Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni.

Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1:

A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani...

Tudja a fene...

Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1:

Köszönöm!

Nincs nagy trükk, úgy kell forgatni a motort hogy az adott szelep zárt legyen a bütyök ne legyen útban. Le kell nyomni a szelepet egy arra alkalmas eszközzel, a himbát le kell venni és a tőke kihúzható. Új tőke vissza himba vissza szelep felenged. majd ez még 7X. A szelepről a kis kupakot lehetőleg nem bekeverni lentre. Főleg a váltó felöl kell vigyázni mert az olajjáraton le tud esni a kis kupak mi 10 centi mélyről húztuk vissza.

Link to comment
Megosztás:

Tünet a következő. Melegen apró pici rángatások, rezonálások észlelhetőek az utastérben, a pici rángatásokat nyitott motorháztetőnél is lehet érezni, hallani. A fordulatszám mérő meg se moccan, nem folyamatos a rezgés, hanem a külső tükrön látszik, hogy picit rángat majd nem rángat, picit rángat majd nem rángat, s ezt egyenletesen teszi. Menet közben semmit nem veszek észre, indul rendesen, de nagyon idegesítő ez. x16xel...

Van valakinek tippje, ötlete, hogy miket nézzek át?

Köszi.

Nálam is ugyanez van csak x14nz-vel. A probléma nyitjára még én sem jöttem rá.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Óra szerint 230 ezer van benne. Nem régóta van nálam a kocsi, az első hosszabb távom is e hét hétfőn volt (Várpalota Székesfehérvár), akkor állandó 90-100 as tempónál vettem észre, hogy pár perces ütemben ki-bekapcsol a hibajelző lámpa. Szerdán meg felmentünk szüleimhez akkor is villogott, és valahogy nem éreztem a 100 lovat a motorban, nem ment sokkal jobban mint a korábbi 75 lovas escortom.

Csatlakozóját néztem az jónak tűnik. Jövő héten akkor, beszerzek egy új szondát. Ebből milyent érdemes venni? Bosch 13-ért jónak tűnik.

Kíváncsi leszek utána a motor hangjára, mert állandó tempónál szép csendes(ha nem kerepelne a kilométeróra :smartass: , most kaptam szét ,full száraz volt a bovden) , de ha megpadlózom akkor rallys lesz a motor hangja .

Jön a baj csőstől :unsure: , megvettem az új szondát (NGK) , reggel nekiálltam, kicserélni. Az egy dolog, hogy nem bírtam kiszedni, ráadásként még az is kiderült, hogy el van repedve az öntvény leömlő, 3,4-es henger között keresztben. Ettől volt ennek rallys hangja . Új egy vagyon, bontottat pedig eddig még nem sikerült felhajtani, úgy, hogy valószínűleg megpróbálom meghegesztetni. Fehérváron találtam is egy céget aki foglakozik öntvény hegesztéssel is, szóval nem a szomszéd Józsi bácsival taknyoltatnám össze :-) .

Link to comment
Megosztás:

Jön a baj csőstől :unsure: , megvettem az új szondát (NGK) , reggel nekiálltam, kicserélni. Az egy dolog, hogy nem bírtam kiszedni, ráadásként még az is kiderült, hogy el van repedve az öntvény leömlő, 3,4-es henger között keresztben. Ettől volt ennek rallys hangja . Új egy vagyon, bontottat pedig eddig még nem sikerült felhajtani, úgy, hogy valószínűleg megpróbálom meghegesztetni. Fehérváron találtam is egy céget aki foglakozik öntvény hegesztéssel is, szóval nem a szomszéd Józsi bácsival taknyoltatnám össze :-) .

A lambda-szonda hiba lehet a repedéstől is...

Ja és elfelejtettem írni, hogy ha jól felmelegíted a leömlőt, könnyebb kicsavarintani belőle... ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hali!

x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni?

Link to comment
Megosztás:

hali!

x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni?

Szerintem maximum ideiglenesen használd így, kellemetlen ha elszakad. Nem lehet valahogy odébb rakni a görgőt?

Link to comment
Megosztás:

hali!

x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni?

Ez nem felelne meg? ;)

http://delparts.hu/index.php?choice=term&kapocs=217&motid=290

Link to comment
Megosztás:

hali!

x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni?

De lehet.

8896 a Breda

10799 az Optimal

Unixnál listaáron....

Link to comment
Megosztás:

Hát, belenézni azért bele lehet, meg megrázogatni.

Mondjuk való igaz, hogy vagy jó, vagy nem. Az utángyáriról viszont biztosan tudom hogy közel sem teljesít úgy mint a gyári.

Én speciel most a donorból bontott az autómnál egy évvel öregebb gyári katalizátort raktam fel, és hibátlanul teljesített a műszakin. Olyan nagyon nem tud az elromlani, ha csak nem ólmozott benzint tankoltak bele. Ha meg fizikailag kuka, azt látni lehet.

Link to comment
Megosztás:

Hát, belenézni azért bele lehet, meg megrázogatni.

Mondjuk való igaz, hogy vagy jó, vagy nem. Az utángyáriról viszont biztosan tudom hogy közel sem teljesít úgy mint a gyári.

Én speciel most a donorból bontott az autómnál egy évvel öregebb gyári katalizátort raktam fel, és hibátlanul teljesített a műszakin. Olyan nagyon nem tud az elromlani, ha csak nem ólmozott benzint tankoltak bele. Ha meg fizikailag kuka, azt látni lehet.

Sajna nem!! Én bontott gyáriról azt hittem tökéletes... Nem volt az. Semmi fizikai sérülés, csupán a felületről eltűnt a lényeg... Utángyárit vettem.

Link to comment
Megosztás:

hali!

x16szr-nél (is) van egy feszítőgörgő a hosszbordásszíjnál ami a generátort és a szervót hajtja meg. Nálam ezen a görgön a szíj csak félig fekszik fel sajnos. Ez nagy gond vagy vállalható szerintetek? Sajnos csak feszítóvel együtt találok újat 20 000 huf környékén :-S Külön a görgőt nem lehet kapni?

Nekem igaz X14XE van, de sikerült hozzá vennem csak görgőt aszt hiszem 4500-ért. A márkája azt hiszem Optimal volt.

Link to comment
Megosztás:

helo! egy kis segitségre lenne szükségem. nem indul a kocsi, az aksi jó, gyújtás ráadásakor minden világit ahogy kell, öninditózás helyett viszont semmi nem történik. ha bevan kapcsolva a fütöventillátor az elhallgat ahogy szokott, meg hallom hogy kapcsol a benzinpumpa relé. olyan mintha nem jutna áram az öninditóhoz. a behúzó se kattan. hol találom az öninditó biztositékát vagy reléjét esetleg azok mehettek ki? a vezetékeket átmozgattam a motortérben. immos a kocsi, de ugy tudom az a szikrát veszi el, az inditó pedig forog ettöl függetlenül. valaki járt már igy? köszi mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, miért!?

Mert ha ki akarod dobni akkor érdekelne. :icon1:

helo! egy kis segitségre lenne szükségem. nem indul a kocsi, az aksi jó, gyújtás ráadásakor minden világit ahogy kell, öninditózás helyett viszont semmi nem történik. ha bevan kapcsolva a fütöventillátor az elhallgat ahogy szokott, meg hallom hogy kapcsol a benzinpumpa relé. olyan mintha nem jutna áram az öninditóhoz. a behúzó se kattan. hol találom az öninditó biztositékát vagy reléjét esetleg azok mehettek ki? a vezetékeket átmozgattam a motortérben. immos a kocsi, de ugy tudom az a szikrát veszi el, az inditó pedig forog ettöl függetlenül. valaki járt már igy? köszi mindenkinek

Nyisd ki a motorháztetőt, és az önindítót egy kis kalapáccsal kocogtasd meg. Ha elindul akkor koszos-akad a behúzótekercs , és takarítani kell. Az immó azt hiszem a pumpa tápját szakítja meg.

Link to comment
Megosztás:

Mert ha ki akarod dobni akkor érdekelne. :icon1:

Nyisd ki a motorháztetőt, és az önindítót egy kis kalapáccsal kocogtasd meg. Ha elindul akkor koszos-akad a behúzótekercs , és takarítani kell. Az immó azt hiszem a pumpa tápját szakítja meg.

Holnap kipróbálom a kalapácsot. Külön biztositéka vagy reléje van?

Link to comment
Megosztás:

Holnap kipróbálom a kalapácsot. Külön biztositéka vagy reléje van?

Na hát ezt nem tudom a biztosítéktábla fedelén van ikonja ha van neki....relé szerintem nincs. Kapja az áramot behúz a tekercs kilöki a fogaskereket ér elkezd tekerni. Ha koszos és szorul akkor nem húz be és nem is teker. Ezt lehet ideiglenesen orvosolni kalapácsal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.