Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Interneten találtam a kocsit, kiderült, hogy földi, a srác :(

Kereskedéseb volt bizományiban, de megboltoltuk a kereskedőt kikerülve..

Egyből megvettem mert erre még volt pénzem, s nem egy egyszerű 1.6os, hanem Astra FCC 1.6 GT 3ajtós, s nagyon pörgős a mocija, a múltkor majdnem, de csak majdnem lenyomtam egy 1.6SE-t

Én is SE-t akartam venni, és a helyedben is azt vennék, mert az Opelnek megbízhatóbb a 8v-s blokkja, mint a 16, de ez csak egy vélemény...

Jó vásárlást!!!

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok,

Ma előzés közben kigyulladt a Check Engine lámpa.

Majd pár perc után elaludt. Közben nem tapasztaltam semmit, a motor rendesen működött tovább.

A kivillogtatott hibakód: 43

A Opelklub oldalon lévő hibakód táblázatban pont a 43-as jelentése hiányzik. A neten böngészve találtam egy amerikai GM oldalon lévő általános OBD I hibakódtáblázatot, eszerint: Electronic Spark Control Fault. Nem tudom esetemben ezt jelenti-e a 43-as?

Köszi.

Astra F 96' X16XEL

Link to comment
Megosztás:

Hy!

12 Diagnosis Initiated

13 Lambda Sensor (Open Circuit)

14 Coolant Temperature Sensor (Voltage Low)

15 Coolant Temperature Sensor (Voltage High)

16 Knock Signal Circuit

18 Knock Control System

19 Incorrect Rpm Signal

21 Throttle Position Sensor (Voltage High)

22 Throttle Position Sensor (Voltage Low)

24 Speed Sensor (No Signal)

25 Injector Valve (Voltage Low)

29 Fuel Pump Relay (Voltage Low)

32 Fuel Pump Relay (Voltage High)

33 Map Sensor (Voltage High)

34 Map Sensor (Voltage Low)

35 Stepper Motor (No Idle Speed Control)

41 EST Line Coil Cylinder 2 & 3 (Voltage High)

42 EST Line Coil Cylinder 1 & 4 (Voltage High)

43 Linear EGR System

44 Lambda Sensor (Mixture Too Weak)

45 Lambda Sensor (Mixture Too Rich)

47 Linear EGR Position

49 Battery Voltage High

51 Electronic Control Unit (Memory Failure)

55 Electronic Control Unit

63 EST Line Coil Cylinder 2 & 3 (Voltage Low)

64 EST Line Coil Cylinder 1 & 4 (Voltage Low)

75 Torque Control (Voltage Low)

76 Torque Control (Continuous)

81 Injector Valve (Voltage High)

93 Quad Driver Module

Nemtom honnan, de nekem ilen hibakódtáblázatom van, eszerint a valamilyen egr rendszer (kipuffgázvisszavezetőizé?) a nemgyerebe.

De ez csak egy kezdő ötlete, vannak nálam okosabbak.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a táblázatot.

Közben találtam egy Astra javítási kézikönyvet itt az Opelklub-on

(pdf file, 90MB, köszi Valakinek, jó sokáig tarthatott a könyvet beszkennelni :( ) , ahol ugyanezt a hibát említi: EGR rendszer hiba.

Amin csodálkozom, mert kb 4500 km-el ezelőtt egy kiiktattam az EGR működését egy lemezzel, ahogy ezen az oldalon is tanácsolják.

Na mindegy, ez nem tűnik túl nagy hibának.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a táblázatot.

Közben találtam egy Astra javítási kézikönyvet itt az Opelklub-on

(pdf file, 90MB, köszi Valakinek, jó sokáig tarthatott a könyvet beszkennelni :( ) , ahol ugyanezt a hibát említi: EGR rendszer hiba.

Amin csodálkozom, mert kb 4500 km-el ezelőtt egy kiiktattam az EGR működését egy lemezzel, ahogy ezen az oldalon is tanácsolják.

Na mindegy, ez nem tűnik túl nagy hibának.

Nekem 47-es hibakódom volt és az égve maradt gyújtás le és fel ig. Nekem is azt tanácsolták tisztítsam az egr szelepet és iktassam ki de a hogyan-ra még nem kaptam választ. Hogy van ez a lemezes megoldás? Tudsz nekem erről leírást, linket vagy valamit ami alapján meg tudom csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93-as F Astrám van C16NZ motorral. Fél évig kűzdöttem alcsony alapjárati problémával. Sok "pingvinező" szerelővel találkoztam, míg végül sikerült megjavítani saját kezűleg. Most viszont az a gondom, hogy indításnál csak lassan kúszik fel az alapjárat. Nem tudom, mi lehet a gond. Esetleg alacsony lehet a benzinnyomás? Vagy valami más okozhatja? Van valakinek valami tippje? Találkoztatok már hasonló problémával?

Ráadásul a fogyasztás is rosszabb egy kicsit...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93-as F Astrám van C16NZ motorral. Fél évig kűzdöttem alcsony alapjárati problémával. Sok "pingvinező" szerelővel találkoztam, míg végül sikerült megjavítani saját kezűleg. Most viszont az a gondom, hogy indításnál csak lassan kúszik fel az alapjárat. Nem tudom, mi lehet a gond. Esetleg alacsony lehet a benzinnyomás? Vagy valami más okozhatja? Van valakinek valami tippje? Találkoztatok már hasonló problémával?

Ráadásul a fogyasztás is rosszabb egy kicsit...

Köszi!

Hát nekem akkor csinál ilyen nehezen kúszok fel normális alapjáratra dolgot, amikor közvetlehül indítás után véletlen lelövöm (van egy plusz kapcsolóm, ami nélkül nem indul be és ezt előfordúlt, hogy megpöcköltem és le is ált), majd rögtön indítanám, még mielőtt kattanna az AC relé.

Ha megvárom a kattanást, akkor semmi gond, szóval nem tudom nálat mi lehet, de nem kizárt az üzemagyakellátás gondja.

A fogyasztás nem biztos, hogy autó probléma, az lehet benzin rosz minősége is.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem akkor csinál ilyen nehezen kúszok fel normális alapjáratra dolgot, amikor közvetlehül indítás után véletlen lelövöm (van egy plusz kapcsolóm, ami nélkül nem indul be és ezt előfordúlt, hogy megpöcköltem és le is ált), majd rögtön indítanám, még mielőtt kattanna az AC relé.

Ha megvárom a kattanást, akkor semmi gond, szóval nem tudom nálat mi lehet, de nem kizárt az üzemagyakellátás gondja.

A fogyasztás nem biztos, hogy autó probléma, az lehet benzin rosz minősége is.

Tehát, ha jól értem, akkor van egy kis kattanás, amikor az AC beindul? Lehet, hogy nálam későn indul, vagy hibás, mert nem tudja egyből teljesíteni az előírt benzinnyomást. Meg fogom mérni, hátha az segít.

Link to comment
Megosztás:

Ha megvárom a kattanást, akkor semmi gond, szóval nem tudom nálat mi lehet, de nem kizárt az üzemagyakellátás gondja.

A fogyasztás nem biztos, hogy autó probléma, az lehet benzin rosz minősége is.

az nz-s mocinál nekem is mindig meg kellett várni a kattanást...ha anélkül lendületből ráfordítottam a kulcsot be sem indult

a mostaninál nincs ilyen....de a reflexek még dolgoznak gyakran most is várok az indítózás előtt :( :lol:

Link to comment
Megosztás:

1.6 :arrow: 2.0 cserénél nem csak a mocit kell cserélni, hanem szó szerint mindent!

Ezt érdemes figyelembe venni, mielőtt valaki nagyon beleéli magát. :lol:

Most ajánlottak nekem 2.0 mocit, váltóval, féltengelyekkel, compival, vezetékekkel.

BTW nekem pl bazira nem jó a GSi kaszni, mert csak 3 ajtós, ez alapból kiesik.

Átépíteni meg autót nagyon drága. Marad egy MV6-os Omega? :twisted:

Szerk, az ajánlat 130e pénzek volt. Nem is rossz. :(

Link to comment
Megosztás:

Az én autómban nincs se klíma, se szervó, de az eladó nekem is Dayco bordás (nem a hosszbordás!) ékszíjat adott (sőt, előtte is az volt benne), pedig korrektül utánanézett valami adatbázisban, motortípus, évjárat alapján... ezekszerint jó hozzá :roll:

Link to comment
Megosztás:

Gyujtás -> kattanás -> gáz lenyom -> ~4-5 fordulat után indul a gép. :(

A tegnap próbáltam, valóban a kattanás után jobban indul a gép, viszont továbbra is lassan kúszik fel az alapjárat. Gyanítom, hogy nem az AC a hibás...dehát akkor mi?

:oops: szétb.sz az ideg :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Ja ezt tényleg akartam írni, a gázpedált indításkor én sem szoktam nyomványolni.

Én meg úgy tudom, hogy nem is szabad...

Már csak azért sem mert a gáz hatására indítás után rögtön felpörögne a moci egy viszonylag magas fordulatra ami nem túl egészséges mivel ilyenkor az olajnyomás még nem megfelelő...

(Én sem nyomtam még soha le :( szal nemtom hogy mennyire pörögne fel, de sztem nem tenne jót neki)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.