szaboric Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Szia! Megnéztem, nem voltak repedtk, de egyúttal kicseréltem az összeset újra. De még rázza, szerinted ez most mi! Csak 3 percig hidegen..... Illetve melegen is kicsit quote name="FPepe" post="992871" timestamp="1401556637"] Keress kirepedt, lecsúszott vákuumcsövet, nekem ugyanez volt nemrég. A fékrásegítőre menő csőről leágazik lefelé 2 másik (az egyik a tankszellőztető "UFÓ" szelepre megy, a másik, vékonyabb a belső keringetésre. Nekem az előbbi cső volt elrepedve (az idő vasfoga...), és emiatt a 4-es henger nem mindig ment, ezért rázta a motor a kasztnit. Esetleg járó motornál húzd le ezeket a csöveket, és fogd be a rásegítő csövén a csonkot. Ha ettől helyrejön a motor járása, abban a körben szív fals levegőt a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
E KADETT Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Sziasztok. A problémám az, hogy van egy 93-as c14nz motorkódú astrám. Hengerfej tömítés lett cserélve, és összerakás után az autó, nem indult. A gyújtáselosztóhoz megy egy csatlakozó amiben van 3 vezeték. Az egyik "zöldfekete" kábel a vezérlő egységből ( az agyára gondolok) jön ki, és abból is a nagyobbik csatlakozóból az 5-ös számtól. Ez adná neki az áramot hogy szikra legyen. De semmi. Vezérlő egység cserélve, változás nincs. Most úgy oldottuk meg ideiglenesen hogy ami az agyából jön ki zöldfekete szál azt elvágtuk és kötöttünk rá egy pozitívat. Első tekerésre indult is az autó, csak az alapjárat ingadozik. A kérdésem az hogy lehet-e valami probléma így, és mi lehet a megoldás a hibára? Ahogy kivettük az aksit letilthatott valamit? Aki tud kérem segítsen mert az autó minden napos használatban van. Köszönöm szépen http://img2.indafoto.hu/2/1/182603_98b7f53cc300828815e16858fa184232/21174423_79e8927438ecc518a3c317c144ecc895_m.jpg http://img2.indafoto.hu/2/1/182603_98b7f53cc300828815e16858fa184232/21174427_53098d48246a0bfe54ec2fa29105b42a_m.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Sziasztok. A problémám az, hogy van egy 93-as c14nz motorkódú astrám. Hengerfej tömítés lett cserélve, és összerakás után az autó, nem indult. A gyújtáselosztóhoz megy egy csatlakozó amiben van 3 vezeték. Az egyik "zöldfekete" kábel a vezérlő egységből ( az agyára gondolok) jön ki, és abból is a nagyobbik csatlakozóból az 5-ös számtól. Ez adná neki az áramot hogy szikra legyen. De semmi. Vezérlő egység cserélve, változás nincs. Most úgy oldottuk meg ideiglenesen hogy ami az agyából jön ki zöldfekete szál azt elvágtuk és kötöttünk rá egy pozitívat. Első tekerésre indult is az autó, csak az alapjárat ingadozik. A kérdésem az hogy lehet-e valami probléma így, és mi lehet a megoldás a hibára? Ahogy kivettük az aksit letilthatott valamit? Aki tud kérem segítsen mert az autó minden napos használatban van. Köszönöm szépen http://img2.indafoto.hu/2/1/182603_98b7f53cc300828815e16858fa184232/21174423_79e8927438ecc518a3c317c144ecc895_m.jpg http://img2.indafoto.hu/2/1/182603_98b7f53cc300828815e16858fa184232/21174427_53098d48246a0bfe54ec2fa29105b42a_m.jpg Üdv, ha sokáig nics benne az aku szokott felejteni, de csak annyi hogy többet kell tekerteni. Nemrég volt egy olyan hibánk szintén egy c14nz-vel hogy az egyik csatinál ha jól emlékszem a gyujtásmodulnál a trafó alatt az egyik láb el volt görbülve, és nem érintkezett. Eltartott egy jó darabig mire rájöttünk. Gondolom a hengerfejet a szívócsonkal, és a leömlővel együtt vettétek le, minden csati-vákumcső rendben vissza lett téve? Az injektor hátuljában van egymás felett két cső az egyik a szelepfedéltől jön a másik a tűzfalon a Map-szenzorhoz megy ez nem lett felcserélve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
E KADETT Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Üdv, ha sokáig nics benne az aku szokott felejteni, de csak annyi hogy többet kell tekerteni. Nemrég volt egy olyan hibánk szintén egy c14nz-vel hogy az egyik csatinál ha jól emlékszem a gyujtásmodulnál a trafó alatt az egyik láb el volt görbülve, és nem érintkezett. Eltartott egy jó darabig mire rájöttünk. Gondolom a hengerfejet a szívócsonkal, és a leömlővel együtt vettétek le, minden csati-vákumcső rendben vissza lett téve? Az injektor hátuljában van egymás felett két cső az egyik a szelepfedéltől jön a másik a tűzfalon a Map-szenzorhoz megy ez nem lett felcserélve? Először is köszönöm a választ. Minden rendesen vissza lett rakva úgy ahogy volt az az egy probléma van hogy abba a zöldfekete kábelban nincs áram. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Először is köszönöm a választ. Minden rendesen vissza lett rakva úgy ahogy volt az az egy probléma van hogy abba a zöldfekete kábelban nincs áram. Az egyből a kábelkorbácsról ágazik le ha jól emlékszem, de most így nem tudom megmondani hogy nekem abban van-e áram. :icon14: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Victor75 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 (edited) Sziasztok! Van egy olyan problémám a 96-os 16, 16 szelepes X16XEL motoros Astrámmal, hogy gyorsításkor 1500 és 2000-es fordulat között, olyan hangja van mintha becsörögnének a szelepek, olajat cseréltem, mert valami vacak volt benne, (alapjáraton, közel a 100 fokhoz pislákolt az olajnyomásjelző lámpája) A jelenség csak akkor jön elő ha erősebben gyorsítok, vagy szükségesnél jobban benyomom a pedált, például emelkedőn, és csak a két fordulatszám között. Ha finoma gyorsítok nem csinálja. Lehet rossz tipp, de olyan mintha több üzemanyagot kapna ilyenkor, amitől öngyulladásos égés alakulna ki. Mielőtt hozzám került(apámé volt), akkor cseréltek hengerfejtömítést, és martak a blokkból is, mert valami sérülés volt rajta. Lehet tesztelnem kellene 98-as benzinnel is? Köszi előre is a segítséget! Üdv:Viktor Módosítva Június4, 2014 : Victor75 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Hi, Ugyanez a bajom nekem is! Üdv. :) Csak nekem akkor csinálja ha a lassan gyorsítok, pont fordítva... Olvass vissza 1-2 oldalt, jó hosszú hsz. Amúgy 98as benzinnel jobb lesz a helyzet. Alapjárat milyen? Élő adat olvasása volt már? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Victor75 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Kösz a segítséget! Alapjárattal nincs problémám, számítógéppel még nem néztem a kocsit, kicsit macerás a progit feltenni, folyton rinyál a vírusirtó, de hétvégén valószínűleg megcsinálom. EGR szelep csinálhat ilyent? Mert én még nem takarítottam, és télen gyorsításkor sírós hangja volt, most meg inkább mély morgós. Lambda szondát nemrég cseréltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Élő adatban nézd meg mit csinál amikor becsörög. A kopogásért a kopogás érzékelő a felelős, ha az gyújtási szög megfelelő akkor, vedd le a kopogás érzékelőt, nézd meg a csatiját, meg a felületet ami a blokkra rámegy, tisztának kell lennie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
E KADETT Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Az egyből a kábelkorbácsról ágazik le ha jól emlékszem, de most így nem tudom megmondani hogy nekem abban van-e áram. :icon14: Hát kell hogy legyen mert eddig arról a szálról működött Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Hát kell hogy legyen mert eddig arról a szálról működött Az a kábalkorbács egyből az ECU-hoz megy nem? Ott sincs már benne áram? De van egy bajonettzáras csati is az akku mellett ami összeköti az anyósoldali és a vezetőoldali kábeköteget az is rendesen érintkezik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolfy26 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 (edited) Sziasztok! Van egy olyan problémám a 96-os 16, 16 szelepes X16XEL motoros Astrámmal, hogy gyorsításkor 1500 és 2000-es fordulat között, olyan hangja van mintha becsörögnének a szelepek, olajat cseréltem, mert valami vacak volt benne, (alapjáraton, közel a 100 fokhoz pislákolt az olajnyomásjelző lámpája) A jelenség csak akkor jön elő ha erősebben gyorsítok, vagy szükségesnél jobban benyomom a pedált, például emelkedőn, és csak a két fordulatszám között. Ha finoma gyorsítok nem csinálja. Lehet rossz tipp, de olyan mintha több üzemanyagot kapna ilyenkor, amitől öngyulladásos égés alakulna ki. Mielőtt hozzám került(apámé volt), akkor cseréltek hengerfejtömítést, és martak a blokkból is, mert valami sérülés volt rajta. Lehet tesztelnem kellene 98-as benzinnel is? Köszi előre is a segítséget! Üdv:Viktor üdv! ha bevillan az olajnyomás jelzöd (ami tegyük fel jól müködik és nincs eldugulva a lyuka) az nem jót jelent. ha még csak melegen alapjáraton gyenge a nyomás késöbb még rosszabb lesz, már menetközben is befog villanni mert vagy elkopott az olajpumpa vagy kopottak a fötengely/hajtókarcsapágyak amik a tovább kopás miatt még jobban elfogják engedni az olajat. a gyorsitáskori csörgés pedig lehet ezek közül valamelyiknek a hangja. elöször cseréld ki a gombát és takaritsd ki a furatát ha nem javul a helyzet továbbra sincs nyomás alapjáraton lehet tovább keresgélni esetleg nyomást mérni müszerrel aztán ránézni a pumpára csapágyakra. Ilyen alacsony fordulatnál illetve intenziv gyorsitáskor lehet meghallani a kenéshiány miatt kialakult kezdetleges kopást. ja még lehet dugattyúgyürü henger kopás is esetleg vezérmü Módosítva Június4, 2014 : wolfy26 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 De ha nagyobb oktánszámú benzinnel, 98asal megszűnik neki a probléma akkor nem kopás van. Nem? üdv! ha bevillan az olajnyomás jelzöd (ami tegyük fel jól müködik és nincs eldugulva a lyuka) az nem jót jelent. ha még csak melegen alapjáraton gyenge a nyomás késöbb még rosszabb lesz, már menetközben is befog villanni mert vagy elkopott az olajpumpa vagy kopottak a fötengely/hajtókarcsapágyak amik a tovább kopás miatt még jobban elfogják engedni az olajat. a gyorsitáskori csörgés pedig lehet ezek közül valamelyiknek a hangja. elöször cseréld ki a gombát és takaritsd ki a furatát ha nem javul a helyzet továbbra sincs nyomás alapjáraton lehet tovább keresgélni esetleg nyomást mérni müszerrel aztán ránézni a pumpára csapágyakra. Ilyen alacsony fordulatnál illetve intenziv gyorsitáskor lehet meghallani a kenéshiány miatt kialakult kezdetleges kopást. ja még lehet dugattyúgyürü henger kopás is esetleg vezérmü Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolfy26 Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 (edited) De ha nagyobb oktánszámú benzinnel, 98asal megszűnik neki a probléma akkor nem kopás van. Nem? mondjuk azt nem irta hogy a csörgés olajcsere elött és után is megvolt, vagy csere után jött elö. vagy két egymástól független dolog. ha nem olaj meg kopás stb miatt van az csak kopogásos égés lehet ilyenkor szószerint csilingel a motor szintén terhelés alatt, minél nagyobb a terhelés annál hangosabban tehát intenziv gyorsitásnál és alacsony ford.-on. egyenletes tempónál elvileg nem. ha erröl van szó lehet 98-assal nem fog csörögni de lehet hogy ugyanugy fog. 95-el se kéne mert kopogás szenzoros, ami ha jól müködik küldi a vezérlönek a jelet hogy vegyen vissza az elögyújtásból, ha hibásan müködik a 98-nál is lehet hogy nem jó jelet küld majd. de egy próbát megér. vagy kopogásszenzort kéne talán cserélni benne vagy kitudja. lehet rossz kútnál tankolt 95-t (valami silány minöség lehetett). vagy más jeladó, injektor, lambdaszonda, vezérlö hiba stb., ami miatt hiába jó a benzin meg a gyújtás, agyon van szegényedve a keverék és azért csörög. mérésekkel kilehet deriteni mi a bibi. ez a becsörgés dolog azért van mert ha nincs kopogásdetektor benne hanem állithatós rotor gyújtás ami be van állitva 95-höz és minden jeladó jól müködik, jó a keverékképzés is, és 95-tel járnak nincs csörgés. de ha valami kisebb oktános löttyöt tesznek bele elkezd csörögni jobbra-balra mert a magas elögyújtástól túl hamar ég el és visszaüt a dugattyúnak, ilyenkor visszább kell venni az elögyújtásból. de ha kopogásszenzoros az automatikusan megcsinálja nem kell semmit állitgatni. meg olyan is van hogy az alacsony oktános lötty öngyullad pl:leállitod a motort és az dadogva rángatva tovább jár egy kis idejig aztán hirtelen lefullad pedig már rég levetted a gyújtást // mondjuk ez karbisoknál tud lenni mivel a motor szivja magának a bengát, injektorosnál meg nem kap mert az injektor nincs táp alatt //. ez meg azért van mert magas a süritési aránya a motornak(pl: 1:10) ennek a löttynek, hiszen min.95-höz lett gyártva a motor. a 98-nak inkább akkor van értelme ha nagyobb süritési arányú a gép. még lehet kopogás rossz höértékü gyertyától is. Módosítva Június5, 2014 : wolfy26 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 Sziasztok! Adjatok nekem tippeket! X16SZ (vectra, bár ez nem lényeg), szervós. Tünet: eleinte csak tempósabb közlekedésnél, most már normál használat mellett is, égett gumiszag terjeng a motortérből. Ötlet hogy mi lehet? Nézegettem, de egyszerűen lövésem sincs. Első tippem az volt hogy valami rálóg a leömlőre, de nincs a közelében semmi. A hosszbordásszíj sem ér bele semmibe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 Sziasztok! Adjatok nekem tippeket! X16SZ (vectra, bár ez nem lényeg), szervós. Tünet: eleinte csak tempósabb közlekedésnél, most már normál használat mellett is, égett gumiszag terjeng a motortérből. Ötlet hogy mi lehet? Nézegettem, de egyszerűen lövésem sincs. Első tippem az volt hogy valami rálóg a leömlőre, de nincs a közelében semmi. A hosszbordásszíj sem ér bele semmibe. Kerék nem melegszik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június5, 2014 Megoszt Elküldve Június5, 2014 Kerék nem melegszik? Nem a keréktől jön. A motor leállítása után viszonylag hamar ráhagyja, és ha jár a motor, akkor meg megint lehet érezni. Gondoltam esetleg a féltengely gumiharang ér bele valamibe, a belső, de nem. Lövésem sincs. Sok hülye hibával találkoztam már az évek során, de ilyennel még nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június6, 2014 Megoszt Elküldve Június6, 2014 Nem a keréktől jön. A motor leállítása után viszonylag hamar ráhagyja, és ha jár a motor, akkor meg megint lehet érezni. Gondoltam esetleg a féltengely gumiharang ér bele valamibe, a belső, de nem. Lövésem sincs. Sok hülye hibával találkoztam már az évek során, de ilyennel még nem. Vedd le a szíjat a generátorról, lehet hogy kicsit szorul ( vagy a feszítő/szervó ha van)és a szíj csúszik, ha most nem büdös akkor ez a baj. Gondolom hosszbordás van Neked és az lehet nem visítt mint az ékszij. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Június6, 2014 Megoszt Elküldve Június6, 2014 Nekem is ez jutott eszembe! Visít az is, de még hogy... Vedd le a szíjat a generátorról, lehet hogy kicsit szorul ( vagy a feszítő/szervó ha van)és a szíj csúszik, ha most nem büdös akkor ez a baj. Gondolom hosszbordás van Neked és az lehet nem visítt mint az ékszij. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szaboric Elküldve Június6, 2014 Megoszt Elküldve Június6, 2014 Sziasztok, A rossz motortartóbaknak mi a hibajelensége ? Hogy lehet megállapítani, hogy tönkrementek? Mennyit szoktak kibírni km-ben? S milyen minőséget érdemes vásárolni? Benzines motor Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június6, 2014 Megoszt Elküldve Június6, 2014 Sziasztok, A rossz motortartóbaknak mi a hibajelensége ? Hogy lehet megállapítani, hogy tönkrementek? Mennyit szoktak kibírni km-ben? S milyen minőséget érdemes vásárolni? Benzines motor Üdv, ha tüzetesen megnézed őket, akkor lehet látni, hogy lóg-e, a gumi repedezett. Talán a váltótartó bak hibáját érezni az utastérből amikor terhelésváltáákor a váltókar ránt egyet. A motortérben nézve gázadáskor a motor "ugrál". Extrém esetben lekoppan fém a fémre. Szerintem több 100ezer kilométert bírnak ki, tudomásom szerint nekem még nem voltak cserélve túl a 300ezren. Persze a gyáriakra érvényes ez , ha már cserélve volt akkor meg ki tudja milyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Június6, 2014 Megoszt Elküldve Június6, 2014 Üdv, ha tüzetesen megnézed őket, akkor lehet látni, hogy lóg-e, a gumi repedezett. Talán a váltótartó bak hibáját érezni az utastérből amikor terhelésváltáákor a váltókar ránt egyet. A motortérben nézve gázadáskor a motor "ugrál". Extrém esetben lekoppan fém a fémre. Szerintem több 100ezer kilométert bírnak ki, tudomásom szerint nekem még nem voltak cserélve túl a 300ezren. Persze a gyáriakra érvényes ez , ha már cserélve volt akkor meg ki tudja milyen. Nagyban függ attól is, hogy milyen körülmények közt használják. Szét lehet a gyárit cseszni 100ezer alatt is... volt már rá példa. Nem bírják azt amikor gumifüstölős indulás, meg hirtelen váltások vannak. Erősebb motornál szerintem kevesebbet bír.Nálam 200-nál cseréltük. Egyébként teljesen más egy gyári új motortartóbak, mint egy 100ezret futott. Érezhetően más az autó rezgése, indulása. El sem hinné az ember, mennyire más lesz az autó a csere után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június6, 2014 Megoszt Elküldve Június6, 2014 (edited) Hi, Ugyanez a bajom nekem is! Üdv. :) Csak nekem akkor csinálja ha a lassan gyorsítok, pont fordítva... Olvass vissza 1-2 oldalt, jó hosszú hsz. Amúgy 98as benzinnel jobb lesz a helyzet. Alapjárat milyen? Élő adat olvasása volt már? Amúgy a kopogásszenzort betudja csapni a mechanikus koppanás is. Nekem a főtengelyszíjtárcsa kóvájgott, de annyira, hogy néha a motor oldalának verődött és akkor rögtön elszaladtak a csikók, mert az előgyújtást elvette. Lehet, hogy neked is van valami kopogás a motorban, ami becsapja... Módosítva Június6, 2014 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június7, 2014 Megoszt Elküldve Június7, 2014 Nagyban függ attól is, hogy milyen körülmények közt használják. Szét lehet a gyárit cseszni 100ezer alatt is... volt már rá példa. Nem bírják azt amikor gumifüstölős indulás, meg hirtelen váltások vannak. Erősebb motornál szerintem kevesebbet bír.Nálam 200-nál cseréltük. Egyébként teljesen más egy gyári új motortartóbak, mint egy 100ezret futott. Érezhetően más az autó rezgése, indulása. El sem hinné az ember, mennyire más lesz az autó a csere után. Na igen persze, de általában nem szokták cserélni amíg nem okoz tünetet. Főleg ha mindig ugyanaz hazsnálja a kocsit nem veszi észre a lassú elhasználódást. Mentem már olyan Polóval hogy majdnem kitépte a kezemből magát a váltóbot amikor leléptem a kuplungról váltás után aki meg odaadta azt mondta neki nem furcsa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június8, 2014 Megoszt Elküldve Június8, 2014 Nagyban függ attól is, hogy milyen körülmények közt használják. Szét lehet a gyárit cseszni 100ezer alatt is... volt már rá példa. Nem bírják azt amikor gumifüstölős indulás, meg hirtelen váltások vannak. Erősebb motornál szerintem kevesebbet bír.Nálam 200-nál cseréltük. Egyébként teljesen más egy gyári új motortartóbak, mint egy 100ezret futott. Érezhetően más az autó rezgése, indulása. El sem hinné az ember, mennyire más lesz az autó a csere után. Erősebb motornak a gumibakja is erősebb. Nálam még az eredeti fut túl a 300-on, és ha nem is gavallér rajtolok, de a fék helyett szinte csak a motorféket használom (5-3-2). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts