Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Segítséget szeretnék kérni!

Rendelkezem egy Opel Astra F 1.6 16v ECOTEC.

Folyamatosan világit a Motordiagnosztikai visszajelző és amikor felvillan elkezd dadogni a motor! de mikor nem világit akkor semmi baja nincs se egy dadogás se egy megtorpanás semmi, kizárólag csak akkor mikor felvillan a motordiagnosztika!

Vajon mi lehet a baja ebben szeretnék segítséget kérni! Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

szívósor alatt milyen érzékelő,jelado van? x16szr

Nem a kétvezetékes vízhőfok jeladó?

Segítséget szeretnék kérni!

Rendelkezem egy Opel Astra F 1.6 16v ECOTEC.

Folyamatosan világit a Motordiagnosztikai visszajelző és amikor felvillan elkezd dadogni a motor! de mikor nem világit akkor semmi baja nincs se egy dadogás se egy megtorpanás semmi, kizárólag csak akkor mikor felvillan a motordiagnosztika!

Vajon mi lehet a baja ebben szeretnék segítséget kérni! Köszönöm előre is!

Ki lehet villogtatni a hibát:http://www.opel-magazin.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=427&Itemid=105

Link to comment
Megosztás:

köszi, ennek a csatija nem volt osszedugva :-S ám ez mit figyel?

Kopogásszenzor. Figyeli a motor hangjait. Ennek a szenzornak a jelei alapján tudja a központi vezérlő, hogy éppen milyen égés zajlik a motorban. Ha kopogásos égés van, akkor visszavesz az előgyújtásból. Illetve addig emeli az előgyújtás értékét, amíg kopogásos égést nem tapasztal.

Link to comment
Megosztás:

Kopogásszenzor. Figyeli a motor hangjait. Ennek a szenzornak a jelei alapján tudja a központi vezérlő, hogy éppen milyen égés zajlik a motorban. Ha kopogásos égés van, akkor visszavesz az előgyújtásból. Illetve addig emeli az előgyújtás értékét, amíg kopogásos égést nem tapasztal.

köszi a segítséget! :-D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok gondolkodás és számolgatás után, úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt a hidrotőkéknek,és megpróbálom kitisztítani,legrosszabb esetben kicserélni őket.

Kérdésem az lenne, hogy nem tud valaki egy kis utasítást adni, hogyan is lehet ezeket kiszedni-cserélni? Ha jól tudom elegendő "csak" a szelepfedelet levenni ehhez. A GYIK-ben talált leírás a tőkékről, megfelel az X14NZ-ben lévő tőkékhez is? Így képen mintha másabb lenne... Ha nem tisztítható ez, vagy felesleges és inkább csere kapásból?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok gondolkodás és számolgatás után, úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt a hidrotőkéknek,és megpróbálom kitisztítani,legrosszabb esetben kicserélni őket.

Kérdésem az lenne, hogy nem tud valaki egy kis utasítást adni, hogyan is lehet ezeket kiszedni-cserélni? Ha jól tudom elegendő "csak" a szelepfedelet levenni ehhez. A GYIK-ben talált leírás a tőkékről, megfelel az X14NZ-ben lévő tőkékhez is? Így képen mintha másabb lenne... Ha nem tisztítható ez, vagy felesleges és inkább csere kapásból?

Köszönöm!

Ki lehet szedni őket úgy is ha csak a szelepfedelet veszed le, a szeleprugót le kell nyomni, lepiszkálni a himbát és kihúzható csipesszel a tőke. Közben a motor forgatni kell mondjuk az egyik megemelt első kerékkel 4.-ben hogy a bütykök ne legyenek útban a tengelyen és az adott himbához tartozó szelep zárva legyen. Jó móka, kellemes fél napos elfoglaltság. Tisztítani mindegyiket ehet szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ki lehet szedni őket úgy is ha csak a szelepfedelet veszed le, a szeleprugót le kell nyomni, lepiszkálni a himbát és kihúzható csipesszel a tőke. Közben a motor forgatni kell mondjuk az egyik megemelt első kerékkel 4.-ben hogy a bütykök ne legyenek útban a tengelyen és az adott himbához tartozó szelep zárva legyen. Jó móka, kellemes fél napos elfoglaltság. Tisztítani mindegyiket ehet szerintem.

Köszi a tippet... Csak még ilyesmit sose csináltam, ezért a kérdés hogyan is kell. Őszintén szólva kicsit félek tőle, hogy ilyen jellegű munkába otthon bele merjek-e fogni. Műszaki érzék van, sokmindent megcsináltam már az autón.

Meg lehet otthon csinálni vagy kell hozzá valami spéci szerszám? Szted a hidrotőkén kívül mást érdemes és kell cserélni, vagy elegendő ezt?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet... Csak még ilyesmit sose csináltam, ezért a kérdés hogyan is kell. Őszintén szólva kicsit félek tőle, hogy ilyen jellegű munkába otthon bele merjek-e fogni. Műszaki érzék van, sokmindent megcsináltam már az autón.

Meg lehet otthon csinálni vagy kell hozzá valami spéci szerszám? Szted a hidrotőkén kívül mást érdemes és kell cserélni, vagy elegendő ezt?

Köszi!

Igazából nem tudom van-e hozzá gyári szerszám , nekünk másodszorra sikerült egyet gyártani nem volt tökéletes, de lehetett használni. Ekkora bontással csak tőkét lehet cserélni mást nem...az meg úgyis csak utána derül ki, ez elegendő volt-e.

1222595-20131019-SDo3BA.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

olyan mitől lehet (x14nz), hogy néha már melegen is teszem át mondjuk 2.ból 3.-ba és 2 másodpercre nagyon kicsi rángás-torpanás majd megindul? mol és omv-nél tankolok általában elképzelhető, hogy benzin gagyi nagyon? esetleg valami kicsibb hosszab úton megkéne hajtani mert elege lett a csakvárosból?:)

Link to comment
Megosztás:

olyan mitől lehet (x14nz), hogy néha már melegen is teszem át mondjuk 2.ból 3.-ba és 2 másodpercre nagyon kicsi rángás-torpanás majd megindul? mol és omv-nél tankolok általában elképzelhető, hogy benzin gagyi nagyon? esetleg valami kicsibb hosszab úton megkéne hajtani mert elege lett a csakvárosból? :)

Valószínű csak ki kellene "kormolni" egy kicsit. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

olyan mitől lehet (x14nz), hogy néha már melegen is teszem át mondjuk 2.ból 3.-ba és 2 másodpercre nagyon kicsi rángás-torpanás majd megindul? mol és omv-nél tankolok általában elképzelhető, hogy benzin gagyi nagyon? esetleg valami kicsibb hosszab úton megkéne hajtani mert elege lett a csakvárosból? :)

Mekkora fordulatszámnál váltasz?

Link to comment
Megosztás:

nem nagyon pöregtem de nemtudom megmondani mivel nincs fordulatszámmérőm. ha tippelnem kéne 2500 hangra de csak tipp tényleg. De rajtam kívül Anyám is vezette és ő is észrevette 1x indulás után pár perccel, nem hiszem, hogy a mi váltási technikánk romlott el:D

Akár a kuplung tárcsa hibája is okozhat váltás utáni rángást, de így távgyógyítva ezt nem lehet megállapítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na ez az, hogy nem látok rajtuk semmit sem és azt sem tudom gyáriak-e!

Honnan tudom hogy 4 lyukú-e és hol van rajta 4 lyuk?

Arra próbáltam célozni, hogy ha megmondod a cikkszámot, akkor valaki megnézi neked, hogy melyik fajta. Amúgy a szórásképük lehet eltérő és a sebességük (ha így mondják).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.