Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mi lehet a baj az alapjárattal, ha alapjárati motort cseréltem (utángyártott német, olcsó volt), ill. agyonfújtam féktisztítóval a lyukat, ahová bemegy (meg ujjal kitöröltem)? Lambda szondát tavaly év végén cseréltem gyári bosch-ra. Főleg leesik az alapjárat, de előfordul, hogy indítás után felszökik, majd 2-3 mp után visszamegy, majd leesik nagyon alacsonyra. Mit nézzek még meg? Map szenzort hogy lehet kizárni, mert valahol olvastam, hogy az is bajos lehet? Tegnap menet közben motorcsekk lámpa kigyulladt (azóta nem) és 35-ös kódot írt, ami alapjárati vezérlőszelep, ezért gondoltuk a alapjárati motorcserét.

Astra F 1994, 1.4 benzin c14nz.

Köszi!

A Map-szenzor is dob hibakódot ha nagyon kuka, nekünk mindíg leállt vele a kocsi alapjáraton. Vákumcső sehol nincs kirepedve? Én is cseréltem alapjáratit, azóta sokkal ritkábban jön elő a felpörgés, de néha még azért előjön, én már nem foglalkozom vele.

Link to comment
Megosztás:

Vezérlés felújítás előtt állok és inkább még előtte kérdeznék pár dolgot, monthogy utánna vakarjam a fejem.

A vezérlés felújítástól halkabb lehet a motor?

Vezérműszíjból(készlet) melyiket ajánljátok? Gates, Conitech, SKF, és ezeknek mennyi a reális ára kb?

Vízpumpából melyik lenne jobb? SKF, Valeo, Graf? Ezek is kb milyen árban reálisak?

A motor x14nz, köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Vezérlés felújítás előtt állok és inkább még előtte kérdeznék pár dolgot, monthogy utánna vakarjam a fejem.

A vezérlés felújítástól halkabb lehet a motor?

Vezérműszíjból(készlet) melyiket ajánljátok? Gates, Conitech, SKF, és ezeknek mennyi a reális ára kb?

Vízpumpából melyik lenne jobb? SKF, Valeo, Graf? Ezek is kb milyen árban reálisak?

A motor x14nz, köszönöm előre is.

Normál esetben nem lesz tőle halkabb a motor , a csereperiódus végén is ugyanúgy működik mint amikor beszerelték. Mindenki másra esküszik, nekem most Gates szíj, feszítő-pumpa nemtommilyen, de nem SKF, mert kibacottul sokalltam az árát, kábé feleannnyiért tettem bele valamit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor igazából, normál használat mellett teljesen mindegy, igaz? Vagy van még INA is ami jobbnak mondható, használ ilyet valaki?

Úgy általánosságban a Gates-SKF-vonalon egyezik meg a társaság véleménye, az a baj ha itt gond van elég tetemes a kár, és a bolt általában csak a szij-pumpa árát téríti meg az okozott kárét nem. Ezért ajánlják többen itt a márkásabb alkatrészt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor igazából, normál használat mellett teljesen mindegy, igaz? Vagy van még INA is ami jobbnak mondható, használ ilyet valaki?

gondolom ez a motor is kb ugyan az mint a c14 nz, akkor pedig a vezérlés alatt van a termosztát, így azt is éedemes volna cserélni, ha már le lessz véve a vezárlás. wahler ami többek szerint is jó, nekem is az van most benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy általánosságban a Gates-SKF-vonalon egyezik meg a társaság véleménye, az a baj ha itt gond van elég tetemes a kár, és a bolt általában csak a szij-pumpa árát téríti meg az okozott kárét nem. Ezért ajánlják többen itt a márkásabb alkatrészt.

Nekem a szíj Gates, de több SKF vízpumpa után legutóbb valami psanyolt vettem, mert 60 ezeret úgyis ki kell bírnia!

Ezt szigorúan betartom.

Árban meg fele volt az SKFének....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ szekérnél olvastam ki a hibakódot, miután egy piros lámpánál felvillant a hiba jelzés (leállítás, indítás után nem világított tovább).

44-es hibát adott ki, 44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény.

Tudnátok segíteni, hogy ebben az esetben mi a teendő?

Köszönöm a segítséget.

Nekem akkor volt ez a hibakód, amikor az ac-pumpa nem szállított eleget.

Link to comment
Megosztás:

Találtam ezt az oldalt: http://www.kuplungmester.hu/index.php/hu/opel-vezerles.html

elég jó áraik vannak.

X14nz-hez a gates szett 9600, a conitech 10750, az SKF 11280

Számlával, garanciával adják. Merjek innen rendelni, vagy inkább valami nevesebb boltból szerezzem be?

A garancia általában csak akkor érvényes ha az alaktrészt hivatalos autószerelő teszi be számlával. Ettől függetlenül az SKF mindenhol SKF akárhol veszed szerintem simán lehet innen rendelni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem a szíj Gates, de több SKF vízpumpa után legutóbb valami psanyolt vettem, mert 60 ezeret úgyis ki kell bírnia!

Ezt szigorúan betartom.

Árban meg fele volt az SKFének....

Maradok a GM-nél és a 120e-s cserénél. Most van bent a 3. vízpumpa, 77e-nél jár és eddig mindegyik kibírta a 120e-t.

A feszítőt is minden második szíjnál cserélem, csak a szíjat cserélem 60.e-nél. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Mi lehet a baj az alapjárattal, ha alapjárati motort cseréltem (utángyártott német, olcsó volt), ill. agyonfújtam féktisztítóval a lyukat, ahová bemegy (meg ujjal kitöröltem)? Lambda szondát tavaly év végén cseréltem gyári bosch-ra. Főleg leesik az alapjárat, de előfordul, hogy indítás után felszökik, majd 2-3 mp után visszamegy, majd leesik nagyon alacsonyra. Mit nézzek még meg? Map szenzort hogy lehet kizárni, mert valahol olvastam, hogy az is bajos lehet? Tegnap menet közben motorcsekk lámpa kigyulladt (azóta nem) és 35-ös kódot írt, ami alapjárati vezérlőszelep, ezért gondoltuk a alapjárati motorcserét.

Astra F 1994, 1.4 benzin c14nz.

Köszi!

Megválaszolom magamnak, hátha más okul majd belőle.

Alapjárati motor is cserélve lett, de úgy sem javult meg.

A gyújtáselosztó fedélnél lévő fém részt( :D nem tudom mi a neve) kellett elcsavarni a megfelelő helyre (pár fokkal arrébb). Csak egy 13-as villáskulcs kellett hozzá meglazítani, majd visszaerősíteni a megfelelő állásba. A szerelő múltkor nem jól rakta rá vissza.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Maradok a GM-nél és a 120e-s cserénél. Most van bent a 3. vízpumpa, 77e-nél jár és eddig mindegyik kibírta a 120e-t.

A feszítőt is minden második szíjnál cserélem, csak a szíjat cserélem 60.e-nél. :icon1:

Én cserélnei szoktam mindent 60 ezrenként.

Megválaszolom magamnak, hátha más okul majd belőle.

Alapjárati motor is cserélve lett, de úgy sem javult meg.

A gyújtáselosztó fedélnél lévő fém részt( :D nem tudom mi a neve) kellett elcsavarni a megfelelő helyre (pár fokkal arrébb). Csak egy 13-as villáskulcs kellett hozzá meglazítani, majd visszaerősíteni a megfelelő állásba. A szerelő múltkor nem jól rakta rá vissza.

Azzal állítod az előgyujtást.

Link to comment
Megosztás:

Kisblokk szívósor tömítés mennyire többször használatos?

Az van ugyanis, hogy injektor csere során az injektor végén levő (c20ne befecsi) kis müanyag baszás behullott a szívócsatornába.

Mondván a motor beszívni úgy sem tudja, nézzük meg mit csinál, (tudom,én vagyok a férfinemiszerv) kb a 15. másodpercben be is támasztotta a szelepet.

Link to comment
Megosztás:

Maradok a GM-nél és a 120e-s cserénél. Most van bent a 3. vízpumpa, 77e-nél jár és eddig mindegyik kibírta a 120e-t.

A feszítőt is minden második szíjnál cserélem, csak a szíjat cserélem 60.e-nél. :icon1:

Hál' Istennek nincs feszítő görgőm, ezért úgy mulatt :D egy magyar úr, hogy 60 ezrenként cseréli a vízpumpát!

Link to comment
Megosztás:

Kisblokk szívósor tömítés mennyire többször használatos?

Az van ugyanis, hogy injektor csere során az injektor végén levő (c20ne befecsi) kis müanyag baszás behullott a szívócsatornába.

Mondván a motor beszívni úgy sem tudja, nézzük meg mit csinál, (tudom,én vagyok a férfinemiszerv) kb a 15. másodpercben be is támasztotta a szelepet.

Attól függ, hogyan sikerül szétszedni. :icon1:

A szívó oldalon a tömítést zsírral vékonyan megkenve szoktam feltenni, a féléves szétjött simán mikor a daewoo szívócső került fel, pedig a tömítés víztérnél levő részét Loctite9510-zel kentem be. Ennél a résznél kellett kés is a szétszedéshez, de nem bántódott meg a tömítés. ;) (Azért viccesek ezek a dolgok, mert kedvezménnyel 1000Ft-os tétel a tömítés, de én sem vettem újat. :D )

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, hogyan sikerül szétszedni. :icon1:

A szívó oldalon a tömítést zsírral vékonyan megkenve szoktam feltenni, a féléves szétjött simán mikor a daewoo szívócső került fel, pedig a tömítés víztérnél levő részét Loctite9510-zel kentem be. Ennél a résznél kellett kés is a szétszedéshez, de nem bántódott meg a tömítés. ;) (Azért viccesek ezek a dolgok, mert kedvezménnyel 1000Ft-os tétel a tömítés, de én sem vettem újat. :D )

Az a baj hogy szerszámom, időm van. Ezer ft-om tömítésre jelenleg nincs... :S :(

Link to comment
Megosztás:

Kisblokk szívósor tömítés mennyire többször használatos?

Az van ugyanis, hogy injektor csere során az injektor végén levő (c20ne befecsi) kis müanyag baszás behullott a szívócsatornába.

Mondván a motor beszívni úgy sem tudja, nézzük meg mit csinál, (tudom,én vagyok a férfinemiszerv) kb a 15. másodpercben be is támasztotta a szelepet.

Aludarabbal viccesebb. :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.