Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ilyen olajnyomásszelep probléma nálunk is előfordul a CIH motoroknál, a túl nagy nyomás kitámasztja a szelepeket és gyakorlatilag lógva maradhatnak a dugattyúk fölött...

Nálunk ez a szelep az olajpumpa mellett/benne van.

:(

merevre feszíti a hidrotőkéket, de ez valamennyire együtt jár a hidrotőkék elsarasodásával, bár a CIH motorok mindegyike már több néhány száz e km-t futottak.

Link to comment
Megosztás:

Udi: Az egész jelenség úgy zajlik, hogy miután beindul a motor kb 400rpm a fordulatszám. Aztán lassan elkezd felmenni, és eléri a normális értéket. Ha alacsony fordulaton beletaposok a gázba, akkor szó nélkül megugrik a fordulat. Utána visszaesik, de akkor már jó az alapjárat. Tehát nem torpan vissza a motor gázadásnál. Persze, ha nagyon hideg van, akkor be se indul, ha nem nyomom le egy kicsit a gázt indításnál.

Olyan érzés, mintha indítás után valami visszafogná a motort, aztán fokozatosan rendbeáll. Szal, nem értem én ezt az egészet...

Link to comment
Megosztás:

Ja, és a nyomásszabályozó szelep teljesen tiszta volt. Még jele sem volt annak, hogy valami kosz lenne benne. A motorban még csak 130e km van, tehát még jó az állapota. Ez akkor is kiderült, amikor az injektort szétszedtük. Semmi elkoszolódás nem volt benne, fémtiszta volt.

Azt azért hozzá kell tennem, hogy van egy vákuumdob a motoron, ami nagyobb fordulaton visszavezeti a kartergázt a 3. hengerbe (ha jól láttam) és az valszeg lyukas. De annak nincs befolyása az alapjáratra, sőt így még elősegíti azt.

Link to comment
Megosztás:

Annak a vákuumdobnak milyen szerepe van az alapjáraton?

Szerintem, ha lyukas, akkor amikor engedné vissza a gázt, fals viszonylag hideg(ebb) levegőt is szív, ami befojásolhatja az alapjárat egyenletességét, illetve a teljesítményt meg mittom és még mit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nem rég vettem egy C14Nz-s motorszámú F astrat (60Le 8V).Van egy olyan problémám hogy ingadozik az alapjáratom és néha le is áll a motor illetve van úgy hogy menetközben csinál egy olyat mintha kifogyott volna a benzin ebben kérném valaki segítségét.Mivel lehet a baj,talán benzinszivattyú vagy valami más?Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nem rég vettem egy C14Nz-s motorszámú F astrat (60Le 8V).Van egy olyan problémám hogy ingadozik az alapjáratom és néha le is áll a motor illetve van úgy hogy menetközben csinál egy olyat mintha kifogyott volna a benzin ebben kérném valaki segítségét.Mivel lehet a baj,talán benzinszivattyú vagy valami más?Előre is köszönöm!

Alapjárati moci tisztítás, vagy csere peches esetben. Első körben ennyi. :(

Link to comment
Megosztás:

Én első körben benyaszűrőt cserélnék egy kis pro-tec-es kezelés után (2-2500 ft egy dobozzal) + az agr szelep tisztítása.

Utána jöhet a többi totózás.

ebben még nem voltak ilyen újmódi csodák, hogy agr szelep meg hasonló űrtekkknika :(

alapjárati moci, benzinszűrő ezek a leggyorsabb (és talán legolcsóbb) első lépések

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megnéztem a vákuumdob témát. Kikötöttem ma csövet, ledugóztam, de semmi eredményre nem vezetett.

Viszont ma megjelent a 42-es hibakód: Nics elektronikus gyújtásvezérlés.

Na ehhez mit szóltok? Ezt mi okozhatja. A gyújtáselosztó jó állapotban van, a tekercs nem lett mérve, de semmi nyom nem utal rá, hogy rossz lenne.

? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Ismét kigyulladt a "lámpácska"

A múltkor 47-es hibakódom ( kipuf gáz visszavezető szelep) volt, ekkor a javaslatoknak megfelelően szelepet kitakarítottam és egyben le is zártam a lemezes megoldással.

Rángatás megszűnt és minden ok volt most hétvégén viszont egy motorfékes gurulás alkalmával ismét kigyulladt a lámpácska és amig meg nem érkeztünk célunkhoz égve is maradt.

Hibakód most 43-as azaz kipufogógáz visszavezető rendszer.

Ez most mitől kérdezem én.

Ha jól tudom HLaci te is hasonló cipőben jártál neked mi volt a megoldás a 43-as hibakód után?

Link to comment
Megosztás:

Nincs neki semmi hibája. És szerintem senki nem mondta itt azt, hogy

rossz motor. Egy dologgal kell együttélni ha ilyet veszel: fogyaszt egy

kis olajat, ha nem öregurasan vezeted. Egyébként meg frankó erős motor

sok tartalékkal, és nagyon megbízható.

Az 1.6 16v-k közül csak a Corsa GSi-be raktak nem ekotek verziót, az

C16XE motorkódon szerepelt, utána jöttek az X16XE és X16XEL típusok,

ezek már ekotekek.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

Azt szeretném megkérdezni töletek, hogy az ECOTEC motorokat miért nem ajánlja senki?

Mi olyan rossz benne?

Egyébként mi benne más mint PL: 1.6 16v

1.6 16v ECOTEC

Válaszaitokat elöre is köszönöm.

Üdv.

Sztem semmi baja nincs, úgyis veszel 5L olajat cserekor, amiből pocsékba megy 1.5, mert nem fér bele, hát ezt az ecotecbe beletöltöd.

Nekem semmi kifogásom nem lenne egy 2.0-ás Ecotec mocival. Bármikor odaadnám érte az 1.4 8V-met. :(

Link to comment
Megosztás:

Sztem semmi baja nincs, úgyis veszel 5L olajat cserekor, amiből pocsékba megy 1.5, mert nem fér bele, hát ezt az ecotecbe beletöltöd.

Nekem semmi kifogásom nem lenne egy 2.0-ás Ecotec mocival. Bármikor odaadnám érte az 1.4 8V-met. :lol:

Asszem sokan vagyunk ezzel így! :( :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Most jöttem a szerelőtöl! 8) Szívtunk egy nagyot! :roll: "Gyere nyugodtan, egy óra alatt megvan"

Nagyszervízre mentem, olaj /Metabond, még csak most került bele/, az összes szűrő, gyertyák, vezérműszíjj, feszítőgörgő, eddig rendben is volt minden, de a vízszivattyút is ki kellett cserélni, mert már nagyon oda volt, persze az egyik csavar beleszakadt :( , 2 órás kínlódással sikerült kifúrni, meg új menetet varázsolni a fúratba! :evil: Úgyhogy végül minden nagyon jó lett! 45.000 lett a vége. /az olajat én vittem/

Link to comment
Megosztás:

Most jöttem a szerelőtöl! 8) Szívtunk egy nagyot! :roll: "Gyere nyugodtan, egy óra alatt megvan"

Nagyszervízre mentem, olaj /Metabond, még csak most került bele/, az összes szűrő, gyertyák, vezérműszíjj, feszítőgörgő, eddig rendben is volt minden, de a vízszivattyút is ki kellett cserélni, mert már nagyon oda volt, persze az egyik csavar beleszakadt :( , 2 órás kínlódással sikerült kifúrni, meg új menetet varázsolni a fúratba! :evil: Úgyhogy végül minden nagyon jó lett! 45.000 lett a vége. /az olajat én vittem/

Akkor most 60e.km-ig jó vagy!Én februárban játszottam meg ugyanezt, kb. ennyiből. :roll:

Link to comment
Megosztás:

WZsolt!

Ha jól emléxem, a 43-as valami gyújtáshiba inkább...

Két táblázatom van az egyikben tényleg gyújtás:

code: 43

Item: primary ignition (distributor system)

Fault: High voltage

De akkor ez nem a gyújtáskábel (nagyfeszoldal) hanem a primer oldal? Vagy?

Mindenesetre megmérem végre a gyújtáskábelek ellenállását.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.