zotya975 Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 10-12 (inkább 12) szoktam cserélni, és nem Castrol-ra... Mostanában Motul-t rakok bele, de más fajtától is csattog... Sose volt benne No Name szar olaj, mindig márkás, normális minőségű olaj ment bele, és 10-12 ezrenként cserélve volt (új korától a családban van, így ismerem a múltját). Érdemes tőkét cserélni? Okozhat problémát? Füst indításkor? A füstöt indításkor okozhatja szelepszár szimering...ennyire füstöl? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 A füstöt indításkor okozhatja szelepszár szimering...ennyire füstöl? Körülbelül ilyesmi a füst nekem is indításkor, napfényben a tükörben totál látszik pl... A kipufogó végén (krómozott vég van a sportdob végén) egy fekete "megfolyás" is látszik, ez is attól van? Érdemes ezzel foglalkozni? Különösen a csattogó hang idegesít, a környezetben lévő falubeli Astraknak mind gyönyörű hangja van, az enyém eléggé csattog... Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 Körülbelül ilyesmi a füst nekem is indításkor, napfényben a tükörben totál látszik pl... A kipufogó végén (krómozott vég van a sportdob végén) egy fekete "megfolyás" is látszik, ez is attól van? Érdemes ezzel foglalkozni? Különösen a csattogó hang idegesít, a környezetben lévő falubeli Astraknak mind gyönyörű hangja van, az enyém eléggé csattog... Köszi! Lehet hogy a kipufban csapódik le az olaj egy része ami nem égett el... hidrotőkét lehet cserélni nem olyan vészes, én majd tavasszal műszaki előtt cserélem a szelepszár szimeringeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 Lehet hogy a kipufban csapódik le az olaj egy része ami nem égett el... hidrotőkét lehet cserélni nem olyan vészes, én majd tavasszal műszaki előtt cserélem a szelepszár szimeringeket.azt is lehet cserélni fentről? nem kell levenni a hengerfejet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 azt is lehet cserélni fentről? nem kell levenni a hengerfejet? A tőkét lehet, a szimeringet szerintem nem...vagy csak huha nagy szopás árán én inkább leveszem a hengerfejet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 azt is lehet cserélni fentről? nem kell levenni a hengerfejet? Nem lehetetlen, de rendkívül nagy rutint, és türelmet igényel, meg nem ár némi spec szerszám sem. Ami kérdéses, hogy nem tudom mennyire lehet a konkrét motornál hozzáférni a szelepekhez ha fent van a vezérműház. (amit a mai napig nem értem hogy miért így kellett megoldania az opelnek) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Nem lehetetlen, de rendkívül nagy rutint, és türelmet igényel, meg nem ár némi spec szerszám sem. Ami kérdéses, hogy nem tudom mennyire lehet a konkrét motornál hozzáférni a szelepekhez ha fent van a vezérműház. (amit a mai napig nem értem hogy miért így kellett megoldania az opelnek) Hát ahogy nézen c14nz-n és akkor gondolom az összes 8-szelepesnél nagyjából semennyire nem jön le a szeleprugó még ha le is tudnám venni az ékeket... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 S.O.S.!!! A c20xe 4 leömlőjét nagyon át kell alakítani ,hogy rámenjen az x14nz-re??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 S.O.S.!!! A c20xe 4 leömlőjét nagyon át kell alakítani ,hogy rámenjen az x14nz-re??? Sokkal hátrább kerül majd szondád az nem baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Sokkal hátrább kerül majd szondád az nem baj? Nem tudom, azt se hogy ez baj e, meg azt se hogy miként lehetne megoldani... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 S.O.S.!!! A c20xe 4 leömlőjét nagyon át kell alakítani ,hogy rámenjen az x14nz-re??? Szétvág, újraépít történet. ;) Néhány hozzászólás: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1261&p=958983 http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1484&p=885051 Összekötni a katalizátorral többféle módon lehet, akár fix csővel is, nálam ilyen: http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3275 http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3276 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Már kétszer lenyomtak a licitálásban, amikor végre találtam egy SE-hez való 4-2-1 Lexmaul leömlőt. <_< Még keresek egy kicsit, hátha megint felbukkan egy. Ha nem, akkor én is XE-t fűrészelek. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Már kétszer lenyomtak a licitálásban, amikor végre találtam egy SE-hez való 4-2-1 Lexmaul leömlőt. <_< Még keresek egy kicsit, hátha megint felbukkan egy. Ha nem, akkor én is XE-t fűrészelek. :icon1: Mi az előnye egy ilyen leömlőnek? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kanyazsombor Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szevasztok! Az alany: Astra F Caravan 1.6 16V X16XEL 1995 francia gyártmány. A hiba: hidegen nem megy a 2es, 3as Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Mi az előnye egy ilyen leömlőnek? :rolleyes: Állítólag plusz 20 lóerő, tisztább kipuff és beszívás Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szevasztok! Az alany: Astra F Caravan 1.6 16V X16XEL 1995 francia gyártmány. A hiba: hidegen nem megy a 2es, 3as Ellenőrizni lehetne a váltórudazat beállítást. Ha még nem volt a váltóolaj cserélve azt is el lehet végezni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szétvág, újraépít történet. ;) Néhány hozzászólás: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1261&p=958983 http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1484&p=885051 Összekötni a katalizátorral többféle módon lehet, akár fix csővel is, nálam ilyen: http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3275 http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3276 Nagyon szépen köszönöm az infókat!!! De akkor most , hogy van ez a lambda szondás dolog??? Megnéztem mindent, cserélni kell, vagy hova kell rakni? feljebb? Neked hol van? Az xe leömlője másabb mint az se? Segíts kérlek, mert most tudnék venni egy xe leomlőt, de x14nz-m van, ja és a lambda szondát egy éve cseréltem újra! Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Nálam ugyanott maradt a lambda, ahol volt eredetileg, vagyis bele lett hegesztve a perselye a leömlő Y-jába. Így megmaradhat a mostani lambdád. http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3216 A két középső cső Y száránál van a persely : http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3211 A c14se és x14nz leömlő felfogatása azonos, a c20xe-é más. Ezért kell új talpat csinálni és átalakítani a c20xe leömlőt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Nálam ugyanott maradt a lambda, ahol volt eredetileg, vagyis bele lett hegesztve a perselye a leömlő Y-jába. Így megmaradhat a mostani lambdád. http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3216 A két középső cső Y száránál van a persely : http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3211 A c14se és x14nz leömlő felfogatása azonos, a c20xe-é más. Ezért kell új talpat csinálni és átalakítani a c20xe leömlőt. És oda tetted, ahol a 4 :2 lesz ugyi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Mi az előnye egy ilyen leömlőnek? :rolleyes: Állítólag plusz 20 lóerő, tisztább kipuff és beszívás Hogyne, persze. Nyilván. :omg: Amúgy tényleg nz-re minek? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szerintetek mi lehet a gond ? (C14SE) Hidrotőkék ,vagy valami más ? Olajat 400km-el ezelőtt cseréltem előtte enyhébben volt csak hallható. 2-es henger kihagyásra gyanakodva cseréltem gyújtókábelt, aztán gyertyákat kiszedve és elszörnyülködve gyertyákat is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szerintetek mi lehet a gond ? (C14SE) Hidrotőkék ,vagy valami más ? Olajat 400km-el ezelőtt cseréltem előtte enyhébben volt csak hallható. 2-es henger kihagyásra gyanakodva cseréltem gyújtókábelt, aztán gyertyákat kiszedve és elszörnyülködve gyertyákat is. Így neten keresztül ez inkább fémes csattogásnak hallatszik, jobb lenne megmutatni élőben egy hozzáértőnk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Tegnap reggel mentem akkor arra tippelt ,hogy 2-es henger nem megy, csak túl sok munkájuk volt, így otthagyni sem tudtam. Jövő hét elején ismerős viszi majd vissza,mert én már nem leszek itthon. Remélem nem lesz sokba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Tegnap reggel mentem akkor arra tippelt ,hogy 2-es henger nem megy, csak túl sok munkájuk volt, így otthagyni sem tudtam. Jövő hét elején ismerős viszi majd vissza,mert én már nem leszek itthon. Remélem nem lesz sokba. Ha 1 henger nem megy akkor nagyon rázza a bódét és ugye ha lehúzod a gyertyakábelját akkor nincs változás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Persze, gyertya meg kábel csere előtt próbáltam egymás után lehúzkodva is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts