Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

C16NZ motornál F Astrán, vezerlés csere mikor megtörtént hogy húzzam meg a vez.tengely kereket, mivel feszítsek ellen, és hol?

köszi!

Hivatalosan a bütyköstengelyen van egy lapolás villáskulcsnak de ehhez le kell venni a szelepfedelet. Én egy csavarhúzót támasztottam be az alsó burkolat egyik csavarjáhóz a kerék könnyítésén keresztül.

Itt pont ki van véve az a két csavar:

1431314-20140419-XiGs7n.jpg

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a kicserélt csövet, ha úgy nem áll le, akkor arrafelé kell nézegetni. Nem ismerem ezt a a motort...légtömegmérő?

Egy korábbi problémám megoldása amire még nem válaszoltam: Légtömegmérős ez a motor, de szerencsére egyelőre nem ezzel volt a gond. Az alapjárati motort egy rövid gumicső köti össze a fojtószelepházzal, ez is kirepedt és falsot szívott. Kicseréltem és lett alapjárat, most minden ok. Lassan már az összes csövet ki kell cserélnem. Csak azt nem értem, hogy a csaknem teljesen körbe kiszakadt nagy levegő harmonikaőcsőnél miért volt minden rendben úgy, hogy észre se vettem és csak ennek cseréje után jött elő ez a hiba. Az összes gumicső a légtömegmérő után van és ez a kis fals levegő teljesen megszüntette az alapjáratot, míg a nagy szakadt cső tulajdonképpen nem okozott semmi problémát. Nem értem.

Link to comment
Megosztás:

Egy korábbi problémám megoldása amire még nem válaszoltam: Légtömegmérős ez a motor, de szerencsére egyelőre nem ezzel volt a gond. Az alapjárati motort egy rövid gumicső köti össze a fojtószelepházzal, ez is kirepedt és falsot szívott. Kicseréltem és lett alapjárat, most minden ok. Lassan már az összes csövet ki kell cserélnem. Csak azt nem értem, hogy a csaknem teljesen körbe kiszakadt nagy levegő harmonikaőcsőnél miért volt minden rendben úgy, hogy észre se vettem és csak ennek cseréje után jött elő ez a hiba. Az összes gumicső a légtömegmérő után van és ez a kis fals levegő teljesen megszüntette az alapjáratot, míg a nagy szakadt cső tulajdonképpen nem okozott semmi problémát. Nem értem.

A nagy gumicső szakadása csak szüretlen levegőt engedett a motorba nem?

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülyeségnek gondolod amit írok, de tényleg így volt. Tehát: A légtömegmérő közvetlenül a légszűrőház szűrő utáni csonkjára van szerelve. A levegőcső utána jön. A levegőcső az én esetemben szét volt szakadva így a levegőt nem a légtömegmérőn keresztül szívta, tehát a légtömegmérő nem mért tulajdonképpen semmit, de az autó mégis normálisan viselkedett. Én úgy tudom, hogy a légtömegmérő a motorvezérlőt "tájékoztatja" a motor pillanatnyi terhelési állapotáról a beszívott levegő mennyiségétől függően és a motorvezérlő ez alapján vezérli a befecskendezést. Nálam viszont nem volt, nem lehetett mért levegő és hibajelzésem se volt, de az autó mégis normálisan ment. Amikor kicseréltem a szakadt levegőcsövet az alapjárat teljesen megszűnt. A motor pöccre indult, de azzal a lendülettel egyből le is állt. Ekkor már a légtömegmérőn keresztül is ment valamennyi levegő, de nem azt az értéket mérte amit kellett volna, hiszen fals levegőbeszívás is volt a rendszerben és ez már belezavart a motorvezérlésbe. Kicseréltem a másik szakadt csövet is és most lekopogom pillanatnyilag rendben van, azonban nem vagyok nyugodt mert gyanakszom, hogy a korábbi tulaj szándékosan vágta ki valamiért a vastag csövet mert amúgy szinte újnak nézett ki és nem hiszem, hogy szinte teljesen körbe kiszakadhat egy szívócső. Hogy mi lehetett a valódi ok az még ma rejtély, de lehet, hogy a közeljövőben kiderül és még azt se zárom ki, hogy a légtömegmérő volt az ok. A történtekből pedig nem értem a légtömegmérő szerepét. Az autó akkor is jól megy ha nem mér semmit, de be van kötve a rendszerbe, akkor viszont megzavarja a vezérlést ha mér, de rossz értéket. Most azt nem tudom mi a különbség a mért jó érték szerinti motorvezérlés és a nem mért érték szerinti motorvezérlés között. Hibajelzés nálam ugyanis egyik állapotnál sincs és mindkettőnél megy az autó, de észrevehető különbséget így elsőre nem vettem észre pedig kell, hogy legyen mert akkor minek van a légtömegmérő. A problémás pedig az lesz ha tényleg ki kellene cserélnem a légtömegmérőt ugyanis bontottat nem találtam, ami van és jó az nagyon hamar elkel vagy pedig hibás. Elég ritka és keresett alkatrész ami nem véletlen mert a gyári új ára 130.000 Ft, az utángyártottakról pedig nem hallottam jókat pl. lecsökkent motorteljesítmény, nagyobb fogyasztás...stb.

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülyeségnek gondolod amit írok, de tényleg így volt. Tehát: A légtömegmérő közvetlenül a légszűrőház szűrő utáni csonkjára van szerelve. A levegőcső utána jön. A levegőcső az én esetemben szét volt szakadva így a levegőt nem a légtömegmérőn keresztül szívta, tehát a légtömegmérő nem mért tulajdonképpen semmit, de az autó mégis normálisan viselkedett. Én úgy tudom, hogy a légtömegmérő a motorvezérlőt "tájékoztatja" a motor pillanatnyi terhelési állapotáról a beszívott levegő mennyiségétől függően és a motorvezérlő ez alapján vezérli a befecskendezést. Nálam viszont nem volt, nem lehetett mért levegő és hibajelzésem se volt, de az autó mégis normálisan ment. Amikor kicseréltem a szakadt levegőcsövet az alapjárat teljesen megszűnt. A motor pöccre indult, de azzal a lendülettel egyből le is állt. Ekkor már a légtömegmérőn keresztül is ment valamennyi levegő, de nem azt az értéket mérte amit kellett volna, hiszen fals levegőbeszívás is volt a rendszerben és ez már belezavart a motorvezérlésbe. Kicseréltem a másik szakadt csövet is és most lekopogom pillanatnyilag rendben van, azonban nem vagyok nyugodt mert gyanakszom, hogy a korábbi tulaj szándékosan vágta ki valamiért a vastag csövet mert amúgy szinte újnak nézett ki és nem hiszem, hogy szinte teljesen körbe kiszakadhat egy szívócső. Hogy mi lehetett a valódi ok az még ma rejtély, de lehet, hogy a közeljövőben kiderül és még azt se zárom ki, hogy a légtömegmérő volt az ok. A történtekből pedig nem értem a légtömegmérő szerepét. Az autó akkor is jól megy ha nem mér semmit, de be van kötve a rendszerbe, akkor viszont megzavarja a vezérlést ha mér, de rossz értéket. Most azt nem tudom mi a különbség a mért jó érték szerinti motorvezérlés és a nem mért érték szerinti motorvezérlés között. Hibajelzés nálam ugyanis egyik állapotnál sincs és mindkettőnél megy az autó, de észrevehető különbséget így elsőre nem vettem észre pedig kell, hogy legyen mert akkor minek van a légtömegmérő. A problémás pedig az lesz ha tényleg ki kellene cserélnem a légtömegmérőt ugyanis bontottat nem találtam, ami van és jó az nagyon hamar elkel vagy pedig hibás. Elég ritka és keresett alkatrész ami nem véletlen mert a gyári új ára 130.000 Ft, az utángyártottakról pedig nem hallottam jókat pl. lecsökkent motorteljesítmény, nagyobb fogyasztás...stb.

Nem gondoltam hülyeségnek, csak kérdeztem, mert nincs légtömegmérőm így nem is tudtam mire való. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudna adni valaki véletlenül egy F Astra alapjárati motort a helyére rögzítő csavart? A kettőből az egyik beesett valahová alulra és sehol nem találom.

Mivel nem tudok elmenni így az autóval, ezért az lenne a jó, ha budapesten át tudnám venni.

A dolog nagyon sürgős lenne mert kedden dolgozom.

Köszönöm előre is, ha valaki segít!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudna adni valaki véletlenül egy F Astra alapjárati motort a helyére rögzítő csavart? A kettőből az egyik beesett valahová alulra és sehol nem találom.

Mivel nem tudok elmenni így az autóval, ezért az lenne a jó, ha budapesten át tudnám venni.

A dolog nagyon sürgős lenne mert kedden dolgozom.

Köszönöm előre is, ha valaki segít!

Kábelkötegelő mindenre megoldás... :D

Link to comment
Megosztás:

C14NZ ha jól emlékszem...körbe kell tekerni a folytószelepházon.

Az a baj, hogy a két csavar nyomta a helyére teljesen a motort, egy kötegelővel ezt nem tudnám megcsinálni, mert nem tudok akkor erőt kifejteni, mintha csavarnám.

A tömítőgyűrű miatt nehéz berakni.

szerk:

Természetesen ha valaki tud hozni, akkor kifizetem neki és a benzinköltségét is.

Ha kép kell róla, akkor készítek, egyébként torx csavarról van szó.

Módosítva : pgabor28
Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a két csavar nyomta a helyére teljesen a motort, egy kötegelővel ezt nem tudnám megcsinálni, mert nem tudok akkor erőt kifejteni, mintha csavarnám.

A tömítőgyűrű miatt nehéz berakni.

Sajna ha jól emlékszem 4.5-ös menet van ott, ezért nem lehet csak úgy a csavarboltban venni hozzá. De szerintem van ott annyi anyag hogy fele lehet fúrni és menetezni 5-ösre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudna adni valaki véletlenül egy F Astra alapjárati motort a helyére rögzítő csavart? A kettőből az egyik beesett valahová alulra és sehol nem találom.

Mivel nem tudok elmenni így az autóval, ezért az lenne a jó, ha budapesten át tudnám venni.

A dolog nagyon sürgős lenne mert kedden dolgozom.

Köszönöm előre is, ha valaki segít!

1 akarmilyen csavar? sztem az sima 4es, nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kivettem a 3. hengerből a gyertyát szemrevételezésre. https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6004379668656410610 Ez fogadott, olyan szürkésfehérre hasonlít. Olyasmit olvastam, hogy őzbarnának kéne lennie, és hogy ez a szürkés szín szegény keverékre utal? Jól olvastam ezeket?

Milyen károkat tud okozni a szegény keverék? Hogyan lehet megszüntetni ezt a hibát? Tegnap cseréltem üzemanyag szűrőt, a kocsit Januárban vettem, 97'-es Astra X16XEl motorkód, 146.9xxKm van benne. Egyből indul, nincs vele baj, de mégis szegény a keverék? :icon11:

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kivettem a 3. hengerből a gyertyát szemrevételezésre. https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6004379668656410610 Ez fogadott, olyan szürkésfehérre hasonlít. Olyasmit olvastam, hogy őzbarnának kéne lennie, és hogy ez a szürkés szín szegény keverékre utal? Jól olvastam ezeket?

Milyen károkat tud okozni a szegény keverék? Hogyan lehet megszüntetni ezt a hibát? Tegnap cseréltem üzemanyag szűrőt, a kocsit Januárban vettem, 97'-es Astra X16XEl motorkód, 146.9xxKm van benne. Egyből indul, nincs vele baj, de mégis szegény a keverék? :icon11:

Sziasztok! Újra itt...

Nos kivettem mind a 4 gyertyát, az előző kép óta nem sokat ment a motor (3-4Km) és a 3. hengerben lévő nem is szürkés színű. Mind a 4 sötétbarna, már már fekete színű. Lehet ez azért, mert viszonylag rövid távokat (10-15-20Km) megyek vele?

Az olajat nem zabálja, nem is füstöl. Van itt egy másik kép is amin rajta van mind a 4 gyertya.. A 2. hengerben lévőnek a porcelán része olyan mintha rozsdás lenne, de a fém nem az, no meg hogy megy be ide a víz? Mi lehet ez az elszíneződés?

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6004414962042040610

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésrmem, hogy mi a külömbség a kék és a rózsaszín fagyálló között, a szinüket kivéve persze?

A másik kérdésem az, hogy most le lett cserélve a hütövíz és megint elkezdett ereszteni a hütö ott ahol akkor is eresztett mielött tettem bele hütötömítöt. Lehetséges, hogy kiment a hütövízzel a tömítö is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésrmem, hogy mi a külömbség a kék és a rózsaszín fagyálló között, a szinüket kivéve persze?

A másik kérdésem az, hogy most le lett cserélve a hütövíz és megint elkezdett ereszteni a hütö ott ahol akkor is eresztett mielött tettem bele hütötömítöt. Lehetséges, hogy kiment a hütövízzel a tömítö is?

Az egyik alumínium kímélő a másik nem, de nem tudom melyik-melyik(talán a rózsaszín az aluszerető).....igazából a hűtőtömítő inkább csak vészmegoldás, sajna nem ad végleges hibajavítást. Valakinek örökké jó így valakinek meg nem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az egyik alumínium kímélő a másik nem, de nem tudom melyik-melyik(talán a rózsaszín az aluszerető).....igazából a hűtőtömítő inkább csak vészmegoldás, sajna nem ad végleges hibajavítást. Valakinek örökké jó így valakinek meg nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésrmem, hogy mi a külömbség a kék és a rózsaszín fagyálló között, a szinüket kivéve persze?

A másik kérdésem az, hogy most le lett cserélve a hütövíz és megint elkezdett ereszteni a hütö ott ahol akkor is eresztett mielött tettem bele hütötömítöt. Lehetséges, hogy kiment a hütövízzel a tömítö is?

A rózsaszín aluvédős. És arra vigyázni kell, hogy azt nem lehet keverni egyikkel sem mert "betúrósodik".

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igazából kb:2 éve tettem bele a tömítöt és azóta nem szivárgott, csak most kezdte megint a csere után:( de akkor megint teszek bele.

5000-ért kapsz bontva hűtőt... Az hogy szivárog, egy dolog, de mikor egyszer állsz dugóban és a kigyengült anyag szétreped a túlnyomástól már kellemetlen. Olcsóbb most betenni egy jó állapotút, és utána tölteni vízzel, mint mikor elszáll, aztán vontatás, vagy szerelő, éppen nincsen csak új bolti, és persze rá dobnak erős szerelési költséget... Na meg a kiesett idő... Sokat spórolsz vele?? Számold ki! A trutyi csak ideiglenes, és rossz megoldás. Olyan, mint amikor küszöböt purhabbal karosszériáznak... Kb igénytelenség, és balesetveszély, és nem spórolás...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5000-ért kapsz bontva hűtőt... Az hogy szivárog, egy dolog, de mikor egyszer állsz dugóban és a kigyengült anyag szétreped a túlnyomástól már kellemetlen. Olcsóbb most betenni egy jó állapotút, és utána tölteni vízzel, mint mikor elszáll, aztán vontatás, vagy szerelő, éppen nincsen csak új bolti, és persze rá dobnak erős szerelési költséget... Na meg a kiesett idő... Sokat spórolsz vele?? Számold ki! A trutyi csak ideiglenes, és rossz megoldás. Olyan, mint amikor küszöböt purhabbal karosszériáznak... Kb igénytelenség, és balesetveszély, és nem spórolás...

Egy új nissens hűtőt 11ért vettem a nyáron bátyámnak, és kb negyed óra kicserélni akár a parkolóban is...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.