Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2013. 11. 15. at 2:12, petiww írta:

Azért csak óvatosan az önindító kalapácsos rásegítéssel! Egyik nap nem indult a szekér, meg se próbálta behúzni a tekercset, teljesen off volt. Aztán gondoltuk szénkefe v behúzó, vagy valami ludas. Lekaptuk, kis kalapácsos rásegítéssel, mert azért oda volt gyógyulva a helyére.

Szedem széjjel, mit látnak szemeim? A 4 db állandó mágnesből kettő le van törve a házról, csak fityegtek ott a mégneses térben... Tesóm, faterom már rég dobta volna ki, én mondom megmentem...

Vissza lett ragasztva kétkomponensű epoxy ragasztóval mindkét mágnes, zsír ######a, király minden. :D

Fúróban megesztergáltam a kommutátort, szénkefét természetesen nem tudtak hozzá ugyanilyet adni, csak téglalap alapút. Ez meg persze trapéz, mert miért ne? :D Úgyhogy azt is bele kellett reszelni a helyére.

Összeraktam, kipróbáltuk, ######a a cucc, de valami nem oké. Mintha nem tolná vissza a fogaskereket alapállásba a bendix. Gondolkodás, mi legyen...

Szétkaptam, nézegettem, aztán beugrott hogy szétszedésnél amikor húztam le a záróöntvényt az elektromotorról meg a bendixről, kiesett két darab kis fél gyűrű, de akkor nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem hogy ezeknek a feladata az hogy a fogaskerék visszakerüljön alaphelyzetbe. Tesóm agya itt már ledobta az ékszíjat. Mondom akkoris megmentem. <_<

Hajtottam U vasat a kiemelővillára, hogy odafogja azt a kis tengelyt, helyettesítve azt a két szar kis gyűrűt amik letörtek egyszerűen szétszedéskor. Picit a helyén is egyengettem a lemezt, hogy idomodjon oda ahova kell neki. NANÁ hogy eltört a kiemelővilla, természetesen gyönyörűen ketté. Ja nem, négy fele. :omg:

Itt viszont az én agyam is elszállt. Ennyire szar anyagokból hogy lehet valamit gyártani? Bezzeg a régi kétszer ekkora önindítókra csavarozták a mágneseket, az nem is tört le róla... Kiemelővilla is kb olyan érzetre mintha valami legalsó kategóriás, piacon vett NDK-s hajszárító háza lenne. Vagy még rosszabb...

Úgyhogy soha többet valeo. :sick:

Na jó a kalapácsal csak kocogtatni kell, nem ütni verni... :icon1:

Elküldve
  On 2013. 11. 15. at 2:12, petiww írta:

Azért csak óvatosan az önindító kalapácsos rásegítéssel! Egyik nap nem indult a szekér, meg se próbálta behúzni a tekercset, teljesen off volt. Aztán gondoltuk szénkefe v behúzó, vagy valami ludas. Lekaptuk, kis kalapácsos rásegítéssel, mert azért oda volt gyógyulva a helyére.

Szedem széjjel, mit látnak szemeim? A 4 db állandó mágnesből kettő le van törve a házról, csak fityegtek ott a mégneses térben... Tesóm, faterom már rég dobta volna ki, én mondom megmentem...

Vissza lett ragasztva kétkomponensű epoxy ragasztóval mindkét mágnes, zsír ######a, király minden. :D

Fúróban megesztergáltam a kommutátort, szénkefét természetesen nem tudtak hozzá ugyanilyet adni, csak téglalap alapút. Ez meg persze trapéz, mert miért ne? :D Úgyhogy azt is bele kellett reszelni a helyére.

Összeraktam, kipróbáltuk, ######a a cucc, de valami nem oké. Mintha nem tolná vissza a fogaskereket alapállásba a bendix. Gondolkodás, mi legyen...

Szétkaptam, nézegettem, aztán beugrott hogy szétszedésnél amikor húztam le a záróöntvényt az elektromotorról meg a bendixről, kiesett két darab kis fél gyűrű, de akkor nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem hogy ezeknek a feladata az hogy a fogaskerék visszakerüljön alaphelyzetbe. Tesóm agya itt már ledobta az ékszíjat. Mondom akkoris megmentem. <_<

Hajtottam U vasat a kiemelővillára, hogy odafogja azt a kis tengelyt, helyettesítve azt a két szar kis gyűrűt amik letörtek egyszerűen szétszedéskor. Picit a helyén is egyengettem a lemezt, hogy idomodjon oda ahova kell neki. NANÁ hogy eltört a kiemelővilla, természetesen gyönyörűen ketté. Ja nem, négy fele. :omg:

Itt viszont az én agyam is elszállt. Ennyire szar anyagokból hogy lehet valamit gyártani? Bezzeg a régi kétszer ekkora önindítókra csavarozták a mágneseket, az nem is tört le róla... Kiemelővilla is kb olyan érzetre mintha valami legalsó kategóriás, piacon vett NDK-s hajszárító háza lenne. Vagy még rosszabb...

Úgyhogy soha többet valeo. :sick:

háát nemtom... a céges, rendkívül kíméletes hasznápatban részesülő autóból is valeo jött ki, de azzal nem egyszer mentünk 10-15métereket. Rendszeresen megállt az autó, ha kevés lötty volt a tankban, és ferdén álltunk meg. Hutyutyuval meg csúsztatott kuplunggal odébb tekertük, aztán menés tovább. Le lett cserélve, mert nem húzott be, és akkora sz.pás levenni, hogy akkor már kapott újat, de szétszedtem, kipucoltam és hibátlan. Semmi nem tört el benne, semmi nem hullott szét. A régi nagy bosch, ami az én dízelemen van, az meg úgy köpködte a fogaskoszorú darabokat, mindtha az lett volna a feladat. Csavarozott mágnes, meg akkora, hogy fejlettebb országokban ilyen méretű motort már komplett autó hajtásra használnak, aztán mégis széthullott a bakelit. :D
Elküldve
  On 2013. 11. 15. at 7:26, Dáwid írta:

háát nemtom... a céges, rendkívül kíméletes hasznápatban részesülő autóból is valeo jött ki, de azzal nem egyszer mentünk 10-15métereket. Rendszeresen megállt az autó, ha kevés lötty volt a tankban, és ferdén álltunk meg. Hutyutyuval meg csúsztatott kuplunggal odébb tekertük, aztán menés tovább. Le lett cserélve, mert nem húzott be, és akkora sz.pás levenni, hogy akkor már kapott újat, de szétszedtem, kipucoltam és hibátlan. Semmi nem tört el benne, semmi nem hullott szét. A régi nagy bosch, ami az én dízelemen van, az meg úgy köpködte a fogaskoszorú darabokat, mindtha az lett volna a feladat. Csavarozott mágnes, meg akkora, hogy fejlettebb országokban ilyen méretű motort már komplett autó hajtásra használnak, aztán mégis széthullott a bakelit. :D

Amikor én elektromos hajtást játszottam vele olyan 1 kilómétert mentem megszakításokkal, néha gurulva a behúzótekercs égett le a végén. Szintén valeo.

Elküldve

Üdv. Daykiller .Szeretném kérdezni ,hogy az alapjáraton lehet-e állítani mivel az

enyémé közel ezret forog. Korábban irtad hogy a tied 750-800 között forog.

Más ,irtad hogy az ablakokat belül rendszeresen kezelni kell ,mivel és hol lehet beszerezni?

Valamint ha tudnál az immó bekötéséről kapcsolási rajzot küldeni ,előre is köszönöm a hozzáértő

segítségedet.X14NZ.

Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 20:32, Hjoe írta:

Olaj a vízben, az hengerfejtömítés?

Nagyvalószínűségel igen, nézz rá az olajra is nem-e szürkés vagy kezd-e elvátozni

Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 20:47, bandika írta:

Nagyvalószínűségel igen, nézz rá az olajra is nem-e szürkés vagy kezd-e elvátozni

Azon nem láttam semmit. Friss színe van.

Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 20:51, Hjoe írta:

Azon nem láttam semmit. Friss színe van.

Addig nagy baj nem lehet, nekem régen a skodánál kezdődöt így mocskos olajos lett a kiegyenlítő tartály, aztán elszürkült az olajom, vizes lett, nem lett baja a motornak, pedig még azért járkáltam vele ugy is, csak ki kellet cserélni a Hf tömítést

Elküldve

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 21:11, Gregory33 írta:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

Esetleg reggel indítás előtt?

Vagy többórás pihenő után esetleg?

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 21:11, Gregory33 írta:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

probáld többször ha neked is az a sárga végű van azzal tényleg nehezebb, mert útközben megszorul, de meg lehet nézni vele

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 21:15, Hjoe írta:

Esetleg reggel indítás előtt?

Vagy többórás pihenő után esetleg?

  On 2013. 11. 18. at 21:16, bandika írta:

probáld többször ha neked is az a sárga végű van azzal tényleg nehezebb, mert útközben megszorul, de meg lehet nézni vele

Jaja, holnap reggel ránézek.

Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 21:11, Gregory33 írta:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

Vízszintes talajon, legalább 5-10 perccel a leállítás után kell nézni. Kihúzod, egy kis zsepibe végigtörlöd az olajat a pálcáról, visszadugod, vársz egy pár másodpercet, aztán egy viszonylag gyors mozdulattal kihúzod, és már nézed is hogy hol van a szint.

Elküldve
  On 2013. 11. 18. at 15:37, csjanos46 írta:

Üdv. Daykiller .Szeretném kérdezni ,hogy az alapjáraton lehet-e állítani mivel az

enyémé közel ezret forog. Korábban irtad hogy a tied 750-800 között forog.

Más ,irtad hogy az ablakokat belül rendszeresen kezelni kell ,mivel és hol lehet beszerezni?

Valamint ha tudnál az immó bekötéséről kapcsolási rajzot küldeni ,előre is köszönöm a hozzáértő

segítségedet.X14NZ.

Nem lehet állítani az alapjárati fordulatszámon, de ki lehet takarítani az alapjárati léptetőmotort hátha jobb lesz.

Elküldve

De lehet. Kepem nincs, de van a pillangohaz bal oldalan(szembol nezve) az auto eleje fele nezo vak furat, ami igazabol egy kupak es mogotte van egy torx csavar amivel finoman lehet allitani. Bar lehet h ez csak 16szr pillhazon van...

Elküldve
  On 2013. 11. 08. at 18:22, zotya975 írta:

Igazából azt nem tudom hogy kell kihúzni a vezérműtengelyt mert mi a helyén hagytuk.

1241080-20131108-6AwPUm.jpg

Hidrotőke csere v tisztításhoz nem kell kivenni a vezérmű tengelyt elég a célszerszámmal lenyomkodni a szelep rugókat és már

lehet is kijátszani a tőkéket egyesével.

Sok türelem szükséges hozzá de nem vészes.

Elküldve
  On 2013. 11. 19. at 7:05, spzoli írta:

De lehet. Kepem nincs, de van a pillangohaz bal oldalan(szembol nezve) az auto eleje fele nezo vak furat, ami igazabol egy kupak es mogotte van egy torx csavar amivel finoman lehet allitani. Bar lehet h ez csak 16szr pillhazon van...

Van furat nekem is van de úgy gondoltam az azért van ledugózva hogy ne legyen bactatva. :rolleyes:

Elküldve

Azzal a pillangó helyzetét lehet alapra állítani, vagy az állítja az ECU-ban az elektronikát, hogy mennyin tartsa az alapjáratot? :D

Elküldve
  On 2013. 11. 19. at 18:05, Tiu írta:

Azzal a pillangó helyzetét lehet alapra állítani, vagy az állítja az ECU-ban az elektronikát, hogy mennyin tartsa az alapjáratot? :D

14en en ott allitottam rajta mert magas volt. :O
Elküldve
  On 2013. 11. 19. at 18:06, spzoli írta:

14en en ott allitottam rajta mert magas volt. :o

Lehet annyira el volt piszkálva, hogy zárt alapjárati motornál is kapott levegőt (nyitva volt a pillangó).

De 700-ra nem tudtad levenni? :rolleyes:

Elküldve
  On 2013. 11. 19. at 18:11, Tiu írta:

Lehet annyira el volt piszkálva, hogy zárt alapjárati motornál is kapott levegőt (nyitva volt a pillangó).

De 700-ra nem tudtad levenni? :rolleyes:

Mikor az 1.6pillangot raktam ra akkor csinaltam. Meg szuz volt. 700ra nem is akartam.

Azota kiderult az sen miert volt annyi. Osszeszivta a szivosor vege es a uanyomasszab kozotti vakuumcsovet.

Elküldve
  On 2013. 11. 19. at 18:32, megadave írta:

Most már nekem sincs bajom vele. :D

Persze, akié TURBO... :D

Nekem nem is volt. :icon1:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.