Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Korábban írtam ide azzal kapcsolatban, hogy hidegen remeg, puffog, erőtlen az autóm. Valaki itt a fórumon írta, hogy a főtengelyen lévő vezérműszíj fogaskerék ékpályája lehet kikopva és el van mozdulva. Na ma végre szét lett szedve, mert esedékes volt a vezérlés csere és valóban ez a probléma. A fogaskereket megmozgatva mindkét irányban elmozdul 2-3mm-t és így a vezérlés is el volt mászva majdnem 1 foggal. Nem tudom már ki írta, de köszönet érte! :) A másik dolog, hogy a főtengelyen lévő szíjtárcsán a gumiágy körbe van repedve. Érdeklődnék, hogy ezt így visszatehetjük, vagy ez is mindenképp cserés? Itt van egy kép róla: http://kepfeltoltes.hu/view/131023/20131023_170816_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban írtam ide azzal kapcsolatban, hogy hidegen remeg, puffog, erőtlen az autóm. Valaki itt a fórumon írta, hogy a főtengelyen lévő vezérműszíj fogaskerék ékpályája lehet kikopva és el van mozdulva. Na ma végre szét lett szedve, mert esedékes volt a vezérlés csere és valóban ez a probléma. A fogaskereket megmozgatva mindkét irányban elmozdul 2-3mm-t és így a vezérlés is el volt mászva majdnem 1 foggal. Nem tudom már ki írta, de köszönet érte! :) A másik dolog, hogy a főtengelyen lévő szíjtárcsán a gumiágy körbe van repedve. Érdeklődnék, hogy ezt így visszatehetjük, vagy ez is mindenképp cserés? Itt van egy kép róla: http://kepfeltoltes.hu/view/131023/20131023_170816_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem visszateheted.

Meg valószínű, hogy én írtam, mert én hasonlóan jártam a géppel...

Ajánlom a kék színű Loctite menetrögzítőt, amikor visszarakjátok a szíjtárcsát... különben megint így jársz...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem visszateheted.

Meg valószínű, hogy én írtam, mert én hasonlóan jártam a géppel...

Ajánlom a kék színű Loctite menetrögzítőt, amikor visszarakjátok a szíjtárcsát... különben megint így jársz...

Köszi! Még egy kérdés. A fogaskerékből van 6-ért Topran, vagy 13-ért Febi. Melyiket érdemes megvenni? Jó az olcsóbb is, vagy inkább a drágább?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C16NZ volt az autóm, egy F Astra Caravan!

Sikerült rá szereznem egy SE szettet, de dugókat nem cseréltem, csak hengerfejet és a többi sallangját! Viszont mióta összeraktam, erőtlennek tűnik, rángat, dadog és nem forogja ki magát tiltásig szinte sosem! Hidegen erősebbnek tűnik, de melegen rosszabb mint amikor NZ volt!

Mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Még egy kérdés. A fogaskerékből van 6-ért Topran, vagy 13-ért Febi. Melyiket érdemes megvenni? Jó az olcsóbb is, vagy inkább a drágább?

Azt nagyon jól nézd meg, mert az X14XE motorhoz nincs utángyártott. Csak eredeti GM... kb 11ezerért...

A fogaskerék fogprofilja nem olyan mint a többi Astra motoré...

Én is belefutottam a Bárdinál és nem volt jó. Így az Opel boltban vettem meg az eredetit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C16NZ volt az autóm, egy F Astra Caravan!

Sikerült rá szereznem egy SE szettet, de dugókat nem cseréltem, csak hengerfejet és a többi sallangját! Viszont mióta összeraktam, erőtlennek tűnik, rángat, dadog és nem forogja ki magát tiltásig szinte sosem! Hidegen erősebbnek tűnik, de melegen rosszabb mint amikor NZ volt!

Mi lehet a baj?

A benzinpumpa lett cserélve?

Link to comment
Megosztás:

üdv

Pár napja hoztam el a szerelőtöl az autót, zabálta az olajat és okádta a füstöt mint a szúnyogírtós autó.

Szimering, gyűrű, sikolás, mosás stb megvolt.

Castrol 10W40-et kapott.

A kérdésem az lenne hogy gyűrűzés után normális hogy minimálisan füstöl amíg össze nem kopnak magasabb fordulatszámnál?

illetve hány kilómétert javasoltok bejáratásnak?!

603444_667538703286528_319051429_n_www.k

Link to comment
Megosztás:

Azt nagyon jól nézd meg, mert az X14XE motorhoz nincs utángyártott. Csak eredeti GM... kb 11ezerért...

A fogaskerék fogprofilja nem olyan mint a többi Astra motoré...

Én is belefutottam a Bárdinál és nem volt jó. Így az Opel boltban vettem meg az eredetit.

Azt sejtettem, hogy X14XE-nél nem ugyan olyan ez a fogaskerék, mint pl a 8 szelepesnél. Unixnál, Bárdinál csak Febi van, egy ismerősöm meg tudna Toprant. Gondolom szemre azért látszódik, ha esetleg nem stimmelne. Eredeti GM-eset nem találtam a neten sehol.

Link to comment
Megosztás:

üdv

Pár napja hoztam el a szerelőtöl az autót, zabálta az olajat és okádta a füstöt mint a szúnyogírtós autó.

Szimering, gyűrű, sikolás, mosás stb megvolt.

Castrol 10W40-et kapott.

A kérdésem az lenne hogy gyűrűzés után normális hogy minimálisan füstöl amíg össze nem kopnak magasabb fordulatszámnál?

illetve hány kilómétert javasoltok bejáratásnak?!

Szerintem nem. Attól függ mennyi ideig füstöl. Ha mondjuk van már benne 200 km , és még mindig füstöl, akkor az nem az.

Link to comment
Megosztás:

Azt sejtettem, hogy X14XE-nél nem ugyan olyan ez a fogaskerék, mint pl a 8 szelepesnél. Unixnál, Bárdinál csak Febi van, egy ismerősöm meg tudna Toprant. Gondolom szemre azért látszódik, ha esetleg nem stimmelne. Eredeti GM-eset nem találtam a neten sehol.

Kereskedés.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem. Attól függ mennyi ideig füstöl. Ha mondjuk van már benne 200 km , és még mindig füstöl, akkor az nem az.

100-150 km körül lehet max

a szerelő szerint hideg motornál 500 km alatt előfordul egy kicsit, illetve a sok olaj amit megevett ... ami a kipufogóba lerakodott éghet most

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban írtam ide azzal kapcsolatban, hogy hidegen remeg, puffog, erőtlen az autóm. Valaki itt a fórumon írta, hogy a főtengelyen lévő vezérműszíj fogaskerék ékpályája lehet kikopva és el van mozdulva. Na ma végre szét lett szedve, mert esedékes volt a vezérlés csere és valóban ez a probléma. A fogaskereket megmozgatva mindkét irányban elmozdul 2-3mm-t és így a vezérlés is el volt mászva majdnem 1 foggal. Nem tudom már ki írta, de köszönet érte! :) A másik dolog, hogy a főtengelyen lévő szíjtárcsán a gumiágy körbe van repedve. Érdeklődnék, hogy ezt így visszatehetjük, vagy ez is mindenképp cserés? Itt van egy kép róla: http://kepfeltoltes.hu/view/131023/20131023_170816_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Erre gondolsz??

"Hátha valakinek segít:

"De ha már elkezted az érdekes és tanulságos eseteket, nekem is lenne egy feladványom. Lehet, hogy egyből megvan, de azért megpróbálom:

(Megjegyzem: már több Opelt javítottam ilyen problémával)

Opel mindegymilyen Eco-Tec (Astra, Vetra, Tigra), moto:r X14XEL, X16XEL.

A hiba: gyenge, nem akar gyorsulni, durrog olyan mintha egy henger nem menne, de megy mindegyik. Hibatároló üres. Még terheletlenűl is alig akar felpörögni a motor.

Na ki mit nézne? Hol kezdené?

-Alapjáraton a szonda enyhén dús keveréket mutat.

-CO mérővel mérve kicsit nagyobb az elégetetlen HC is.

-Hidegen - melegen egyformán mutatkozik a jelenség.

-Én speciel hidegindítót szoktam fújkálni, de azzal fuldoklik.

-Az EGR szelet a biztonság kedvéért lezártam tömítéssel, de a jelenség változatlan.

Jogos az aggodalom, de a kompresszió minden hengernél egyforma, nyomásveszteség szintén. Minden henger egyformán megy / nemmegy.

Sziasztok!

Őszintén megmondom, hogy a legelső ilyen Opel-nél ötször ment le, majd kelt fel a nap, mire meglett a hiba.

Igaz, ebbe beletartozik az is, hogy én is levettem a hengerfejet a szelep-gyanú miatt. Potyára.smiley80.gif

A vezérlést már az első nap megnéztem és OK. Nincs átugorva, letörve stb...Egy dologra azonban nem kérdeztetek rár: Élő adatban az előgyújtásra!

Az is jó!!!!! smiley108.gif

Az ötödik napon aztán a sarokba dobtam minden csili-vili műszert, és nekiálltam egyszerű, józan paraszti ésszel gondolkodni.

Mit csinálunk egy primitív, egyszerű Zsigulival, ha ezt a jelenséget produkálja? Ha nem akar felpörögni?

"Stroboszkóppal mért valóságos és az élő adatban szereplő előgyújtásértékek megegyeznek?"

NEM EGYEZNEK MEG !!!!!! Hát ez az!!!!! Utógyújtása volt stroboszkóppal mérve!

De ez sem egyszerű ám! Mert ha eredeti jeléhez nézted, akkor jó volt a gyújtás!

Tanulság: egy mérés nem mérés.Ezért:

Szélső gyertya kivesz, felső holtpont megkeres, feljelöl szíjtárcsára - burkolatra, próba: és láss csodát 10-15 fokos utógyújtás! WAZZE! smiley113.gif

Egy hét és annyi szívás után nem hittem volna, hogy így tudok örülni 15 fokos utógyújtásnak!

Na de mi a gond?

Alsó vez.szíj kerék ékpálya kikopott és elfordult a főtengelyhez képest. De nem a külső, hanem a belső ékpálya, ami a főtengelyhez kapcsolódik, ezért nem láttam egyből (pedig a szíjtárcsát is levettem előtte). Valaki nem húzta meg teljesen a főtengelyanyát és nekiállt vergölődni a kiskerék. Persze ellentételesen húzta a generátor, szervó, klíma...

Kiskerék csere, autó szuper!

Aztán a következő ilyen esetek már nem szívattak meg ám! Azótamár volt három ilyen problémájú autó: hibamegállapítás pikk-pakk.

Ezt az esetet azért írtam ilyen vontatva le, hogy ha még nem találkoztatok ilyennel, akkor véssétek emlékezetetekbe, mert sok időt és pénzt takarítatok meg!"

Eredeti szövegkörnyezete:

http://www.autodiagn...űszerek&lim=380"

Csak idéztem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sejettem, csak azért írtam ide hátha valami gyakori betegség vagy tipushiba ennél a motornál de úgy tűnik nem az.

Hagyjuk már ezt a típushibázást! Ha típushiba lett volna egy F Astránál, akkor nem gyártották volna 12 évig!

Típushiba egy minimum 10 éves autónál? Jó vicc!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nincs, hidd el. Tapasztalat.

Nem úgy lazul fel, hogy kóvályog. Hanem csak egy picit. Aztán szépen a rángatások kiverik a nútokat és elmegy a szelep- és a gyújtásvezérlés. :unsure:

Van, hidd el tapasztalat.

Olyan hangja lett, mintha csapágyas lenne.

Link to comment
Megosztás:

Van, hidd el tapasztalat.

Olyan hangja lett, mintha csapágyas lenne.

Én olyan hangokat hallottam régóta az autóból főleg amikor álló helyzetből indultam (ugye akkor nagyobb erőhatás éri a tárcsát) mintha valami megcsúszott volna, fémes nyikorgó hangja volt. Nem tudom ennek mennyire lehetett köze ehhez a dologhoz. Ma délután jön meg a fogaskerék, kíváncsi leszek. Majd leírom, hogy mi lett a vége a dolognak. Pszilaj! Van otthon valamilyen piros menetrögzítőm. Felejtsem el és vegyek kék Loctiteot, vagy jó lesz ez is?

Link to comment
Megosztás:

Hagyjuk már ezt a típushibázást! Ha típushiba lett volna egy F Astránál, akkor nem gyártották volna 12 évig!

Típushiba egy minimum 10 éves autónál? Jó vicc!

úgy érettem hátha valami olyan hiba, amivel találkoztak már páran és van valami egyszerű megoldása..:DD

félre ne értsd szeretem az astrát csak félek, hogy most így 11 évesen kezdenek majd előjőnni a dolgok hiába nem indokolja km, egyszerűen elöregszenek az alkatrészek

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.