zotya975 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Sziasztok! Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni. Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1: A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani... Tudja a fene... Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1: Köszönöm! Nincs nagy trükk, úgy kell forgatni a motort hogy az adott szelep zárt legyen a bütyök ne legyen útban. Le kell nyomni a szelepet egy arra alkalmas eszközzel, a himbát le kell venni és a tőke kihúzható. Új tőke vissza himba vissza szelep felenged. majd ez még 7X. A szelepről a kis kupakot lehetőleg nem bekeverni lentre. Főleg a váltó felöl kell vigyázni mert az olajjáraton le tud esni a kis kupak mi 10 centi mélyről húztuk vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Tünet a következő. Melegen apró pici rángatások, rezonálások észlelhetőek az utastérben, a pici rángatásokat nyitott motorháztetőnél is lehet érezni, hallani. A fordulatszám mérő meg se moccan, nem folyamatos a rezgés, hanem a külső tükrön látszik, hogy picit rángat majd nem rángat, picit rángat majd nem rángat, s ezt egyenletesen teszi. Menet közben semmit nem veszek észre, indul rendesen, de nagyon idegesítő ez. x16xel... Van valakinek tippje, ötlete, hogy miket nézzek át? Köszi. Nálam is ugyanez van csak x14nz-vel. A probléma nyitjára még én sem jöttem rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Victor75 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Köszi a választ! Óra szerint 230 ezer van benne. Nem régóta van nálam a kocsi, az első hosszabb távom is e hét hétfőn volt (Várpalota Székesfehérvár), akkor állandó 90-100 as tempónál vettem észre, hogy pár perces ütemben ki-bekapcsol a hibajelző lámpa. Szerdán meg felmentünk szüleimhez akkor is villogott, és valahogy nem éreztem a 100 lovat a motorban, nem ment sokkal jobban mint a korábbi 75 lovas escortom. Csatlakozóját néztem az jónak tűnik. Jövő héten akkor, beszerzek egy új szondát. Ebből milyent érdemes venni? Bosch 13-ért jónak tűnik. Kíváncsi leszek utána a motor hangjára, mert állandó tempónál szép csendes(ha nem kerepelne a kilométeróra :smartass: , most kaptam szét ,full száraz volt a bovden) , de ha megpadlózom akkor rallys lesz a motor hangja . Jön a baj csőstől :unsure: , megvettem az új szondát (NGK) , reggel nekiálltam, kicserélni. Az egy dolog, hogy nem bírtam kiszedni, ráadásként még az is kiderült, hogy el van repedve az öntvény leömlő, 3,4-es henger között keresztben. Ettől volt ennek rallys hangja . Új egy vagyon, bontottat pedig eddig még nem sikerült felhajtani, úgy, hogy valószínűleg megpróbálom meghegesztetni. Fehérváron találtam is egy céget aki foglakozik öntvény hegesztéssel is, szóval nem a szomszéd Józsi bácsival taknyoltatnám össze :-) . Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Jön a baj csőstől :unsure: , megvettem az új szondát (NGK) , reggel nekiálltam, kicserélni. Az egy dolog, hogy nem bírtam kiszedni, ráadásként még az is kiderült, hogy el van repedve az öntvény leömlő, 3,4-es henger között keresztben. Ettől volt ennek rallys hangja . Új egy vagyon, bontottat pedig eddig még nem sikerült felhajtani, úgy, hogy valószínűleg megpróbálom meghegesztetni. Fehérváron találtam is egy céget aki foglakozik öntvény hegesztéssel is, szóval nem a szomszéd Józsi bácsival taknyoltatnám össze :-) . A lambda-szonda hiba lehet a repedéstől is... Ja és elfelejtettem írni, hogy ha jól felmelegíted a leömlőt, könnyebb kicsavarintani belőle... ;) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitykoo Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Hali! Egy olyan kérdésem lenne, hogy katalizátort kell cserélnem a kocsiba (c16nz)! Mit érdemes venni?! Bontóból egy gyárit vagy egy új univerzálisat?! Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Hali! Egy olyan kérdésem lenne, hogy katalizátort kell cserélnem a kocsiba (c16nz)! Mit érdemes venni?! Bontóból egy gyárit vagy egy új univerzálisat?! Előre is köszönöm! Én új univerzálisat vennék. Mi terved a régivel? :devlish: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 hali! x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 hali! x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni? Szerintem maximum ideiglenesen használd így, kellemetlen ha elszakad. Nem lehet valahogy odébb rakni a görgőt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 hali! x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni? Ez nem felelne meg? ;) http://delparts.hu/index.php?choice=term&kapocs=217&motid=290 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Én új univerzálisat vennék. Mi terved a régivel? :devlish: Én meg inkább bontott gyárit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 hali! x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni? De lehet. 8896 a Breda 10799 az Optimal Unixnál listaáron.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Én meg inkább bontott gyárit. Oké, csak nem tudod az milyen állapotban van...fizikailag sem meg a a minősége milyen már a felületnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Hát, belenézni azért bele lehet, meg megrázogatni. Mondjuk való igaz, hogy vagy jó, vagy nem. Az utángyáriról viszont biztosan tudom hogy közel sem teljesít úgy mint a gyári. Én speciel most a donorból bontott az autómnál egy évvel öregebb gyári katalizátort raktam fel, és hibátlanul teljesített a műszakin. Olyan nagyon nem tud az elromlani, ha csak nem ólmozott benzint tankoltak bele. Ha meg fizikailag kuka, azt látni lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Mentem már vizsgára kiherélt katis géppel és csont nélkül hozta a zöldkari értékeket. Azon gondolkoznék, hogy csövet hegesszek be, vagy csak kiöntsem a törmeléket belőle, nem gyárivsnemgyárin. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 Hát, belenézni azért bele lehet, meg megrázogatni. Mondjuk való igaz, hogy vagy jó, vagy nem. Az utángyáriról viszont biztosan tudom hogy közel sem teljesít úgy mint a gyári. Én speciel most a donorból bontott az autómnál egy évvel öregebb gyári katalizátort raktam fel, és hibátlanul teljesített a műszakin. Olyan nagyon nem tud az elromlani, ha csak nem ólmozott benzint tankoltak bele. Ha meg fizikailag kuka, azt látni lehet. Sajna nem!! Én bontott gyáriról azt hittem tökéletes... Nem volt az. Semmi fizikai sérülés, csupán a felületről eltűnt a lényeg... Utángyárit vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 hali! x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni? Nekem igaz X14XE van, de sikerült hozzá vennem csak görgőt aszt hiszem 4500-ért. A márkája azt hiszem Optimal volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 Mentem már vizsgára kiherélt katis géppel és csont nélkül hozta a zöldkari értékeket. Azon gondolkoznék, hogy csövet hegesszek be, vagy csak kiöntsem a törmeléket belőle, nem gyárivsnemgyárin. :D Nekem legutóbb alig ment át, vagy kati vagy szonda.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitykoo Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 Én új univerzálisat vennék. Mi terved a régivel? :devlish: A régi ki van belezve, mert szétesett a belseje!! Hát akkor lehet ujjat veszek.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 A régi ki van belezve, mert szétesett a belseje!! Hát akkor lehet ujjat veszek.. Aha és a régivel mit csinálsz ha felrakod az újat? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitykoo Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 Aha és a régivel mit csinálsz ha felrakod az újat? :rolleyes: Nem tudom, miért!? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolfy26 Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 helo! egy kis segitségre lenne szükségem. nem indul a kocsi, az aksi jó, gyújtás ráadásakor minden világit ahogy kell, öninditózás helyett viszont semmi nem történik. ha bevan kapcsolva a fütöventillátor az elhallgat ahogy szokott, meg hallom hogy kapcsol a benzinpumpa relé. olyan mintha nem jutna áram az öninditóhoz. a behúzó se kattan. hol találom az öninditó biztositékát vagy reléjét esetleg azok mehettek ki? a vezetékeket átmozgattam a motortérben. immos a kocsi, de ugy tudom az a szikrát veszi el, az inditó pedig forog ettöl függetlenül. valaki járt már igy? köszi mindenkinek Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 Nem tudom, miért!? Mert ha ki akarod dobni akkor érdekelne. :icon1: helo! egy kis segitségre lenne szükségem. nem indul a kocsi, az aksi jó, gyújtás ráadásakor minden világit ahogy kell, öninditózás helyett viszont semmi nem történik. ha bevan kapcsolva a fütöventillátor az elhallgat ahogy szokott, meg hallom hogy kapcsol a benzinpumpa relé. olyan mintha nem jutna áram az öninditóhoz. a behúzó se kattan. hol találom az öninditó biztositékát vagy reléjét esetleg azok mehettek ki? a vezetékeket átmozgattam a motortérben. immos a kocsi, de ugy tudom az a szikrát veszi el, az inditó pedig forog ettöl függetlenül. valaki járt már igy? köszi mindenkinek Nyisd ki a motorháztetőt, és az önindítót egy kis kalapáccsal kocogtasd meg. Ha elindul akkor koszos-akad a behúzótekercs , és takarítani kell. Az immó azt hiszem a pumpa tápját szakítja meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 A régi ki van belezve, mert szétesett a belseje!! Hát akkor lehet ujjat veszek.. Ujjat ne vegyél, vagy hiányzik egy, levágták? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolfy26 Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 Mert ha ki akarod dobni akkor érdekelne. :icon1: Nyisd ki a motorháztetőt, és az önindítót egy kis kalapáccsal kocogtasd meg. Ha elindul akkor koszos-akad a behúzótekercs , és takarítani kell. Az immó azt hiszem a pumpa tápját szakítja meg. Holnap kipróbálom a kalapácsot. Külön biztositéka vagy reléje van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 Holnap kipróbálom a kalapácsot. Külön biztositéka vagy reléje van? Na hát ezt nem tudom a biztosítéktábla fedelén van ikonja ha van neki....relé szerintem nincs. Kapja az áramot behúz a tekercs kilöki a fogaskereket ér elkezd tekerni. Ha koszos és szorul akkor nem húz be és nem is teker. Ezt lehet ideiglenesen orvosolni kalapácsal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts