FPepe Elküldve Október15, 2013 Megoszt Elküldve Október15, 2013 Sziasztok! Ismét a hengerfej felújításról kérdeznék (a hidrotőke csattogás valamint a vélhetően szelepszár szimmering kopás miatti füstölés miatt gondoltam erre). A következőkön kívül mit érdemes még cserélni, illetve munkákat elvégezni? Az autó: 2002-es, X14NZ Alapanyagok: Hengerfejcsavar - Ident Opel Hidrotőke OHC 8V - Automega Szelephimba - Automega Szelepszár Szimmering - Ident Opel Tűzkarika - Ident Opel Szívósor tömítés - Automega Kipufogósor tömítés - Elring Vezérműszimmering - Elring Szelepfedél tömítés - Elring Hengerfejtömítés - Reinz Munkálatok: hengerfej szétszerelése hiba megállapítása szelepköszörülés szelepfészek marás szelepcsiszolás síklapolás tisztítás szelepszár szimmering csere rugó-ékek összeszerelése a hidrotőkék cseréje Próbanyomás A megnevezett márkákat ismeri valaki? Jó minőségűek? Abból mi igaz, hogy ilyen korban és futásteljesítménynél (~243ezer km) a felújítás után megnőhet az olajfogyasztás stb... Tudna valaki ajánlani megbízható műhelyt a fenti munkára Budapesten, esetleg Hatvan környékén? Esetleg ismeri valaki Csergőéket mint szervízt, a Szendrei Gépműhelyt vagy az SDS Autó - Opel Szervízt? Egyéb ajánlatok? Köszönöm! Őket szokták ajánlani: http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október15, 2013 Megoszt Elküldve Október15, 2013 Ezt hogy érted? A 4db függőleges furatra gondolt. :D Igen, a henger furatokra. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október15, 2013 Megoszt Elküldve Október15, 2013 Sziasztok! Ismét a hengerfej felújításról kérdeznék ... Alapanyagok: Hengerfejcsavar - Ident Opel Hidrotőke OHC 8V - Automega Hidrotőkéből INA-t, ha van rá lehetőséged. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Sziasztok! Ismét a hengerfej felújításról kérdeznék (a hidrotőke csattogás valamint a vélhetően szelepszár szimmering kopás miatti füstölés miatt gondoltam erre). A következőkön kívül mit érdemes még cserélni, illetve munkákat elvégezni? Az autó: 2002-es, X14NZ Ha hozzányúlnak a hf-hez akkor már új szelepek és új szelepvezetők. A szelepszár szimmeringet túl szokták misztifikálni,ha csak azok kemények mint a beton és a vezetőkben nem lógnak a szelepek,akkor néhány deci/1000km olajfogyasztást okozhat. Ha cserélni kell himbákat,akkor veztengelyt is,mivel együtt kopnak. Ha nem kopott akkor nem kell cserélni. 8szelelpes hidrotőkéket elég szétszedni és megtisztítani alaposan ha csak zajosak. Ahogy fogalmaztál "vélhetően" az okozza az olajfogyasztást,de könnyen lehet gyűrű probléma is. Szvsz ha mondjuk egy Detomaso Pantera motorról lenne szó,akkor érdemes lehet szétborítani és felújítással próbálkozni,de mivel 100ekm alatti futású ilyen motort lehet kapni majdnem vasáron,így szerintem nem érdemes kínlódni vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Én sosem töltenék semmilyen trutyit sehová, hogy tömítsen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Ha hozzányúlnak a hf-hez akkor már új szelepek és új szelepvezetők. A szelepszár szimmeringet túl szokták misztifikálni,ha csak azok kemények mint a beton és a vezetőkben nem lógnak a szelepek,akkor néhány deci/1000km olajfogyasztást okozhat. Ha cserélni kell himbákat,akkor veztengelyt is,mivel együtt kopnak. Ha nem kopott akkor nem kell cserélni. 8szelelpes hidrotőkéket elég szétszedni és megtisztítani alaposan ha csak zajosak. Ahogy fogalmaztál "vélhetően" az okozza az olajfogyasztást,de könnyen lehet gyűrű probléma is. Szvsz ha mondjuk egy Detomaso Pantera motorról lenne szó,akkor érdemes lehet szétborítani és felújítással próbálkozni,de mivel 100ekm alatti futású ilyen motort lehet kapni majdnem vasáron,így szerintem nem érdemes kínlódni vele. Persze! Amit egy nyugdíjas orvos csak hétvégi kirándulásokra használt.... :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Persze! Amit egy nyugdíjas orvos csak hétvégi kirándulásokra használt.... :omg: Annyi van belőle mint a szemét. Aki motort vesz, az nem ilyeneket vesz, viszont amik bontásra kerülnek, 80%-ban ezzel vannak megáldva :D Jó 14nz-t kb egy síkolás-beköszörülés árából meg lehet kapni, de a generál árából évente tehet bele másikat amíg meg van az autó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Persze! Amit egy nyugdíjas orvos csak hétvégi kirándulásokra használt.... :omg:Pedig hány ilyet vettünk anno... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Persze! Amit egy nyugdíjas orvos csak hétvégi kirándulásokra használt.... :omg: 60e-ért vettem tavaly ugyanennyi mérföldet futott x16szr-t egy vauxhall astra g-ből. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Én c16se-t vettem komplett autóval, 130-160 ezerrel, 116 euroért. A motorba azóta beletekertem 30.000-et, és úgy tűnik hogy tényleg csak annyi volt benne, belenézve is szép belül. (hozzáteszem kívülről olyan szinten rozsdás volt, hogy az hihetetlen, én ilyen opel motort még nem láttam ami ennyire száraz lett volna kívülről, még a karter is rozsdásodott) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 És még rám mondták hogy fejben szerelő.... :omg: Hengerfej felújíttás...miért is kell cserélni mindenképpen a szelepet ha a szelepülék benzinnel feltöltve nem ereszt át. jó én tényleg nem értek hozzá na. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Mert a tányér beköszörülésének és a fészek letisztításának köze nincs az olajfogyasztáshoz. Billegnek a szelepek mint légy a sz@ron az a probléma ha felül jut be az olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Mert a tányér beköszörülésének és a fészek letisztításának köze nincs az olajfogyasztáshoz. Billegnek a szelepek mint légy a sz@ron az a probléma ha felül jut be az olaj. Aha..én nem értek hozzá... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve Október17, 2013 Megoszt Elküldve Október17, 2013 No, mivel válaszra sem méltattatok, vagy túl nehezet kérdeztem, megpróbáltam utánajárni a problémának(melegedés közben egy ponton fuldoklás). Kontakthibát próbáltam kizárni, sikertelenül. Kivettem a motorhőfok-jeladót, és elkezdtem melegíteni egy tál vízben. 7-800Ohm magasságában megkergült, hirtelen több ezret is mutatott, ugrándozott össze-vissza tartományon kívül. Aztán ahogy melegedett tovább, 400Ohm alatt visszaállt, és szépen csökkent tovább. Lehűtéskor nem volt hiba. Még egy második próbát is csinálok majd. Egyelőre egy utángyárit raktam a helyére, de sosem használtam, mert kicsit magasabb értékeket mutat, mint az eredeti, pl. 3 helyett 6kOhm ugyanazon a hőmérékleten, pedig új. Biztos gagyi. Ellenőrizni viszont egyelőre nem tudom, mert nem megyek sehova, alapjáraton lassan melegedő motornál meg persze, hogy nem jelentkezik a probléma. Egyelőre más értelmét nem látom az ilyen jellegű hibának. Ettől függetlenül mióta megvan a gép, még sosem működött ilyen jól a motor. Évekig szenvedtem a hidegben nehezebben indulással, valószínűleg a haldokló AC miatt volt. Szintén lassított az indítózáson a nyomástartó szelep hibája, most csak néha engedi el a benzint, 14k-t egyelőre sajnálok egy újra. Most, ha nem bohóckodna 2km után, egy szavam sem lenne. Azt meg nem is tudom, hogy áldás, vagy átok, hogy lóvé, szervíz, segítség, és tudás nélkül magamnak kell mindig kitalálni, hogy épp mi fáj a gépnek. Legalább egy kicsivel mindig okosabb vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október17, 2013 Megoszt Elküldve Október17, 2013 No, mivel válaszra sem méltattatok, vagy túl nehezet kérdeztem, megpróbáltam utánajárni a problémának(melegedés közben egy ponton fuldoklás). Kontakthibát próbáltam kizárni, sikertelenül. Kivettem a motorhőfok-jeladót, és elkezdtem melegíteni egy tál vízben. 7-800Ohm magasságában megkergült, hirtelen több ezret is mutatott, ugrándozott össze-vissza tartományon kívül. Aztán ahogy melegedett tovább, 400Ohm alatt visszaállt, és szépen csökkent tovább. Lehűtéskor nem volt hiba. Még egy második próbát is csinálok majd. Egyelőre egy utángyárit raktam a helyére, de sosem használtam, mert kicsit magasabb értékeket mutat, mint az eredeti, pl. 3 helyett 6kOhm ugyanazon a hőmérékleten, pedig új. Biztos gagyi. Ellenőrizni viszont egyelőre nem tudom, mert nem megyek sehova, alapjáraton lassan melegedő motornál meg persze, hogy nem jelentkezik a probléma. Egyelőre más értelmét nem látom az ilyen jellegű hibának. Ettől függetlenül mióta megvan a gép, még sosem működött ilyen jól a motor. Évekig szenvedtem a hidegben nehezebben indulással, valószínűleg a haldokló AC miatt volt. Szintén lassított az indítózáson a nyomástartó szelep hibája, most csak néha engedi el a benzint, 14k-t egyelőre sajnálok egy újra. Most, ha nem bohóckodna 2km után, egy szavam sem lenne. Azt meg nem is tudom, hogy áldás, vagy átok, hogy lóvé, szervíz, segítség, és tudás nélkül magamnak kell mindig kitalálni, hogy épp mi fáj a gépnek. Legalább egy kicsivel mindig okosabb vagyok. Úgy tudom lehet kapni benzin és olajálló visszacsapó szelepet azt is tehetsz a pumpa után a csőbe és akkor nem kell AC-t cserélni. Azt meg hogy egyedül csinálod sose bánd, szép dolog az önállóság. http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__%C3%9Czemanyagcs%C5%91+%7C+el%C5%91sz%C5%B1r%C5%91k__Visszafoly%C3%A1s+g%C3%A1tl%C3%B3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
CooperGsi Elküldve Október17, 2013 Megoszt Elküldve Október17, 2013 Üdv! tudnátok segíteni ? van egí 2.5 v.6 ecotec blokkom, nem tudtok egy bekötési rajzot adni ,vagy valami infot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve Október17, 2013 Megoszt Elküldve Október17, 2013 zotya975, on 17 Oct 2013 - 7:36 PM, said: Úgy tudom lehet kapni benzin és olajálló visszacsapó szelepet azt is tehetsz a pumpa után a csőbe és akkor nem kell AC-t cserélni. Visszacsapó benn van már rég. Mikor még azt hittem az a gond. AC-t cserélni kellett, mert végelgyengült, már beindulni sem tudott, de a korábbi problémák abból adódtak, hogy alig pisilt, nem volt elég nyomás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Nézd meg táblázatból, hogy milyen hőmérsékletnél milyen ellenállásúnak kellene lennie, mert ha az eredetihez hasonlítasz, könnyen becsaphat! Valamennyi eltérés megengedett, nem a pontos érték, inkább a tendencia a mérvadó. Ha valamely tartományban bizonytalan a szenzor, akkor az összes tartományban is csinálhatja -> kuka :) Akárhogyis, de ezek lassan tizen-huszonéves autók, kell velük foglalkozni. Ki-ki szükségből, más pedig kedvtelésből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisszke Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Sziasztok! Most egy pár hete hallok fura hangot a motortérből(x14nz), olyan mintha a vízpumpa zörögne vagy laza lenne a szíj nemtudom de a szerelő szerint semmi pedig 10percig bőgettük a motort. Vezérlés 2éve volt cserélve kb és nem sokat megyek. Alapjáraton is hallom de ha ürsebe felbőgetem és esik le kicsit jobban hallatszik persze csak ha lehúzott ablaknál azt figyelem de akkor is. Lehet csak öregszik a motor és túlparázom? :) Egyébként 11 éves múlt a kocsi és első tulajos megkímélt kevés km-es azért nem értem. Valakinek valami ötlet mi az a hang? A hangon kívül mást nem vettem észre "jól" megy a kocsi. Olajat 2 hete cseréltek rajta. A hang még azzelőtt jött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Sziasztok! Most egy pár hete hallok fura hangot a motortérből(x14nz), olyan mintha a vízpumpa zörögne vagy laza lenne a szíj nemtudom de a szerelő szerint semmi pedig 10percig bőgettük a motort. Vezérlés 2éve volt cserélve kb és nem sokat megyek. Alapjáraton is hallom de ha ürsebe felbőgetem és esik le kicsit jobban hallatszik persze csak ha lehúzott ablaknál azt figyelem de akkor is. Lehet csak öregszik a motor és túlparázom? :) Egyébként 11 éves múlt a kocsi és első tulajos megkímélt kevés km-es azért nem értem. Valakinek valami ötlet mi az a hang? A hangon kívül mást nem vettem észre "jól" megy a kocsi. Olajat 2 hete cseréltek rajta. A hang még azzelőtt jött. Nekem volt ilyen kis zörgés, és pont a vízpumpa csinálta. Másik szerelőt próbálj. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisszke Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Nekem volt ilyen kis zörgés, és pont a vízpumpa csinálta. Másik szerelőt próbálj. Énis arra tippelek csak nem értem mitől adta meg magát 2 év alatt.. Ennyire rossz neki a városozás? Cserélni kell valószínüleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisszke Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Ha lehet még 2 kérdésem, hogy milyen levegőszűrőt ajánlotok bele és letudná-e valaki írni annak cseréjét?:D csak kipattintom a házból és be az új a régi helyett vagy valami olaj is kell rá ilyesmi?:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Ha lehet még 2 kérdésem, hogy milyen levegőszűrőt ajánlotok bele és letudná-e valaki írni annak cseréjét? :D csak kipattintom a házból és be az új a régi helyett vagy valami olaj is kell rá ilyesmi? :D Rendes papírszűrőt, a gyári házba. Azt nem kell olajozgatni, meg takarítani sem. Olajcserénél kib.szod belőle, és dobod bele az újat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 szívósor alatt milyen érzékelő,jelado van? x16szr Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergő87 Elküldve Október18, 2013 Megoszt Elküldve Október18, 2013 Segítséget szeretnék kérni! Rendelkezem egy Opel Astra F 1.6 16v ECOTEC. Folyamatosan világit a Motordiagnosztikai visszajelző és amikor felvillan elkezd dadogni a motor! de mikor nem világit akkor semmi baja nincs se egy dadogás se egy megtorpanás semmi, kizárólag csak akkor mikor felvillan a motordiagnosztika! Vajon mi lehet a baja ebben szeretnék segítséget kérni! Köszönöm előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts