Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Visszaolvastam majdnem az összes oldalt...

több kérdésem is lenne :D

1. Volt róla szó, hogy az x14nz motornál le kell e venni a vezérlést termosztát cserénél vagy nem? Mindenképp le kell?

2. x14nz 8 szelep, központi injektort valóban le lehet cserélni hengerenkéntire? Ha igen hogyan?

3. egyszerűen nem találok 3 éve ehhez a motorhoz 4 leömlőt, pedig tudom, hogy van, ötlet?

4. vettem műbizonylatos paragi hátsó dobot, szép meg minden, de egy kicsit lyukas gyárinak komolyabb hangja van.... Ezzel mit lehet kezdeni?

Most hirtelen ennyi, és bocsi a sok kérdésért!!!

Kérlek aki tud válaszoljon, akár itt, akár : s.attila@t-online.hu , vagy adom a számom priviben.

Le kell venni igen, a vezérlés alatt van a termosztát.

Injektort csak úgy önmagában nem lehet lecserélni, csak úgy ha hengerfejet cserélsz egy SE motoréra, illetve hozzá a tyúkbél és az ECU is kell.

De akkor sem lesz meg a 82le teljesen mert a dugók nem olyanok mint az SE-n így mások a kompresszióviszonyok.

Leömlőhöz nem tudok hozzászólni, kutakodni kell bontókban, neten, itt-ott.

Paragi dobbal kapcsolatban, nekem egy 80mm-es van fent a B Corsa-mon.

Nem lesz soha repedt fazék hangja azt ne is várd, direkt nem.

Egyébként legalább 4-5x hosszabb távon ki kell használni, hogy megfelelően bemelegedjen és behangolódjon, ha rövid távokon pöfögsz vele persze, hogy nem lesz soha hangja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszaolvastam majdnem az összes oldalt...

több kérdésem is lenne :D

1. Volt róla szó, hogy az x14nz motornál le kell e venni a vezérlést termosztát cserénél vagy nem? Mindenképp le kell?

2. x14nz 8 szelep, központi injektort valóban le lehet cserélni hengerenkéntire? Ha igen hogyan?

3. egyszerűen nem találok 3 éve ehhez a motorhoz 4 leömlőt, pedig tudom, hogy van, ötlet?

4. vettem műbizonylatos paragi hátsó dobot, szép meg minden, de egy kicsit lyukas gyárinak komolyabb hangja van.... Ezzel mit lehet kezdeni?

Most hirtelen ennyi, és bocsi a sok kérdésért!!!

Kérlek aki tud válaszoljon, akár itt, akár : s.attila@t-online.hu , vagy adom a számom priviben.

1. igen

2. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=59&p=117146

3. c20xe-ét átalakítani

4. lecserélni másikra ;) :lipssealed:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Le kell venni igen, a vezérlés alatt van a termosztát.

Injektort csak úgy önmagában nem lehet lecserélni, csak úgy ha hengerfejet cserélsz egy SE motoréra, illetve hozzá a tyúkbél és az ECU is kell.

De akkor sem lesz meg a 82le teljesen mert a dugók nem olyanok mint az SE-n így mások a kompresszióviszonyok.

Leömlőhöz nem tudok hozzászólni, kutakodni kell bontókban, neten, itt-ott.

Paragi dobbal kapcsolatban, nekem egy 80mm-es van fent a B Corsa-mon.

Nem lesz soha repedt fazék hangja azt ne is várd, direkt nem.

Egyébként legalább 4-5x hosszabb távon ki kell használni, hogy megfelelően bemelegedjen és behangolódjon, ha rövid távokon pöfögsz vele persze, hogy nem lesz soha hangja.

Köszi az infókat!

Nem lettem sokkal jobb kedvű, de ez van...

Nem is akarok repedt fazék hangot, de a mostani az több mint szolid...

Majd lesz valahogy...

Link to comment
Megosztás:

A pirossal jelölt műanyag mi? Csak mert nekem nincs, és az enyém is X16SZR

Az csak valami takaróelem. Így próbálták meg modernítani a motort 2000 körül. :D A tiéden azért nincs, mert korábbi évjárat.

Az a rezonátor nevű cucc, elég fontos elem a gázlengéseket optimalizálja. A régebbi szériáknál a levegőszűrő alatt volt/van a kerékjáratban. ;)

Link to comment
Megosztás:

Fene tudja, szerintem inkább ki lesz véve a felső vastag lemez alól a gumibak, és egy távtartóval fixre lesz húzva. Legalábbis eddig erre a megoldásra jutottam, mert hogy ilyen szilentes tartóbakra nem költök az egyszer biztos... Kemény műanyag alsó bakkal kettővel biztosabb tartást adtak volna annak a szerencsétlen generátornak, lehet ilyen lesz bele esztergálva.

De legalább már tudom hogy a gyárban nem túl okos mérnökök ültek, és hogy a felfogatás nem lett átvariálva.

Köszi a segítséget mindenkitől!

Szakítottam időt magamtól, és esztergáltam PA-6-os anyagból perselyt a gumi kaksi helyére:

https://www.dropbox.com/s/t4q4xjcnromimib/Gener%C3%A1tor%20persely.JPG

Kiderült hogy a tartókonzol ami a blokkra van csavarozva sem áll túl jó pozícióban, picit faragtam az egyik furatán, így most be lehet állítani pici szögtartományban hogy merre és hogyan álljon a generátor.

De ami fura hogy mintha egy síkban sem lenne a két ékszíjtárcsa o.O

Most stabilan áll mint a forint, meglehet feszíteni anélkül hogy kb 5 fokot elforogna az alsó rögzítési pontjánál :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést a zaklatásért, de kérdésem lenne a szakikhoz... :)

Opel Astra F X14NZ 2002 (Classic) tulaj vagyok, és a következő jelenségeket tapasztaltam:

  • csattogó hang, különösen "hidegen". Hosszabb út után csendesül
  • indításkor kékes füst.

Kérdésem, hogy jól gondolom, hogy a hidrotőke, valamint a szelepszár-szimeringek lesznek oda? 10-15 ezer kilóméteren 5-6 dl olajat kell rátölteni. Ez sok?

Hogyan oldható meg ezek cseréje? Jól hallottam, hogy nem kell megbontani a hengerfejet hozzá? Mit érdemes esetleg még cserélni? 245 ezer körül van a motorban...

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést a zaklatásért, de kérdésem lenne a szakikhoz... :)

Opel Astra F X14NZ 2002 (Classic) tulaj vagyok, és a következő jelenségeket tapasztaltam:

  • csattogó hang, különösen "hidegen". Hosszabb út után csendesül
  • indításkor kékes füst.
Kérdésem, hogy jól gondolom, hogy a hidrotőke, valamint a szelepszár-szimeringek lesznek oda? 10-15 ezer kilóméteren 5-6 dl olajat kell rátölteni. Ez sok?

Hogyan oldható meg ezek cseréje? Jól hallottam, hogy nem kell megbontani a hengerfejet hozzá? Mit érdemes esetleg még cserélni? 245 ezer körül van a motorban...

Köszönöm!

10ezrenként olajat cserélni kéne, nem rátölteni. :rolleyes: Egyébként nem sok. A csattogást a tőkék csinálják, de sz.r olajoktól, meg a castroltól is tudja.
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Györieket ill.Györkörnyékieket kérdem hol van Györben vagy közelében bontó ahol

Astra F-hez nagyobb mennyiségben van alkatrész .

Gyarmaton van kettő is.

Sziasztok!

Elnézést a zaklatásért, de kérdésem lenne a szakikhoz... :)

Opel Astra F X14NZ 2002 (Classic) tulaj vagyok, és a következő jelenségeket tapasztaltam:

  • csattogó hang, különösen "hidegen". Hosszabb út után csendesül
  • indításkor kékes füst.

Kérdésem, hogy jól gondolom, hogy a hidrotőke, valamint a szelepszár-szimeringek lesznek oda? 10-15 ezer kilóméteren 5-6 dl olajat kell rátölteni. Ez sok?

Hogyan oldható meg ezek cseréje? Jól hallottam, hogy nem kell megbontani a hengerfejet hozzá? Mit érdemes esetleg még cserélni? 245 ezer körül van a motorban...

Köszönöm!

A hidrotőke cserélhető csak a szelepfedél leszedésével a szelepszár szimering szerintem nem.

Link to comment
Megosztás:

10ezrenként olajat cserélni kéne, nem rátölteni. :rolleyes: Egyébként nem sok. A csattogást a tőkék csinálják, de sz.r olajoktól, meg a castroltól is tudja.

10-12 (inkább 12) szoktam cserélni, és nem Castrol-ra... Mostanában Motul-t rakok bele, de más fajtától is csattog... Sose volt benne No Name szar olaj, mindig márkás, normális minőségű olaj ment bele, és 10-12 ezrenként cserélve volt (új korától a családban van, így ismerem a múltját).

Érdemes tőkét cserélni? Okozhat problémát? Füst indításkor?

Link to comment
Megosztás:

Takaróműanyag :D

Amúgy nekem meg ilyen vauxhall felepszedél kéne, de nem találok ebayon sem, mármint olyat aki ide is postázna.

Mindig meg kell kérdezni tőlük, hogy: Kannst du den/die/das ...... (akármit) auch nach Ungarn versenden? Was kostet es?

Több olyan is hajlandó volt ide postázni, aki eredetileg csak azt írta be, hogy Versand nach Deutschland.

Meg kell próbálni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.