Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

úgy érettem hátha valami olyan hiba, amivel találkoztak már páran és van valami egyszerű megoldása..:DD

félre ne értsd szeretem az astrát csak félek, hogy most így 11 évesen kezdenek majd előjőnni a dolgok hiába nem indokolja km, egyszerűen elöregszenek az alkatrészek

Menetrögzítő.

Link to comment
Megosztás:

Erre gondolsz??

"Hátha valakinek segít:

"De ha már elkezted az érdekes és tanulságos eseteket, nekem is lenne egy feladványom. Lehet, hogy egyből megvan, de azért megpróbálom:

(Megjegyzem: már több Opelt javítottam ilyen problémával)

Opel mindegymilyen Eco-Tec (Astra, Vetra, Tigra), moto:r X14XEL, X16XEL.

A hiba: gyenge, nem akar gyorsulni, durrog olyan mintha egy henger nem menne, de megy mindegyik. Hibatároló üres. Még terheletlenűl is alig akar felpörögni a motor.

Na ki mit nézne? Hol kezdené?

-Alapjáraton a szonda enyhén dús keveréket mutat.

-CO mérővel mérve kicsit nagyobb az elégetetlen HC is.

-Hidegen - melegen egyformán mutatkozik a jelenség.

-Én speciel hidegindítót szoktam fújkálni, de azzal fuldoklik.

-Az EGR szelet a biztonság kedvéért lezártam tömítéssel, de a jelenség változatlan.

Jogos az aggodalom, de a kompresszió minden hengernél egyforma, nyomásveszteség szintén. Minden henger egyformán megy / nemmegy.

Sziasztok!

Őszintén megmondom, hogy a legelső ilyen Opel-nél ötször ment le, majd kelt fel a nap, mire meglett a hiba.

Igaz, ebbe beletartozik az is, hogy én is levettem a hengerfejet a szelep-gyanú miatt. Potyára.smiley80.gif

A vezérlést már az első nap megnéztem és OK. Nincs átugorva, letörve stb...Egy dologra azonban nem kérdeztetek rár: Élő adatban az előgyújtásra!

Az is jó!!!!! smiley108.gif

Az ötödik napon aztán a sarokba dobtam minden csili-vili műszert, és nekiálltam egyszerű, józan paraszti ésszel gondolkodni.

Mit csinálunk egy primitív, egyszerű Zsigulival, ha ezt a jelenséget produkálja? Ha nem akar felpörögni?

"Stroboszkóppal mért valóságos és az élő adatban szereplő előgyújtásértékek megegyeznek?"

NEM EGYEZNEK MEG !!!!!! Hát ez az!!!!! Utógyújtása volt stroboszkóppal mérve!

De ez sem egyszerű ám! Mert ha eredeti jeléhez nézted, akkor jó volt a gyújtás!

Tanulság: egy mérés nem mérés.Ezért:

Szélső gyertya kivesz, felső holtpont megkeres, feljelöl szíjtárcsára - burkolatra, próba: és láss csodát 10-15 fokos utógyújtás! WAZZE! smiley113.gif

Egy hét és annyi szívás után nem hittem volna, hogy így tudok örülni 15 fokos utógyújtásnak!

Na de mi a gond?

Alsó vez.szíj kerék ékpálya kikopott és elfordult a főtengelyhez képest. De nem a külső, hanem a belső ékpálya, ami a főtengelyhez kapcsolódik, ezért nem láttam egyből (pedig a szíjtárcsát is levettem előtte). Valaki nem húzta meg teljesen a főtengelyanyát és nekiállt vergölődni a kiskerék. Persze ellentételesen húzta a generátor, szervó, klíma...

Kiskerék csere, autó szuper!

Aztán a következő ilyen esetek már nem szívattak meg ám! Azótamár volt három ilyen problémájú autó: hibamegállapítás pikk-pakk.

Ezt az esetet azért írtam ilyen vontatva le, hogy ha még nem találkoztatok ilyennel, akkor véssétek emlékezetetekbe, mert sok időt és pénzt takarítatok meg!"

Eredeti szövegkörnyezete:

http://www.autodiagn...űszerek&lim=380"

Csak idéztem...

Na fogaskerék kicserélve, de a puffogás továbbra is megmaradt. Ilyenkor mi van? :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikrovezérlős áramkört szeretnék csinálni ami kiírja nekem az aktuális fogyasztást, egyetlen problémám, hogy nem tudom milyen adatokat kellene figyelnem hozzá, milyen képlet segítségével. Levegőmennyiség, fordulatszám, üzemanyagszint, ilyenekre tudok gondolni, de nem tudom pontosan mit, milyen összefüggéssel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikrovezérlős áramkört szeretnék csinálni ami kiírja nekem az aktuális fogyasztást, egyetlen problémám, hogy nem tudom milyen adatokat kellene figyelnem hozzá, milyen képlet segítségével. Levegőmennyiség, fordulatszám, üzemanyagszint, ilyenekre tudok gondolni, de nem tudom pontosan mit, milyen összefüggéssel.

A motorvezérlő ad ki egy jelet a pillanatnyi fogyasztásról, a gyári BC-k is azt használják.

Link to comment
Megosztás:

Én olyan hangokat hallottam régóta az autóból főleg amikor álló helyzetből indultam (ugye akkor nagyobb erőhatás éri a tárcsát) mintha valami megcsúszott volna, fémes nyikorgó hangja volt. Nem tudom ennek mennyire lehetett köze ehhez a dologhoz. Ma délután jön meg a fogaskerék, kíváncsi leszek. Majd leírom, hogy mi lett a vége a dolognak. Pszilaj! Van otthon valamilyen piros menetrögzítőm. Felejtsem el és vegyek kék Loctiteot, vagy jó lesz ez is?

Sajna nem tudtam válaszolni, mert nem volt több hozzászólásom.

A piros is megteszi, bár a kékre azt írták, hogy "kézi" eszközökkel még meglazítható és rezgésálló.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni, hogy hol keressem az alábbi probléma okát?

Menet közben, elkezdett villogni a hibajelző lámpa a műszerfalon. Ez a villogás kb 2 perces időközű, vagyis egy darabig világít aztán egy darabig nem, aztán újra :-( . Op-commal ki lett olvasva a hiba, ami a következő: "P0130 -(4) O2 Sensor Open Circuit - Not present" , nem is tudtam törölni.

Alábbi link szerint ez a a lambdaszonda áramköre, lehet akkor ez halt meg? Ki lehet ez valahogy mérni X16XEL motornál?

http://autotechnika.hu/magyar-nyelvu-obd-es-eobd-hibakod-adatbazis.html?do=view&failcode=P0130,130,lambdaszonda-aramkor-1-hengersor-1-szonda-

Köszi előre is.

Üdv:Viktor

Link to comment
Megosztás:

A vezérlésed jó??

Most lett cserélve komplett vezérlés. Azért kellett kicserélni a főtengelyen lévő fogaskereket, mert ki volt kopva az ékpályája és mozgott, ezért a vezérlés is elment majdnem 1 foggal. Viszont most minden új, frankón jelen van minden, de a hiba megmaradt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikrovezérlős áramkört szeretnék csinálni ami kiírja nekem az aktuális fogyasztást, egyetlen problémám, hogy nem tudom milyen adatokat kellene figyelnem hozzá, milyen képlet segítségével. Levegőmennyiség, fordulatszám, üzemanyagszint, ilyenekre tudok gondolni, de nem tudom pontosan mit, milyen összefüggéssel.

Vegyél bele egy BCt, jobban jársz!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni, hogy hol keressem az alábbi probléma okát?

Menet közben, elkezdett villogni a hibajelző lámpa a műszerfalon. Ez a villogás kb 2 perces időközű, vagyis egy darabig világít aztán egy darabig nem, aztán újra :-( . Op-commal ki lett olvasva a hiba, ami a következő: "P0130 -(4) O2 Sensor Open Circuit - Not present" , nem is tudtam törölni.

Alábbi link szerint ez a a lambdaszonda áramköre, lehet akkor ez halt meg? Ki lehet ez valahogy mérni X16XEL motornál?

http://autotechnika.hu/magyar-nyelvu-obd-es-eobd-hibakod-adatbazis.html?do=view&failcode=P0130,130,lambdaszonda-aramkor-1-hengersor-1-szonda-

Köszi előre is.

Üdv:Viktor

Ha a motorodban több van mint 180 ezer, akkor nagy valószínűséggel a szondát cserélni kell.

Tipikus labdaszonda hiba, amikor egy adott sebesség (terhelés) felett kigyullad a pilács, majd ha lassítasz, akkor kialszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 97-es 1.4-es 60 lovas Astra-m. Egy ideje azt vettem észre, hogy nem olyan erős mint régen és ha lepadlózom akkor rángat, kicsit megtorpan és utána kezd el húzni. Megnéztem az összes gyertyát, elég piszkosak voltak. Megtisztítás után próbakör: már nem rángat viszont a megtorpanás és a komótos gyorsulás megmaradt. Gondoltam megnézem mi történik, ha kicserélem mindet. Gyertya csere után újra előjött a rángatás is. A levegő szűrőt megnéztem az mintha új lenne, fars levegőt egyedül ott szívhatott ahol a szűrőházba jut a levegő, de azt a csövet is rögzítettem. Ez után is ugyanazt csinálja. Még a benyaszűrőt gondolnám bűnösnek. Valakinek akármilyen ötlet, hogy mi lehet a hiba eredete? :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan problémám lenne, hogy egy kicsit csöpög a motorolajam. Ezzel annyira nem is probémáznék, hisz hetenete 1-2 csepp a garázskövezeten az nem nagy szám, de ez csak akkor jön elő amikor tartósan lehűlik a levegő. 2 hete volt egy kicsit hidegebb akkor csöppent egy párat, azóta ismét meleg van és semmi. Majd 2 éve van nálam a kocsi, és azóta csinálja ezt. A motorblokk "természetres" olajsáros+ a váltónál, de télen mindig jobban. Tapasztalta már ezt valaki, illetve mi a megoldás?

-x14nz sedan 2001-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 97-es 1.4-es 60 lovas Astra-m. Egy ideje azt vettem észre, hogy nem olyan erős mint régen és ha lepadlózom akkor rángat, kicsit megtorpan és utána kezd el húzni. Megnéztem az összes gyertyát, elég piszkosak voltak. Megtisztítás után próbakör: már nem rángat viszont a megtorpanás és a komótos gyorsulás megmaradt. Gondoltam megnézem mi történik, ha kicserélem mindet. Gyertya csere után újra előjött a rángatás is. A levegő szűrőt megnéztem az mintha új lenne, fars levegőt egyedül ott szívhatott ahol a szűrőházba jut a levegő, de azt a csövet is rögzítettem. Ez után is ugyanazt csinálja. Még a benyaszűrőt gondolnám bűnösnek. Valakinek akármilyen ötlet, hogy mi lehet a hiba eredete? :wacko:

Benzinszűrőt lehet cserélni csak úgy minden hiba nélkül is, hiszen nem drága és nem lehet belelátni mikor cserélték. Sok minden okozhatja a rángatást, gyengélkedő benzinpumpa, gyertyakábelek, elosztó, rotor, trafó gyujtásmodul...................stb.

Üdv!

Olyan problémám lenne, hogy egy kicsit csöpög a motorolajam. Ezzel annyira nem is probémáznék, hisz hetenete 1-2 csepp a garázskövezeten az nem nagy szám, de ez csak akkor jön elő amikor tartósan lehűlik a levegő. 2 hete volt egy kicsit hidegebb akkor csöppent egy párat, azóta ismét meleg van és semmi. Majd 2 éve van nálam a kocsi, és azóta csinálja ezt. A motorblokk "természetres" olajsáros+ a váltónál, de télen mindig jobban. Tapasztalta már ezt valaki, illetve mi a megoldás?

-x14nz sedan 2001-

Több helyen juthat ki az olaj...olajteknő tömítés, főtengely szimering szokott legtöbbször a ludas lenni. De le kell mosni rendesen a motort alulról utána talán látszik, bár az olaj szeret mindent beteríteni a menetszéltől.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Benzinszűrőt lehet cserélni csak úgy minden hiba nélkül is, hiszen nem drága és nem lehet belelátni mikor cserélték. Sok minden okozhatja a rángatást, gyengélkedő benzinpumpa, gyertyakábelek, elosztó, rotor, trafó gyujtásmodul...................stb.

A gyújtás részével minden rendben, pöcc-röff :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha a motorodban több van mint 180 ezer, akkor nagy valószínűséggel a szondát cserélni kell.

Tipikus labdaszonda hiba, amikor egy adott sebesség (terhelés) felett kigyullad a pilács, majd ha lassítasz, akkor kialszik.

Köszi a választ!

Óra szerint 230 ezer van benne. Nem régóta van nálam a kocsi, az első hosszabb távom is e hét hétfőn volt (Várpalota Székesfehérvár), akkor állandó 90-100 as tempónál vettem észre, hogy pár perces ütemben ki-bekapcsol a hibajelző lámpa. Szerdán meg felmentünk szüleimhez akkor is villogott, és valahogy nem éreztem a 100 lovat a motorban, nem ment sokkal jobban mint a korábbi 75 lovas escortom.

Csatlakozóját néztem az jónak tűnik. Jövő héten akkor, beszerzek egy új szondát. Ebből milyent érdemes venni? Bosch 13-ért jónak tűnik.

Kíváncsi leszek utána a motor hangjára, mert állandó tempónál szép csendes(ha nem kerepelne a kilométeróra :smartass: , most kaptam szét ,full száraz volt a bovden) , de ha megpadlózom akkor rallys lesz a motor hangja .

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Óra szerint 230 ezer van benne. Nem régóta van nálam a kocsi, az első hosszabb távom is e hét hétfőn volt (Várpalota Székesfehérvár), akkor állandó 90-100 as tempónál vettem észre, hogy pár perces ütemben ki-bekapcsol a hibajelző lámpa. Szerdán meg felmentünk szüleimhez akkor is villogott, és valahogy nem éreztem a 100 lovat a motorban, nem ment sokkal jobban mint a korábbi 75 lovas escortom.

Csatlakozóját néztem az jónak tűnik. Jövő héten akkor, beszerzek egy új szondát. Ebből milyent érdemes venni? Bosch 13-ért jónak tűnik.

Kíváncsi leszek utána a motor hangjára, mert állandó tempónál szép csendes(ha nem kerepelne a kilométeróra :smartass: , most kaptam szét ,full száraz volt a bovden) , de ha megpadlózom akkor rallys lesz a motor hangja .

Vannak itt lambdaszonda guruk, majd megmondják, de én eddig csak eredeti gyári szondára cseréltem. Azzal biztosan elfut 180 ezer kilométert, de az ára is a "legjobb". Az enyém legutóbb 5 éve 22 ezerbe került a Csergőnél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.