Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Vezérlés felújítás előtt állok és inkább még előtte kérdeznék pár dolgot, monthogy utánna vakarjam a fejem.

A vezérlés felújítástól halkabb lehet a motor?

Vezérműszíjból(készlet) melyiket ajánljátok? Gates, Conitech, SKF, és ezeknek mennyi a reális ára kb?

Vízpumpából melyik lenne jobb? SKF, Valeo, Graf? Ezek is kb milyen árban reálisak?

A motor x14nz, köszönöm előre is.

Elküldve

Vezérlés felújítás előtt állok és inkább még előtte kérdeznék pár dolgot, monthogy utánna vakarjam a fejem.

A vezérlés felújítástól halkabb lehet a motor?

Vezérműszíjból(készlet) melyiket ajánljátok? Gates, Conitech, SKF, és ezeknek mennyi a reális ára kb?

Vízpumpából melyik lenne jobb? SKF, Valeo, Graf? Ezek is kb milyen árban reálisak?

A motor x14nz, köszönöm előre is.

Normál esetben nem lesz tőle halkabb a motor , a csereperiódus végén is ugyanúgy működik mint amikor beszerelték. Mindenki másra esküszik, nekem most Gates szíj, feszítő-pumpa nemtommilyen, de nem SKF, mert kibacottul sokalltam az árát, kábé feleannnyiért tettem bele valamit.

  • Like 1
Elküldve

Akkor igazából, normál használat mellett teljesen mindegy, igaz? Vagy van még INA is ami jobbnak mondható, használ ilyet valaki?

Úgy általánosságban a Gates-SKF-vonalon egyezik meg a társaság véleménye, az a baj ha itt gond van elég tetemes a kár, és a bolt általában csak a szij-pumpa árát téríti meg az okozott kárét nem. Ezért ajánlják többen itt a márkásabb alkatrészt.

  • Like 1
Elküldve

Jó az INA, nekem is az van és nincs gond vele. (mostanában az a gyári, hidrotőkében is)

Szíj Gates, vízpumpa jó az SKF, nekem GM van, amikor cseréltem akció volt. :D

  • Like 1
Elküldve

Akkor igazából, normál használat mellett teljesen mindegy, igaz? Vagy van még INA is ami jobbnak mondható, használ ilyet valaki?

gondolom ez a motor is kb ugyan az mint a c14 nz, akkor pedig a vezérlés alatt van a termosztát, így azt is éedemes volna cserélni, ha már le lessz véve a vezárlás. wahler ami többek szerint is jó, nekem is az van most benne.

  • Like 1
Elküldve

Úgy általánosságban a Gates-SKF-vonalon egyezik meg a társaság véleménye, az a baj ha itt gond van elég tetemes a kár, és a bolt általában csak a szij-pumpa árát téríti meg az okozott kárét nem. Ezért ajánlják többen itt a márkásabb alkatrészt.

Nekem a szíj Gates, de több SKF vízpumpa után legutóbb valami psanyolt vettem, mert 60 ezeret úgyis ki kell bírnia!

Ezt szigorúan betartom.

Árban meg fele volt az SKFének....

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

C14NZ szekérnél olvastam ki a hibakódot, miután egy piros lámpánál felvillant a hiba jelzés (leállítás, indítás után nem világított tovább).

44-es hibát adott ki, 44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény.

Tudnátok segíteni, hogy ebben az esetben mi a teendő?

Köszönöm a segítséget.

Nekem akkor volt ez a hibakód, amikor az ac-pumpa nem szállított eleget.

Elküldve

Nekem a szíj Gates, de több SKF vízpumpa után legutóbb valami psanyolt vettem, mert 60 ezeret úgyis ki kell bírnia!

Ezt szigorúan betartom.

Árban meg fele volt az SKFének....

Nekem is valami hasonló ment bele, 8-körül volt a 15-helyett.

Elküldve

Találtam ezt az oldalt: http://www.kuplungmester.hu/index.php/hu/opel-vezerles.html

elég jó áraik vannak.

X14nz-hez a gates szett 9600, a conitech 10750, az SKF 11280

Számlával, garanciával adják. Merjek innen rendelni, vagy inkább valami nevesebb boltból szerezzem be?

A garancia általában csak akkor érvényes ha az alaktrészt hivatalos autószerelő teszi be számlával. Ettől függetlenül az SKF mindenhol SKF akárhol veszed szerintem simán lehet innen rendelni.

  • Like 1
Elküldve

Nekem a szíj Gates, de több SKF vízpumpa után legutóbb valami psanyolt vettem, mert 60 ezeret úgyis ki kell bírnia!

Ezt szigorúan betartom.

Árban meg fele volt az SKFének....

Maradok a GM-nél és a 120e-s cserénél. Most van bent a 3. vízpumpa, 77e-nél jár és eddig mindegyik kibírta a 120e-t.

A feszítőt is minden második szíjnál cserélem, csak a szíjat cserélem 60.e-nél. :icon1:

Elküldve

Mi lehet a baj az alapjárattal, ha alapjárati motort cseréltem (utángyártott német, olcsó volt), ill. agyonfújtam féktisztítóval a lyukat, ahová bemegy (meg ujjal kitöröltem)? Lambda szondát tavaly év végén cseréltem gyári bosch-ra. Főleg leesik az alapjárat, de előfordul, hogy indítás után felszökik, majd 2-3 mp után visszamegy, majd leesik nagyon alacsonyra. Mit nézzek még meg? Map szenzort hogy lehet kizárni, mert valahol olvastam, hogy az is bajos lehet? Tegnap menet közben motorcsekk lámpa kigyulladt (azóta nem) és 35-ös kódot írt, ami alapjárati vezérlőszelep, ezért gondoltuk a alapjárati motorcserét.

Astra F 1994, 1.4 benzin c14nz.

Köszi!

Megválaszolom magamnak, hátha más okul majd belőle.

Alapjárati motor is cserélve lett, de úgy sem javult meg.

A gyújtáselosztó fedélnél lévő fém részt( :D nem tudom mi a neve) kellett elcsavarni a megfelelő helyre (pár fokkal arrébb). Csak egy 13-as villáskulcs kellett hozzá meglazítani, majd visszaerősíteni a megfelelő állásba. A szerelő múltkor nem jól rakta rá vissza.

  • Like 1
Elküldve

Kuplungozni szeretném a kicsit. Melyik szettet ajánljátok? Bárdi Unix jöhet, van csomó kedvezmény...

Sokfélét árulnak, inkább jó legyen, mint olcsó.

Köszönöm

Elküldve

Sachs. ;) Tárcsa és szerkezet. :icon1:

Csapágynak nem ezt vennék, mert azt már cserélnem kellett. Abból SKF-et (műanyag házas :huh: ) tettem bele, de enyém ablakos váltó, ott gyorsabban megy a csere. :D

Elküldve

Maradok a GM-nél és a 120e-s cserénél. Most van bent a 3. vízpumpa, 77e-nél jár és eddig mindegyik kibírta a 120e-t.

A feszítőt is minden második szíjnál cserélem, csak a szíjat cserélem 60.e-nél. :icon1:

Én cserélnei szoktam mindent 60 ezrenként.

Megválaszolom magamnak, hátha más okul majd belőle.

Alapjárati motor is cserélve lett, de úgy sem javult meg.

A gyújtáselosztó fedélnél lévő fém részt( :D nem tudom mi a neve) kellett elcsavarni a megfelelő helyre (pár fokkal arrébb). Csak egy 13-as villáskulcs kellett hozzá meglazítani, majd visszaerősíteni a megfelelő állásba. A szerelő múltkor nem jól rakta rá vissza.

Azzal állítod az előgyujtást.

Elküldve

Kisblokk szívósor tömítés mennyire többször használatos?

Az van ugyanis, hogy injektor csere során az injektor végén levő (c20ne befecsi) kis müanyag baszás behullott a szívócsatornába.

Mondván a motor beszívni úgy sem tudja, nézzük meg mit csinál, (tudom,én vagyok a férfinemiszerv) kb a 15. másodpercben be is támasztotta a szelepet.

Elküldve

Maradok a GM-nél és a 120e-s cserénél. Most van bent a 3. vízpumpa, 77e-nél jár és eddig mindegyik kibírta a 120e-t.

A feszítőt is minden második szíjnál cserélem, csak a szíjat cserélem 60.e-nél. :icon1:

Hál' Istennek nincs feszítő görgőm, ezért úgy mulatt :D egy magyar úr, hogy 60 ezrenként cseréli a vízpumpát!

Elküldve

Kisblokk szívósor tömítés mennyire többször használatos?

Az van ugyanis, hogy injektor csere során az injektor végén levő (c20ne befecsi) kis müanyag baszás behullott a szívócsatornába.

Mondván a motor beszívni úgy sem tudja, nézzük meg mit csinál, (tudom,én vagyok a férfinemiszerv) kb a 15. másodpercben be is támasztotta a szelepet.

Attól függ, hogyan sikerül szétszedni. :icon1:

A szívó oldalon a tömítést zsírral vékonyan megkenve szoktam feltenni, a féléves szétjött simán mikor a daewoo szívócső került fel, pedig a tömítés víztérnél levő részét Loctite9510-zel kentem be. Ennél a résznél kellett kés is a szétszedéshez, de nem bántódott meg a tömítés. ;) (Azért viccesek ezek a dolgok, mert kedvezménnyel 1000Ft-os tétel a tömítés, de én sem vettem újat. :D )

Elküldve

Hál' Istennek nincs feszítő görgőm, ezért úgy mulatt :D egy magyar úr, hogy 60 ezrenként cseréli a vízpumpát!

NE már, úgy könnyű. :D

Elküldve

Attól függ, hogyan sikerül szétszedni. :icon1:

A szívó oldalon a tömítést zsírral vékonyan megkenve szoktam feltenni, a féléves szétjött simán mikor a daewoo szívócső került fel, pedig a tömítés víztérnél levő részét Loctite9510-zel kentem be. Ennél a résznél kellett kés is a szétszedéshez, de nem bántódott meg a tömítés. ;) (Azért viccesek ezek a dolgok, mert kedvezménnyel 1000Ft-os tétel a tömítés, de én sem vettem újat. :D )

Az a baj hogy szerszámom, időm van. Ezer ft-om tömítésre jelenleg nincs... :S :(

Elküldve

Az a baj hogy szerszámom, időm van. Ezer ft-om tömítésre jelenleg nincs... :S :(

Nem lehetne valahogyan kiszedni? Például a gyertya helyén keresztül kompreszorral megnyomatni?

Elküldve

Kisblokk szívósor tömítés mennyire többször használatos?

Az van ugyanis, hogy injektor csere során az injektor végén levő (c20ne befecsi) kis müanyag baszás behullott a szívócsatornába.

Mondván a motor beszívni úgy sem tudja, nézzük meg mit csinál, (tudom,én vagyok a férfinemiszerv) kb a 15. másodpercben be is támasztotta a szelepet.

Aludarabbal viccesebb. :D
Elküldve

Aludarabbal viccesebb. :D

Anyu corsájában az egyik gyertya porcelánja tört le és esett be, egyik szelepet hazavágta, és összekaristolta a hengerfalat. Szelepet kicserélték, a hengerfal maradt=fekete zőőd kártya.

Elküldve

Sziasztok!
Aki írta (Ambrus Zsolt) a hibakiolvasós módszert azzal, hogy lehetne felvenni a kapcsolatot? Ugyanis kivillogtattam a hibakódot és a 42-es hibát dobta ki, ami a sebességérzékelő feszültség túl magas hiba. De ez nem tudom mit jelent. Esetleg valaki találkozott már ezzel a hibával vagy van fogalma arról hogy mi lehet ez a hiba?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.