Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Ismét a hengerfej felújításról kérdeznék (a hidrotőke csattogás valamint a vélhetően szelepszár szimmering kopás miatti füstölés miatt gondoltam erre). A következőkön kívül mit érdemes még cserélni, illetve munkákat elvégezni? Az autó: 2002-es, X14NZ

Alapanyagok:

  • Hengerfejcsavar - Ident Opel
  • Hidrotőke OHC 8V - Automega
  • Szelephimba - Automega
  • Szelepszár Szimmering - Ident Opel
  • Tűzkarika - Ident Opel
  • Szívósor tömítés - Automega
  • Kipufogósor tömítés - Elring
  • Vezérműszimmering - Elring
  • Szelepfedél tömítés - Elring
  • Hengerfejtömítés - Reinz

Munkálatok:

  • hengerfej szétszerelése
  • hiba megállapítása
  • szelepköszörülés
  • szelepfészek marás
  • szelepcsiszolás
  • síklapolás
  • tisztítás
  • szelepszár szimmering csere
  • rugó-ékek összeszerelése
  • a hidrotőkék cseréje
  • Próbanyomás

A megnevezett márkákat ismeri valaki? Jó minőségűek? Abból mi igaz, hogy ilyen korban és futásteljesítménynél (~243ezer km) a felújítás után megnőhet az olajfogyasztás stb...

Tudna valaki ajánlani megbízható műhelyt a fenti munkára Budapesten, esetleg Hatvan környékén? Esetleg ismeri valaki Csergőéket mint szervízt, a Szendrei Gépműhelyt vagy az SDS Autó - Opel Szervízt? Egyéb ajánlatok?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a hengerfej felújításról kérdeznék (a hidrotőke csattogás valamint a vélhetően szelepszár szimmering kopás miatti füstölés miatt gondoltam erre). A következőkön kívül mit érdemes még cserélni, illetve munkákat elvégezni? Az autó: 2002-es, X14NZ

Alapanyagok:

  • Hengerfejcsavar - Ident Opel
  • Hidrotőke OHC 8V - Automega
  • Szelephimba - Automega
  • Szelepszár Szimmering - Ident Opel
  • Tűzkarika - Ident Opel
  • Szívósor tömítés - Automega
  • Kipufogósor tömítés - Elring
  • Vezérműszimmering - Elring
  • Szelepfedél tömítés - Elring
  • Hengerfejtömítés - Reinz

Munkálatok:

  • hengerfej szétszerelése
  • hiba megállapítása
  • szelepköszörülés
  • szelepfészek marás
  • szelepcsiszolás
  • síklapolás
  • tisztítás
  • szelepszár szimmering csere
  • rugó-ékek összeszerelése
  • a hidrotőkék cseréje
  • Próbanyomás

A megnevezett márkákat ismeri valaki? Jó minőségűek? Abból mi igaz, hogy ilyen korban és futásteljesítménynél (~243ezer km) a felújítás után megnőhet az olajfogyasztás stb...

Tudna valaki ajánlani megbízható műhelyt a fenti munkára Budapesten, esetleg Hatvan környékén? Esetleg ismeri valaki Csergőéket mint szervízt, a Szendrei Gépműhelyt vagy az SDS Autó - Opel Szervízt? Egyéb ajánlatok?

Köszönöm!

Őket szokták ajánlani: http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a hengerfej felújításról kérdeznék (a hidrotőke csattogás valamint a vélhetően szelepszár szimmering kopás miatti füstölés miatt gondoltam erre). A következőkön kívül mit érdemes még cserélni, illetve munkákat elvégezni? Az autó: 2002-es, X14NZ

Ha hozzányúlnak a hf-hez akkor már új szelepek és új szelepvezetők. A szelepszár szimmeringet túl szokták misztifikálni,ha csak azok kemények mint a beton és a vezetőkben nem lógnak a szelepek,akkor néhány deci/1000km olajfogyasztást okozhat.

Ha cserélni kell himbákat,akkor veztengelyt is,mivel együtt kopnak. Ha nem kopott akkor nem kell cserélni.

8szelelpes hidrotőkéket elég szétszedni és megtisztítani alaposan ha csak zajosak.

Ahogy fogalmaztál "vélhetően" az okozza az olajfogyasztást,de könnyen lehet gyűrű probléma is.

Szvsz ha mondjuk egy Detomaso Pantera motorról lenne szó,akkor érdemes lehet szétborítani és felújítással próbálkozni,de mivel 100ekm alatti futású ilyen motort lehet kapni majdnem vasáron,így szerintem nem érdemes kínlódni vele.

Link to comment
Megosztás:

Ha hozzányúlnak a hf-hez akkor már új szelepek és új szelepvezetők. A szelepszár szimmeringet túl szokták misztifikálni,ha csak azok kemények mint a beton és a vezetőkben nem lógnak a szelepek,akkor néhány deci/1000km olajfogyasztást okozhat.

Ha cserélni kell himbákat,akkor veztengelyt is,mivel együtt kopnak. Ha nem kopott akkor nem kell cserélni.

8szelelpes hidrotőkéket elég szétszedni és megtisztítani alaposan ha csak zajosak.

Ahogy fogalmaztál "vélhetően" az okozza az olajfogyasztást,de könnyen lehet gyűrű probléma is.

Szvsz ha mondjuk egy Detomaso Pantera motorról lenne szó,akkor érdemes lehet szétborítani és felújítással próbálkozni,de mivel 100ekm alatti futású ilyen motort lehet kapni majdnem vasáron,így szerintem nem érdemes kínlódni vele.

Persze! Amit egy nyugdíjas orvos csak hétvégi kirándulásokra használt.... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Persze! Amit egy nyugdíjas orvos csak hétvégi kirándulásokra használt.... :omg:

Annyi van belőle mint a szemét. Aki motort vesz, az nem ilyeneket vesz, viszont amik bontásra kerülnek, 80%-ban ezzel vannak megáldva :D Jó 14nz-t kb egy síkolás-beköszörülés árából meg lehet kapni, de a generál árából évente tehet bele másikat amíg meg van az autó :D

Link to comment
Megosztás:

Én c16se-t vettem komplett autóval, 130-160 ezerrel, 116 euroért. A motorba azóta beletekertem 30.000-et, és úgy tűnik hogy tényleg csak annyi volt benne, belenézve is szép belül. (hozzáteszem kívülről olyan szinten rozsdás volt, hogy az hihetetlen, én ilyen opel motort még nem láttam ami ennyire száraz lett volna kívülről, még a karter is rozsdásodott)

Link to comment
Megosztás:

No, mivel válaszra sem méltattatok, vagy túl nehezet kérdeztem, megpróbáltam utánajárni a problémának(melegedés közben egy ponton fuldoklás). Kontakthibát próbáltam kizárni, sikertelenül. Kivettem a motorhőfok-jeladót, és elkezdtem melegíteni egy tál vízben. 7-800Ohm magasságában megkergült, hirtelen több ezret is mutatott, ugrándozott össze-vissza tartományon kívül. Aztán ahogy melegedett tovább, 400Ohm alatt visszaállt, és szépen csökkent tovább. Lehűtéskor nem volt hiba. Még egy második próbát is csinálok majd. Egyelőre egy utángyárit raktam a helyére, de sosem használtam, mert kicsit magasabb értékeket mutat, mint az eredeti, pl. 3 helyett 6kOhm ugyanazon a hőmérékleten, pedig új. Biztos gagyi.

Ellenőrizni viszont egyelőre nem tudom, mert nem megyek sehova, alapjáraton lassan melegedő motornál meg persze, hogy nem jelentkezik a probléma. Egyelőre más értelmét nem látom az ilyen jellegű hibának.

Ettől függetlenül mióta megvan a gép, még sosem működött ilyen jól a motor. Évekig szenvedtem a hidegben nehezebben indulással, valószínűleg a haldokló AC miatt volt. Szintén lassított az indítózáson a nyomástartó szelep hibája, most csak néha engedi el a benzint, 14k-t egyelőre sajnálok egy újra. Most, ha nem bohóckodna 2km után, egy szavam sem lenne.

Azt meg nem is tudom, hogy áldás, vagy átok, hogy lóvé, szervíz, segítség, és tudás nélkül magamnak kell mindig kitalálni, hogy épp mi fáj a gépnek. Legalább egy kicsivel mindig okosabb vagyok.

Link to comment
Megosztás:

No, mivel válaszra sem méltattatok, vagy túl nehezet kérdeztem, megpróbáltam utánajárni a problémának(melegedés közben egy ponton fuldoklás). Kontakthibát próbáltam kizárni, sikertelenül. Kivettem a motorhőfok-jeladót, és elkezdtem melegíteni egy tál vízben. 7-800Ohm magasságában megkergült, hirtelen több ezret is mutatott, ugrándozott össze-vissza tartományon kívül. Aztán ahogy melegedett tovább, 400Ohm alatt visszaállt, és szépen csökkent tovább. Lehűtéskor nem volt hiba. Még egy második próbát is csinálok majd. Egyelőre egy utángyárit raktam a helyére, de sosem használtam, mert kicsit magasabb értékeket mutat, mint az eredeti, pl. 3 helyett 6kOhm ugyanazon a hőmérékleten, pedig új. Biztos gagyi.

Ellenőrizni viszont egyelőre nem tudom, mert nem megyek sehova, alapjáraton lassan melegedő motornál meg persze, hogy nem jelentkezik a probléma. Egyelőre más értelmét nem látom az ilyen jellegű hibának.

Ettől függetlenül mióta megvan a gép, még sosem működött ilyen jól a motor. Évekig szenvedtem a hidegben nehezebben indulással, valószínűleg a haldokló AC miatt volt. Szintén lassított az indítózáson a nyomástartó szelep hibája, most csak néha engedi el a benzint, 14k-t egyelőre sajnálok egy újra. Most, ha nem bohóckodna 2km után, egy szavam sem lenne.

Azt meg nem is tudom, hogy áldás, vagy átok, hogy lóvé, szervíz, segítség, és tudás nélkül magamnak kell mindig kitalálni, hogy épp mi fáj a gépnek. Legalább egy kicsivel mindig okosabb vagyok.

Úgy tudom lehet kapni benzin és olajálló visszacsapó szelepet azt is tehetsz a pumpa után a csőbe és akkor nem kell AC-t cserélni. Azt meg hogy egyedül csinálod sose bánd, szép dolog az önállóság.

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__%C3%9Czemanyagcs%C5%91+%7C+el%C5%91sz%C5%B1r%C5%91k__Visszafoly%C3%A1s+g%C3%A1tl%C3%B3

Link to comment
Megosztás:

zotya975, on 17 Oct 2013 - 7:36 PM, said:

Úgy tudom lehet kapni benzin és olajálló visszacsapó szelepet azt is tehetsz a pumpa után a csőbe és akkor nem kell AC-t cserélni.

Visszacsapó benn van már rég. Mikor még azt hittem az a gond. AC-t cserélni kellett, mert végelgyengült, már beindulni sem tudott, de a korábbi problémák abból adódtak, hogy alig pisilt, nem volt elég nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg táblázatból, hogy milyen hőmérsékletnél milyen ellenállásúnak kellene lennie, mert ha az eredetihez hasonlítasz, könnyen becsaphat! Valamennyi eltérés megengedett, nem a pontos érték, inkább a tendencia a mérvadó. Ha valamely tartományban bizonytalan a szenzor, akkor az összes tartományban is csinálhatja -> kuka :)
Akárhogyis, de ezek lassan tizen-huszonéves autók, kell velük foglalkozni. Ki-ki szükségből, más pedig kedvtelésből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Most egy pár hete hallok fura hangot a motortérből(x14nz), olyan mintha a vízpumpa zörögne vagy laza lenne a szíj nemtudom de a szerelő szerint semmi pedig 10percig bőgettük a motort. Vezérlés 2éve volt cserélve kb és nem sokat megyek. Alapjáraton is hallom de ha ürsebe felbőgetem és esik le kicsit jobban hallatszik persze csak ha lehúzott ablaknál azt figyelem de akkor is. Lehet csak öregszik a motor és túlparázom? :) Egyébként 11 éves múlt a kocsi és első tulajos megkímélt kevés km-es azért nem értem. Valakinek valami ötlet mi az a hang? A hangon kívül mást nem vettem észre "jól" megy a kocsi. Olajat 2 hete cseréltek rajta. A hang még azzelőtt jött.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Most egy pár hete hallok fura hangot a motortérből(x14nz), olyan mintha a vízpumpa zörögne vagy laza lenne a szíj nemtudom de a szerelő szerint semmi pedig 10percig bőgettük a motort. Vezérlés 2éve volt cserélve kb és nem sokat megyek. Alapjáraton is hallom de ha ürsebe felbőgetem és esik le kicsit jobban hallatszik persze csak ha lehúzott ablaknál azt figyelem de akkor is. Lehet csak öregszik a motor és túlparázom? :) Egyébként 11 éves múlt a kocsi és első tulajos megkímélt kevés km-es azért nem értem. Valakinek valami ötlet mi az a hang? A hangon kívül mást nem vettem észre "jól" megy a kocsi. Olajat 2 hete cseréltek rajta. A hang még azzelőtt jött.

Nekem volt ilyen kis zörgés, és pont a vízpumpa csinálta. Másik szerelőt próbálj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha lehet még 2 kérdésem, hogy milyen levegőszűrőt ajánlotok bele és letudná-e valaki írni annak cseréjét? :D csak kipattintom a házból és be az új a régi helyett vagy valami olaj is kell rá ilyesmi? :D

Rendes papírszűrőt, a gyári házba. Azt nem kell olajozgatni, meg takarítani sem. Olajcserénél kib.szod belőle, és dobod bele az újat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.