zotya975 Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 De volt, méghozzá kalandosan, megvettem az autót és h meglepjem, tele is tankoltam. Na onnantól kezdve volt az, h egy csomó benzinem el is folyt, mert a tank felső részén, a sík felületén volt átrohadva, AC pumpával együtt lett cserélve, és kiderült, a másik is lyukas volt, a pánt alatt, ez utóbbi javítva lett. melyik csövet kell megnéznem? Azt amelyik a szintjelzőnél megy be a tankba a belső részét rá kell nyomni az AC-pumpa alatti doboz csonkjára.
nandorbauman Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Hali! Kedden azt mondta a szerelő, hogy szerinte benzinpumpa lehet a ludas, de csak azért mert az nem új... Hát azt mondtam, hogy csak ezért nem fogok újat venni, hogyha mégsem az akkor maradok két pumpával. Elvégre is nem olcsó... Még aznap átvittem az itteni Opel szervizbe. Ma került haza. Ők azt mondták mindent átnéztek s minden rendben volt, próbáltak vadiúj gyertyákkal, kompressziót mértek, benzinnyomást, szenzorokat. Minden rendben volt. Szerintük a gyujtásmodul lehet, de azt nem tudják leellenőrizni csak cserével, amit viszont muszáj volna megvennem. Abban maradtunk, hogy megpróbálok beszerezni egy bontottat legalább próbára, s aztán meglátom hogy érdemes-e venni. Ezt tényleg nem lehet tesztelni? Egyáltalán hol van az én motoromnál (Ez maga a DIS-kocka vagy külön van)? Lehet valamit ellenőrinzi ezzel kapcsolatban? Annyiban megnyugodtam, hogy náluk is csinálta... Hétfőn nekiállhatok bontózni! ;) Valaki? Segitsetek, nem tudom mit kell keressek a bontoban...
nandorbauman Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 . A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)... A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel... http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg Most akkor van vagy sem? Előre is köszi...
zotya975 Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)... A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel... http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg Most akkor van vagy sem? Előre is köszi... Rotoros-elosztós gyujtásnál a gyujtótrafó alatt van a gyujtásmodul, de igazából nem tudom hogy nálad van-e trafó.
wookie Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)... A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel... http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg Most akkor van vagy sem? Előre is köszi... Dis kocka alatt van.
nandorbauman Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Dis kocka alatt van. Hali Szóval: én már kezdem elveszteni a fonalat... Most voltam megint benéztem a DIS kocka alá és környékére és nem találok semmit sem. De komolyan. Viszont egy dolgot találtam már rég, s nem tudom, hogy ide tartozik-e. Mégpedig egy ilyen cuccot: (Csak tudnám miért nem tudok saját fényképet beszúrni) Valami leirást itt találtam: http://www.hjs.com/en/23/0/seite_1/Fahrzeuge_&_Anwendungen/Pkw/EURO_TR2/euro_tr2.html Ez a cucc micsoda? Köze van a gyújtásmodulomhoz?
wookie Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Ez csak a befecskendezésbe szól bele, hidegindítás után még ad egy kis pluszt, hogy a katalizátor hamarabb beinduljon, ezáltal kevésbé szennyezve a környezetet. Semmi értelme, németországban szoktak ilyeneket betenni, mert ott a besorolás után adóznak, és minél jobb annál kevesebbet kell fizetni.
nandorbauman Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Ez csak a befecskendezésbe szól bele, hidegindítás után még ad egy kis pluszt, hogy a katalizátor hamarabb beinduljon, ezáltal kevésbé szennyezve a környezetet. Semmi értelme, németországban szoktak ilyeneket betenni, mert ott a besorolás után adóznak, és minél jobb annál kevesebbet kell fizetni. Nah de nekem ez be van szerelve... De indításba nem szól bele?
frici12650 Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)... A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel... http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg Most akkor van vagy sem? Előre is köszi... DIS gyújtás esetén nincs gyújtásmodul.A főtengely jeladó segítségével tudja az ECU,hogy mikor kell szikrát adnia a DIS kockának.A C16SE-ben a DIS kocka alatt a kétvezetékes motorhőmérséklet jeladó van.Az egész kockát akkor szokták cserélni ha tönkremegy,ilyenkor két henger nem megy,mivel párosával gyújt a DIS.(Parazita gyújtás).
megadave Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Az SE motornál hogy kell leakasztani a pillangóról a gázbovdent? Van valami trükkje vagy le kell tépni? Fém gömbön egy fém kupak... Hogy jön szét? :huh:
Davee Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Az SE motornál hogy kell leakasztani a pillangóról a gázbovdent? Van valami trükkje vagy le kell tépni? Fém gömbön egy fém kupak... Hogy jön szét? :huh: Van a műanyag házon egy fém kapocs, azt kipattintod csavarhúzóval, aztán lejön a műanyag is a rúddal együtt.
zotya975 Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Az SE motornál hogy kell leakasztani a pillangóról a gázbovdent? Van valami trükkje vagy le kell tépni? Fém gömbön egy fém kupak... Hogy jön szét? :huh: Nézd meg szokott lenni raktuk egy kis fém stift biztosítás. amit ki kell húzni a gömből hogy le tudd venni a csuklóról. Ha nincs akkor le kell pattintani...
nandorbauman Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 DIS gyújtás esetén nincs gyújtásmodul.A főtengely jeladó segítségével tudja az ECU,hogy mikor kell szikrát adnia a DIS kockának.A C16SE-ben a DIS kocka alatt a kétvezetékes motorhőmérséklet jeladó van.Az egész kockát akkor szokták cserélni ha tönkremegy,ilyenkor két henger nem megy,mivel párosával gyújt a DIS.(Parazita gyújtás). Köszi szépen az infót. A dis kocka ugyanolyan, mint a többi motornál? Az legalább közös?
megadave Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Nézd meg szokott lenni raktuk egy kis fém stift biztosítás. amit ki kell húzni a gömből hogy le tudd venni a csuklóról. Ha nincs akkor le kell pattintani... Nem látok semmi stiftet rajta. Megpróbálom még egyszer...
Tiu Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Nem látok semmi stiftet rajta. Megpróbálom még egyszer... Ha nagyban nézed a képet, a fej nyakára van egy kis rugó szerű drót ráhajtva. Azt kell kipattintani, majd kihúzni. ;) Ha kivetted akkor sem fog könnyen lejönni, talán 90 fokban elfordítva jön le könnyebben. :icon1: http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3216&size=large 1
megadave Elküldve Október6, 2013 Elküldve Október6, 2013 Az a kis rugó eleve rajta se volt. Úgy össze van gyógyulva, hogy hiába feszegettem. Lehet, hogy már előtte is deformált volt, most meg még jobban az lett. <_< Simán mozog rajta, nem szorul, de sehogy nem jön le. Azért az ujjaimat sikerült leverni...
hidra Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Kedves opelosok,fórumtagok. Egy 96-os x16xel astrám van. P0325- ös hibakódot jelez ami ha minden igaz a kopogásérzékelő meghibásodását jelenti. (Nem tudom fontos-e de úgy két hónapja kicseréltem a régi gyertyákat bosch 4 pólusúra.) A kérdésem az lenne merre találom a kopogásérzékelő szenzort és ki tudom cserélni annélkül ,hogy valamit nagyon szét kellene bontani a motortérben. Sajnos nem találtam semmilyen képet ehhez a típushoz amin látszodna az ksz. elhelyezése. Válaszotokat előre is köszönöm.
Dekor Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Sziasztok. Van-e valamilyen trükk,olajteknő leszedéshez?(ha a motor a helyén van) Nekem sehogy sem sikerül. A váznyúlvány fölött nem fér ki az olajszivattyó csöve miatt. Valaki tud valami okosat? (esetleg valaki nem tud olcsón olajteknőt?? x14xe )
zotya975 Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Sziasztok. Van-e valamilyen trükk,olajteknő leszedéshez?(ha a motor a helyén van) Nekem sehogy sem sikerül. A váznyúlvány fölött nem fér ki az olajszivattyó csöve miatt. Valaki tud valami okosat? (esetleg valaki nem tud olcsón olajteknőt?? x14xe ) Hát passz...nekem simán lejött...
Dekor Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Hát passz...nekem simán lejött... De jó neked. (fejben nekem is lejött)
zotya975 Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Jó neked. :unsure: Azért olyan 8-centire biztos van a bölcsőtől az alja, és nem jön le?
pszilaj Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Kedves opelosok,fórumtagok. Egy 96-os x16xel astrám van. P0325- ös hibakódot jelez ami ha minden igaz a kopogásérzékelő meghibásodását jelenti. (Nem tudom fontos-e de úgy két hónapja kicseréltem a régi gyertyákat bosch 4 pólusúra.) A kérdésem az lenne merre találom a kopogásérzékelő szenzort és ki tudom cserélni annélkül ,hogy valamit nagyon szét kellene bontani a motortérben. Sajnos nem találtam semmilyen képet ehhez a típushoz amin látszodna az ksz. elhelyezése. Válaszotokat előre is köszönöm. Ha minden igaz, akkor a kopogás szenzor valahol a generátor és a szívócsonk alatt/körül van.
Dekor Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Azért olyan 8-centire biztos van a bölcsőtől az alja, és nem jön le? Nem. A bölcsőnél van megemelve, lehet hogy azért.Sajnos se aknám, se csápos emelőm,se rámpám.
zotya975 Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Nem. A bölcsőnél van megemelve, lehet hogy azért.Sajnos se aknám, se csápos emelőm,se rámpám. Én is csak rámpára szoktam állni...de igazából nem hiszem hogy baj ha a bölcsőnél emeled attól még nem mozdul lefele a motor.
Recommended Posts