Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na kitakarítottam ezt a mágnesszelepet, tele volt szénnel. Az a gumicső ami a kerékjáratból jövő kemény csőre megy rá szintén, össze sem lehetett nyomni úgy tele volt. A fojtószelephez csatlakozó gumicsőben nem volt semmi. Az aktívszén szűrőt nem kellene cserélni? Nem akarom, hogy újra telenyomja a csöveket, meg azt sem tudom, hogy a tankhoz hátramenő cső milyen állapotban van, lehet az is el van dugulva, bár nem tudom azt hogy tudnám kitakarítani. Mivel meleg volt a motor amikor csináltam így nem igazán tudom,h most ez okozta-e a dadogást, mert 1-2 puffogást leszámítva szépen járt a motor, de reggel kiderül. Viszont ma este amikor beálltam és leállítottam az autót ugyanúgy huppant egyet a tank. Szóval valahol még mindig van benne dugulás. Amit még észrevettem: a fojtószelepház csupa kosz belül. Mintha olajos/kormos lenne. Ez esetleg okozhat-e ilyen dadogós hibajelenséget, érdemes-e kipucolni?

A huppanás szerintem normális, mert az enyém is huppan. A motor gyárilag enyhe vákuumot tart a tankban, hogy a környezetszennyező benzingőzök ne kerülhessenek ki a környezetbe!

A fojtószelepház pedig a kartergázoktól koszosodik!

Link to comment
Megosztás:

Azt ki lehet mérni, mint a hűtőfolyadék érzékélőt. Az értékeknek ugyanolyanoknak kell lenniük...

Esetleg van valami táblázatod hozzá, hogy adott hőmérsékleteken kb mennyi ellenállást kell mérnem, vagy ugyan azok az értékek érvényesek erre is, mint a vízhőfokjeladóra?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanazok az értékek a mérvadók!

Na megmértem a jeladót. 2,6kohm az ellenállása úgy, hogy a kinti levegő hőmérséklete kb. 23-24 fok, de nyilván a szívócsőben ez picit több lehet, mert napon állt, legyen mondjuk 30 fok. A neten ezt találtam:

A beszívott levegõ hõmérsékletét mérõ jeladó értékei:

0 fok : 9500 ohm

20 fok : 3600 ohm

40 fok : 1500 ohm

80 fok : 300 ohm

Ezek az értékek alapján jónak tűnik, viszont akkor nem maradt más csak a lambda, esetleg a gyújtástrafó, vagy legrosszabb esetben szelephézag. Az biztos, hogy sok naftát kap, magas a CO is, de már minden ki lett szűrve, csak ezek maradtak.

Link to comment
Megosztás:

Na megmértem a jeladót. 2,6kohm az ellenállása úgy, hogy a kinti levegő hőmérséklete kb. 23-24 fok, de nyilván a szívócsőben ez picit több lehet, mert napon állt, legyen mondjuk 30 fok. A neten ezt találtam:

A beszívott levegõ hõmérsékletét mérõ jeladó értékei:

0 fok : 9500 ohm

20 fok : 3600 ohm

40 fok : 1500 ohm

80 fok : 300 ohm

Ezek az értékek alapján jónak tűnik, viszont akkor nem maradt más csak a lambda, esetleg a gyújtástrafó, vagy legrosszabb esetben szelephézag. Az biztos, hogy sok naftát kap, magas a CO is, de már minden ki lett szűrve, csak ezek maradtak.

a lambdát még mindig csak melegen figyeli
Link to comment
Megosztás:

Ha csak indításkor produkálja a kékes füstöt, az jó eséllyel szelepszár-szimmering probléma lesz. Olaj milyen van benne, és milyen időközönként cseréled?

Szia,

Olaj: 10W-40, eddig Castrol Magnatec, utóbbi időben Motul 6100 Sinergy+... Olyan 12000-12500 km-enként cserélve van.

"Csattogó hidrotőke" miatt érdemes megbontatni? Egyszer már volt, szelepszárszimering akkor cserélve lett Cortecco lett bele rakva...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

a lambdát még mindig csak melegen figyeli

Ezt már többen is írták, de más jeladó/érzékelő nem maradt, csak ez. Na meg egy csere egyébként sem ártana neki, mert még a gyári van benne, az meg ki tudja milyen állapotú már. Esetleg valakinek valami ötlet? Most hogy melegebb az idő nem csinálja már olyan intenzíven és hamarabb abbahagyja. Amikor még reggelente csak 1-2 fok volt, vagy hidegebb, akkor volt, hogy meg is állt a motor. Ezért gondoltam valamelyik hőfokjeladóra egyből, de műszer szerint jók. Mondjuk kivenni nem vettem egyiket sem, csak a csatit húztam le és rámértem akkor, amikor hideg volt még a motor, de kb jó értékek voltak, vagy ez nem jelent semmit, ettől még lehet rossz?

Link to comment
Megosztás:

Ezt már többen is írták, de más jeladó/érzékelő nem maradt, csak ez. Na meg egy csere egyébként sem ártana neki, mert még a gyári van benne, az meg ki tudja milyen állapotú már. Esetleg valakinek valami ötlet? Most hogy melegebb az idő nem csinálja már olyan intenzíven és hamarabb abbahagyja. Amikor még reggelente csak 1-2 fok volt, vagy hidegebb, akkor volt, hogy meg is állt a motor. Ezért gondoltam valamelyik hőfokjeladóra egyből, de műszer szerint jók. Mondjuk kivenni nem vettem egyiket sem, csak a csatit húztam le és rámértem akkor, amikor hideg volt még a motor, de kb jó értékek voltak, vagy ez nem jelent semmit, ettől még lehet rossz?

Akkor mégegyszer mondom....ha többvezetékes a lambda akkor valószinűleg fűtőtt, és nagyon hamar figyeli.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Olaj: 10W-40, eddig Castrol Magnatec, utóbbi időben Motul 6100 Sinergy+... Olyan 12000-12500 km-enként cserélve van.

"Csattogó hidrotőke" miatt érdemes megbontatni? Egyszer már volt, szelepszárszimering akkor cserélve lett Cortecco lett bele rakva...

Köszi!

Hidrotőkét ki lehet szedni mosáshoz vagy cseréhez a szelepfedél leszedésével.

Link to comment
Megosztás:

Hidrotőkét ki lehet szedni mosáshoz vagy cseréhez a szelepfedél leszedésével.

Hoppsza... Azt hittem hogy le kell szedni a hengerfejet is, mert a vezérműtengelytől és a szelephimbáktól nem férni hozzá...

Mit érdemes ezzel cserélni? Hidrotőke, szelepfedéltömítés... szelepszárszimeringet lehet így, vagy ahhoz jobban szét kell szedni? Tudtok javasolni vmi márkát, hogy milyet érdemes bele rakatni, és milyet nem?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ezt már többen is írták, de más jeladó/érzékelő nem maradt, csak ez. Na meg egy csere egyébként sem ártana neki, mert még a gyári van benne, az meg ki tudja milyen állapotú már. Esetleg valakinek valami ötlet? Most hogy melegebb az idő nem csinálja már olyan intenzíven és hamarabb abbahagyja. Amikor még reggelente csak 1-2 fok volt, vagy hidegebb, akkor volt, hogy meg is állt a motor. Ezért gondoltam valamelyik hőfokjeladóra egyből, de műszer szerint jók. Mondjuk kivenni nem vettem egyiket sem, csak a csatit húztam le és rámértem akkor, amikor hideg volt még a motor, de kb jó értékek voltak, vagy ez nem jelent semmit, ettől még lehet rossz?

Még azt lehet kipróbálni, hogy a vízhőmérséklet érzékelő dugaszát leveszed és feszültségmérőt teszel a két csati közé. Ráadott gyújtásnál 5V-nak kell lennie. Ha nulla van, akkor ott a hiba,mert szakadt a vezeték. Az pedig végtelen ellenállást mutatna a vezérlőnek...ergo -100 °C-os motort... ;)

Ha itt sincs hiba, akkor már nincs ötletem, illetve idáig ér a tudásom...

Link to comment
Megosztás:

Még azt lehet kipróbálni, hogy a vízhőmérséklet érzékelő dugaszát leveszed és feszültségmérőt teszel a két csati közé. Ráadott gyújtásnál 5V-nak kell lennie. Ha nulla van, akkor ott a hiba,mert szakadt a vezeték. Az pedig végtelen ellenállást mutatna a vezérlőnek...ergo -100 °C-os motort... ;)

Ha itt sincs hiba, akkor már nincs ötletem, illetve idáig ér a tudásom...

...igen és arra dobna hibát az ECU és a hidegen nem jó majd melegen megjavuló hibát nem okozná.

Link to comment
Megosztás:

Hoppsza... Azt hittem hogy le kell szedni a hengerfejet is, mert a vezérműtengelytől és a szelephimbáktól nem férni hozzá...

Mit érdemes ezzel cserélni? Hidrotőke, szelepfedéltömítés... szelepszárszimeringet lehet így, vagy ahhoz jobban szét kell szedni? Tudtok javasolni vmi márkát, hogy milyet érdemes bele rakatni, és milyet nem?

Köszi!

A szelepfedél tömítést azt lehet simán, szerintem a szelepszár szimering csere viszont akkora szívás így ha fent van a hengerfej, hogy én nem próbálkoznék vele. Márka..hát ezt nem tudom, nem az enyémen csináltuk, nem tudom milyet vett hozzá a srác. Ráadásul le is kéne takarítani a szelep szárát hogy sérülésmentesen felmenjen az új szimering azt meg beépítve nem nagyon lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ezt már többen is írták, de más jeladó/érzékelő nem maradt, csak ez. Na meg egy csere egyébként sem ártana neki, mert még a gyári van benne, az meg ki tudja milyen állapotú már. Esetleg valakinek valami ötlet? Most hogy melegebb az idő nem csinálja már olyan intenzíven és hamarabb abbahagyja. Amikor még reggelente csak 1-2 fok volt, vagy hidegebb, akkor volt, hogy meg is állt a motor. Ezért gondoltam valamelyik hőfokjeladóra egyből, de műszer szerint jók. Mondjuk kivenni nem vettem egyiket sem, csak a csatit húztam le és rámértem akkor, amikor hideg volt még a motor, de kb jó értékek voltak, vagy ez nem jelent semmit, ettől még lehet rossz?

Melegen is rá kellene mérni a hőfok jeladóra,de én inkább rögtön veszek hozzá másikat ha felmerül,hogy rossz.Van vagy 2300ft.

Hoppsza... Azt hittem hogy le kell szedni a hengerfejet is, mert a vezérműtengelytől és a szelephimbáktól nem férni hozzá...

Mit érdemes ezzel cserélni? Hidrotőke, szelepfedéltömítés... szelepszárszimeringet lehet így, vagy ahhoz jobban szét kell szedni? Tudtok javasolni vmi márkát, hogy milyet érdemes bele rakatni, és milyet nem?

Köszi!

A szelepszárszimering általában azért adja fel a harcot,mert a szelepek a vezetőben billegnek,mint légy a sz*ron. Ha le vannak szedve a szeleprugók és ha láthatóan mozog valamelyik szelep szára,akkor új szelepek,fészkek,vezetők,szimeringek a biztos megoldás.
Link to comment
Megosztás:

Melegen is rá kellene mérni a hőfok jeladóra,de én inkább rögtön veszek hozzá másikat ha felmerül,hogy rossz.Van vagy 2300ft.

A szelepszárszimering általában azért adja fel a harcot,mert a szelepek a vezetőben billegnek,mint légy a sz*ron. Ha le vannak szedve a szeleprugók és ha láthatóan mozog valamelyik szelep szára,akkor új szelepek,fészkek,vezetők,szimeringek a biztos megoldás.

Már egyszer mértem melegen is, de akkor is jónak tűnt. Minden esetre most úgy néz ki a dolog, hogy jövő héten rendelek bele egy új vízhőfok jeladót, meg egy új levegő hőmérséklet jeladót, aztán meglátjuk mi lesz. A levegő jeladóból csak márkásat ajánlott a szerelő, viszont az 15-20 ezerbe kerül. Én találtam ilyet: ESP/Facet 5500-ért. Ez milyen márka? Érdemes beletenni? Amúgy a vízhőfokjeladó 2 éve volt cserélve, akkor Valeo került bele, de akkor azt is cserélem, biztos ami biztos. Vezetékek biztos nem szakadtak, mert ha járó motornál lehúzom a csatikat, akkor kigyullad a hibalámpa mindkét esetben, ha visszadugom kialszik. Esetleg halódó AC nem tud ilyen hibát okozni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.