Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Kérdésem hogy c20ne motor létezett dis gyújtással is? Ha igen, akkor mi kell hozzá hogy az elosztósból disest csináljak? Ha nem, akkor át lehet e alakítani valahogy? (meglévő motor rendszerének ráakasztására gondolok)

Sebességtémához.

Azt, hogy egy 1.6-os automataváltós astra így menjen, azt nem nagyon tudom elhinni.

Nekem a c16nz-s manuális váltós vectra ment ÓRA szerint 200-at, nyögve nyelősen, és a valóságban az 170 körül volt. Ott volt a vége. Mióta betettem a 100 lovas SE motort, tud 207-et gps-el mérve, de az órám ilyenkor már lefutotta a 230-at.

Egyébként a korabeli opeleknél én azt tapasztaltam, hogy olyan 100-ig 10-et, fölötte 20-at, és nagyon nagy tempónál meg kb 30-at csal az óra.

Az a baj a mechanikus órákkal, hogy nem lineárisan mutatnak többet, tehát minél gyorsabban megy az ember, annál többet csal.

Az enyém meg 115 lóerővel alig bírja a 190-et! Ráadásul nem is Vectra, csak Astra, tehát még könnyebb is ( 1102 / 1185 kg )

Akkor az a motor 100 pegazus lovas! :D [ http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9gaszosz

]

Link to comment
Megosztás:

Az enyém meg 115 lóerővel alig bírja a 190-et! Ráadásul nem is Vectra, csak Astra, tehát még könnyebb is ( 1102 / 1185 kg )

Akkor az a motor 100 pegazus lovas! :D [ http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9gaszosz

]

Azt tegyük hozzá, hogy a kombi astra alapban nehezebb mint a ferdehátú vectra, rosszabb a légellenállása, és rövid váltója van, az enyémnek meg hosszú. (most még)

Azért a végsebesség nem csak a motor lóerejétől függ. Meg én nem az órával mért értékeket írkálom, gps-el mérek.

Ja, és a motoromban még csak 130.000 volt mikor betettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy Astra F combi 97'-es x16xel motor van benne.
Nekem csak anyi volna a kérdésem, hogy ennek a motor típusnak hány fokon van az üzemi hőmérséklete? illetve a műszerfalon,

hogy van a skálázása? Ilyen fajta műszeregysége van.: (kék vonal hány fok, 90° ,gondolom 95° ,majd 100° és utána mikor lesz piros?

Ez klímás autó és 2 fokozatu ventikapcsoló van benne ami tönkre ment és azon tűnődöm, hogy jó volna-e a 105°/100°, 120°/115° -os kapcsolás a gombának nem sok-e illetve belefutna már a pirosba ilyenkor?

Köszönöm előre is!

DSC00761.JPG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy Astra F combi 97'-es x16xel motor van benne.

Nekem csak anyi volna a kérdésem, hogy ennek a motor típusnak hány fokon van az üzemi hőmérséklete? illetve a műszerfalon,

hogy van a skálázása? Ilyen fajta műszeregysége van.: (kék vonal hány fok, 90° ,gondolom 95° ,majd 100° és utána mikor lesz piros?

Ez klímás autó és 2 fokozatu ventikapcsoló van benne ami tönkre ment és azon tűnődöm, hogy jó volna-e a 105°/100°, 120°/115° -os kapcsolás a gombának nem sok-e illetve belefutna már a pirosba ilyenkor?

Köszönöm előre is!

Dáwid? Te naon szakszerűen megtod válaszolni a hőmérsékleti kérdéseket :D

Link to comment
Megosztás:

powered by lejtő

Ja, azért ment oda vissza annyit :)

Én meg már megszoktam,hogy minden autó amit nem én használok +20-30al gyorsabb,mint a gyári érték.

125lovas A3 ami 230at tud,meg 130lovas kétezres mondeo is tudja ugyanezt. :D

De a c16nz vektra is viszi a 200at,ugyanúgy mint az eg4 90lovas civic. :D

Ha figyelsz, írtam, hogy ÓRA szerint. Gps-el mérve közel sem volt annyi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy Astra F combi 97'-es x16xel motor van benne.

Nekem csak anyi volna a kérdésem, hogy ennek a motor típusnak hány fokon van az üzemi hőmérséklete? illetve a műszerfalon,

hogy van a skálázása? Ilyen fajta műszeregysége van.: (kék vonal hány fok, 90° ,gondolom 95° ,majd 100° és utána mikor lesz piros?

Ez klímás autó és 2 fokozatu ventikapcsoló van benne ami tönkre ment és azon tűnődöm, hogy jó volna-e a 105°/100°, 120°/115° -os kapcsolás a gombának nem sok-e illetve belefutna már a pirosba ilyenkor?

Köszönöm előre is!

DSC00761.JPG

120°/115° -os már sok lesz, vegyél mellé hengerfej tömítést is. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Cimbim állította a vekijéről.

De tényleg táltos paripa lehet az a c16se,mert x20xev 136le-vel 210re képes a gyár szerint, A vectrában.

Még a c20ne veki sem tudja a 200at, 198 a vége.

Felteszem nincs még szarrákopva a motor, kevés benne a km.

De többször több helyen, oda és visszafele is megfutotta ezt. És ugye gps-el volt mérve, tartósan km-eken keresztül, ja és 98-as benzinnel.95-el nem megy annyit. Na meg a c20ne akárhogy is nézzük nehezebb mint ez.

Mondjuk ma már nem biztos hogy megfutná, aztóta beleugrott 40k km, és nem kímélve.

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet nem jól felrakni?

Akkor vegyek egy újat?

hár mindenképp, nézd meg a képet amit küldtem, mind a 4 "pöcöknek" meg kéne lennie, olyan mintha nem központosan lett volna felrakva a fedél vagy a rotot és nálad eldarált volna kettőt, ja és akkor mán vegyél rotor is bele

Link to comment
Megosztás:

hár mindenképp, nézd meg a képet amit küldtem, mind a 4 "pöcöknek" meg kéne lennie, olyan mintha nem központosan lett volna felrakva a fedél vagy a rotot és nálad eldarált volna kettőt, ja és akkor mán vegyél rotor is bele

Meg van az a 2 pöcök. Bele van süllyesztve a házba, csak a rotor vonalában jól beégett. Tulajdonképpen a rotor síkjában kiégett a fém, és megnőtt a hézag. 2db kiálló pöcök van, és 2 db műanyagba süllyesztett ezen a típuson, és nem 4 kiálló. Minden érintkezőn be van jó mélyen égve. Minél nagyobb a távolság a rotor fém része közt, és a ház pöcke közt, annál nagyobb az áthúzás, és annál hosszabb ideig tart míg átjut a szikra, ezzel viszont az ellenállás nő, illetve nő a hőmérséklet, ami a fém oxidációját gyorsítja, illetve tovább növeli az ellenállást. Tulajdonképpen a hegesztéshez hasonló folyamat kezd lezajlani a gyújtás pillanatában.

Link to comment
Megosztás:

Meg van az a 2 pöcök. Bele van süllyesztve a házba, csak a rotor vonalában jól beégett. Tulajdonképpen a rotor síkjában kiégett a fém, és megnőtt a hézag. 2db kiálló pöcök van, és 2 db műanyagba süllyesztett ezen a típuson, és nem 4 kiálló. Minden érintkezőn be van jó mélyen égve. Minél nagyobb a távolság a rotor fém része közt, és a ház pöcke közt, annál nagyobb az áthúzás, és annál hosszabb ideig tart míg átjut a szikra, ezzel viszont az ellenállás nő, illetve nő a hőmérséklet, ami a fém oxidációját gyorsítja, illetve tovább növeli az ellenállást. Tulajdonképpen a hegesztéshez hasonló folyamat kezd lezajlani a gyújtás pillanatában.

Az elképzelhető hogy mind a négy érintkezés egyszerre szűnt meg?

Link to comment
Megosztás:

Az elképzelhető hogy mind a négy érintkezés egyszerre szűnt meg?

Igen! A grafit rúd a közepén, hozza be az áramot, és a grafitrúdon keresztül jut el a rotorba. A grafitrúd egy rugón keresztül kapja az összekötést az alatta található érintkezővel. Alatta is alakulhat ki szikra, így akár ott is történhet olvadás, esetleg anyagleválás. 1.4-esem elosztófejében eltűnt a rugó alól a lemez... Esetleg a rotorban található lemez rövidült le annyira, hogy már nincsen meg a szikra átadáshoz szükséges méret.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.