Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Új vagyok itt, szóval először is üdv és tisztelet.
Szóval, olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a drága x16xel motorkódú F Astrám mostanság hidegen cefetül csúnyán indul. Ha huzamosabb ideig áll ( több mint 6-8 órát ), mondhatni dadogva, köhögve kel életre a motor, mintha nem lenne benne elég üzemanyag. Miután 3-7 mp tekertetés után nagy nehezen elindul, néhány máodpercig fel-le ugrál a fordulat párszáz és 1600 között, mintha le akarna fulladni. Majd beáll olyan 1200-1300as szintre. Ettől kezdve kb normálisan jár a motor, majd bemelegedés utáv visszaesik 8-900ra. Ezt követően, ha leállítom az autót és újra indítozok akkor már pöcc-röff. Néha előfordul, hogy seitve nem várom meg míg visszaesik a fordulat üzemmeleg szintre és a kocsi a pirosnál fel-fel pörgeti a fordulatot 1600-2000 ig. Sajnos nem tudok rá jönni mi lehet a baja, de a tél közeledtével jó lenne minél hamarabb túl lenni ezen a problémán :(

Előre is köszönöm.

Fastra16v

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új vagyok itt, szóval először is üdv és tisztelet.

Szóval, olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a drága x16xel motorkódú F Astrám mostanság hidegen cefetül csúnyán indul. Ha huzamosabb ideig áll ( több mint 6-8 órát ), mondhatni dadogva, köhögve kel életre a motor, mintha nem lenne benne elég üzemanyag. Miután 3-7 mp tekertetés után nagy nehezen elindul, néhány máodpercig fel-le ugrál a fordulat párszáz és 1600 között, mintha le akarna fulladni. Majd beáll olyan 1200-1300as szintre. Ettől kezdve kb normálisan jár a motor, majd bemelegedés utáv visszaesik 8-900ra. Ezt követően, ha leállítom az autót és újra indítozok akkor már pöcc-röff. Néha előfordul, hogy seitve nem várom meg míg visszaesik a fordulat üzemmeleg szintre és a kocsi a pirosnál fel-fel pörgeti a fordulatot 1600-2000 ig. Sajnos nem tudok rá jönni mi lehet a baja, de a tél közeledtével jó lenne minél hamarabb túl lenni ezen a problémán :(

Előre is köszönöm.

Fastra16v

Alapjárati motor így hirtelen, szívóoldalon a fojtószelepházon keresd. Illetve vákuumcsöveket is érdemes átnézni.

P0377250.JPG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok koszonom szepen a gyors valaszotokat csak es boxsanat hogy most valaszolok de a munka sajna elfoglal. Akkor gondolom az oktanszam allito ugy valtoztatja amelyik oldalra forditom ergo a ketszelso csatin lehet kulonbseget merni mivel 3 labu. Sajna ezen nem ugy nezki mintha volt volna valaha is valami szam de akkor meregetunk. Azt honnan tudom meg h a 91 es 95 mekkora az ellen allasa? Illetve a gyujtasnak a gyari erteke? Meg egy olyan kerdesem lenne hogy ha sikerul beloni fogyi teren nenyit valtozna ha valtozik? Most varosba 7-8 kozott eszik attol fug menyi a dugo es menyire nyonom palyan pedig 6. Szerintem ez egesz jó es eleg jol szedi is a labait az oregaszony.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Korábbi hsz-ek között olvastam, hogy az 1.6 16V-nél ('96, automata, caravan) normális, hogy hidegen bizonyos ideig magasabb fordulatszámon pörgeti, de nálam ez bő 1 perc is van. Nem túl sok ez?

A következő kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az a szivattyú/villanymotor szerű hang, amit hidegindítás után hallok a bal első kerék környékéről?

Egy fojtószelpház takarítást még tervezek beiktatni, mert amikor is gumicsövet cseréltem rajta, volt benne némi lerakódás, de akkor nem bonyolódtam bele jobban, csak amíg elértem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Korábbi hsz-ek között olvastam, hogy az 1.6 16V-nél ('96, automata, caravan) normális, hogy hidegen bizonyos ideig magasabb fordulatszámon pörgeti, de nálam ez bő 1 perc is van. Nem túl sok ez?

A következő kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az a szivattyú/villanymotor szerű hang, amit hidegindítás után hallok a bal első kerék környékéről?

Egy fojtószelpház takarítást még tervezek beiktatni, mert amikor is gumicsövet cseréltem rajta, volt benne némi lerakódás, de akkor nem bonyolódtam bele jobban, csak amíg elértem.

Szerintem normális az emelt alapjárat. Nekem is így van.

Az a porszívó szerű hang, a szekuder levegőbefúvó. A kipufogóba jutatt friss levegőt, a hidegindítást követően egy darabig. Így a katalizátor hamarabb indul be és könnyebben égeti el a fölös benzint.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új vagyok itt, szóval először is üdv és tisztelet.

Szóval, olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a drága x16xel motorkódú F Astrám mostanság hidegen cefetül csúnyán indul. Ha huzamosabb ideig áll ( több mint 6-8 órát ), mondhatni dadogva, köhögve kel életre a motor, mintha nem lenne benne elég üzemanyag. Miután 3-7 mp tekertetés után nagy nehezen elindul, néhány máodpercig fel-le ugrál a fordulat párszáz és 1600 között, mintha le akarna fulladni. Majd beáll olyan 1200-1300as szintre. Ettől kezdve kb normálisan jár a motor, majd bemelegedés utáv visszaesik 8-900ra. Ezt követően, ha leállítom az autót és újra indítozok akkor már pöcc-röff. Néha előfordul, hogy seitve nem várom meg míg visszaesik a fordulat üzemmeleg szintre és a kocsi a pirosnál fel-fel pörgeti a fordulatot 1600-2000 ig. Sajnos nem tudok rá jönni mi lehet a baja, de a tél közeledtével jó lenne minél hamarabb túl lenni ezen a problémán :(

Előre is köszönöm.

Fastra16v

A nehezen beindíthatóság szerintem a két vezetékes hőmérséklet érzékelő hibájából lehet.

A másik problémára meg már írt egy kolléga tippet... :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új vagyok itt, szóval először is üdv és tisztelet.

Szóval, olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a drága x16xel motorkódú F Astrám mostanság hidegen cefetül csúnyán indul. Ha huzamosabb ideig áll ( több mint 6-8 órát ), mondhatni dadogva, köhögve kel életre a motor, mintha nem lenne benne elég üzemanyag. Miután 3-7 mp tekertetés után nagy nehezen elindul, néhány máodpercig fel-le ugrál a fordulat párszáz és 1600 között, mintha le akarna fulladni. Majd beáll olyan 1200-1300as szintre. Ettől kezdve kb normálisan jár a motor, majd bemelegedés utáv visszaesik 8-900ra. Ezt követően, ha leállítom az autót és újra indítozok akkor már pöcc-röff. Néha előfordul, hogy seitve nem várom meg míg visszaesik a fordulat üzemmeleg szintre és a kocsi a pirosnál fel-fel pörgeti a fordulatot 1600-2000 ig. Sajnos nem tudok rá jönni mi lehet a baja, de a tél közeledtével jó lenne minél hamarabb túl lenni ezen a problémán :(

Előre is köszönöm.

Fastra16v

Benzinszűrőt cseréltél már??

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

75 pacis 1.6-os K16SZR motor dobog a motorháztető alatt.

Ha jól tudom, ez az a motor típus, ami "fojtva van" (ki tudja miért?), mert ekkora motornak 110 lóerő körül kellene teljesítenie.

Kérdésem, hogy van rá mód kicsit feltuningolni a motorteljesítményt (persze legálisan, hogy ne akadjon fent pl. egy műszaki vizsgán a dolog)?
Hallottam már a chiptuningról, ami elvileg 10 pacit hozzáad a teljeseítményhez, ami nem sok, de ez is valami. Érdemes vele próbálkozni?

Előre is köszi a vlaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Olyan nincs hogy k16szr, olyan van hogy X16SZR, nincs ez fojtva sehova, ez ennyit tud, cserébe kimegy a világból.

Át lehet építeni a blokkot c16se-re, és akkor nem változik a motorszám, de ennek olyan költségei vannak hogy abból jellemzően veszel egy másik autót.

Ha meg komplett átteszel egy ilyen mocit, akkor ugye necces a műszaki, főleg, hogy annak rosszabb a károsanyag kibocsájtása.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

75 pacis 1.6-os K16SZR motor dobog a motorháztető alatt.

Ha jól tudom, ez az a motor típus, ami "fojtva van" (ki tudja miért?), mert ekkora motornak 110 lóerő körül kellene teljesítenie.

Kérdésem, hogy van rá mód kicsit feltuningolni a motorteljesítményt (persze legálisan, hogy ne akadjon fent pl. egy műszaki vizsgán a dolog)?

Hallottam már a chiptuningról, ami elvileg 10 pacit hozzáad a teljeseítményhez, ami nem sok, de ez is valami. Érdemes vele próbálkozni?

Előre is köszi a vlaszokat.

Ha 110 lovas kocsira vágytál, akkor előbb kellett volna meggondolni a vásárlást!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Adott egy törött Astra F, X14NZ motorkóddal, szervós. Na most a jobb oldali motortartóbak (amin a szervószivattyú is van) furatai a blokkon sérültek. 1 csavar beletört (ez még megoldható lenne), 2 furatnak a fele pedig letört (egyik darabkája megvan). Kérdésem az volna, hogy a blokkon vannak még furatok, csak nem tudom hogy van-e olyan motortartóbak, ami ezeket a furatokat használná-e? Más motorkódú, vagy klímás esetleg. Vagy motorcsere?

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy számomra érdekes jelenséggel állok szemben, gondoltam megosztom veletek, mert biztosan tapasztaltabbak vagytok, mint én. ;)
Úgy fest a motorom hengerfejes. A középkonzolon keresztül hallom, ahogy a buborékok áramlanak a rendszerben, illetve az olajbeöntő sapkán is haloványan megjelent a vízkicsapódás jele. Hidegen az egyik henger is nehezen szedi össze magát. Ami érdekes, hogy csak hidegen hallom a vizet áramlani, buborékolni. A kiegyenlítő tartály vízszintje minimálisan, de apad. Vízfolyást egyéb helyen nem találtam rajta.
Ugyebár a kiegyenlítő tartály sapkája rendelkezik egy szeleppel, ami a rendszerben található nyomásra reagál?!
Ma 6 óra pihentetés után alig bírtam lecsavarni a helyéről, hogy a vízszintet ellenőrizhessem. Körülbelül egy kisujjnyi hiányzott az ideális szinthez képest. Lecseréltem a gyári sapkát egy Gates gyártmányúra, majd használat után a vízszint körülbelül ugyanannyival növekedett, mint amennyivel előtte szűkölködött. Ez mennyire számít normális viselkedésnek?
Szerencsére nem sűrűn van ilyen problémám és így most nem tudom, hogy ezt minek köszönhetem.
Az okosabbnak előre is köszönöm! ;)



Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy számomra érdekes jelenséggel állok szemben, gondoltam megosztom veletek, mert biztosan tapasztaltabbak vagytok, mint én. ;)

Úgy fest a motorom hengerfejes. A középkonzolon keresztül hallom, ahogy a buborékok áramlanak a rendszerben, illetve az olajbeöntő sapkán is haloványan megjelent a vízkicsapódás jele. Hidegen az egyik henger is nehezen szedi össze magát. Ami érdekes, hogy csak hidegen hallom a vizet áramlani, buborékolni. A kiegyenlítő tartály vízszintje minimálisan, de apad. Vízfolyást egyéb helyen nem találtam rajta.

Ugyebár a kiegyenlítő tartály sapkája rendelkezik egy szeleppel, ami a rendszerben található nyomásra reagál?!

Ma 6 óra pihentetés után alig bírtam lecsavarni a helyéről, hogy a vízszintet ellenőrizhessem. Körülbelül egy kisujjnyi hiányzott az ideális szinthez képest. Lecseréltem a gyári sapkát egy Gates gyártmányúra, majd használat után a vízszint körülbelül ugyanannyival növekedett, mint amennyivel előtte szűkölködött. Ez mennyire számít normális viselkedésnek?

Szerencsére nem sűrűn van ilyen problémám és így most nem tudom, hogy ezt minek köszönhetem.

Az okosabbnak előre is köszönöm! ;)

Üdv...hát a bugyogás például nálam is megvan de szerintem csak radiátor vízköves így megyek vele évek óta. Az olajbetöltő sapin ha sárgás hab van az inkább a sok rövidtávra utal de inkább télen jellemző. A fogyás lehet kifele is, a meleg motortérben sokszor nehéz észrevenni mert elpárolog hamar. A sapkába a szelep elméletileg befele és kifele is engedi közlekedni a "nyomást" egy idő után. Szerintem figyelgesd még lesz-e változás. Ha már "nagyon" hengerfejes az autó akkor például az egyik hengerr el sem indul mert feltelik vízzel állás közben a kipufogógáz fehér, a vízben olajat látni( attól függően hogy a tömítés merre szakadt átt, olaj-víz keveredik, a henger beledoglozik a vízbe stb..) volt olyan is hogy eldurrant egy vízcső mert a motor felfújta....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lap alján: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Szerk:

0400: XE-k réme -> kipufogógáz visszavezető szelep

Köszönöm a választ!

Az EGR-em le van vakolva már egy ideje, eddig csak a 1405 kód volt, ezért nem tudtam, hogy mi ez az új.... De ezek szerint nincs nagy baj. Egyébként, mi az a normális szint, amennyi olajat még ehet ez a motor? Mert az egyik opelos szervizes azt mondta, ha nagyon eszi az olajat, akkor nem érdemes venni másik EGR-t, mert úgyis rövid időn belül meghal a sok koksztól. Nekem szerintem annyira nem eszi az olajat, és ez a srác tudna adni EGR-t 23 ezerért, nem gyári, de minden kocsiba ezt teszik, ha kell, és mennek az autók. Szóval nem tudom, hogy maradjon falazva, vagy vegyek bele, és pucoljam időnként?

Link to comment
Megosztás:

Ha le van falazva és a régi meg lett tisztítva és működőképes, én biztos nem vennék bele újat. Minek? Néha világít a pilács, de következő indításkor már nem.

Szerintem így jobban is és szebben is megy, a zöldkártya előírásokat teljesíti. Ergo egy hibalehetőséggel kevesebb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A nehezen beindíthatóság szerintem a két vezetékes hőmérséklet érzékelő hibájából lehet.

A másik problémára meg már írt egy kolléga tippet... :-)

Hello,

Nekem is hasonlóan viselkedik a C16SE motorú autóm. A kérdésem az lenne, hogy hol van ez a két vezetékes hőmérséklet érzékelő?

Nekem azt csinálja, hogy hidegben (kb 20 fok alatt) és hideg motornál csak a 4-5. kulcsra akar beindulni. Forgatja az öninditó becsületesen, de semmi jel az elején. A 3-4. próba után már kezd hallatszani hogy lesz belőle vmi, de csak kb az 5. próbálkozás sikeres. Amikor beindul rögtön kereken megy, tartja a fordulatot magasan kb fél percig, aztan visszaesik 800-900ra és kereken megy. Ha leállitom pöcre indul. Ereje van a motornak, fogyasztásnövekedés kb 1 liter, de ez lehet az ősz miatt is. Nem? Kb. 7.5 volt nyáron vegyes használatban, most 8.5 ugyanolyan körülmények között.

Gyertyák, gyújtókábelek, benzinszűrő, levegőszűrő, benzinpompa cserélve a közelmúltban (május-aug.).

Más lehet a fenn emlitett érzékelőn kivül? Olvastam már róla, csak nem tudom hol találom...

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Nekem is hasonlóan viselkedik a C16SE motorú autóm. A kérdésem az lenne, hogy hol van ez a két vezetékes hőmérséklet érzékelő?

Nekem azt csinálja, hogy hidegben (kb 20 fok alatt) és hideg motornál csak a 4-5. kulcsra akar beindulni. Forgatja az öninditó becsületesen, de semmi jel az elején. A 3-4. próba után már kezd hallatszani hogy lesz belőle vmi, de csak kb az 5. próbálkozás sikeres. Amikor beindul rögtön kereken megy, tartja a fordulatot magasan kb fél percig, aztan visszaesik 800-900ra és kereken megy. Ha leállitom pöcre indul. Ereje van a motornak, fogyasztásnövekedés kb 1 liter, de ez lehet az ősz miatt is. Nem? Kb. 7.5 volt nyáron vegyes használatban, most 8.5 ugyanolyan körülmények között.

Gyertyák, gyújtókábelek, benzinszűrő, levegőszűrő, benzinpompa cserélve a közelmúltban (május-aug.).

Más lehet a fenn emlitett érzékelőn kivül? Olvastam már róla, csak nem tudom hol találom...

Köszi előre is.

Pontosan nem tudom, de valahol a szívósorba van betekerve a motor hátulján a túzfal felől és az anyósoldalhoz közelebb. A kábelköteget végigkövetve hamar meg lehet találni. Rugós-füles biztosítása van a csatinak.

Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékes jeladó a DIS-kocka / elosztó alatt van, attól függően, hogy DIS-es vagy rotoros gyújtású. ;)

Szívócsőben a műszerre menő jeladó van. :icon1:

Sok az a fogyi, biztos 3bar-os benzinpumpa került bele? :rolleyes:

Elnézést...azt hittem hasonló helyen van mint az NZ-nél... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Üdv...hát a bugyogás például nálam is megvan de szerintem csak radiátor vízköves így megyek vele évek óta. Az olajbetöltő sapin ha sárgás hab van az inkább a sok rövidtávra utal de inkább télen jellemző. A fogyás lehet kifele is, a meleg motortérben sokszor nehéz észrevenni mert elpárolog hamar. A sapkába a szelep elméletileg befele és kifele is engedi közlekedni a "nyomást" egy idő után. Szerintem figyelgesd még lesz-e változás. Ha már "nagyon" hengerfejes az autó akkor például az egyik hengerr el sem indul mert feltelik vízzel állás közben a kipufogógáz fehér, a vízben olajat látni( attól függően hogy a tömítés merre szakadt átt, olaj-víz keveredik, a henger beledoglozik a vízbe stb..) volt olyan is hogy eldurrant egy vízcső mert a motor felfújta....

igen, sa

Igen, ismerem már a jeleit, mert úgy 6 éve volt már egy nagyszerű találkozásunk. Az M5 kecskeméti elkerülő szakaszán csak a fehér füstfelhőt láttam magam mögött a visszapillantóban. :omg: :icon1:

Na most egy hét távlatát nézve csupán egy minimális sárgás-fehéres kicsapódás látszik az olajbeöntő sapkán, ami annyira nem para. Lehet az idei évet még kihúzom ezzel komolyabb vízfogyasztás és probléma nélkül is...

A bugyogás viszont rohadtul fenn áll. Az új fedél bevált, könnyedén lehajtom a helyéről, de még így is szusszan a tartály és elég nagy buborékok törnek fel a rendszerből. Okozhat ilyet a hűtő? Érdemes lenne arra fordítanom most nagyobb figyelmet? Néztem a Nissens enyémmel azonos típusát és mondjuk úgy, hogy számomra elfogadható áron hozzájutnék.

Vagy próbálkozzak hűtő tisztító folyadékkal? Mennyire lehet az életképes megoldás?

Nyáron könnyen az egekbe szökik a vízhőfok, de a ventilátor és az utastér fűtés bekapcsolása eddig mindig tette a dolgát. :D

Télen örülök, ha az üzemi hőmérsékletet karcolja az autóm 10km után.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.