Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Rá kell mérni multiméterrel indításkor , nem tudom pontosan mennyit eshet vissza a feszültség, írd meg majd valaki megmondja jó-e az érték.

Meg kell kocogatni az alapjárati motort oldalról aztán majd szépen kifordul. Takarítsd ki , a fészkét is, aztán majd kiderül megszűnik-e a durrogás, de szerintem nem ettől van, és nem is a kipufogótól. De ha kitakarítod kiderül, addíg kár találgatni. Az alapjárati alatt van egy gyűrű azt nem illik elveszteni, és a kúpot nem szabad csavargatni-feszegetni. Hibakiolvasási üzemmódban csak gyujtáson meg tudod nézni hogy akadásmentesen mozog-e.

Bocsi, hogy csak most írok, de elég sokat dolgozok mostanában, és még a következő 2-3 hétben is egy huzamban.

Rámérni most nem tudok, mert a kocsi fényezőnél van, de köszönöm a segítséget. Ha itthon lesz,( és én is :D ) akkor majd megnézem ezeket.

Link to comment
Megosztás:

Probléma elhárítva, csupán 6 tőke volt szar a 16-ból. Egy brutálisan, 5 pedig érezhetően rossz volt az újakból. Pedig INA lett vásárolva. Olajnyomás rendben.

Köszi a segítség nyújtást.

mi hogy? hogy hogy rossz volt? és zsír új INA? szopatol?

nem kell azt berakás előtt berakni olajba ázni, meg hogy megszívja magát?

Link to comment
Megosztás:

Nos, hogy pontosan hogy is volt, azt nem tudom, nem én csináltam, hanem a szerelőm. Nem az első ilyen cserét végezte el, eddig mindent jól megcsinált. Amúgy a dobozban benne van a leírás, hogy hogyan kell a cserét elvégezni.

Azonban van még egy problémám, hátha valaki tud rá orvosságot. Indítást követően felmegy az alapjárat ca 1500 környékére, majd leesik olyan 6-650 környékére, majd megint fel és végül beáll rendes alapjáratra. Tapasztalat, hogy mi ennek az okozója? Esetleg megoldási javaslat?

Link to comment
Megosztás:

Nos, hogy pontosan hogy is volt, azt nem tudom, nem én csináltam, hanem a szerelőm. Nem az első ilyen cserét végezte el, eddig mindent jól megcsinált. Amúgy a dobozban benne van a leírás, hogy hogyan kell a cserét elvégezni.

Azonban van még egy problémám, hátha valaki tud rá orvosságot. Indítást követően felmegy az alapjárat ca 1500 környékére, majd leesik olyan 6-650 környékére, majd megint fel és végül beáll rendes alapjáratra. Tapasztalat, hogy mi ennek az okozója? Esetleg megoldási javaslat?

Első körben az alapjárati léptető motort lehet kitakarítani.

Link to comment
Megosztás:

S a szerelő, hogy jött rá, hogy rossz?

Alapjárati motort takarítsa ki a szerelő ahogy a Zotya írta, nekem is ilyen volt, de nem is alapjárati motor volt a ludas, hanem az alapjárati motor végén lévő kúp ahova bezár, az volt tele trutyival / kokszal.

Nos, hogy pontosan hogy is volt, azt nem tudom, nem én csináltam, hanem a szerelőm. Nem az első ilyen cserét végezte el, eddig mindent jól megcsinált. Amúgy a dobozban benne van a leírás, hogy hogyan kell a cserét elvégezni.

Azonban van még egy problémám, hátha valaki tud rá orvosságot. Indítást követően felmegy az alapjárat ca 1500 környékére, majd leesik olyan 6-650 környékére, majd megint fel és végül beáll rendes alapjáratra. Tapasztalat, hogy mi ennek az okozója? Esetleg megoldási javaslat?

Link to comment
Megosztás:

Hali! attol hogy a kipufogó leömlő el van repedve középen olyan 3 cm hosszan lehet furcsa járása a motornak? vagy nem számít !?

Hát ha a szonda előtt, akkor lehet bekavarja a keverék képzést. Vegyél kipufogó tömítő pasztát, lehet nem marad ott sokáig, de amíg tart addíg kiderül hogy ettől van-e a furcsa járás. Aztán a paszta jó lesz majd később is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Cserélnem kellene a hátsó motortarto bakot astra F c16nz-ben, meg is vettem, viszont nem találok leírást a cserében és sűrgős lenne. Tudna valaki ebben segíteni? Köszi előre is

Szerintem vedd le a váltótartó konzollal együtt, váltónál 2 csavar a bölcsőnél 2 csavar, a váltó kulisszát leszedni a váltókar rúdról és kihúzni a stiftet, és ha ki van szedve az egész akkor tudod róla leszedni a bakot. A váltót persze meg kell támasztani.

1514152-20140702-fkTrw9.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy mikor elindul a kocsi, akkor 20-30 másodpercig ingadozik csúnyán az alapjárat 800-1100 között, majd 20-30 másodperc múlva beáll 1100-ra. Mi a baja? Alapjárati motor? Mi teheti ezt?

ha beáll, én nem bántanám

amúgy fojtószelep-poti, alapjárati-motor, bármi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szervót szeretnék az astrámba. Maga a szervót már megvettem, mik kellenek még hozzá hogy belekerüljön? Szerelőn kívűl :-)

Kicseréled a kormányművet, beteszed a tartályt , a szervószivattyú beszereléséhez valami plussz is kell ha előtte ékszíjas volt mert ezt már laposszíj hajtja. A legjobb ha megnézel egy szervósat és látni fogod a különbséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ha hibakódot nem ad rá, hogy tudom megnézni hogy tényleg tudsz e és cserélni kell a folytoszelep állás érzékelőt? Mi a jele hogy rossz?

Köszi

Nekem az volt a jele hogy túl magas volt az alapjáratom. Szerelő kicserélte (valami szar utángyártottra), még szarabb lett. Aztán kicseréltem én egy 7000 forintosra, szar maradt. Aztán kicserélte másik szerelő, miután kinyomozta hogy tényleg az a hibás, egy 10K-s gyárira. ányos lett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pontosan mit vettél? Szervós kormányművet?

Igen azt vettem, szivatyúval, ma voltam bontóba, és rákérdeztem, másik szivatyú is kellene mert ez hossz bordás, és a szivatyúnak is kell tartó, plusz az olaj tartálynak is ugye

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ha hibakódot nem ad rá, hogy tudom megnézni hogy tényleg tudsz e és cserélni kell a folytoszelep állás érzékelőt? Mi a jele hogy rossz?

Köszi

Szerintem ha pl Op-com-mal meg tudod nézni, ott van olyan opció ahol valós időben mutatja a fojtószelep állást, ott ha szépen pörög az érték, akkor valószínűleg rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Így van... Én is a TPS-el küzdök. Mert járó motornál nyomom a gázt, nem követi az érték, 4000nél még csak 7%ra van nyitva. De ha gyújtáson van, akkor gyönyörűen követi a szenzor ahogy nyomom a gázt. Tegnap kapcsolási rajzból megnéztem, mi hova megy, megvan az 5V és nincs szakadás a szenzor és 15 polosú csatija, illetve a csati és ECU között...

Nem tudom, hogy hogyan tovább...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.