Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az EGR a kipufogó és a szívócső között lenne, ez viszont vhogyan az égéstérrel van összeköttetésben. Persze, hogy nem c14nz a hengerfej, de ahol a lyuk van, ott kopogásérzékelő szokott lenni. Lehet, hogy ebből menetvágá lesz, ahhoz viszont bonthatom le újra a szívóoldalt.

Az az EGR furata. Az 1,6-nál a szívócsövön van rajt az EGR szelep. http://rbcdn.hu/b/201302/71/1981982_400x400.jpg

Azt nézd meg, hogy milyen motor hf-e volt, ez a hf kipufogó felőli jobb oldalán van, mint ezen a képen a 16: http://www.jofogas.hu/pest/Opel_Astra_F_1_6_felujitott_hengerfej_13453166.htm

Ha 12 akkor 1,2-es, ha 14 akkor 1,4-es 16 akkor 1,6-os motoré.

A nem 1,4 hf-nél az lesz még gond, hogy más lesz a sűrítési arány. Ettől még menni fog, de ha 1,6-os a hf. akkor várhatóan gyengébb lesz mint előtte, nem lesz igazán jó. Ha 5ccm különbség van a két hf. közt, akkor az eredeti sűrítési arány 9,4:1 helyett kb. 8,4:1 lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szívességi alapon javítok egy F Astrát (C14NZ), amiben elszakadt a vezérműszíj. Persze a szelepeket is szétverte, a tulaj vett egy bontott hengerfejet szelepekkel. Beszerelés után traktorhang... Némi kínlódás után felfedeztem, hogy az új HF nem pont olyan, mint a régi volt, a szívóoldalon középen ezen van egy lyuk, amin most hang jön és kék láng... Valószínű a kopogásérzékelő helye. Mivel lehetne ezt ledugózni?

Köszi,

q

Az szerintem nem kopogásérzékelő helye lesz, az ugyanis a vasra van csavarozva, hanem inkább kipugáz visszavezetés, ami a c14nz-n nincsen gyárilag. Szóval az inkább egy 1.6-os hengerfej lesz.

a 5ccm különbség van a két hf. közt, akkor az eredeti sűrítési arány 9,4:1 helyett kb. 8,4:1 lesz.

Akkor pont jó lesz turbósításhoz. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Az az EGR furata. Az 1,6-nál a szívócsövön van rajt az EGR szelep. http://rbcdn.hu/b/201302/71/1981982_400x400.jpg

Azt nézd meg, hogy milyen motor hf-e volt, ez a hf kipufogó felőli jobb oldalán van, mint ezen a képen a 16: http://www.jofogas.hu/pest/Opel_Astra_F_1_6_felujitott_hengerfej_13453166.htm

Ha 12 akkor 1,2-es, ha 14 akkor 1,4-es 16 akkor 1,6-os motoré.

A nem 1,4 hf-nél az lesz még gond, hogy más lesz a sűrítési arány. Ettől még menni fog, de ha 1,6-os a hf. akkor várhatóan gyengébb lesz mint előtte, nem lesz igazán jó. Ha 5ccm különbség van a két hf. közt, akkor az eredeti sűrítési arány 9,4:1 helyett kb. 8,4:1 lesz.

Köszi, legalább 1,4es. Marad a menetfúrás, ledugózás... Köszönöm mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

És az eredeti szívósort és leömlőt nem lehetne rátenni? Ha jól látom a szívósorban van kialakítva ez, és ha rákerülne az eredeti, akkor ez ki lenne egyből iktatva.

Az eredei szívósor van rajta, de azon ott éppen nincs semmi. A második és harmadik szívócső között van a lyuk a hengerfejen :S

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Van egy felesleges C14SE hengerfejem cserélhető C16SE hengerfejre. Igény szerint felújítva is.

C14SE hengerfej a C16SE blokkra rátéve növeli a kompressziót ;) Számitásaim szerint 11,8:1re amiből lehet lejjebb vinni.

Képeket tudok küldeni.

Az ponnyó etanolhoz. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Van egy felesleges C14SE hengerfejem cserélhető C16SE hengerfejre. Igény szerint felújítva is.

C14SE hengerfej a C16SE blokkra rátéve növeli a kompressziót ;) Számitásaim szerint 11,8:1re amiből lehet lejjebb vinni.

Képeket tudok küldeni.

Ára? :icon1:

Hogyan lehet a 11,8:1-ből lejjebb vinni? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

x16xel... Nem indul. Önindító rendben, tekeri ahogy kell, akksi rendben. Tekeri tekeri, olykor olykor próbálja kicsit elkapni, de semmi. Benzin van, relé kattan, de rövidre zártam, úgy se indul. Gyertyák állnak a benzinben, de a biztonság kedvéért benzincsövet levettem és tolja a benzint. Indítózás közben a check engine elalszik, viszont olykor világít az abs lámpa. Kék hőfok jeladó csatit lehúzva sincs változás, nem indul. Holnap délelőtt kapok próbára egy dis kockát, az még 97es GM.

Van valakinek tipp, ötlet, hogy még mit nézzek meg, próbáljak meg?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

x16xel... Nem indul. Önindító rendben, tekeri ahogy kell, akksi rendben. Tekeri tekeri, olykor olykor próbálja kicsit elkapni, de semmi. Benzin van, relé kattan, de rövidre zártam, úgy se indul. Gyertyák állnak a benzinben, de a biztonság kedvéért benzincsövet levettem és tolja a benzint. Indítózás közben a check engine elalszik, viszont olykor világít az abs lámpa. Kék hőfok jeladó csatit lehúzva sincs változás, nem indul. Holnap délelőtt kapok próbára egy dis kockát, az még 97es GM.

Van valakinek tipp, ötlet, hogy még mit nézzek meg, próbáljak meg?

Köszönöm.

Szikrát néztél?

Link to comment
Megosztás:

Igen, bocsánat azt kihagytam. Gyertya ki, pipa rá, s indítózás közben figyeltem a gyertyát. Két polosú és egyszer bal egyszer jobb oldal húz ívet, de sárgás színű. A kékes lilás lenne a jó nem?

Igen, kékes színű a jó szikra. De az normális hogy hol ide-hol oda húz ívet, mindig a rövidebb utat keresi.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon érdekes a szitu... Ma megvolt a trafó csere, ugyanúgy nem indul. gyertyák ki, benzin kiszellőztetve, megkocogtattuk jó erősen az agr-t, majd egyszer csak nagy nehezen elkapta, kitolt minden beragadt trutyit és azóta szépen ketyeg és indul. Nem értem! :(

Link to comment
Megosztás:

x16xel. Autodata-ból nézed? Melyik verzióból?

Köszi.

Nagyon érdekes a szitu... Ma megvolt a trafó csere, ugyanúgy nem indul. gyertyák ki, benzin kiszellőztetve, megkocogtattuk jó erősen az agr-t, majd egyszer csak nagy nehezen elkapta, kitolt minden beragadt trutyit és azóta szépen ketyeg és indul. Nem értem! :(

3.38-as autodata, megnéztem a te motorodra, de ugyan az, úgyhogy ez motorfüggetlen.

Az EGR-t érdemes kitakarítani...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.