Tiu Elküldve December5, 2013 Megoszt Elküldve December5, 2013 Szerintem próbáld a GSi topicban, ott többen láttak már ilyen gépet. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December5, 2013 Megoszt Elküldve December5, 2013 Sziasztok! Kérdésem hogy c20ne motor létezett dis gyújtással is? Ha igen, akkor mi kell hozzá hogy az elosztósból disest csináljak? Ha nem, akkor át lehet e alakítani valahogy? (meglévő motor rendszerének ráakasztására gondolok) Sebességtémához. Azt, hogy egy 1.6-os automataváltós astra így menjen, azt nem nagyon tudom elhinni. Nekem a c16nz-s manuális váltós vectra ment ÓRA szerint 200-at, nyögve nyelősen, és a valóságban az 170 körül volt. Ott volt a vége. Mióta betettem a 100 lovas SE motort, tud 207-et gps-el mérve, de az órám ilyenkor már lefutotta a 230-at. Egyébként a korabeli opeleknél én azt tapasztaltam, hogy olyan 100-ig 10-et, fölötte 20-at, és nagyon nagy tempónál meg kb 30-at csal az óra. Az a baj a mechanikus órákkal, hogy nem lineárisan mutatnak többet, tehát minél gyorsabban megy az ember, annál többet csal. Az enyém meg 115 lóerővel alig bírja a 190-et! Ráadásul nem is Vectra, csak Astra, tehát még könnyebb is ( 1102 / 1185 kg ) Akkor az a motor 100 pegazus lovas! :D [ http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9gaszosz ] Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December5, 2013 Megoszt Elküldve December5, 2013 Az enyém meg 115 lóerővel alig bírja a 190-et! Ráadásul nem is Vectra, csak Astra, tehát még könnyebb is ( 1102 / 1185 kg ) Akkor az a motor 100 pegazus lovas! :D [ http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9gaszosz ] Azt tegyük hozzá, hogy a kombi astra alapban nehezebb mint a ferdehátú vectra, rosszabb a légellenállása, és rövid váltója van, az enyémnek meg hosszú. (most még) Azért a végsebesség nem csak a motor lóerejétől függ. Meg én nem az órával mért értékeket írkálom, gps-el mérek. Ja, és a motoromban még csak 130.000 volt mikor betettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 powered by lejtő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Nekem meg viszi a 170-et (gps-szel mérve) Oszt nem is csak lejtőn. Viszont ha pici kis emelkedő is van, vagy bekapcsolom a klímát, annyi a száguldásnak, 60 ló nagyon zorall :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 En meg nem megyek 170el se, pedig van póver. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Én meg már megszoktam,hogy minden autó amit nem én használok +20-30al gyorsabb,mint a gyári érték. 125lovas A3 ami 230at tud,meg 130lovas kétezres mondeo is tudja ugyanezt. :D De a c16nz vektra is viszi a 200at,ugyanúgy mint az eg4 90lovas civic. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kiscobiii Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Sziasztok! Volna egy Astra F combi 97'-es x16xel motor van benne. Nekem csak anyi volna a kérdésem, hogy ennek a motor típusnak hány fokon van az üzemi hőmérséklete? illetve a műszerfalon, hogy van a skálázása? Ilyen fajta műszeregysége van.: (kék vonal hány fok, 90° ,gondolom 95° ,majd 100° és utána mikor lesz piros? Ez klímás autó és 2 fokozatu ventikapcsoló van benne ami tönkre ment és azon tűnődöm, hogy jó volna-e a 105°/100°, 120°/115° -os kapcsolás a gombának nem sok-e illetve belefutna már a pirosba ilyenkor? Köszönöm előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Sziasztok! Volna egy Astra F combi 97'-es x16xel motor van benne. Nekem csak anyi volna a kérdésem, hogy ennek a motor típusnak hány fokon van az üzemi hőmérséklete? illetve a műszerfalon, hogy van a skálázása? Ilyen fajta műszeregysége van.: (kék vonal hány fok, 90° ,gondolom 95° ,majd 100° és utána mikor lesz piros? Ez klímás autó és 2 fokozatu ventikapcsoló van benne ami tönkre ment és azon tűnődöm, hogy jó volna-e a 105°/100°, 120°/115° -os kapcsolás a gombának nem sok-e illetve belefutna már a pirosba ilyenkor? Köszönöm előre is! Dáwid? Te naon szakszerűen megtod válaszolni a hőmérsékleti kérdéseket :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 powered by lejtő Ja, azért ment oda vissza annyit :) Én meg már megszoktam,hogy minden autó amit nem én használok +20-30al gyorsabb,mint a gyári érték. 125lovas A3 ami 230at tud,meg 130lovas kétezres mondeo is tudja ugyanezt. :D De a c16nz vektra is viszi a 200at,ugyanúgy mint az eg4 90lovas civic. :D Ha figyelsz, írtam, hogy ÓRA szerint. Gps-el mérve közel sem volt annyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
barics Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Sziasztok! Volna egy Astra F combi 97'-es x16xel motor van benne. Nekem csak anyi volna a kérdésem, hogy ennek a motor típusnak hány fokon van az üzemi hőmérséklete? illetve a műszerfalon, hogy van a skálázása? Ilyen fajta műszeregysége van.: (kék vonal hány fok, 90° ,gondolom 95° ,majd 100° és utána mikor lesz piros? Ez klímás autó és 2 fokozatu ventikapcsoló van benne ami tönkre ment és azon tűnődöm, hogy jó volna-e a 105°/100°, 120°/115° -os kapcsolás a gombának nem sok-e illetve belefutna már a pirosba ilyenkor? Köszönöm előre is! 120°/115° -os már sok lesz, vegyél mellé hengerfej tömítést is. :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 En meg nem megyek 170el se, pedig van póver. :D A sebességlimiter nekem is hangjelzéssel tiltja a gázpedált jobbról :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Ja, azért ment oda vissza annyit :) Ha figyelsz, írtam, hogy ÓRA szerint. Gps-el mérve közel sem volt annyi. Cimbim állította a vekijéről. De tényleg táltos paripa lehet az a c16se,mert x20xev 136le-vel 210re képes a gyár szerint, A vectrában. Még a c20ne veki sem tudja a 200at, 198 a vége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Cimbim állította a vekijéről. De tényleg táltos paripa lehet az a c16se,mert x20xev 136le-vel 210re képes a gyár szerint, A vectrában. Még a c20ne veki sem tudja a 200at, 198 a vége. Felteszem nincs még szarrákopva a motor, kevés benne a km. De többször több helyen, oda és visszafele is megfutotta ezt. És ugye gps-el volt mérve, tartósan km-eken keresztül, ja és 98-as benzinnel.95-el nem megy annyit. Na meg a c20ne akárhogy is nézzük nehezebb mint ez. Mondjuk ma már nem biztos hogy megfutná, aztóta beleugrott 40k km, és nem kímélve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Lát valaki valami hibát ezen az elosztófedélen, vagy ennek ilyennek kell lenni? http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=257345&kid=180568&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=257345&kid=180567&sort= Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December6, 2013 Megoszt Elküldve December6, 2013 Lát valaki valami hibát ezen az elosztófedélen, vagy ennek ilyennek kell lenni? http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=257345&kid=180568&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=257345&kid=180567&sort= Eléggé féloldalasan kopott, mintha nem jól lett volna felrakva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Eléggé féloldalasan kopott, mintha nem jól lett volna felrakva. Hát két szegmens szinte el is tünt. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Lát valaki valami hibát ezen az elosztófedélen, vagy ennek ilyennek kell lenni? http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=257345&kid=180568&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=257345&kid=180567&sort= ilyennek kéne ennek lennie http://alkatreszek.hu/cikkkepek/0323/ofo276_i_automega_elosztofedel_automega---3012110276.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Eléggé féloldalasan kopott, mintha nem jól lett volna felrakva. Hogy lehet nem jól felrakni? Hát két szegmens szinte el is tünt. :blink: Akkor vegyek egy újat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Hogy lehet nem jól felrakni? Akkor vegyek egy újat? hár mindenképp, nézd meg a képet amit küldtem, mind a 4 "pöcöknek" meg kéne lennie, olyan mintha nem központosan lett volna felrakva a fedél vagy a rotot és nálad eldarált volna kettőt, ja és akkor mán vegyél rotor is bele Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 hár mindenképp, nézd meg a képet amit küldtem, mind a 4 "pöcöknek" meg kéne lennie, olyan mintha nem központosan lett volna felrakva a fedél vagy a rotot és nálad eldarált volna kettőt, ja és akkor mán vegyél rotor is bele Meg van az a 2 pöcök. Bele van süllyesztve a házba, csak a rotor vonalában jól beégett. Tulajdonképpen a rotor síkjában kiégett a fém, és megnőtt a hézag. 2db kiálló pöcök van, és 2 db műanyagba süllyesztett ezen a típuson, és nem 4 kiálló. Minden érintkezőn be van jó mélyen égve. Minél nagyobb a távolság a rotor fém része közt, és a ház pöcke közt, annál nagyobb az áthúzás, és annál hosszabb ideig tart míg átjut a szikra, ezzel viszont az ellenállás nő, illetve nő a hőmérséklet, ami a fém oxidációját gyorsítja, illetve tovább növeli az ellenállást. Tulajdonképpen a hegesztéshez hasonló folyamat kezd lezajlani a gyújtás pillanatában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Meg van az a 2 pöcök. Bele van süllyesztve a házba, csak a rotor vonalában jól beégett. Tulajdonképpen a rotor síkjában kiégett a fém, és megnőtt a hézag. 2db kiálló pöcök van, és 2 db műanyagba süllyesztett ezen a típuson, és nem 4 kiálló. Minden érintkezőn be van jó mélyen égve. Minél nagyobb a távolság a rotor fém része közt, és a ház pöcke közt, annál nagyobb az áthúzás, és annál hosszabb ideig tart míg átjut a szikra, ezzel viszont az ellenállás nő, illetve nő a hőmérséklet, ami a fém oxidációját gyorsítja, illetve tovább növeli az ellenállást. Tulajdonképpen a hegesztéshez hasonló folyamat kezd lezajlani a gyújtás pillanatában. Az elképzelhető hogy mind a négy érintkezés egyszerre szűnt meg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Az elképzelhető hogy mind a négy érintkezés egyszerre szűnt meg? Igen! A grafit rúd a közepén, hozza be az áramot, és a grafitrúdon keresztül jut el a rotorba. A grafitrúd egy rugón keresztül kapja az összekötést az alatta található érintkezővel. Alatta is alakulhat ki szikra, így akár ott is történhet olvadás, esetleg anyagleválás. 1.4-esem elosztófejében eltűnt a rugó alól a lemez... Esetleg a rotorban található lemez rövidült le annyira, hogy már nincsen meg a szikra átadáshoz szükséges méret. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Az elképzelhető hogy mind a négy érintkezés egyszerre szűnt meg? sztem ezt felesleges túlragoznod, vegyél fedelet is meg rotort is fogyóeszköz, mint a fék.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 sztem ezt felesleges túlragoznod, vegyél fedelet is meg rotort is fogyóeszköz, mint a fék.... Vettem. Új fedél, új rotor. Most sem indul. :confused: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts