Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Lehet hogy nem volt teljesen meghúzva és kicsit kifújt. Dupla alátét szokott lenni rajtuk amikor az összelapul akkor tömítt már rendesen, persze beleszakítani sem kell.

Amikor vettem ki úgyéreztem nincs meghúzva rendesen. Most kicsit jobban meghúztam, várom a hatást. Ezen egy alátét van pedig gyárit vettem bele.

Átnézem a csöveket, mert lehet, hogy valahol fals-ot szív. Bár elképzelésem sincs merre kellene keresgélnem a hibát, de majd nézelődök járó motorral féktisztítóval.

Link to comment
Megosztás:

Amikor vettem ki úgyéreztem nincs meghúzva rendesen. Most kicsit jobban meghúztam, várom a hatást. Ezen egy alátét van pedig gyárit vettem bele.

Átnézem a csöveket, mert lehet, hogy valahol fals-ot szív. Bár elképzelésem sincs merre kellene keresgélnem a hibát, de majd nézelődök járó motorral féktisztítóval.

Egy alátét van rajtuk csak ha megnézed olyan hogy a külső része zárt a belső oldalon látszik hogy két kairkából áll. Legalábbis sok olyan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.
A következő dologban szeretnék segítséget kérni:
1.6-os 8 szelepes motor ősszel lett felújítva (300 ezer km volt benne). Dugattyúk, gyűrűk, hajtókar csapágyak, szelepszár szimmeringek, hidrotőkék, szelephimbák ki lettek cserélve, természetesen minden újra + GM 10w40 olaj lett beletöltve.. Azóta 6 ezer km ment bele. Most cseréltem olajat castrol magnatec 5w30-ra. Azóta arra lettem figyelmes (lehet hogy eddig is szólt valamennyire csak nem figyeltem) hogy az első hengernél csattog a hidrotőke, de csak egy. Hidegen is, melegen is. Cseréltem másikra, de hiába. Kiszerelve a tőke alján körkörös kopás látható. Motorfelújításnál a hengerfej összes olajjárata át lett fújkálva, olajnyomás van. Vajon mitől lehet ez?
Az ötleteket, segítségeket előre is köszönöm.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :hiya:

Segítségeteket szeretném kérni, ha már szerepelt a probléma, előre is elnézést kérek.

Az autó: F Astra Car., 92-es, C14SE

Elindulás után, amikor a motor az üzemi hőfokot elérte, akkor kezdi el csinálni, hogy teljesen elmegy az alapjárat, tehát kinyomom a kuplungot és egyből leáll. Ez a hibajelenség megszűnik, ha leállítom és újra elindítom (nem várok), de egy-két km után megint megáll alapjáraton. Kb ezzel a hibajelenséggel egy időben a sebesség óra mutatója is "elfeküdt", nem működik. A többi óra (ford.sz.., üa., hőfok) jó. (Eddig is furcsán mutatta a sebességet, volt, hogy 70-nél megakadt, se le se fel, és 140 fölé sem ment).

A check lámpa rövid ideig ki-ki gyúllad, hibakódot a fórumon található leírás segítségével kiolvastam, az alábbiakat jelezte (sorrendben):

34- AGR feszültség túl magas

13- Lambda nincs feszültségváltozás

24- Sebesség érzékelő

A hibakód lámpa eddig is kigyulladt néha fél-egy perces időkre, de kizárólag hosszú egyenletes sebességnél, és el is aludt magától, és hibajelenséget sem produkált. De mióta fennáll ez az alapjárati hiba, azóta csak alacsony fordulaton, motorféknél gyullad ki.

Segítenétek, hogy a hiba megoldását milyen sorrendben kezdjem?

A seb érzékelőt világos (legalábbis azt gondolom), hogy cserélni kell.

Az alapjárati leállást is az okozhatja?

Mit jelent az első hiba, az AGR fesz.magas?

A lambda szondát is kell cserélni?

Válaszotokat előre is köszönöm! :icon1:

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :hiya:

Segítségeteket szeretném kérni, ha már szerepelt a probléma, előre is elnézést kérek.

Az autó: F Astra Car., 92-es, C14SE

Elindulás után, amikor a motor az üzemi hőfokot elérte, akkor kezdi el csinálni, hogy teljesen elmegy az alapjárat, tehát kinyomom a kuplungot és egyből leáll. Ez a hibajelenség megszűnik, ha leállítom és újra elindítom (nem várok), de egy-két km után megint megáll alapjáraton. Kb ezzel a hibajelenséggel egy időben a sebesség óra mutatója is "elfeküdt", nem működik. A többi óra (ford.sz.., üa., hőfok) jó. (Eddig is furcsán mutatta a sebességet, volt, hogy 70-nél megakadt, se le se fel, és 140 fölé sem ment).

...

Cserélj km spirált. Lehetőleg gyári (bontottat) kerüljön bele. ;)

Link to comment
Megosztás:

Semmi baja azoknak a gyertyáknak. ;)

Ha egyenletesen jár a motor, jól reagál gázadásra, nem fogyaszt túl sokat, nem kell azt piszkálni. Simán elmegy 30ekm-t, még többet is. :icon1:

Köszi, de az egész innen indult:

http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/page-1687#entry989997

Ezért kezdtem el nézegetni a gyertyákat.

Analizáltam még a dolgok. Féktisztítóval körbenéztem hátha falsot szív. Nem találtam hibát. Kipufogót befogtam, nem állt le (nagyon lelassult) , hallottam, hogy valahol elfúj, de szerintem az a hátsó dobnál van, mert össze van hegesztve, de annak nincs köze ehhez.

Ahogy levettem menet közben a gyertyapipákat arra jutottam, hogy a 2-es henger nem megy tökéletesen. Lassult ahogy levettem de nem annyit mint a másik háromnál. Sőt két hengerrel le is állt úgyhogy az egyik a 2-es henger volt. Másik kettővel ment.

Gyertyapipát és gyertyát kicseréltem az 1-sel, maradt a hiba ott.

Megmértem a kábeleket (gyertyapipa nélkül) és 8 kOhm körül mértem az 1-es és 2-es kábelén is.

Ez normális?

Ötlet van?

Link to comment
Megosztás:

A km spirállal kapcsolatban nekem is lenne egy kérdésem. Az tud olyan jelenséget okozni, hogy menet közben kattog mint egy falióra, csak gyorsan. Ezt egy fordulatszámmérő nélküli óracsoportos C16NZ produkálja.

Igen, tud, ha nem gyári, vagy már halódik, esetleg nincs rendesen benyomva a helyére.

Érdekes dolog ez a féktisztítós hibakeresés, én próbáltam közvetlenül belefújni az injektorhoz, meg se hatotta... lehet az én motorom immunis rá :)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes a hibakód beazonostása....

Az Opel Astra szerelési útmutató (Így csináld) így azonosítja:

34-szívócső nyomásmérő feszültség kicsi

24-útszakasz frekvencia jeladó nincs impulzus

(a 13-as-lambda szonda ugyanaz mindketőnél)

Most akkor melyik?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes a hibakód beazonostása....

Az Opel Astra szerelési útmutató (Így csináld) így azonosítja:

34-szívócső nyomásmérő feszültség kicsi

24-útszakasz frekvencia jeladó nincs impulzus

(a 13-as-lambda szonda ugyanaz mindketőnél)

Most akkor melyik?

Mivel SE ezért a szívócső nyomás érzékelő, mert ott AGR nincs. :D

Az első hiba a 24-től van, mert elszakadt a spirál és onnan kapja a sebességjelet, ami most nincs. (ettől is áll le alapjáraton)

Lambdát ráérsz azután cserélni, ha a spirál már jó. Nem feltétlenül rossz a lambda, mert ilyenkor képes több hibát is együtt jelezni. Ami viszont jelezhet kezdődő lambda hibát, hogy néha világít a "pechengine" de egy idő után elalszik. Ha lambda, akkor ez egyre sűrűbben fog jelentkezni.

A helyedben először a sebességjeles problémát oldanám meg. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen, tud, ha nem gyári, vagy már halódik, esetleg nincs rendesen benyomva a helyére.

Érdekes dolog ez a féktisztítós hibakeresés, én próbáltam közvetlenül belefújni az injektorhoz, meg se hatotta... lehet az én motorom immunis rá :)

Mivel csak a folytószelep után befolyásol bármit is. (légtömeg/légmennyiségmérősnél meg azután is)

Link to comment
Megosztás:

Hálás köszönet a segítségért!

A spirál cseréjében van valami trükk, vagy egyszerű feladat (kihúzzuk-visszadugjuk)?

Nincs trükk, lehetőleg ugyanarra vezesd el mint a régit.

Sziasztok

Van egy C14SE motorkódú gépezetem amibe LPG van. Azt olvasni hogy szelephézagot rendszeresen ellenőrizni kell majd.

Mennyi lenne a gyári hézagérték?

Nem tudom mennyi, de mivel nem lehet állítani szerintem mindegy is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra 1.6 16V '97' X16XEL-be szeretnék 4Db új gyertyát vásárolni, milyet tegyek bele? Ki mit ajánl? Egy pólusú, több pólusú? Milyen gyártmány/ típust? Most NGK van benne. Előre is köszönöm!

A 16 szelepes motorokba 2 pólusú kell. FLR8LDCU a típusa ha Bosch vagy GM-et választasz. Ha maradsz az NGK-nál akkor ennek BKR5EK a típusa. Szerintem tök mindegy melyiket választod, én az ár alapján döntenék vagy amelyiket be tudod szerezni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra 1.6 16V '97' X16XEL-be szeretnék 4Db új gyertyát vásárolni, milyet tegyek bele? Ki mit ajánl? Egy pólusú, több pólusú? Milyen gyártmány/ típust? Most NGK van benne. Előre is köszönöm!

Szia,

ne variálj vele szerintem, vedd meg azt amit a gyártó ajánl. Főleg azzal ne, hogy egy vagy több pólusú. Az, hogy NGK vagy nem NGK azt döntsd el te. Az NGK-t sokan szidják, sokan dicsérik. Figyelni kell azzal, hogy az NGK-t hamisítják. Neten van leírás róla honnan lehet megismerni.

Én gyárit vettem bele, kb. 300ft-al drágább.

Tiédbe az NGK-ból a BRK5EK a belevaló ami egyébként kétpólusú.

A tiédhez egyébként a Chromaxnál az eredeti opel egy ezres. Még olcsóbb is mint az NGK. (bárdinál 1900ft)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy jó barátommal a mai napon fogtunk bele egy projektbe ami szerintem sok mindenkit érdekel!

Méghozzá a Powerbox (szívósorra)!!!

Remélhetőleg kb 1-2 héten belül elkészül a próbadarab (nem kókányolás hanem cnc-vel marva profin)

amit a saját astrámon (x16xel) fogok tesztelni! És ha beválik a hozzá fűzött reményem akkor azt hiszem hogy nagyon boldog leszek!!!! :)

Ha kész lesz akkor képekkel is prezentálom és videót is csinálok!!!

És Ha lesz rá érdeklődés akkor kis mennyiségben még a gyártást is megpróbáljuk (természetesen tömítésekkel és csavarokkal együtt dobozolva)

Módosítva : Police
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.