Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem van c16se vezérműtengelyem külön,mert komolyabbra váltottam. De csak komoly vételi szándékkal,kalandorok kíméljenek jeligére.

Gyári fokolással? Gondolom nem sz@rt akarsz árulni, szóval ha tényleg az a baja, akkor lehet igényt tartok rá reális áron. ;)

Annyiban tud valaki segíteni hogy mekkora a legnagyobb "átmérője" a bütyköknek gyári adat alapján a szóban forgó veztengelynek?

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati léptetőmotor kezd megjavulni, bár azért majd le lesz mérve az alapjárati fordulatszám, hogy biztos jó-e. Most indításnál szépen felpörög, majd beáll pár mp után alapjáratra.

Diagnosztika üzemmódban megjáratásért köszi a tippet :D

Szép egyenletesen járt, és logikus, ha szorulna akkor kihagyna lépéseket, és össze vissza lépegetne, a kúp meg menne előre hátra apránként...

Link to comment
Megosztás:

Nagyon frankó kis teszt, Köszönöm a linket!! Kár hogy csak pár szótot ismerek angolul??

Akkor mi is a teszt eredménye?? Teljesen jó a szonda vagy nem?

Amit lefigyeltem hogy egész hirtelen reagál a hőingadozásra, az jó?

Az értékek amiket mért azokra van valami biblia?

Kösz KÖsz

Link to comment
Megosztás:

Nos ez kicsit téves. Van vákuumos EGR és elektromos az Astrákban (1.6 8 szeleptől). A vákuumost a vákuum vezérli, míg az elektromost az ECU. Elektromosnál nincs külön vákuumvezérlés, Vagy ez vagy az.

Nekem eddig kétszer szólt az EGR-ért 4 év alatt az ECU, mindkét esetben azt dobta, hogy EGR szelep, nincs feszültségváltozás, tehát nem tudja állítani. Enyémben elektromos van.

Nem téves, mert a saját autóm példáját hoztam fel lehetséges esetként. X18XE motor van benne, és az EGR nyitásához szükséges vákuumot az ECU kapcsolja. Nyugodtan utánaguglizhatsz :) Én konkrétan saját magam szedtem szét és vizsgáltam meg a rendszert az én autómban.

Egy példa hogy mindezt alátámasszam : http://www.ms-motor-...0100_hu_web.pdf

Sziasztok! Köszi a hozzászólásokat!

Hét végén kitakarítottam az alapjárati motort ill. a két vákumcsövet ami a hengerfej felső részértől megy a légtorokba. Sajnos a hiba megmaradt, az alapjárat ingadozik, menet közen pedig gázelvételkor rángat a motor. A hengerfej alsó részéről megy egy cső valahova a blokkba. A felső részt levéve és a csőbe belenézve sárga taknyot látok - gyakorlatilag a cső el van dugulva de a másik végéhez nem férek hozzá. Az EGR szelepem elektromosan vezérelt - de le van zárva - sztem itt nem lehet hiba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h ma cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz

a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h ma cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz

a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik.

Igen, azt jelenti. Immobiliser tiltja. A motorkód szerint biztos indításgátlós a tied, így az nem állhat fent, hogy nem immo-s ECU helyére került be immo-s.

Ha tudod, kérd el a hozzá való immo karikát és a kulcsokból a chippeket, vagy bemész egy opel márkaszervizbe és nem kevés pénzért újra betanítják mindkét kulcsod a kocsinak. Csak oda kell vinni valahogy.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon frankó kis teszt, Köszönöm a linket!! Kár hogy csak pár szótot ismerek angolul??

Akkor mi is a teszt eredménye?? Teljesen jó a szonda vagy nem?

Amit lefigyeltem hogy egész hirtelen reagál a hőingadozásra, az jó?

Az értékek amiket mért azokra van valami biblia?

Kösz KÖsz

Az első szonda volt a használt, fordból kivett bosch típusú.Kb 0-1 voltig terjedő feszültséget generál a szonda normális állapotban. Rossznak titulálta a srác, mert kb 0.3 volt lett a teszt eredménye a melegítés során, ráadásul késve esett vissza ez a feszültség is. A második próba az új szonda volt, ott kb 0,9 voltot mutatott a multiméter, amire azt mondta hogy ez megfelelő érték, és a szonda nem késett, fel és le is gyorsan ment a feszültségérték,és így kell egy új, jól működő lambda szondának működnie.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon frankó kis teszt, Köszönöm a linket!! Kár hogy csak pár szótot ismerek angolul??

Akkor mi is a teszt eredménye?? Teljesen jó a szonda vagy nem?

Amit lefigyeltem hogy egész hirtelen reagál a hőingadozásra, az jó?

Az értékek amiket mért azokra van valami biblia?

Kösz KÖsz

Lényegében azt kell figyelni, hogy a szonda vegyesen ad e feszültséget 0-1 V között, vagy "stagnál" olyan 450 mV körül, tökmindegy mit csinálsz vele... Az érték akkor megy feljebb, mikor a láng körbeveszi a szondát, ha elveszi akkor le kell csökkenie 0-ra. :)

Tehát ha a szonda 0 és 1 V között képes feszültséget generálni, akkor jónak minősül :) Én így tudom, bővebb infó esetleg Google, vagy valaki hozzáértő :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az első szonda volt a használt, fordból kivett bosch típusú.Kb 0-1 voltig terjedő feszültséget generál a szonda normális állapotban. Rossznak titulálta a srác, mert kb 0.3 volt lett a teszt eredménye a melegítés során, ráadásul késve esett vissza ez a feszültség is. A második próba az új szonda volt, ott kb 0,9 voltot mutatott a multiméter, amire azt mondta hogy ez megfelelő érték, és a szonda nem késett, fel és le is gyorsan ment a feszültségérték,és így kell egy új, jól működő lambda szondának működnie.

Ezer köszönet..... Tehát itthol ugyanezt meg tom csinálni és ha nekem is 9 voltig fel megy és onnan hirtelen vissza 0 , szóval jól reagál és hirtelen, akkor enyém is tutif@sza? Vagy az a 9 volt nem mérvadó mert off, Ford, on - é volt ? És az Opelé másmilyen értékekben "dolgozik"? Erre kérdeztem az elöbb hogy valami adat hogy "mi között kéne", vagy legalábbis mi a gyári érték ami a max? Van ilyen egyeltalán?

Vagy van egy, pénzt nem kuporgató emberke, vesz egy zsír új lambdát és unalmában ottol, lemegy a garázsba és nekiesik egy disznópörzsülővel és közli az adatokat amit egy új produkál? :D

Link to comment
Megosztás:

Ezer köszönet..... Tehát itthol ugyanezt meg tom csinálni és ha nekem is 9 voltig fel megy és onnan hirtelen vissza 0 , szóval jól reagál és hirtelen, akkor enyém is tutif@sza? Vagy az a 9 volt nem mérvadó mert off, Ford, on - é volt ? És az Opelé másmilyen értékekben "dolgozik"? Erre kérdeztem az elöbb hogy valami adat hogy "mi között kéne", vagy legalábbis mi a gyári érték ami a max? Van ilyen egyeltalán?

Vagy van egy, pénzt nem kuporgató emberke, vesz egy zsír új lambdát és unalmában ottol, lemegy a garázsba és nekiesik egy disznópörzsülővel és közli az adatokat amit egy új produkál? :D

ŐŐ Khm.. nem 9 voltig, 0,9 voltig megy az a feszültség (csak az odafigyelés kedvéért) :D :D

Amúgy Wikiről leírás:

A kívül-belül porózus Platina-bevonattal ellátott kerámiatubus (a szilárd elektrolit) (1) külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel (ez a mérőelektród tér), a tubus belsejébe (ez a referencia-elektród tér) pedig a külső levegőből jut oxigén, s ott állandó, 20,95%(V/V) oxigénkoncentrációt biztosít.

300px-Lambdaszonda2.jpg

magnify-clip.pngA lambda-szonda alkatrészei: 1. szilárd elektrolit, 2. ház (negatív elektród, mérőelektród), 3. belső elektród-kivezetés (pozitív elektród, referencia-elektród), 4. védősapka

E két tér oxigénkoncentrációja közötti eltérés a lambda-szonda két elektródja között feszültséget kelt, melynek nagysága a kipufogógáz oxigéntartalmának függvényében – 300 oC-os üzemi hőmérsékletet feltételezve – a mellékelt ábrán látható, a gyakorlatban néhány tíz mV. A szilárd elektrolit segítségével tehát egy ún. oxigén elektród-koncentrációs galváncella alakul ki.

....ami gyártó és motortípustól függő feszültségértéket jelent, de mivel mindannyiuknak egy az anyukája, serény véleményem szerint a szondák feszültségértékének többsége 1 Volt körül van. És ha tudjuk hogy hogyan kell viselkednie akkor nyert ügy ugyebár. :)

Link to comment
Megosztás:

Ezer köszönet..... Tehát itthol ugyanezt meg tom csinálni és ha nekem is 9 voltig fel megy és onnan hirtelen vissza 0 , szóval jól reagál és hirtelen, akkor enyém is tutif@sza? Vagy az a 9 volt nem mérvadó mert off, Ford, on - é volt ? És az Opelé másmilyen értékekben "dolgozik"? Erre kérdeztem az elöbb hogy valami adat hogy "mi között kéne", vagy legalábbis mi a gyári érték ami a max? Van ilyen egyeltalán?

Vagy van egy, pénzt nem kuporgató emberke, vesz egy zsír új lambdát és unalmában ottol, lemegy a garázsba és nekiesik egy disznópörzsülővel és közli az adatokat amit egy új produkál? :D

Azt hiszem, hogy a disznópörzsölő nem lesz jó hozzá, mert nem ad olyan koncentrált meleget mint a hegesztő pisztoly (torch).

A lényeg az, hogy a szondát előbb át kell melegíteni teljesen, majd a koncentrált hővel hirtelen vörös izzásig kell hevíteni, majd a lángot elvéve kell a feszültséget figyelni, hogy a max. 0,9 voltról hirtelen esik-e vissza 0,1 V alá a feszültség. Akkor jó. Ha lassan reagál, az rossz. ha nem fut fel a feszültség legalább 0,9 V-ra, az is rossz lambdát jelez.

Még egy dologra hívta fel a figyelmet, mégpedig arra, hogy nagyon óvatosan kell bánni a multiméterrel, mert a szonda nem kaphat semmiféle külső feszültséget, mert tönkremegy. Márpedig ha valaki először csatlakoztatja a vezetéket, majd azután kapcsolgatja a multimétert, van esély rá, hogy a kapcsoló átforgatásával közben ohm mérést is kapcsol, ahonnan feszültség kerülhet a szondára!

Tehát először beállítani a mérendő feszültséget, azután rákötni a vezetéket!

Egyébként mindegy, hogy Ford, vagy Opel, mind ilyen.

Ja, még egy: ez három vezetékes szonda, amiből kettő (fehér) a szonda fűtésé, de mérni a feketén kell! De van 1 vezetékes is, ott értelemszerűen azt kell mérni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés, a lambda szonda reklamálhat (121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény) a BIOEtanol miatt?

Felesben tankoltam utoljára... és nem volt hibalámpa, a MID el szórakoztam tegnap és próbálgattam van e hibakódom, vagyis ír e ki a MID hibakódot.. aztán semmi,...

Aztán bekapcsoltam a rádiót, megjelent ugyebár a "F" betü (ami a reklamáció a Nem gyári rádió miatt van) aztán kiváncsi voltam vajon ki írja e ezt hogy rádió felismerés hiba!

Újra csináltam egy tesztet a MID ben most már úgy hogy be volt kapcs a rádió és kiadta a MID azt hogy Diag 1: ERROR 121 ..

Ez a kód egyezik az ECU hibakódtáblázatával vagy van a MID nek is külön hibakódtáblázata??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.