő. Pontosabban 80 foktól már figyeli azt is, de ha eléri a motor az üzemit és továbbra is hülyeséget ad be neki a lambda, akkor van check engine. Minden más esetben a lambda alapján szabályoz, persze a kétvezetékessel együtt. Persze vannak a modernebb motorok, amik kopogásérzékelősek és ez még pluszban hozzájárul a keverékképzéshez. Bár ez is érdekes, mert egyfolytában tolja oda-vissza az előgyújtást az ECU, így ellenőrizvén, hogy esetleg nem e változott valami. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vzsolo Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 (edited) Köszönöm mindegyikőtök hozzászólását!Épp a(z ezek szerint) ~80 foktól induló lambda szabályzás miatt érdekes, hogy -5 fokosnak hitt motornál miért szűnt meg a rángatás ha lehúztam az amúgy most jól működőnek tűnő (~100 km-t tettem meg az új hőfokjeladóval és mintha most egy másik autót vezetnék, annyit javult) lambda-szondát. Ez a tény, és az, hogy a valóstól jóval hidegebbnek hitt motor ellenére láthatóan nem dúsította túl az ECU a keveréket (lásd fogyasztás, gyertyák stb.), számomra azt sugallja, hogy az ECU mégsem egy bizonyos motorhőfoktól kezdi el számításba venni a lambda jelét (vagy igen, de akkor ez a motorhőfok messze nem 80 fok), továbbá valóban az lehet, hogy különböző motor "rezsimeknél" (fordulatszám, terhelés) más-más súllyal veszi figyelembe az egyes érzékelőktől beérkező jeleket, így ahogy csökkent a fordulatszám, úgy került egyre nagyobb hangsúly a motorhőfokra és kezdte el a kelleténél jobban túldúsítani a keveréket, ami miatt rángatni kezdett (bár én pont, hogy elszegényedő keverékre tippeltem ez alapján).További adalék, hogy többnyire rövid távokon használom az autót (napi 2×3,5km), tehát az üzemidő nagyobb részében a motor 80 fok alatti hőmérsékletű, ennek ellenére nem volt jele túldúsított keveréknek.Az is érdekes, hogy rángatáskor ha benyomtam a kuplungot, a motor teljesen simán kezdett el járni, ill. ha csak egy pillanatra megérintettem a gázpedált akkor is abba hagyta és simán vitte a kocsit 5-ben is alapjáraton.Mindenesetre érdekes lenne jobban ismerni az ECU "gondolkodásmódját", nem beszélve arról, hogy mennyiben könnyítené meg egy-egy hiba forrásának beazonosítását és nem ennyi szopóka, meg bosszankodás után lehetne csak összerakni a mozaikokból, hogy miért is úgy reagált, ahogy.Más:Tegnap hosszabb távú, tempósabb autókázás után konstans sziszegő hangot (kb. mintha benyomnám a szelepet a keréken) hallatott a motor a vezérlés környékéről. Lehetséges, hogy valamelyik csapágy kezdi feladni a harcot? Nincs 10 ezer km a vezérlésben, így korainak tartanám. Bár ettől a generátor csapágya még okozhatja. Esetleg szíj tud ilyen hangot kiadni? Módosítva Július5, 2015 : vzsolo Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Köszönöm mindegyikőtök hozzászólását! Épp a(z ezek szerint) ~80 foktól induló lambda szabályzás miatt érdekes, hogy -5 fokosnak hitt motornál miért szűnt meg a rángatás ha lehúztam az amúgy most jól működőnek tűnő (~100 km-t tettem meg az új hőfokjeladóval és mintha most egy másik autót vezetnék, annyit javult) lambda-szondát. Ez a tény, és az, hogy a valóstól jóval hidegebbnek hitt motor ellenére láthatóan nem dúsította túl az ECU a keveréket (lásd fogyasztás, gyertyák stb.), számomra azt sugallja, hogy az ECU mégsem egy bizonyos motorhőfoktól kezdi el számításba venni a lambda jelét (vagy igen, de akkor ez a motorhőfok messze nem 80 fok), továbbá valóban az lehet, hogy különböző motor "rezsimeknél" (fordulatszám, terhelés) más-más súllyal veszi figyelembe az egyes érzékelőktől beérkező jeleket, így ahogy csökkent a fordulatszám, úgy került egyre nagyobb hangsúly a motorhőfokra és kezdte el a kelleténél jobban túldúsítani a keveréket, ami miatt rángatni kezdett (bár én pont, hogy elszegényedő keverékre tippeltem ez alapján). További adalék, hogy többnyire rövid távokon használom az autót (napi 2×3,5km), tehát az üzemidő nagyobb részében a motor 80 fok alatti hőmérsékletű, ennek ellenére nem volt jele túldúsított keveréknek. Az is érdekes, hogy rángatáskor ha benyomtam a kuplungot, a motor teljesen simán kezdett el járni, ill. ha csak egy pillanatra megérintettem a gázpedált akkor is abba hagyta és simán vitte a kocsit 5-ben is alapjáraton. Mindenesetre érdekes lenne jobban ismerni az ECU "gondolkodásmódját", nem beszélve arról, hogy mennyiben könnyítené meg egy-egy hiba forrásának beazonosítását és nem ennyi szopóka, meg bosszankodás után lehetne csak összerakni a mozaikokból, hogy miért is úgy reagált, ahogy. Más: Tegnap hosszabb távú, tempósabb autókázás után konstans sziszegő hangot (kb. mintha benyomnám a szelepet a keréken) hallatott a motor a vezérlés környékéről. Lehetséges, hogy valamelyik csapágy kezdi feladni a harcot? Nincs 10 ezer km a vezérlésben, így korainak tartanám. Bár ettől a generátor csapágya még okozhatja. Esetleg szíj tud ilyen hangot kiadni? Ha állandó a hang, akkor le kell venni a generátor szíjat és próbakör. Ha kussol akkor ugye megvan a bűnös. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vzsolo Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Végül is állandó, csak halkabb. Eddig nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, azt hittem a normál működés velejárója, elvégre áramlik víz, levegő, kipufogógáz, benzin, forog ez-az. De tegnap feltűnően hangos lett. A generátort majd megnézem, ha tényleg nem normális ez a hang, akkor remélem csak ő a felelős érte.A kattogó injektorok jobban zavartak anno, de több szerelő is azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni, meg jobban belemélyedve a Multec-M rendszerbe ha jól értem szimultán befecskendezéssel működik; 4 elektromágneses szelep egyidejű működése meg csak járhat ilyen hanggal... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Végül is állandó, csak halkabb. Eddig nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, azt hittem a normál működés velejárója, elvégre áramlik víz, levegő, kipufogógáz, benzin, forog ez-az. De tegnap feltűnően hangos lett. A generátort majd megnézem, ha tényleg nem normális ez a hang, akkor remélem csak ő a felelős érte. A kattogó injektorok jobban zavartak anno, de több szerelő is azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni, meg jobban belemélyedve a Multec-M rendszerbe ha jól értem szimultán befecskendezéssel működik; 4 elektromágneses szelep egyidejű működése meg csak járhat ilyen hanggal... Egy injektornál ( központisnál) is hallatszik a kattogás, ha közel hajolsz hozzá, vagy csak simán figyelsz a hangra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Végül is állandó, csak halkabb. Eddig nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, azt hittem a normál működés velejárója, elvégre áramlik víz, levegő, kipufogógáz, benzin, forog ez-az. De tegnap feltűnően hangos lett. A generátort majd megnézem, ha tényleg nem normális ez a hang, akkor remélem csak ő a felelős érte. A kattogó injektorok jobban zavartak anno, de több szerelő is azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni, meg jobban belemélyedve a Multec-M rendszerbe ha jól értem szimultán befecskendezéssel működik; 4 elektromágneses szelep egyidejű működése meg csak járhat ilyen hanggal... Csak kettő kettő, párban kapcsolja őket. AMúgy az összes se-nek ilyen hangja van. Az enyém is csattog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Valahol van egy leírásom a Multec vezérlőkről, hogy milyen esetekben dob hibakódot és annak mi a következménye. Egyébként ha összekötött A-B diag kapcsokkal indítod el a motort, akkor a lambda integrátort jelzi vissza, hogy mikor billen szegényből dúsba és oda vissza. Ha másodpercenként egyet villan alapjáraton, akkor nagy probléma nincs, zárt hurkú szabályozás van. Ha gyorsan villog, az pedig azt jelenti, hogy nem veszi figyelembe a lambda jelet, nyílt hurkú a rendszer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts