Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Blokkot-váltót még az újjal is le tudtam mosni szépre. Tettem a flakonra egy ablakpucolós spriccnis fejet, befújtam, ecsettel kicsit megkenegettem amíg fölhabzott, aztán pár perc sztendbáj után nagynyomásúval leküldtem. Nagyon sok mindenhez sz.rt se ér az új brigi, de motorról olajat mosni, nekem eddig sikerült vele. Viszont a felni belsejéről, odasült fékport leszedni, szánalmasan alkalmatlan, a régivel meg gyakorlatilag elég áttörölni... :lol:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom valaki emlékszik e még az 1638 oldalon fel rakott videóra a blokkom hangjáról.

Hét elején kész is lett. 2 hidrotőke, 2 himba és 4 himba alátét kuka. Hengerfej átpucolva 2 szelep cserélve (már alig maradt valami belőlük).

Egy 50-esbe benne volt ,de most legalább szépen duruzsol.

Link to comment
Megosztás:

Blokkot-váltót még az újjal is le tudtam mosni szépre. Tettem a flakonra egy ablakpucolós spriccnis fejet, befújtam, ecsettel kicsit megkenegettem amíg fölhabzott, aztán pár perc sztendbáj után nagynyomásúval leküldtem. Nagyon sok mindenhez sz.rt se ér az új brigi, de motorról olajat mosni, nekem eddig sikerült vele. Viszont a felni belsejéről, odasült fékport leszedni, szánalmasan alkalmatlan, a régivel meg gyakorlatilag elég áttörölni... :lol:

Hideg zsíroldó mondom én....

1229352-20131027-ykDB3N.jpg :D

Nem tudom valaki emlékszik e még az 1638 oldalon fel rakott videóra a blokkom hangjáról.

Hét elején kész is lett. 2 hidrotőke, 2 himba és 4 himba alátét kuka. Hengerfej átpucolva 2 szelep cserélve (már alig maradt valami belőlük).

Egy 50-esbe benne volt ,de most legalább szépen duruzsol.

Nem is volt olyan vészes akkor. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy elszakadt a vezérműszíjam. Minden bizonnyal a motor összeforgott. Eltört az egyik szelephimba. Elhajolt a szelep is?? Vagy akár több szelep is elhajolhatott? Szelephimbát lehet úgy cserélni, hogy a hengerfej és a vezérműtengely a helyén van?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy elszakadt a vezérműszíjam. Minden bizonnyal a motor összeforgott. Eltört az egyik szelephimba. Elhajolt a szelep is?? Vagy akár több szelep is elhajolhatott? Szelephimbát lehet úgy cserélni, hogy a hengerfej és a vezérműtengely a helyén van?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Szia!

Szelephimbát tudsz cserélni felülről,amennyire én tudom, elég csak a szelepfedelet levenni.

Sajnos tudtommal ilyenkor a szelepeket is megüti a dugattyú, "kézzel" mindenképpen át kellene forgatni, hogy akad-e valahol...

Ha megakad akkor vmelyik szelep elhajlott és lent ragadt.

Link to comment
Megosztás:

Az se össze tud akadnI??? :blink:

Pucolásra:

én körbe szoktam ecsetelni gázolajjal a cumót, aztán sterimó. (és nem, nem lesz baja a vezetékeknek,csatiknak a víztől, és nem, az elosztós motornál sincs vele gond)

1.4es

nekem a petrleum jött be azzal puceváltam a szelepfedelet

Link to comment
Megosztás:

Az se össze tud akadnI??? :blink:

Pucolásra:

én körbe szoktam ecsetelni gázolajjal a cumót, aztán sterimó. (és nem, nem lesz baja a vezetékeknek,csatiknak a víztől, és nem, az elosztós motornál sincs vele gond)

azé' egy c20ne-t már diszkóztattunk meg motormosás után. Az elosztóból úgy jöttek a szikrák, hogy olvasni lehetett volna mellette :D mondjuk kifújtuk a pipákat, és rögtön jó lett, de azért éreztette, hogy ezt nem szereti.
Link to comment
Megosztás:

Na jó, de én eddig úgy tudtam, hogy egyik 8v szíjas ohc opel motor sem tud összeakadni.

Ezt sajnos tapasztalat alapján mondhatom, hogy nem igaz! Szelepszár-vezető törése, 3-4 szelep görbülése, 3-4 szelephimba törése volt nálam...

Szóval a hiedelemmel ellentétben igenis képes összeakadani egy X14NZ is...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szelephimbát tudsz cserélni felülről,amennyire én tudom, elég csak a szelepfedelet levenni.

Sajnos tudtommal ilyenkor a szelepeket is megüti a dugattyú, "kézzel" mindenképpen át kellene forgatni, hogy akad-e valahol...

Ha megakad akkor vmelyik szelep elhajlott és lent ragadt.

A helyzet az, hogy kicseréltük a szíjat, vagyis felraktunk egy újat, jelre állítottuk, és "kézzel" kulccsal átforgattuk kb. 5-6 körön keresztül. Akadni nem akadt, úgyhogy beindítottuk. Beindulni beindult pöccre, de eléggé zakatolva járt. Levettük a szelepfedelet, néztük és akkor láttuk, hogy az egyik himba el van törve. Most ott tartunk, hogy szelephimbát veszek, kicseréljük, vagyis betesszük az újat, és beindítjuk, hogy mi lesz. Azon gondolkodtunk, hogy nem-e a szelephimba törés miatt szakadt-e a szíj. Mert a szíj kb 6 éves, kb 40e km van benne, és Gates márkájú. Persze ettől függetlenül lehet hogy a szíjszakadás miatt tört a himba.

Link to comment
Megosztás:

A helyzet az, hogy kicseréltük a szíjat, vagyis felraktunk egy újat, jelre állítottuk, és "kézzel" kulccsal átforgattuk kb. 5-6 körön keresztül. Akadni nem akadt, úgyhogy beindítottuk. Beindulni beindult pöccre, de eléggé zakatolva járt. Levettük a szelepfedelet, néztük és akkor láttuk, hogy az egyik himba el van törve. Most ott tartunk, hogy szelephimbát veszek, kicseréljük, vagyis betesszük az újat, és beindítjuk, hogy mi lesz. Azon gondolkodtunk, hogy nem-e a szelephimba törés miatt szakadt-e a szíj. Mert a szíj kb 6 éves, kb 40e km van benne, és Gates márkájú. Persze ettől függetlenül lehet hogy a szíjszakadás miatt tört a himba.

A szíjat 60 ezer kilóméterenként vagy 4 évenként kell cserélni. Általában szelep is görbül, himbát lehet cserélni csak a szelepfedél levételével, de copós játék lesz.

Link to comment
Megosztás:

Kvázi bármeddig, ám illik kéthetente, havonta átforgatni. Beindítás előtt meg szelepdeknit le, felülről is meglocsolni friss olajjal, átforgatni, majd gyertyákat kiszedve, megforgatni hogy felkapja az olajat a szivattyú. Viszont ha évekig áll, akkor utána általában szelepszár szimeringeket kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Tünet a következő. Melegen apró pici rángatások, rezonálások észlelhetőek az utastérben, a pici rángatásokat nyitott motorháztetőnél is lehet érezni, hallani. A fordulatszám mérő meg se moccan, nem folyamatos a rezgés, hanem a külső tükrön látszik, hogy picit rángat majd nem rángat, picit rángat majd nem rángat, s ezt egyenletesen teszi. Menet közben semmit nem veszek észre, indul rendesen, de nagyon idegesítő ez. x16xel...

Van valakinek tippje, ötlete, hogy miket nézzek át?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Tünet a következő. Melegen apró pici rángatások, rezonálások észlelhetőek az utastérben, a pici rángatásokat nyitott motorháztetőnél is lehet érezni, hallani. A fordulatszám mérő meg se moccan, nem folyamatos a rezgés, hanem a külső tükrön látszik, hogy picit rángat majd nem rángat, picit rángat majd nem rángat, s ezt egyenletesen teszi. Menet közben semmit nem veszek észre, indul rendesen, de nagyon idegesítő ez. x16xel...

Van valakinek tippje, ötlete, hogy miket nézzek át?

Köszi.

Használd vazze, nem egy svájci óra, hanem egy 16xel. :D
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. X16XEL motorral szerelt Astrám van és egy ideje furcsa tüneteket produkál. Indításnál néha felpörög 2-2500-as fordulatig aztán fél perc múlva leesik kb 1000-1200-ra, mint egy rendes hidegindításnál. Nem mindig csinálja, van amikor minden rendben és van amikor "csak" 1500-1800-ig pörög fel. Sokszor már üzemmelegen is 1000-1100 az alapjáratom, nem akar lemenni. Az alapjárati motor kb 1,5 éve lett cserélve. Kíváncsiságból megnéztem a gyertyákat, teljesen kormosak, csak ahol áthúz a szikra, ott barnák. A kipufogó vége is kormosabb a megszokottnál. A gyerták az előirt NGK BKR5EK és kb 5000 km van bennük. Hibakódom nincsen. Szerintetek mi okozza ezt a jelenséget? Én EGR szelepre gyanakszom, az még gyári benne? Okozhat ilyen tüneteket és ha igen, akkor mit csináljak vele? Vegyek bele újat (sajnos elég drága), vagy zárjam el lemezzel?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni.

Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1:

A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani...

Tudja a fene...

Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1:

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni.

Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1:

A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani...

Tudja a fene...

Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1:

Köszönöm!

Vezérműtengely kivételéhez miért veszed ki a hengerfej csavarokat?

Link to comment
Megosztás:

Vezérműtengely kivételéhez miért veszed ki a hengerfej csavarokat?

Ha jól néztem X14NZ-nél nem a hengerfejcsavarok rögzítik a vezérműtengely házát (és ezzel a tengelyt) is?

Egyébként valószínű megnézzük és megpróbáljuk csupán a szelepfedél leszedésével kicserélni...Jó meló lesz...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ha jól néztem X14NZ-nél nem a hengerfejcsavarok rögzítik a vezérműtengely házát (és ezzel a tengelyt) is?

Egyébként valószínű megnézzük és megpróbáljuk csupán a szelepfedél leszedésével kicserélni...Jó meló lesz...

Köszi!

De lehet. Hirtelen az X14XE ugrot be valahogy.... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni.

Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1:

A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani...

Tudja a fene...

Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1:

Köszönöm!

Nincs nagy trükk, úgy kell forgatni a motort hogy az adott szelep zárt legyen a bütyök ne legyen útban. Le kell nyomni a szelepet egy arra alkalmas eszközzel, a himbát le kell venni és a tőke kihúzható. Új tőke vissza himba vissza szelep felenged. majd ez még 7X. A szelepről a kis kupakot lehetőleg nem bekeverni lentre. Főleg a váltó felöl kell vigyázni mert az olajjáraton le tud esni a kis kupak mi 10 centi mélyről húztuk vissza.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.