Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Azért csak óvatosan az önindító kalapácsos rásegítéssel! Egyik nap nem indult a szekér, meg se próbálta behúzni a tekercset, teljesen off volt. Aztán gondoltuk szénkefe v behúzó, vagy valami ludas. Lekaptuk, kis kalapácsos rásegítéssel, mert azért oda volt gyógyulva a helyére.

Szedem széjjel, mit látnak szemeim? A 4 db állandó mágnesből kettő le van törve a házról, csak fityegtek ott a mégneses térben... Tesóm, faterom már rég dobta volna ki, én mondom megmentem...

Vissza lett ragasztva kétkomponensű epoxy ragasztóval mindkét mágnes, zsír a, király minden. :D

Fúróban megesztergáltam a kommutátort, szénkefét természetesen nem tudtak hozzá ugyanilyet adni, csak téglalap alapút. Ez meg persze trapéz, mert miért ne? :D Úgyhogy azt is bele kellett reszelni a helyére.

Összeraktam, kipróbáltuk, a a cucc, de valami nem oké. Mintha nem tolná vissza a fogaskereket alapállásba a bendix. Gondolkodás, mi legyen...

Szétkaptam, nézegettem, aztán beugrott hogy szétszedésnél amikor húztam le a záróöntvényt az elektromotorról meg a bendixről, kiesett két darab kis fél gyűrű, de akkor nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem hogy ezeknek a feladata az hogy a fogaskerék visszakerüljön alaphelyzetbe. Tesóm agya itt már ledobta az ékszíjat. Mondom akkoris megmentem. <_<

Hajtottam U vasat a kiemelővillára, hogy odafogja azt a kis tengelyt, helyettesítve azt a két szar kis gyűrűt amik letörtek egyszerűen szétszedéskor. Picit a helyén is egyengettem a lemezt, hogy idomodjon oda ahova kell neki. NANÁ hogy eltört a kiemelővilla, természetesen gyönyörűen ketté. Ja nem, négy fele. :omg:

Itt viszont az én agyam is elszállt. Ennyire szar anyagokból hogy lehet valamit gyártani? Bezzeg a régi kétszer ekkora önindítókra csavarozták a mágneseket, az nem is tört le róla... Kiemelővilla is kb olyan érzetre mintha valami legalsó kategóriás, piacon vett NDK-s hajszárító háza lenne. Vagy még rosszabb...

Úgyhogy soha többet valeo. :sick:

Link to comment
Megosztás:

Azért csak óvatosan az önindító kalapácsos rásegítéssel! Egyik nap nem indult a szekér, meg se próbálta behúzni a tekercset, teljesen off volt. Aztán gondoltuk szénkefe v behúzó, vagy valami ludas. Lekaptuk, kis kalapácsos rásegítéssel, mert azért oda volt gyógyulva a helyére.

Szedem széjjel, mit látnak szemeim? A 4 db állandó mágnesből kettő le van törve a házról, csak fityegtek ott a mégneses térben... Tesóm, faterom már rég dobta volna ki, én mondom megmentem...

Vissza lett ragasztva kétkomponensű epoxy ragasztóval mindkét mágnes, zsír ######a, király minden. :D

Fúróban megesztergáltam a kommutátort, szénkefét természetesen nem tudtak hozzá ugyanilyet adni, csak téglalap alapút. Ez meg persze trapéz, mert miért ne? :D Úgyhogy azt is bele kellett reszelni a helyére.

Összeraktam, kipróbáltuk, ######a a cucc, de valami nem oké. Mintha nem tolná vissza a fogaskereket alapállásba a bendix. Gondolkodás, mi legyen...

Szétkaptam, nézegettem, aztán beugrott hogy szétszedésnél amikor húztam le a záróöntvényt az elektromotorról meg a bendixről, kiesett két darab kis fél gyűrű, de akkor nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem hogy ezeknek a feladata az hogy a fogaskerék visszakerüljön alaphelyzetbe. Tesóm agya itt már ledobta az ékszíjat. Mondom akkoris megmentem. <_<

Hajtottam U vasat a kiemelővillára, hogy odafogja azt a kis tengelyt, helyettesítve azt a két szar kis gyűrűt amik letörtek egyszerűen szétszedéskor. Picit a helyén is egyengettem a lemezt, hogy idomodjon oda ahova kell neki. NANÁ hogy eltört a kiemelővilla, természetesen gyönyörűen ketté. Ja nem, négy fele. :omg:

Itt viszont az én agyam is elszállt. Ennyire szar anyagokból hogy lehet valamit gyártani? Bezzeg a régi kétszer ekkora önindítókra csavarozták a mágneseket, az nem is tört le róla... Kiemelővilla is kb olyan érzetre mintha valami legalsó kategóriás, piacon vett NDK-s hajszárító háza lenne. Vagy még rosszabb...

Úgyhogy soha többet valeo. :sick:

Na jó a kalapácsal csak kocogtatni kell, nem ütni verni... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Azért csak óvatosan az önindító kalapácsos rásegítéssel! Egyik nap nem indult a szekér, meg se próbálta behúzni a tekercset, teljesen off volt. Aztán gondoltuk szénkefe v behúzó, vagy valami ludas. Lekaptuk, kis kalapácsos rásegítéssel, mert azért oda volt gyógyulva a helyére.

Szedem széjjel, mit látnak szemeim? A 4 db állandó mágnesből kettő le van törve a házról, csak fityegtek ott a mégneses térben... Tesóm, faterom már rég dobta volna ki, én mondom megmentem...

Vissza lett ragasztva kétkomponensű epoxy ragasztóval mindkét mágnes, zsír ######a, király minden. :D

Fúróban megesztergáltam a kommutátort, szénkefét természetesen nem tudtak hozzá ugyanilyet adni, csak téglalap alapút. Ez meg persze trapéz, mert miért ne? :D Úgyhogy azt is bele kellett reszelni a helyére.

Összeraktam, kipróbáltuk, ######a a cucc, de valami nem oké. Mintha nem tolná vissza a fogaskereket alapállásba a bendix. Gondolkodás, mi legyen...

Szétkaptam, nézegettem, aztán beugrott hogy szétszedésnél amikor húztam le a záróöntvényt az elektromotorról meg a bendixről, kiesett két darab kis fél gyűrű, de akkor nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem hogy ezeknek a feladata az hogy a fogaskerék visszakerüljön alaphelyzetbe. Tesóm agya itt már ledobta az ékszíjat. Mondom akkoris megmentem. <_<

Hajtottam U vasat a kiemelővillára, hogy odafogja azt a kis tengelyt, helyettesítve azt a két szar kis gyűrűt amik letörtek egyszerűen szétszedéskor. Picit a helyén is egyengettem a lemezt, hogy idomodjon oda ahova kell neki. NANÁ hogy eltört a kiemelővilla, természetesen gyönyörűen ketté. Ja nem, négy fele. :omg:

Itt viszont az én agyam is elszállt. Ennyire szar anyagokból hogy lehet valamit gyártani? Bezzeg a régi kétszer ekkora önindítókra csavarozták a mágneseket, az nem is tört le róla... Kiemelővilla is kb olyan érzetre mintha valami legalsó kategóriás, piacon vett NDK-s hajszárító háza lenne. Vagy még rosszabb...

Úgyhogy soha többet valeo. :sick:

háát nemtom... a céges, rendkívül kíméletes hasznápatban részesülő autóból is valeo jött ki, de azzal nem egyszer mentünk 10-15métereket. Rendszeresen megállt az autó, ha kevés lötty volt a tankban, és ferdén álltunk meg. Hutyutyuval meg csúsztatott kuplunggal odébb tekertük, aztán menés tovább. Le lett cserélve, mert nem húzott be, és akkora sz.pás levenni, hogy akkor már kapott újat, de szétszedtem, kipucoltam és hibátlan. Semmi nem tört el benne, semmi nem hullott szét. A régi nagy bosch, ami az én dízelemen van, az meg úgy köpködte a fogaskoszorú darabokat, mindtha az lett volna a feladat. Csavarozott mágnes, meg akkora, hogy fejlettebb országokban ilyen méretű motort már komplett autó hajtásra használnak, aztán mégis széthullott a bakelit. :D
Link to comment
Megosztás:

háát nemtom... a céges, rendkívül kíméletes hasznápatban részesülő autóból is valeo jött ki, de azzal nem egyszer mentünk 10-15métereket. Rendszeresen megállt az autó, ha kevés lötty volt a tankban, és ferdén álltunk meg. Hutyutyuval meg csúsztatott kuplunggal odébb tekertük, aztán menés tovább. Le lett cserélve, mert nem húzott be, és akkora sz.pás levenni, hogy akkor már kapott újat, de szétszedtem, kipucoltam és hibátlan. Semmi nem tört el benne, semmi nem hullott szét. A régi nagy bosch, ami az én dízelemen van, az meg úgy köpködte a fogaskoszorú darabokat, mindtha az lett volna a feladat. Csavarozott mágnes, meg akkora, hogy fejlettebb országokban ilyen méretű motort már komplett autó hajtásra használnak, aztán mégis széthullott a bakelit. :D

Amikor én elektromos hajtást játszottam vele olyan 1 kilómétert mentem megszakításokkal, néha gurulva a behúzótekercs égett le a végén. Szintén valeo.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Daykiller .Szeretném kérdezni ,hogy az alapjáraton lehet-e állítani mivel az

enyémé közel ezret forog. Korábban irtad hogy a tied 750-800 között forog.

Más ,irtad hogy az ablakokat belül rendszeresen kezelni kell ,mivel és hol lehet beszerezni?

Valamint ha tudnál az immó bekötéséről kapcsolási rajzot küldeni ,előre is köszönöm a hozzáértő

segítségedet.X14NZ.

Link to comment
Megosztás:

Azon nem láttam semmit. Friss színe van.

Addig nagy baj nem lehet, nekem régen a skodánál kezdődöt így mocskos olajos lett a kiegyenlítő tartály, aztán elszürkült az olajom, vizes lett, nem lett baja a motornak, pedig még azért járkáltam vele ugy is, csak ki kellet cserélni a Hf tömítést

Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

Esetleg reggel indítás előtt?

Vagy többórás pihenő után esetleg?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

probáld többször ha neked is az a sárga végű van azzal tényleg nehezebb, mert útközben megszorul, de meg lehet nézni vele

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja el nekem a trükköt, hogyan tudom ellenőrizni az olajszintet, azon csodaeszköz segítségével, melyet nívópálcának is szoktunk nevezni? A gond az, hogy mire a pálcát kihúzom a csövön keresztül, olyannyira végighúzom az olajat a cső falán, hogy a jó teremtő öreg úristen sem mondj meg, hol kezdődik a valós szint és hol a szétkent olaj. :blink:

Vízszintes talajon, legalább 5-10 perccel a leállítás után kell nézni. Kihúzod, egy kis zsepibe végigtörlöd az olajat a pálcáról, visszadugod, vársz egy pár másodpercet, aztán egy viszonylag gyors mozdulattal kihúzod, és már nézed is hogy hol van a szint.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Daykiller .Szeretném kérdezni ,hogy az alapjáraton lehet-e állítani mivel az

enyémé közel ezret forog. Korábban irtad hogy a tied 750-800 között forog.

Más ,irtad hogy az ablakokat belül rendszeresen kezelni kell ,mivel és hol lehet beszerezni?

Valamint ha tudnál az immó bekötéséről kapcsolási rajzot küldeni ,előre is köszönöm a hozzáértő

segítségedet.X14NZ.

Nem lehet állítani az alapjárati fordulatszámon, de ki lehet takarítani az alapjárati léptetőmotort hátha jobb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Igazából azt nem tudom hogy kell kihúzni a vezérműtengelyt mert mi a helyén hagytuk.

1241080-20131108-6AwPUm.jpg

Hidrotőke csere v tisztításhoz nem kell kivenni a vezérmű tengelyt elég a célszerszámmal lenyomkodni a szelep rugókat és már

lehet is kijátszani a tőkéket egyesével.

Sok türelem szükséges hozzá de nem vészes.

Link to comment
Megosztás:

De lehet. Kepem nincs, de van a pillangohaz bal oldalan(szembol nezve) az auto eleje fele nezo vak furat, ami igazabol egy kupak es mogotte van egy torx csavar amivel finoman lehet allitani. Bar lehet h ez csak 16szr pillhazon van...

Van furat nekem is van de úgy gondoltam az azért van ledugózva hogy ne legyen bactatva. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet annyira el volt piszkálva, hogy zárt alapjárati motornál is kapott levegőt (nyitva volt a pillangó).

De 700-ra nem tudtad levenni? :rolleyes:

Mikor az 1.6pillangot raktam ra akkor csinaltam. Meg szuz volt. 700ra nem is akartam.

Azota kiderult az sen miert volt annyi. Osszeszivta a szivosor vege es a uanyomasszab kozotti vakuumcsovet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.