Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

szívósor alatt milyen érzékelő,jelado van? x16szr

Nem a kétvezetékes vízhőfok jeladó?

Segítséget szeretnék kérni!

Rendelkezem egy Opel Astra F 1.6 16v ECOTEC.

Folyamatosan világit a Motordiagnosztikai visszajelző és amikor felvillan elkezd dadogni a motor! de mikor nem világit akkor semmi baja nincs se egy dadogás se egy megtorpanás semmi, kizárólag csak akkor mikor felvillan a motordiagnosztika!

Vajon mi lehet a baja ebben szeretnék segítséget kérni! Köszönöm előre is!

Ki lehet villogtatni a hibát:http://www.opel-magazin.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=427&Itemid=105

Link to comment
Megosztás:

köszi, ennek a csatija nem volt osszedugva :-S ám ez mit figyel?

Kopogásszenzor. Figyeli a motor hangjait. Ennek a szenzornak a jelei alapján tudja a központi vezérlő, hogy éppen milyen égés zajlik a motorban. Ha kopogásos égés van, akkor visszavesz az előgyújtásból. Illetve addig emeli az előgyújtás értékét, amíg kopogásos égést nem tapasztal.

Link to comment
Megosztás:

Kopogásszenzor. Figyeli a motor hangjait. Ennek a szenzornak a jelei alapján tudja a központi vezérlő, hogy éppen milyen égés zajlik a motorban. Ha kopogásos égés van, akkor visszavesz az előgyújtásból. Illetve addig emeli az előgyújtás értékét, amíg kopogásos égést nem tapasztal.

köszi a segítséget! :-D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok gondolkodás és számolgatás után, úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt a hidrotőkéknek,és megpróbálom kitisztítani,legrosszabb esetben kicserélni őket.

Kérdésem az lenne, hogy nem tud valaki egy kis utasítást adni, hogyan is lehet ezeket kiszedni-cserélni? Ha jól tudom elegendő "csak" a szelepfedelet levenni ehhez. A GYIK-ben talált leírás a tőkékről, megfelel az X14NZ-ben lévő tőkékhez is? Így képen mintha másabb lenne... Ha nem tisztítható ez, vagy felesleges és inkább csere kapásból?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok gondolkodás és számolgatás után, úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt a hidrotőkéknek,és megpróbálom kitisztítani,legrosszabb esetben kicserélni őket.

Kérdésem az lenne, hogy nem tud valaki egy kis utasítást adni, hogyan is lehet ezeket kiszedni-cserélni? Ha jól tudom elegendő "csak" a szelepfedelet levenni ehhez. A GYIK-ben talált leírás a tőkékről, megfelel az X14NZ-ben lévő tőkékhez is? Így képen mintha másabb lenne... Ha nem tisztítható ez, vagy felesleges és inkább csere kapásból?

Köszönöm!

Ki lehet szedni őket úgy is ha csak a szelepfedelet veszed le, a szeleprugót le kell nyomni, lepiszkálni a himbát és kihúzható csipesszel a tőke. Közben a motor forgatni kell mondjuk az egyik megemelt első kerékkel 4.-ben hogy a bütykök ne legyenek útban a tengelyen és az adott himbához tartozó szelep zárva legyen. Jó móka, kellemes fél napos elfoglaltság. Tisztítani mindegyiket ehet szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ki lehet szedni őket úgy is ha csak a szelepfedelet veszed le, a szeleprugót le kell nyomni, lepiszkálni a himbát és kihúzható csipesszel a tőke. Közben a motor forgatni kell mondjuk az egyik megemelt első kerékkel 4.-ben hogy a bütykök ne legyenek útban a tengelyen és az adott himbához tartozó szelep zárva legyen. Jó móka, kellemes fél napos elfoglaltság. Tisztítani mindegyiket ehet szerintem.

Köszi a tippet... Csak még ilyesmit sose csináltam, ezért a kérdés hogyan is kell. Őszintén szólva kicsit félek tőle, hogy ilyen jellegű munkába otthon bele merjek-e fogni. Műszaki érzék van, sokmindent megcsináltam már az autón.

Meg lehet otthon csinálni vagy kell hozzá valami spéci szerszám? Szted a hidrotőkén kívül mást érdemes és kell cserélni, vagy elegendő ezt?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet... Csak még ilyesmit sose csináltam, ezért a kérdés hogyan is kell. Őszintén szólva kicsit félek tőle, hogy ilyen jellegű munkába otthon bele merjek-e fogni. Műszaki érzék van, sokmindent megcsináltam már az autón.

Meg lehet otthon csinálni vagy kell hozzá valami spéci szerszám? Szted a hidrotőkén kívül mást érdemes és kell cserélni, vagy elegendő ezt?

Köszi!

Igazából nem tudom van-e hozzá gyári szerszám , nekünk másodszorra sikerült egyet gyártani nem volt tökéletes, de lehetett használni. Ekkora bontással csak tőkét lehet cserélni mást nem...az meg úgyis csak utána derül ki, ez elegendő volt-e.

1222595-20131019-SDo3BA.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

olyan mitől lehet (x14nz), hogy néha már melegen is teszem át mondjuk 2.ból 3.-ba és 2 másodpercre nagyon kicsi rángás-torpanás majd megindul? mol és omv-nél tankolok általában elképzelhető, hogy benzin gagyi nagyon? esetleg valami kicsibb hosszab úton megkéne hajtani mert elege lett a csakvárosból?:)

Link to comment
Megosztás:

olyan mitől lehet (x14nz), hogy néha már melegen is teszem át mondjuk 2.ból 3.-ba és 2 másodpercre nagyon kicsi rángás-torpanás majd megindul? mol és omv-nél tankolok általában elképzelhető, hogy benzin gagyi nagyon? esetleg valami kicsibb hosszab úton megkéne hajtani mert elege lett a csakvárosból? :)

Valószínű csak ki kellene "kormolni" egy kicsit. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

olyan mitől lehet (x14nz), hogy néha már melegen is teszem át mondjuk 2.ból 3.-ba és 2 másodpercre nagyon kicsi rángás-torpanás majd megindul? mol és omv-nél tankolok általában elképzelhető, hogy benzin gagyi nagyon? esetleg valami kicsibb hosszab úton megkéne hajtani mert elege lett a csakvárosból? :)

Mekkora fordulatszámnál váltasz?

Link to comment
Megosztás:

nem nagyon pöregtem de nemtudom megmondani mivel nincs fordulatszámmérőm. ha tippelnem kéne 2500 hangra de csak tipp tényleg. De rajtam kívül Anyám is vezette és ő is észrevette 1x indulás után pár perccel, nem hiszem, hogy a mi váltási technikánk romlott el:D

Akár a kuplung tárcsa hibája is okozhat váltás utáni rángást, de így távgyógyítva ezt nem lehet megállapítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na ez az, hogy nem látok rajtuk semmit sem és azt sem tudom gyáriak-e!

Honnan tudom hogy 4 lyukú-e és hol van rajta 4 lyuk?

Arra próbáltam célozni, hogy ha megmondod a cikkszámot, akkor valaki megnézi neked, hogy melyik fajta. Amúgy a szórásképük lehet eltérő és a sebességük (ha így mondják).

Link to comment
Megosztás:

Sejettem, csak azért írtam ide hátha valami gyakori betegség vagy tipushiba ennél a motornál de úgy tűnik nem az.

Nagyon sok oka lehet neki, akár egy apróság akár komolyabb, ezért nem lehet így megmondani, és nincs értelme elkezdeni találgatni és végigzongorázni az összes lehetőséget.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.