zotya975 Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Köszi Zotya! és nem bántja a többi vezetéket a hideg zsíroldó? Hát nekem eddíg nem bántotta, de igazából kifejezetten a vezetékre nem szoktam fújni mert inkább a váltó-blokk szokott olajos-dzsuvás lenni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Brigi-ből is a régi fajta, sötét zöld flakonos, illetve szerintem csak akkor ér valamit ha utána forró vízzel mosod le. Brigéciol, hideg zsíroldó....nálam az utóbbi jobban bevált. Elég csak a generátort és az elosztófedelet letakarni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Blokkot-váltót még az újjal is le tudtam mosni szépre. Tettem a flakonra egy ablakpucolós spriccnis fejet, befújtam, ecsettel kicsit megkenegettem amíg fölhabzott, aztán pár perc sztendbáj után nagynyomásúval leküldtem. Nagyon sok mindenhez sz.rt se ér az új brigi, de motorról olajat mosni, nekem eddig sikerült vele. Viszont a felni belsejéről, odasült fékport leszedni, szánalmasan alkalmatlan, a régivel meg gyakorlatilag elég áttörölni... :lol: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Nem tudom valaki emlékszik e még az 1638 oldalon fel rakott videóra a blokkom hangjáról. Hét elején kész is lett. 2 hidrotőke, 2 himba és 4 himba alátét kuka. Hengerfej átpucolva 2 szelep cserélve (már alig maradt valami belőlük). Egy 50-esbe benne volt ,de most legalább szépen duruzsol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Blokkot-váltót még az újjal is le tudtam mosni szépre. Tettem a flakonra egy ablakpucolós spriccnis fejet, befújtam, ecsettel kicsit megkenegettem amíg fölhabzott, aztán pár perc sztendbáj után nagynyomásúval leküldtem. Nagyon sok mindenhez sz.rt se ér az új brigi, de motorról olajat mosni, nekem eddig sikerült vele. Viszont a felni belsejéről, odasült fékport leszedni, szánalmasan alkalmatlan, a régivel meg gyakorlatilag elég áttörölni... :lol: Hideg zsíroldó mondom én.... :D Nem tudom valaki emlékszik e még az 1638 oldalon fel rakott videóra a blokkom hangjáról. Hét elején kész is lett. 2 hidrotőke, 2 himba és 4 himba alátét kuka. Hengerfej átpucolva 2 szelep cserélve (már alig maradt valami belőlük). Egy 50-esbe benne volt ,de most legalább szépen duruzsol. Nem is volt olyan vészes akkor. :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy elszakadt a vezérműszíjam. Minden bizonnyal a motor összeforgott. Eltört az egyik szelephimba. Elhajolt a szelep is?? Vagy akár több szelep is elhajolhatott? Szelephimbát lehet úgy cserélni, hogy a hengerfej és a vezérműtengely a helyén van? Válaszotokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy elszakadt a vezérműszíjam. Minden bizonnyal a motor összeforgott. Eltört az egyik szelephimba. Elhajolt a szelep is?? Vagy akár több szelep is elhajolhatott? Szelephimbát lehet úgy cserélni, hogy a hengerfej és a vezérműtengely a helyén van? Válaszotokat előre is köszönöm. Szia! Szelephimbát tudsz cserélni felülről,amennyire én tudom, elég csak a szelepfedelet levenni. Sajnos tudtommal ilyenkor a szelepeket is megüti a dugattyú, "kézzel" mindenképpen át kellene forgatni, hogy akad-e valahol... Ha megakad akkor vmelyik szelep elhajlott és lent ragadt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Az se össze tud akadnI??? :blink: Pucolásra: én körbe szoktam ecsetelni gázolajjal a cumót, aztán sterimó. (és nem, nem lesz baja a vezetékeknek,csatiknak a víztől, és nem, az elosztós motornál sincs vele gond) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Az se össze tud akadnI??? :blink: Pucolásra: én körbe szoktam ecsetelni gázolajjal a cumót, aztán sterimó. (és nem, nem lesz baja a vezetékeknek,csatiknak a víztől, és nem, az elosztós motornál sincs vele gond) 1.4es nekem a petrleum jött be azzal puceváltam a szelepfedelet Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 1.4es Na jó, de én eddig úgy tudtam, hogy egyik 8v szíjas ohc opel motor sem tud összeakadni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Az se össze tud akadnI??? :blink: Pucolásra: én körbe szoktam ecsetelni gázolajjal a cumót, aztán sterimó. (és nem, nem lesz baja a vezetékeknek,csatiknak a víztől, és nem, az elosztós motornál sincs vele gond) azé' egy c20ne-t már diszkóztattunk meg motormosás után. Az elosztóból úgy jöttek a szikrák, hogy olvasni lehetett volna mellette :D mondjuk kifújtuk a pipákat, és rögtön jó lett, de azért éreztette, hogy ezt nem szereti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Na jó, de én eddig úgy tudtam, hogy egyik 8v szíjas ohc opel motor sem tud összeakadni. Ezt sajnos tapasztalat alapján mondhatom, hogy nem igaz! Szelepszár-vezető törése, 3-4 szelep görbülése, 3-4 szelephimba törése volt nálam... Szóval a hiedelemmel ellentétben igenis képes összeakadani egy X14NZ is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Szia! Szelephimbát tudsz cserélni felülről,amennyire én tudom, elég csak a szelepfedelet levenni. Sajnos tudtommal ilyenkor a szelepeket is megüti a dugattyú, "kézzel" mindenképpen át kellene forgatni, hogy akad-e valahol... Ha megakad akkor vmelyik szelep elhajlott és lent ragadt. A helyzet az, hogy kicseréltük a szíjat, vagyis felraktunk egy újat, jelre állítottuk, és "kézzel" kulccsal átforgattuk kb. 5-6 körön keresztül. Akadni nem akadt, úgyhogy beindítottuk. Beindulni beindult pöccre, de eléggé zakatolva járt. Levettük a szelepfedelet, néztük és akkor láttuk, hogy az egyik himba el van törve. Most ott tartunk, hogy szelephimbát veszek, kicseréljük, vagyis betesszük az újat, és beindítjuk, hogy mi lesz. Azon gondolkodtunk, hogy nem-e a szelephimba törés miatt szakadt-e a szíj. Mert a szíj kb 6 éves, kb 40e km van benne, és Gates márkájú. Persze ettől függetlenül lehet hogy a szíjszakadás miatt tört a himba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 A helyzet az, hogy kicseréltük a szíjat, vagyis felraktunk egy újat, jelre állítottuk, és "kézzel" kulccsal átforgattuk kb. 5-6 körön keresztül. Akadni nem akadt, úgyhogy beindítottuk. Beindulni beindult pöccre, de eléggé zakatolva járt. Levettük a szelepfedelet, néztük és akkor láttuk, hogy az egyik himba el van törve. Most ott tartunk, hogy szelephimbát veszek, kicseréljük, vagyis betesszük az újat, és beindítjuk, hogy mi lesz. Azon gondolkodtunk, hogy nem-e a szelephimba törés miatt szakadt-e a szíj. Mert a szíj kb 6 éves, kb 40e km van benne, és Gates márkájú. Persze ettől függetlenül lehet hogy a szíjszakadás miatt tört a himba. A szíjat 60 ezer kilóméterenként vagy 4 évenként kell cserélni. Általában szelep is görbül, himbát lehet cserélni csak a szelepfedél levételével, de copós játék lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Hali! Szerintetek meddig lehet egy autó motorját állni hagyni, hogy ne legyen vele gond, víz nincs benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Kvázi bármeddig, ám illik kéthetente, havonta átforgatni. Beindítás előtt meg szelepdeknit le, felülről is meglocsolni friss olajjal, átforgatni, majd gyertyákat kiszedve, megforgatni hogy felkapja az olajat a szivattyú. Viszont ha évekig áll, akkor utána általában szelepszár szimeringeket kell cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 nekem csak 3 havonta van rá alkalmam, de ez akkor nem igen gond Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Tünet a következő. Melegen apró pici rángatások, rezonálások észlelhetőek az utastérben, a pici rángatásokat nyitott motorháztetőnél is lehet érezni, hallani. A fordulatszám mérő meg se moccan, nem folyamatos a rezgés, hanem a külső tükrön látszik, hogy picit rángat majd nem rángat, picit rángat majd nem rángat, s ezt egyenletesen teszi. Menet közben semmit nem veszek észre, indul rendesen, de nagyon idegesítő ez. x16xel... Van valakinek tippje, ötlete, hogy miket nézzek át? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Tünet a következő. Melegen apró pici rángatások, rezonálások észlelhetőek az utastérben, a pici rángatásokat nyitott motorháztetőnél is lehet érezni, hallani. A fordulatszám mérő meg se moccan, nem folyamatos a rezgés, hanem a külső tükrön látszik, hogy picit rángat majd nem rángat, picit rángat majd nem rángat, s ezt egyenletesen teszi. Menet közben semmit nem veszek észre, indul rendesen, de nagyon idegesítő ez. x16xel... Van valakinek tippje, ötlete, hogy miket nézzek át? Köszi.Használd vazze, nem egy svájci óra, hanem egy 16xel. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
H.Zoli Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. X16XEL motorral szerelt Astrám van és egy ideje furcsa tüneteket produkál. Indításnál néha felpörög 2-2500-as fordulatig aztán fél perc múlva leesik kb 1000-1200-ra, mint egy rendes hidegindításnál. Nem mindig csinálja, van amikor minden rendben és van amikor "csak" 1500-1800-ig pörög fel. Sokszor már üzemmelegen is 1000-1100 az alapjáratom, nem akar lemenni. Az alapjárati motor kb 1,5 éve lett cserélve. Kíváncsiságból megnéztem a gyertyákat, teljesen kormosak, csak ahol áthúz a szikra, ott barnák. A kipufogó vége is kormosabb a megszokottnál. A gyerták az előirt NGK BKR5EK és kb 5000 km van bennük. Hibakódom nincsen. Szerintetek mi okozza ezt a jelenséget? Én EGR szelepre gyanakszom, az még gyári benne? Okozhat ilyen tüneteket és ha igen, akkor mit csináljak vele? Vegyek bele újat (sajnos elég drága), vagy zárjam el lemezzel? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 Sziasztok! Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni. Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1: A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani... Tudja a fene... Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1: Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 Ha kiveszed a csavart, akkor hfej tömítés csere. Nem az a lényeg hogy leemeled e a hengerfejet, hanem az, hogy meglazítod a kötést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 Sziasztok! Egy utolsó kérdésem lenne a hidrotőke cseréjéhez X14NZ esetében. Ha kitekerem a hengerfejcsavarokat, és leveszem a vezérműtengelyt, akkor elvileg könnyebben hozzáférhetővé válik a cucc. De ebben az esetben nem szeretném levenni a hengerfejet, és ennek tömítéseit (hengerfej, szívósor, kipufogósor) cserélni. Ez elvileg lehetséges? Mennyire lesz ez így "kókány" munka, és mennyire precíz, szakmai dolog? :icon1: A felülről történő csere (vezérműtengely levétele nélkül) bonyolultnak, és hosszadalmasnak tűnik... Bár így az egész vezérlést kell lebontani... Tudja a fene... Tippek? Ötletek? Autószerelő ismerőssel csinálnám, aki Opelon még nem cserélt, de pl már Mondeo-n igen :icon1: Köszönöm! Vezérműtengely kivételéhez miért veszed ki a hengerfej csavarokat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 Vezérműtengely kivételéhez miért veszed ki a hengerfej csavarokat? Ha jól néztem X14NZ-nél nem a hengerfejcsavarok rögzítik a vezérműtengely házát (és ezzel a tengelyt) is? Egyébként valószínű megnézzük és megpróbáljuk csupán a szelepfedél leszedésével kicserélni...Jó meló lesz... Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 Ha jól néztem X14NZ-nél nem a hengerfejcsavarok rögzítik a vezérműtengely házát (és ezzel a tengelyt) is? Egyébként valószínű megnézzük és megpróbáljuk csupán a szelepfedél leszedésével kicserélni...Jó meló lesz... Köszi! De lehet. Hirtelen az X14XE ugrot be valahogy.... :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts