Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

De volt, méghozzá kalandosan, megvettem az autót és h meglepjem, tele is tankoltam. Na onnantól kezdve volt az, h egy csomó benzinem el is folyt, mert a tank felső részén, a sík felületén volt átrohadva, AC pumpával együtt lett cserélve, és kiderült, a másik is lyukas volt, a pánt alatt, ez utóbbi javítva lett. melyik csövet kell megnéznem?

Azt amelyik a szintjelzőnél megy be a tankba a belső részét rá kell nyomni az AC-pumpa alatti doboz csonkjára.

1207873-20131006-DUG949.jpg

1207874-20131006-o3Syru.jpg

1207875-20131006-KUEDfy.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kedden azt mondta a szerelő, hogy szerinte benzinpumpa lehet a ludas, de csak azért mert az nem új... Hát azt mondtam, hogy csak ezért nem fogok újat venni, hogyha mégsem az akkor maradok két pumpával. Elvégre is nem olcsó...

Még aznap átvittem az itteni Opel szervizbe. Ma került haza. Ők azt mondták mindent átnéztek s minden rendben volt, próbáltak vadiúj gyertyákkal, kompressziót mértek, benzinnyomást, szenzorokat. Minden rendben volt. Szerintük a gyujtásmodul lehet, de azt nem tudják leellenőrizni csak cserével, amit viszont muszáj volna megvennem. Abban maradtunk, hogy megpróbálok beszerezni egy bontottat legalább próbára, s aztán meglátom hogy érdemes-e venni.

Ezt tényleg nem lehet tesztelni? Egyáltalán hol van az én motoromnál (Ez maga a DIS-kocka vagy külön van)? Lehet valamit ellenőrinzi ezzel kapcsolatban?

Annyiban megnyugodtam, hogy náluk is csinálta...

Hétfőn nekiállhatok bontózni! ;)

Valaki? Segitsetek, nem tudom mit kell keressek a bontoban...

Link to comment
Megosztás:

.

A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)...

A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel...

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg

Most akkor van vagy sem?

Előre is köszi...

Link to comment
Megosztás:

A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)...

A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel...

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg

Most akkor van vagy sem?

Előre is köszi...

Rotoros-elosztós gyujtásnál a gyujtótrafó alatt van a gyujtásmodul, de igazából nem tudom hogy nálad van-e trafó.

Link to comment
Megosztás:

A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)...

A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel...

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg

Most akkor van vagy sem?

Előre is köszi...

Dis kocka alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Dis kocka alatt van.

Hali

Szóval: én már kezdem elveszteni a fonalat...

Most voltam megint benéztem a DIS kocka alá és környékére és nem találok semmit sem. De komolyan.

Viszont egy dolgot találtam már rég, s nem tudom, hogy ide tartozik-e. Mégpedig egy ilyen cuccot:TR2SYS.bmp.jpg

(Csak tudnám miért nem tudok saját fényképet beszúrni)

Valami leirást itt találtam:

http://www.hjs.com/en/23/0/seite_1/Fahrzeuge_&_Anwendungen/Pkw/EURO_TR2/euro_tr2.html

Ez a cucc micsoda? Köze van a gyújtásmodulomhoz?

Link to comment
Megosztás:

Ez csak a befecskendezésbe szól bele, hidegindítás után még ad egy kis pluszt, hogy a katalizátor hamarabb beinduljon, ezáltal kevésbé szennyezve a környezetet. Semmi értelme, németországban szoktak ilyeneket betenni, mert ott a besorolás után adóznak, és minél jobb annál kevesebbet kell fizetni.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak a befecskendezésbe szól bele, hidegindítás után még ad egy kis pluszt, hogy a katalizátor hamarabb beinduljon, ezáltal kevésbé szennyezve a környezetet. Semmi értelme, németországban szoktak ilyeneket betenni, mert ott a besorolás után adóznak, és minél jobb annál kevesebbet kell fizetni.

Nah de nekem ez be van szerelve... De indításba nem szól bele?

Link to comment
Megosztás:

A motorkódom C16SE. Ebben DIS kocka van. Abban van a gyújtásmodul, nem? Ha mégsem, hol van? Ha pedig tényleg benne van, akkor meg az egész kockát kell cserélnem, ugye? Újonnan meg ez elég drága, ha jól latom (25000nél kezdődnek)...

A bárdi webshopon találok külön vezélrőegységet a C16SE-hez. Ezért nem tudom hogy együtt van-e a trafóval vagy sem. Az autómban pedig sehol sem látom azt, ami a képen szerepel...

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/1994/1_6/BENZIN/elektromos-rendszer/gyujtas-alkatreszek/gyujtas-vezerloegyseg

Most akkor van vagy sem?

Előre is köszi...

DIS gyújtás esetén nincs gyújtásmodul.A főtengely jeladó segítségével tudja az ECU,hogy mikor kell szikrát adnia a DIS kockának.A C16SE-ben a DIS kocka alatt a kétvezetékes motorhőmérséklet jeladó van.Az egész kockát akkor szokták cserélni ha tönkremegy,ilyenkor két henger nem megy,mivel párosával gyújt a DIS.(Parazita gyújtás).

Link to comment
Megosztás:

Az SE motornál hogy kell leakasztani a pillangóról a gázbovdent? Van valami trükkje vagy le kell tépni?

Fém gömbön egy fém kupak... Hogy jön szét? :huh:

Van a műanyag házon egy fém kapocs, azt kipattintod csavarhúzóval, aztán lejön a műanyag is a rúddal együtt.

Link to comment
Megosztás:

Az SE motornál hogy kell leakasztani a pillangóról a gázbovdent? Van valami trükkje vagy le kell tépni?

Fém gömbön egy fém kupak... Hogy jön szét? :huh:

Nézd meg szokott lenni raktuk egy kis fém stift biztosítás. amit ki kell húzni a gömből hogy le tudd venni a csuklóról. Ha nincs akkor le kell pattintani...

Link to comment
Megosztás:

DIS gyújtás esetén nincs gyújtásmodul.A főtengely jeladó segítségével tudja az ECU,hogy mikor kell szikrát adnia a DIS kockának.A C16SE-ben a DIS kocka alatt a kétvezetékes motorhőmérséklet jeladó van.Az egész kockát akkor szokták cserélni ha tönkremegy,ilyenkor két henger nem megy,mivel párosával gyújt a DIS.(Parazita gyújtás).

Köszi szépen az infót. A dis kocka ugyanolyan, mint a többi motornál? Az legalább közös?

Link to comment
Megosztás:

Kedves opelosok,fórumtagok. Egy 96-os x16xel astrám van. P0325- ös hibakódot jelez ami ha minden igaz a kopogásérzékelő meghibásodását jelenti. (Nem tudom fontos-e de úgy két hónapja kicseréltem a régi gyertyákat bosch 4 pólusúra.) A kérdésem az lenne merre találom a kopogásérzékelő szenzort és ki tudom cserélni annélkül ,hogy valamit nagyon szét kellene bontani a motortérben. Sajnos nem találtam semmilyen képet ehhez a típushoz amin látszodna az ksz. elhelyezése. Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van-e valamilyen trükk,olajteknő leszedéshez?(ha a motor a helyén van)

Nekem sehogy sem sikerül. A váznyúlvány fölött nem fér ki az olajszivattyó csöve miatt.

Valaki tud valami okosat?

(esetleg valaki nem tud olcsón olajteknőt?? x14xe )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van-e valamilyen trükk,olajteknő leszedéshez?(ha a motor a helyén van)

Nekem sehogy sem sikerül. A váznyúlvány fölött nem fér ki az olajszivattyó csöve miatt.

Valaki tud valami okosat?

(esetleg valaki nem tud olcsón olajteknőt?? x14xe )

Hát passz...nekem simán lejött...

Link to comment
Megosztás:

Kedves opelosok,fórumtagok. Egy 96-os x16xel astrám van. P0325- ös hibakódot jelez ami ha minden igaz a kopogásérzékelő meghibásodását jelenti. (Nem tudom fontos-e de úgy két hónapja kicseréltem a régi gyertyákat bosch 4 pólusúra.) A kérdésem az lenne merre találom a kopogásérzékelő szenzort és ki tudom cserélni annélkül ,hogy valamit nagyon szét kellene bontani a motortérben. Sajnos nem találtam semmilyen képet ehhez a típushoz amin látszodna az ksz. elhelyezése. Válaszotokat előre is köszönöm.

Ha minden igaz, akkor a kopogás szenzor valahol a generátor és a szívócsonk alatt/körül van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.