Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Exian: enyémet sem igen lehet fogdosni melegen... Sztem ilyenek.

:(

Kösz. Biztos csak én paráztam most rá erre, mert már több, mint fél éve hajtom ezt a verdát, és semmi de semmi problémám nemvolt még vele, ha a normálisnál jobban melegedne, az talán már előjött volna valami motor, vagy egyéb hiba formájában (ma volt olajcsere, mintha most még picit jobban is menne :lol: Eddig szutyok olaj volt benne, most kapott finom Valvoline-t. Valahogy hamarabb elalszik az a fránya olaj visszajelző lámpa :lol:).

Link to comment
Megosztás:

...csere periódusokat betartod...

Picit off, de:

ha már itt tartunk, van erről valami "táblázat", vagy bármi leírás, ami tartalmazza a csere dolgokat, hogy mit mikor, vagy hány ezer km után kell cserélni? Megnéznék szívesen egy ilyet. Persze csak a fontosabb kopóalkatrészekről kéne ilyen lista, ha létezik ilyen. Mert jelenleg fogalmam sincs, hogy mit mikor kell(ene) cserélni, cseréltetni. Egyedül a vezműszíjat tudom, hogy 40-60ezer km-enként kell cserélni, de mást semmit.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Van nekem egy F Astra szerelési manual, abban szépen le van írva, de sajna 88M tömörítve.

Ha tudtok egy olyan free oldalt, ahova felfér ekkora file, akkor szívesen feltöltöm, de 27 embernek nem fogom elemilezni. :(

Amúgy 60e a vezérmű szíj+görgő+vízpumpa+gyertya csere periódus. :lol:

Link to comment
Megosztás:

... A műszerfalon a hőfokjelző viszont normális értékeket mutat, országúton olyan 85-90 fok közé áll be, városi araszolgatásnál felmászik 90 fölé, olyan 92-93nál kapcsol be a venti, ami vissza is hűti hamar...

Szerintem nem teljesen normalisak ezek az ertekek. En ugy tudom, hogy a termosztat 92 foknal kell nyisson, a venti peddig 100-103-nal bekapcsoljon (meg nem fo a viz, mert nyomas alatt van), legalabbis az enyemnel.

A tiednek kissebbek volnanak ezek a gyari ertekek? Vagy lehet, hogy a jelado rosz :?:

Link to comment
Megosztás:

A vízhőmérsékletről annyit, hogy nálam pl. a műszer még sosem érte el a 90C-fokot (!), ettől függetlenül minden oké a géppel, csak a műszer lehet rossz. Lehet, hogy hülyeség lesz, amit most kérdezek, de nincs jobb ötletem: nekem olyan a vízhőmérőm, hogy nem a 90-es osztás az első, ahogy megy felfelé a mutató, hanem van még alatta egy osztás; ilyen műszert még sehol se láttam, a könyvekben, használati leírásban is olyan műszer van, aminél a 90-es osztás az első. Lehet, hogy az enyémben máshoz való műszer van, és ezért nem megy fel 90-ig sosem a mutató?

A jeladót megnéztem, (legalábbis hidegen) annyi az ellenállása, amit a könyvben írnak. A legtöbb, amit mutatott eddig a műszer az az első osztás felett kicsivel volt, ekkor már ment a venti is.

Gondoltam a feszstabilizátorra is, ami ott van a műszerfal hátulján, de a jeladón stabil 5V-ot mértem, ráadásul a benzinszintmérő kb. jól mutat.

Mi a véleményetek? :?

Link to comment
Megosztás:

A vízhőmérsékletről annyit, hogy nálam pl. a műszer még sosem érte el a 90C-fokot (!)

Úgylátom a tied is '93-mas, az enyém is, és nálam is ugyanilyen. országúton az első (nem 90-es) osztás alatt szokott lenni picivel. Csak városban, lassú, meg-meg állós tempónál éri el néha a 90-et. És nálam is nemsokkal 90 után kapcsol a venti. Úgylátszik ezek az öreg típusok ilyenek!

De ez már picit off itt, bocs.

Link to comment
Megosztás:

Ma kipróbáltam, mikor bekapcsol a venti, a műszer épp csak az első osztásnál jár, úgyhogy valami nem stimmel. Megmértem a szenzort, a venti beindulásakor 100Ohm az ellenállása, a róla lehúzott vezetéken 10.1 V mérhető. Nem stabil 12V-nak kéne ott lennie? :?: :?

Link to comment
Megosztás:

Háát most kérdés miről beszélünk?

Ha a vízhőmérséklet érzékelőről, ami a műszerhez megy, akkor az ohmikus érték pasz. Viszont a feszt nem tom hogy mérted. ugyanis ha jól gondolom, de nem biztos! Akkor az pont egy ellenállás, és maga a motor a testelés(ez az egyik lába), és ami kilóg cucli, az a másik.

Namármost gondolom ez megy a műszer egyik lábára, másik meg a +12 voltra.

szal ha lehúzod a vezetéket, akkor nem tom h mértél ott annyit,

Ha rajta hagytad, és a testhez nézted, akkor elképzelhető, ugyanis mint gondolom, az egy ellenállás egy hőfüggő.. igy változik az elleneállása, ezáltal a rajta eső feszültség is.. ezt érzékeli, követi a műszer..

Szóval ami tuti, nem stabil 12 volt van ott.

Legalábbis sztem, de aki tutira tudja javítson ki ha nem így van!!

Link to comment
Megosztás:

Jaja, a műszer még sorban van, de a feszmérő MOhmnyi belső ellenállása nem szabadna, hogy feszültségesést okozzon a műszeren, sztem legalábbis. Ha valaki megnézné, hogy mekkora feszt tud mérni a lehúzott madzagon, akkor kiderülne... :wink: de ez itt már kissé kezd OFF lenni, bár a hűtésből indultunk ki... :(

Link to comment
Megosztás:

De a blokk az ua., nem? 75ről 100 upgradenek már tényleg lenne értelme... De ha meg motorcsere, akkor már tényleg NE, vagy XE.

Utánajártam opeléknál,azt mondták hogy hengerfejcsere plussz ecu csere és máris kész!

Most azon vagyok hogy kiderítsem az anyagiakat!Erre van valakinek tippje ?

És a műveletről mi a vélemény ?

Link to comment
Megosztás:

Utánajártam opeléknál,azt mondták hogy hengerfejcsere plussz ecu csere és máris kész!

Most azon vagyok hogy kiderítsem az anyagiakat!Erre van valakinek tippje ?

És a műveletről mi a vélemény ?

tessék jobban szétnézni a fórumon :evil:

a tuning részben van egy topik "corsa b 1.4i", abban már elég részletesen ki lett tárgyalva mi merre hányméter

Link to comment
Megosztás:

Jaja... először is szüntetsd meg a visszavezetést, majd takarítsd ki a szelepet (folytószelep házastól, meg lehet akkor már nem árt az alapjárati mocit is takarítani.

Én megelőztem a problémát azzal, hogy hála isten mielőtt előjöhetett volna, megszüntettem a gázvisszavezetést a kiegyenlítőbe.

... ha hüleséget írtam, akkor bocs és a hozzáértőbbek javítsanak

Kérdéseim vannak ismét:

1. A visszavezetést hol érdemes/kell/lehet megszüntetni?

2. A szelep amit ki kell takarítanom az ez:

http://kep.tar.hu/wzsolt/50092491/13753613#2

3. Melyik az "alapjárati moci" csak nem ez:

http://kep.tar.hu/wzsolt/50092491/13753772#2

Link to comment
Megosztás:

Hát először is kéne egy pontos motortipus... legalábbis nekem, mert így nem vágom.

Az enyém 8 szelepes és ráadásul központi befecsis, így nekem egyszerűbb a felállás mint neked, de megoldjuk.

Ha jól sejtem, a tiéd mivel dupla veztengelyes, van a szelepfedél jobb oldalán egy kis összekötő gumicső, ami már a fisszavezetés része. namost a kocsi orra felé eső feztengely jobb alján valahol menni kell egy vastagabb gumicsőnek valahová a levedő kiegyenlítő környékére, de ezt így látatlanban nem tudom pontosan.

Itt kellene valahol lekötni, de kell a tipus.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.