Hjoe Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 úgy érettem hátha valami olyan hiba, amivel találkoztak már páran és van valami egyszerű megoldása..:DD félre ne értsd szeretem az astrát csak félek, hogy most így 11 évesen kezdenek majd előjőnni a dolgok hiába nem indokolja km, egyszerűen elöregszenek az alkatrészek Menetrögzítő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Erre gondolsz?? "Hátha valakinek segít: "De ha már elkezted az érdekes és tanulságos eseteket, nekem is lenne egy feladványom. Lehet, hogy egyből megvan, de azért megpróbálom: (Megjegyzem: már több Opelt javítottam ilyen problémával) Opel mindegymilyen Eco-Tec (Astra, Vetra, Tigra), moto:r X14XEL, X16XEL. A hiba: gyenge, nem akar gyorsulni, durrog olyan mintha egy henger nem menne, de megy mindegyik. Hibatároló üres. Még terheletlenűl is alig akar felpörögni a motor. Na ki mit nézne? Hol kezdené? -Alapjáraton a szonda enyhén dús keveréket mutat. -CO mérővel mérve kicsit nagyobb az elégetetlen HC is. -Hidegen - melegen egyformán mutatkozik a jelenség. -Én speciel hidegindítót szoktam fújkálni, de azzal fuldoklik. -Az EGR szelet a biztonság kedvéért lezártam tömítéssel, de a jelenség változatlan. Jogos az aggodalom, de a kompresszió minden hengernél egyforma, nyomásveszteség szintén. Minden henger egyformán megy / nemmegy. Sziasztok! Őszintén megmondom, hogy a legelső ilyen Opel-nél ötször ment le, majd kelt fel a nap, mire meglett a hiba. Igaz, ebbe beletartozik az is, hogy én is levettem a hengerfejet a szelep-gyanú miatt. Potyára. A vezérlést már az első nap megnéztem és OK. Nincs átugorva, letörve stb...Egy dologra azonban nem kérdeztetek rár: Élő adatban az előgyújtásra! Az is jó!!!!! Az ötödik napon aztán a sarokba dobtam minden csili-vili műszert, és nekiálltam egyszerű, józan paraszti ésszel gondolkodni. Mit csinálunk egy primitív, egyszerű Zsigulival, ha ezt a jelenséget produkálja? Ha nem akar felpörögni? "Stroboszkóppal mért valóságos és az élő adatban szereplő előgyújtásértékek megegyeznek?" NEM EGYEZNEK MEG !!!!!! Hát ez az!!!!! Utógyújtása volt stroboszkóppal mérve! De ez sem egyszerű ám! Mert ha eredeti jeléhez nézted, akkor jó volt a gyújtás! Tanulság: egy mérés nem mérés.Ezért: Szélső gyertya kivesz, felső holtpont megkeres, feljelöl szíjtárcsára - burkolatra, próba: és láss csodát 10-15 fokos utógyújtás! WAZZE! Egy hét és annyi szívás után nem hittem volna, hogy így tudok örülni 15 fokos utógyújtásnak! Na de mi a gond? Alsó vez.szíj kerék ékpálya kikopott és elfordult a főtengelyhez képest. De nem a külső, hanem a belső ékpálya, ami a főtengelyhez kapcsolódik, ezért nem láttam egyből (pedig a szíjtárcsát is levettem előtte). Valaki nem húzta meg teljesen a főtengelyanyát és nekiállt vergölődni a kiskerék. Persze ellentételesen húzta a generátor, szervó, klíma... Kiskerék csere, autó szuper! Aztán a következő ilyen esetek már nem szívattak meg ám! Azótamár volt három ilyen problémájú autó: hibamegállapítás pikk-pakk. Ezt az esetet azért írtam ilyen vontatva le, hogy ha még nem találkoztatok ilyennel, akkor véssétek emlékezetetekbe, mert sok időt és pénzt takarítatok meg!" Eredeti szövegkörnyezete: http://www.autodiagn...űszerek&lim=380" Csak idéztem... Na fogaskerék kicserélve, de a puffogás továbbra is megmaradt. Ilyenkor mi van? :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Akkor én inkább csak csendben lapítok a 20 éves Astra-mmal... :D 11 év? Ne viccelj. Az még csokólomot köszönhet a 23 éves vectrámnak is, nem hogy a 81-es rekordnak! 21év....én nyertem (astra fronton) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nincki Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Sziasztok! Mikrovezérlős áramkört szeretnék csinálni ami kiírja nekem az aktuális fogyasztást, egyetlen problémám, hogy nem tudom milyen adatokat kellene figyelnem hozzá, milyen képlet segítségével. Levegőmennyiség, fordulatszám, üzemanyagszint, ilyenekre tudok gondolni, de nem tudom pontosan mit, milyen összefüggéssel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Sziasztok! Mikrovezérlős áramkört szeretnék csinálni ami kiírja nekem az aktuális fogyasztást, egyetlen problémám, hogy nem tudom milyen adatokat kellene figyelnem hozzá, milyen képlet segítségével. Levegőmennyiség, fordulatszám, üzemanyagszint, ilyenekre tudok gondolni, de nem tudom pontosan mit, milyen összefüggéssel. A motorvezérlő ad ki egy jelet a pillanatnyi fogyasztásról, a gyári BC-k is azt használják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Én olyan hangokat hallottam régóta az autóból főleg amikor álló helyzetből indultam (ugye akkor nagyobb erőhatás éri a tárcsát) mintha valami megcsúszott volna, fémes nyikorgó hangja volt. Nem tudom ennek mennyire lehetett köze ehhez a dologhoz. Ma délután jön meg a fogaskerék, kíváncsi leszek. Majd leírom, hogy mi lett a vége a dolognak. Pszilaj! Van otthon valamilyen piros menetrögzítőm. Felejtsem el és vegyek kék Loctiteot, vagy jó lesz ez is? Sajna nem tudtam válaszolni, mert nem volt több hozzászólásom. A piros is megteszi, bár a kékre azt írták, hogy "kézi" eszközökkel még meglazítható és rezgésálló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 21év....én nyertem (astra fronton) Ne bízd el magad! :hiya: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Victor75 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Sziasztok! Tudnátok segíteni, hogy hol keressem az alábbi probléma okát? Menet közben, elkezdett villogni a hibajelző lámpa a műszerfalon. Ez a villogás kb 2 perces időközű, vagyis egy darabig világít aztán egy darabig nem, aztán újra :-( . Op-commal ki lett olvasva a hiba, ami a következő: "P0130 -(4) O2 Sensor Open Circuit - Not present" , nem is tudtam törölni. Alábbi link szerint ez a a lambdaszonda áramköre, lehet akkor ez halt meg? Ki lehet ez valahogy mérni X16XEL motornál? http://autotechnika.hu/magyar-nyelvu-obd-es-eobd-hibakod-adatbazis.html?do=view&failcode=P0130,130,lambdaszonda-aramkor-1-hengersor-1-szonda- Köszi előre is. Üdv:Viktor Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Lehet, hogy kontakt hiba van. Meg kellene nézni a csatlakozóját a kipuff mellett... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Na fogaskerék kicserélve, de a puffogás továbbra is megmaradt. Ilyenkor mi van? :S A vezérlésed jó?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 A vezérlésed jó?? Most lett cserélve komplett vezérlés. Azért kellett kicserélni a főtengelyen lévő fogaskereket, mert ki volt kopva az ékpályája és mozgott, ezért a vezérlés is elment majdnem 1 foggal. Viszont most minden új, frankón jelen van minden, de a hiba megmaradt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Sziasztok! Mikrovezérlős áramkört szeretnék csinálni ami kiírja nekem az aktuális fogyasztást, egyetlen problémám, hogy nem tudom milyen adatokat kellene figyelnem hozzá, milyen képlet segítségével. Levegőmennyiség, fordulatszám, üzemanyagszint, ilyenekre tudok gondolni, de nem tudom pontosan mit, milyen összefüggéssel. Vegyél bele egy BCt, jobban jársz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Ne bízd el magad! :hiya:Nem mondtam h az enyem fogja a legtovább bírni, de ha jòltom a 92es a legelső széria, ergo a legöregebb, egyébként asszem szeptemberi Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Nem mondtam h az enyem fogja a legtovább bírni, de ha jòltom a 92es a legelső széria, ergo a legöregebb, egyébként asszem szeptemberi Én erre értettem. Nézd meg az aláírásomban mi van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Sziasztok! Tudnátok segíteni, hogy hol keressem az alábbi probléma okát? Menet közben, elkezdett villogni a hibajelző lámpa a műszerfalon. Ez a villogás kb 2 perces időközű, vagyis egy darabig világít aztán egy darabig nem, aztán újra :-( . Op-commal ki lett olvasva a hiba, ami a következő: "P0130 -(4) O2 Sensor Open Circuit - Not present" , nem is tudtam törölni. Alábbi link szerint ez a a lambdaszonda áramköre, lehet akkor ez halt meg? Ki lehet ez valahogy mérni X16XEL motornál? http://autotechnika.hu/magyar-nyelvu-obd-es-eobd-hibakod-adatbazis.html?do=view&failcode=P0130,130,lambdaszonda-aramkor-1-hengersor-1-szonda- Köszi előre is. Üdv:Viktor Ha a motorodban több van mint 180 ezer, akkor nagy valószínűséggel a szondát cserélni kell. Tipikus labdaszonda hiba, amikor egy adott sebesség (terhelés) felett kigyullad a pilács, majd ha lassítasz, akkor kialszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Salieri Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Sziasztok! Van egy 97-es 1.4-es 60 lovas Astra-m. Egy ideje azt vettem észre, hogy nem olyan erős mint régen és ha lepadlózom akkor rángat, kicsit megtorpan és utána kezd el húzni. Megnéztem az összes gyertyát, elég piszkosak voltak. Megtisztítás után próbakör: már nem rángat viszont a megtorpanás és a komótos gyorsulás megmaradt. Gondoltam megnézem mi történik, ha kicserélem mindet. Gyertya csere után újra előjött a rángatás is. A levegő szűrőt megnéztem az mintha új lenne, fars levegőt egyedül ott szívhatott ahol a szűrőházba jut a levegő, de azt a csövet is rögzítettem. Ez után is ugyanazt csinálja. Még a benyaszűrőt gondolnám bűnösnek. Valakinek akármilyen ötlet, hogy mi lehet a hiba eredete? :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Üdv! Olyan problémám lenne, hogy egy kicsit csöpög a motorolajam. Ezzel annyira nem is probémáznék, hisz hetenete 1-2 csepp a garázskövezeten az nem nagy szám, de ez csak akkor jön elő amikor tartósan lehűlik a levegő. 2 hete volt egy kicsit hidegebb akkor csöppent egy párat, azóta ismét meleg van és semmi. Majd 2 éve van nálam a kocsi, és azóta csinálja ezt. A motorblokk "természetres" olajsáros+ a váltónál, de télen mindig jobban. Tapasztalta már ezt valaki, illetve mi a megoldás? -x14nz sedan 2001- Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Sziasztok! Van egy 97-es 1.4-es 60 lovas Astra-m. Egy ideje azt vettem észre, hogy nem olyan erős mint régen és ha lepadlózom akkor rángat, kicsit megtorpan és utána kezd el húzni. Megnéztem az összes gyertyát, elég piszkosak voltak. Megtisztítás után próbakör: már nem rángat viszont a megtorpanás és a komótos gyorsulás megmaradt. Gondoltam megnézem mi történik, ha kicserélem mindet. Gyertya csere után újra előjött a rángatás is. A levegő szűrőt megnéztem az mintha új lenne, fars levegőt egyedül ott szívhatott ahol a szűrőházba jut a levegő, de azt a csövet is rögzítettem. Ez után is ugyanazt csinálja. Még a benyaszűrőt gondolnám bűnösnek. Valakinek akármilyen ötlet, hogy mi lehet a hiba eredete? :wacko: Benzinszűrőt lehet cserélni csak úgy minden hiba nélkül is, hiszen nem drága és nem lehet belelátni mikor cserélték. Sok minden okozhatja a rángatást, gyengélkedő benzinpumpa, gyertyakábelek, elosztó, rotor, trafó gyujtásmodul...................stb. Üdv! Olyan problémám lenne, hogy egy kicsit csöpög a motorolajam. Ezzel annyira nem is probémáznék, hisz hetenete 1-2 csepp a garázskövezeten az nem nagy szám, de ez csak akkor jön elő amikor tartósan lehűlik a levegő. 2 hete volt egy kicsit hidegebb akkor csöppent egy párat, azóta ismét meleg van és semmi. Majd 2 éve van nálam a kocsi, és azóta csinálja ezt. A motorblokk "természetres" olajsáros+ a váltónál, de télen mindig jobban. Tapasztalta már ezt valaki, illetve mi a megoldás? -x14nz sedan 2001- Több helyen juthat ki az olaj...olajteknő tömítés, főtengely szimering szokott legtöbbször a ludas lenni. De le kell mosni rendesen a motort alulról utána talán látszik, bár az olaj szeret mindent beteríteni a menetszéltől. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Salieri Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Benzinszűrőt lehet cserélni csak úgy minden hiba nélkül is, hiszen nem drága és nem lehet belelátni mikor cserélték. Sok minden okozhatja a rángatást, gyengélkedő benzinpumpa, gyertyakábelek, elosztó, rotor, trafó gyujtásmodul...................stb. A gyújtás részével minden rendben, pöcc-röff :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Victor75 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Ha a motorodban több van mint 180 ezer, akkor nagy valószínűséggel a szondát cserélni kell. Tipikus labdaszonda hiba, amikor egy adott sebesség (terhelés) felett kigyullad a pilács, majd ha lassítasz, akkor kialszik. Köszi a választ! Óra szerint 230 ezer van benne. Nem régóta van nálam a kocsi, az első hosszabb távom is e hét hétfőn volt (Várpalota Székesfehérvár), akkor állandó 90-100 as tempónál vettem észre, hogy pár perces ütemben ki-bekapcsol a hibajelző lámpa. Szerdán meg felmentünk szüleimhez akkor is villogott, és valahogy nem éreztem a 100 lovat a motorban, nem ment sokkal jobban mint a korábbi 75 lovas escortom. Csatlakozóját néztem az jónak tűnik. Jövő héten akkor, beszerzek egy új szondát. Ebből milyent érdemes venni? Bosch 13-ért jónak tűnik. Kíváncsi leszek utána a motor hangjára, mert állandó tempónál szép csendes(ha nem kerepelne a kilométeróra :smartass: , most kaptam szét ,full száraz volt a bovden) , de ha megpadlózom akkor rallys lesz a motor hangja . Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Köszi a választ! Óra szerint 230 ezer van benne. Nem régóta van nálam a kocsi, az első hosszabb távom is e hét hétfőn volt (Várpalota Székesfehérvár), akkor állandó 90-100 as tempónál vettem észre, hogy pár perces ütemben ki-bekapcsol a hibajelző lámpa. Szerdán meg felmentünk szüleimhez akkor is villogott, és valahogy nem éreztem a 100 lovat a motorban, nem ment sokkal jobban mint a korábbi 75 lovas escortom. Csatlakozóját néztem az jónak tűnik. Jövő héten akkor, beszerzek egy új szondát. Ebből milyent érdemes venni? Bosch 13-ért jónak tűnik. Kíváncsi leszek utána a motor hangjára, mert állandó tempónál szép csendes(ha nem kerepelne a kilométeróra :smartass: , most kaptam szét ,full száraz volt a bovden) , de ha megpadlózom akkor rallys lesz a motor hangja . Vannak itt lambdaszonda guruk, majd megmondják, de én eddig csak eredeti gyári szondára cseréltem. Azzal biztosan elfut 180 ezer kilométert, de az ára is a "legjobb". Az enyém legutóbb 5 éve 22 ezerbe került a Csergőnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok! Egy gyors kérdés , mivel tudnám lemosni a motort ami nem bántja az elektromos és műanyag dolgokat??? Válaszokat előre is köszi!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok! Egy gyors kérdés , mivel tudnám lemosni a motort ami nem bántja az elektromos és műanyag dolgokat??? Válaszokat előre is köszi!!! Brigéciol, hideg zsíroldó....nálam az utóbbi jobban bevált. Elég csak a generátort és az elosztófedelet letakarni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Köszi Zotya! és nem bántja a többi vezetéket a hideg zsíroldó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Köszi Zotya! és nem bántja a többi vezetéket a hideg zsíroldó? Hát nekem eddíg nem bántotta, de igazából kifejezetten a vezetékre nem szoktam fújni mert inkább a váltó-blokk szokott olajos-dzsuvás lenni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts